abonnement Unibet Coolblue
pi_205812419
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 15:17 schreef obligataire het volgende:

[..]
Ik meen dat ik hier een bespreking heb zien staan van deze maar kan hem zo gauw niet terugvinden.

Een derde lening via hem vond ik niet evident maar zie dat de eerdere Collin leningen worden afgelost. Betreft dat alle 3? En zie ik goed dat de 1e en 2e hypotheken uit de eerdere leningen worden doorgeschoven naar Oldenburger IV?

In dat geval ziet het er wel aardig uit, tegen deze rente.
ja alles wordt afgelost 1,2,3.
pi_205812422
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 15:17 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
ja alles wordt afgelost 1,2,3.
Ja dan is dit wel een lekker project toch? Goede rente en via de verkopen loopt het risico er redelijk vlot uit.
Pecunia non olet
pi_205812485
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 15:18 schreef obligataire het volgende:

[..]
Ja dan is dit wel een lekker project toch? Goede rente en via de verkopen loopt het risico er redelijk vlot uit.
Ja, ik heb hem doorgerold.
pi_205812538
Crowdrealestate heeft een nieuwe website met wat meer opties in het dashboard
pi_205812574
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 14:39 schreef crowder07 het volgende:
GVE is niet alleen traag in het afhandelen van volledig ingeschreven leningen om deze rentedragend te maken. Van Hillside Sleewijk zou volgens Hillside de 26e augustus herfinanciering gepasseerd zijn bij de notaris zodat twee werkdagen later 30 augustus de gelden ontvangen zouden moeten zijn. Van GVE nog geen terugbetaling ontvangen. Hopelijk duurt dat ook geen weken.
Volgende week dinsdag is er weer een verzamelbetaling. Zal daar wel in meegenomen worden,
pi_205812750
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 15:28 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
Ja, ik heb hem doorgerold.
Ik inmiddels ook, voor de oorspronkelijke bedragen.
Pecunia non olet
pi_205812751
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 15:45 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Volgende week dinsdag is er weer een verzamelbetaling. Zal daar wel in meegenomen worden,
Dat is dan ook een week te laat dan zou moeten
pi_205812932
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 16:12 schreef Horsemen het volgende:
Update van MAX m.b.t. Corbelo:

Wij hebben vanuit de directeur van Corbelo Group, Challon Smith, een video ontvangen. Deze willen wij graag met jullie delen. In de video legt hij uit wat de huidige situatie is binnen het bedrijf. Hier kan je de video bekijken:
Oef, geen best verhaal. Zeker voor een Brit is hij bijzonder direct en uitgesproken over dat hier iets flink fout is gegaan. Als één koper van 40 van de +/- 65 huizen die je onder handen hebt zich in één keer terugtrekt en het voortbestaan van je bedrijf daarmee meteen in het geding is, dan heb je behoorlijk zitten slapen voor wat betreft je risicomanagement. En over hoe hij die 40 huizen in de komende maanden met winst gaat verkopen hoor ik h'm eigenlijk niet. Eerst zien, dan geloven.

Ik had MAX op de watchlist staan om te zien of ik daar misschien ook wat zou willen investeren, maar haal het vlug van het lijstje, want ook MAX heeft qua spreiding niet op zitten letten, zo lijkt me.

(PS. Als je je investeerders toespreekt, trek even een overhemd aan en kies voor een representatief achtergrondje _O- )
pi_205813544
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 15:18 schreef obligataire het volgende:

[..]
Ja dan is dit wel een lekker project toch? Goede rente en via de verkopen loopt het risico er redelijk vlot uit.
Met de verkopen verdwijnen de zekerheden toch ook, de best verkoopbare het eerst. Mooie rente voor een vastgoedprojectje. Zal wel te maken hebben met het "aanzienlijk risico" van de bouwbedrijftak, wat verder niet uitgelegd wordt. Daarnaast pas dit jaar in de vastgoedwereld actief.
Heb mijn investering uit BV 1 ook doorgeschoven met wat extra omdat een groot deel van de investering op korte termijn toch al weer terug komt. Het zuinige één maandje extra vergoedingsrente wijst daar ook op.
pi_205813582
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 18:41 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
KoM en Lenderspender hebben ook een forecast per maand. Zelfs langer dan de komende 12mnd
Lendahand ook. Bovendien daar nooit last van vervroegde aflossingen. :)
pi_205813698
quote:
12s.gif Op donderdag 1 september 2022 14:01 schreef peterc het volgende:
GVE 26284 OG Bakkerij Amsterdam open en meegenomen,

GVE verbouw OG Neede laat ik voorlopig lopen, zie onderstaand funda inz verk prijs
https://www.fundainbusine(...)teer-afmelddatum-af/
Eens maar was toch snel vol, sneller dan beter uitziende projecten op SIG
pi_205813824
Feest bij KoM met cashback actie
quote:
Wij hebben wat te vieren!
Beste Investeerders,

Afgelopen week is het 500e project succesvol gefinancierd via Kapitaal op Maat. Ondernemer Kevin Romeijnders van Riversail B.V. was de gelukkige ondernemer die alweer voor de 4e maal succesvol financiering heeft weten te verkrijgen via Kapitaal op Maat. Wij feliciteren ondernemer en zijn 300 investeerders met dit resultaat die in totaal ¤478.000 bijeenbrachten zodat ondernemer weer een nieuw schip kan aanschaffen.

Het 1e project dat Kapitaal op Maat succesvol financierde was het project Heel Bewust op 4 mei 2014, alweer ruim 8 jaar geleden. Sindsdien zijn 500 projecten succesvol gefund door inmiddels bijna 7.000 investeerders voor in totaal bijna ¤60mio. Daar is Kapitaal op Maat natuurlijk heel trots op en danken wij alle investeerders en ondernemers voor hun vertrouwen in Kapitaal op Maat.

Deze week is het tevens de 9e verjaardag van Kapitaal op Maat. Op 30 augustus 2013 is Kapitaal op Maat BV opgericht. En wie jarig is trakteert!

Als u investeert in het nieuwe project van AllShield Holding BV ontvangt u 1% cashback op uw inleg, direct uitbetaald bij de eerste termijn van het project. We verwachten dit project zeer binnenkort te kunnen publiceren, dus houdt de website in de gaten!

Kapitaal op Maat zal zich ook de komende jaren blijven inzetten voor een toegankelijke financieringsmarkt voor MKB-ondernemers en onder de Europese regelgeving bijdragen aan een transparante kapitaalmarkt die voor zoveel mogelijk geldgevers en geldvragers beschikbaar blijft.

Met vriendelijke groet,
Team Kapitaal op Maat
pi_205813878
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 18:39 schreef KrekelJapie het volgende:
Feest bij KoM met cashback actie
[..]

Als KoM wil dat ik daar nog ga investeren zal er een 100% cashback actie tegenover moeten staan :W
pi_205813923
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 00:04 schreef zeeland6 het volgende:
Rendementspercentages 2022 box 3 bekend:

Spaargelden -0,01%
Crowdfund/beleggingen/overig 5,53% (x31% effectieve belasting = 1,71%)

https://download.belastin(...)box3_ib3401b21pl.pdf
Beetje off-topic vrees ik maar ik post het hier toch maar: ik investeer nog niet zo lang in crowdfunding/P2P en vraag me af hoe om te gaan met investeringen waarvan je allang weet dat je die nooit terugkrijgt. Op een P2P-platform staat bijvoorbeeld al jaren een behoorlijk bedrag van wat nooit gerecovered gaat worden maar je moet er wel belasting over betalen (je kan nog beter hebben dat ze de stekker eruittrekken dan ben je er tenminste van af)
pi_205814006
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 18:54 schreef Slingervinger het volgende:

[..]
Beetje off-topic vrees ik maar ik post het hier toch maar: ik investeer nog niet zo lang in crowdfunding/P2P en vraag me af hoe om te gaan met investeringen waarvan je allang weet dat je die nooit terugkrijgt. Op een P2P-platform staat bijvoorbeeld al jaren een behoorlijk bedrag van wat nooit gerecovered gaat worden maar je moet er wel belasting over betalen (je kan nog beter hebben dat ze de stekker eruittrekken dan ben je er tenminste van af)
Er bestaat een AFM spelregel dat een lening in default raakt nadat deze 90 dagen achterstand heeft op terugbetaling. Je zou richting belastingdienst kunnen aangeven dat je deze defaults niet meerekent bij je box 3 vermogen.

quote:
Wanbetalingen inzichtelijk maken
In december 2016 maakte de AFM bekend dat zij verwacht dat wanbetalingen (alle bedragen waarvan redelijkerwijs verwacht wordt dat deze niet meer worden terugbetaald aan investeerders) inzichtelijk worden gemaakt op de websites van de platformen. De AFM signaleert dat veel platformen nog geen inzicht geven in wanbetalingen. Platformen die op hun website wel informatie plaatsen over wanbetalingen doen dat geregeld niet op een eenvoudig vindbare plek. De AFM constateert ook dat projecten pas na 365 dagen worden afgeboekt. Volgens de AFM zouden projecten na 90 dagen betalingsachterstand moeten worden afgeboekt.
pi_205814018
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 18:54 schreef Slingervinger het volgende:

[..]
Beetje off-topic vrees ik maar ik post het hier toch maar: ik investeer nog niet zo lang in crowdfunding/P2P en vraag me af hoe om te gaan met investeringen waarvan je allang weet dat je die nooit terugkrijgt. Op een P2P-platform staat bijvoorbeeld al jaren een behoorlijk bedrag van wat nooit gerecovered gaat worden maar je moet er wel belasting over betalen (je kan nog beter hebben dat ze de stekker eruittrekken dan ben je er tenminste van af)
Daar wordt wat verschillend over gedacht. In beginsel is het zo dat je investeringen waar je redelijk zeker van bent dat het geld niet meer terug komt mag afschrijven. Die hoef je dus niet meer mee te rekenen voor je box 3 vermogen.

Ook heeft de AFM er iets over gezegd (maar ik kan dat niet direct vinden) en die gaan uit van een afschrijving als de leningnemer tenminste 90 dagen te laat is met betalen.
pi_205814599
SIG is er voor het eerst in geslaagd (bij mij althans) alle (>100) projecten te betalen op de eerste werkdag van de maand.
pi_205814819
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 16:39 schreef Incitatus3 het volgende:

[..]
Oef, geen best verhaal. Zeker voor een Brit is hij bijzonder direct en uitgesproken over dat hier iets flink fout is gegaan. Als één koper van 40 van de +/- 65 huizen die je onder handen hebt zich in één keer terugtrekt en het voortbestaan van je bedrijf daarmee meteen in het geding is, dan heb je behoorlijk zitten slapen voor wat betreft je risicomanagement. En over hoe hij die 40 huizen in de komende maanden met winst gaat verkopen hoor ik h'm eigenlijk niet. Eerst zien, dan geloven.

Ik had MAX op de watchlist staan om te zien of ik daar misschien ook wat zou willen investeren, maar haal het vlug van het lijstje, want ook MAX heeft qua spreiding niet op zitten letten, zo lijkt me.

(PS. Als je je investeerders toespreekt, trek even een overhemd aan en kies voor een representatief achtergrondje _O- )
En op de achtergrond de sirene van een politieauto....en moeder de vrouw in de keuken?

Het is duidelijk dat ze er heel slecht voor staan en er hoeft niet heel veel meer mis te gaan en het is einde oefening.
De bouwvakkers zullen ook iedere week hun betaling willen.
Maar waarom zegt hij dat we heel onze investering zouden kunnen verliezen. Afhankelijk van de voortgang van de werkzaamheden zullen die huizen wat opbrengen maar toch gauw de bedragen die hij er zelf in oude staat voor heeft betaald. Ik vind het lullig voor de man, hij komt integer over, maar uiteindelijk zal dit toch wel op gedwongen verkoop uitdraaien. We zullen zien of MAX wat dat betreft hun zaakjes op orde heeft.
Pecunia non olet
pi_205814967
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 20:35 schreef obligataire het volgende:

[..]
En op de achtergrond de sirene van een politieauto....en moeder de vrouw in de keuken?

Het is duidelijk dat ze er heel slecht voor staan en er hoeft niet heel veel meer mis te gaan en het is einde oefening.
De bouwvakkers zullen ook iedere week hun betaling willen.
Maar waarom zegt hij dat we heel onze investering zouden kunnen verliezen. Afhankelijk van de voortgang van de werkzaamheden zullen die huizen wat opbrengen maar toch gauw de bedragen die hij er zelf in oude staat voor heeft betaald. Ik vind het lullig voor de man, hij komt integer over, maar uiteindelijk zal dit toch wel op gedwongen verkoop uitdraaien. We zullen zien of MAX wat dat betreft hun zaakjes op orde heeft.
Zoals al door een poster gemeld, zo presenteer je jezelf niet in een filmpje. Ik zou als ik hem was ook low profile blijven op social media, die snuiter heeft blijkbaar genoeg tijd om posts te plaatsen van z'n polo wedstrijden en tripjes naar het buitenland.

Ik had ook klein ingeschreven op de 5 Gelsenkirchen leningen. Rente lening op pand 1 krijg ik op de rentevervaldatum binnen, rente op 2 t/m 5 niet bijgeschreven. Dit is gewoon niet logisch, die leningnemer betaalt toch z'n renteverplichting van 5 leningen tegelijk of helemaal niet? Wellicht is er weer een plausibele reden achteraf, maar het leidt bij mij mij alleen maar tot wantrouwen hoe dit in vredesnaam kan.

[ Bericht 2% gewijzigd door Crowdmeister op 01-09-2022 21:27:58 (Aanvulling) ]
pi_205815222
quote:
1s.gif Op donderdag 1 september 2022 16:07 schreef obligataire het volgende:

[..]
Ik inmiddels ook, voor de oorspronkelijke bedragen.
Blijkbaar veel investeerders, want hij zit al voor 60% vol. Heb ook maar doorgerold, gezien de oorspronkelijke vervroegd terugkomt.
pi_205815577
quote:
12s.gif Op donderdag 1 september 2022 14:01 schreef peterc het volgende:
GVE 26284 OG Bakkerij Amsterdam open en meegenomen,

GVE verbouw OG Neede laat ik voorlopig lopen, zie onderstaand funda inz verk prijs
https://www.fundainbusine(...)teer-afmelddatum-af/
De Bakkerij Amsterdam zit nu nog maar op 23%. Valt me tegen, misschien t.z.t. nog wat extra rente.

Bravo is nu helemaal volgestort. Met 7% alleszins een aardig project. Had zelf al eerder ingeschreven dus de terughoudendheid van mijn collega's heeft me geld opgeleverd :) Mijn dank :)
Pecunia non olet
pi_205816008
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 15:39 schreef KrekelJapie het volgende:
Crowdrealestate heeft een nieuwe website met wat meer opties in het dashboard
En een nieuw project (of 5) "transformatie van de koepel"

https://www.crowdrealestate.nl/koepel
pi_205816511
Ze hebben goed doorgewerkt bij SIG vandaag. Bijna alles binnen.
Valt me op dat van Nick ook alles binnen is op 1 na , dezelfde locatie als vorige keer.
Pecunia non olet
pi_205816615
Ik mis alleen Nieuwkoop Zuideinde nog bij SiG.
Desondanks geen slechte score op de 1e van de maand
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_205818291
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 15:39 schreef KrekelJapie het volgende:
Crowdrealestate heeft een nieuwe website met wat meer opties in het dashboard
O.a. in overzicht "Investeringen" staat bij de meeste lopende projecten nu "Beoogde einddatum" toegevoegd.
Dat was nog wel eens onduidelijkheid bij CRE.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')