abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_205795507
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 19:30 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Gast ik hoor het altijd overal zelfs als ik mijn oren geheel afsluit voor geluid.. Geloof me dit doet mijn brein zelf.
Ik weet er alles van, hoog en laag. Hoog hoor ik snoms een paar seconden lang heel hard, soms ook een oorverdovende doffe piep.
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
pi_205795535
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 19:34 schreef Alarmonoff het volgende:

[..]
Ik weet er alles van, hoog en laag. Hoog hoor ik snoms een paar seconden lang heel hard, soms ook een oorverdovende doffe piep.
Dan zou ik niet in die hoek van die hum zoeken. Dat is namelijk een ander verhaal dan Tinnitus.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
  dinsdag 30 augustus 2022 @ 19:55:19 #78
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_205795665
Heb er gelukkig geen last van. Wel al toen ik "vroeger" ging stappen oordoppen gaan dragen.

Tegenwoordig heb ik bij concerten e.d. deze


Eigenlijk zou je ze altijd bij je moeten hebben ^O^
pi_205795697
Weet nog dat ik een jaar of 20/15 geleden als een van de weinige rond liep met dure filterz op house feestjes. Kreeg er regelmatig opmerkingen over dat het niet stoer was enz.

Nu blij dat ik die dingen altijd in gedaan heb.
pi_205795731
Ik heb het ook, best heftig eerse half jaar. Helaas hierdoor verslaafd geweest aan oxazepam. Gek genoeg zorgde het afkicken ervoor dat ik bijna geen last meer heb van tinnitus. Ja nu ff omdat ik erover lees haha.

Weet niet of het door gehoorbeschadiging komt. Bij een audioloog kwam er niks uit. Maar zelf denk ik dat het door het vele klussen komt met boormachines etc.
pi_205795742
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
pi_205795777
quote:
Geen last van. Haha. Ik hoor het het overal ter wereld en hetzelfde .
pi_205795799
Ik heb al sinds kinds af aan soms dat 1 oor tijdelijk doof word, er een luide piep in klinkt en dan hoor ik alles weer. Duurt een paar seconden elke keer.

Is dit ook tinnitus of heeft iedereen dit? :P
Twiddel
pi_205795831
Ik kan trouwens ook nog een tip geven over goeie oordopjes. Jaren geleden oordopjes op maat laten maken bij beter horen. Kostte toen zon 125 euro maar zijn echt perfect. Zit het zwaarste filter in en ze zitten zo goed dat ermee slapen geen probleem is.
Twiddel
  dinsdag 30 augustus 2022 @ 20:16:32 #85
486162 EenAndereWeg
houd 1,5 meter afstand
pi_205795841
Omg! Bedankt topicstarter nu heb ik het ook!!!!😡😡😡😡
houd ANDERHALVE METER afstand
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 dinsdag 30 augustus 2022 @ 20:23:01 #86
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_205795881
Ik heb het ook. Mensen met een schildklier aandoening (hyperthyreoïdie of hypothyreoïdie) schijnen daar sneller last van te hebben, Ik kan er inmiddels mee leven.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 dinsdag 30 augustus 2022 @ 20:23:04 #87
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_205795882
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 20:11 schreef summer2bird het volgende:
Ik heb al sinds kinds af aan soms dat 1 oor tijdelijk doof word, er een luide piep in klinkt en dan hoor ik alles weer. Duurt een paar seconden elke keer.

Is dit ook tinnitus of heeft iedereen dit? :P
Dit heb ik ook. Fluittoon die soms ook in toonhoogte fluctueert en weer verdwijnt. Ik heb ook al vanaf kinds af aan tinnitus in beide oren, maar dat komt en gaat en is ook niet luid. Bij stress wordt het erger.
Ik denk dan ook dat het iets met m'n hersenpan te maken heeft. Moet dit soort topcics dan eigenlijk ook links laten liggen
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_205795885
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 20:15 schreef summer2bird het volgende:
Ik kan trouwens ook nog een tip geven over goeie oordopjes. Jaren geleden oordopjes op maat laten maken bij beter horen. Kostte toen zon 125 euro maar zijn echt perfect. Zit het zwaarste filter in en ze zitten zo goed dat ermee slapen geen probleem is.
Bij tinnitus hebben oordoppen niet zoveel nut. Alleen als je met harde geluiden bezig bent. Maarja dat moet iedereen. Bij repeterende geluiden zoals een heggeschaar zet ik overigens ook altijd mijn oorkleppen op.

Nu hou ik op met typen over dit onderwerp. Want mag eigenlijk niet op aanraden van mijn huisarts. En dat is geen geintje.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 dinsdag 30 augustus 2022 @ 20:26:18 #89
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_205795918
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 20:23 schreef Dr88 het volgende:

[..]
Bij tinnitus hebben oordoppen niet zoveel nut. Alleen als je met harde geluiden bezig bent. Maarja dat moet iedereen. Bij repeterende geluiden zoals een heggeschaar zet ik overigens ook altijd mijn oorkleppen op.

Nu hou ik op met typen over dit onderwerp. Want mag eigenlijk niet op aanraden van mijn huisarts. En dat is geen geintje.
Het is ook echt een psychologisch spelletje heb ik gemerkt. Ga dit topic dan ook ontvolgen :P
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_205795923
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 20:23 schreef Dr88 het volgende:

[..]
Bij tinnitus hebben oordoppen niet zoveel nut. Alleen als je met harde geluiden bezig bent. Maarja dat moet iedereen. Bij repeterende geluiden zoals een heggeschaar zet ik overigens ook altijd mijn oorkleppen op.

Nu hou ik op met typen over dit onderwerp. Want mag eigenlijk niet op aanraden van mijn huisarts. En dat is geen geintje.
Nee, ik bedoelde het meer om te voorkomen :P
Twiddel
pi_205795934
Ik hoor veel over dat het aan te raden is om oordopjes bij concerten of festivals te dragen. Maar zou het dan niet veel simpeler zijn om het volume wat omlaag te doen i.p.v. miljoenen mensen met oordopjes in te laten lopen?????? :?
pi_205796063
quote:
Ik woonde in een flat en zat letterlijk onder een shitzooi van telefoon masten... nergens last van..

Ben verhuisd naar een dorp en geen masten in de buurt en tadaaa.

Ik ben niet zo van die alternatieve verklaringen.. vaak geldklopperij.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_205796093
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 20:28 schreef GerryDV het volgende:
Ik hoor veel over dat het aan te raden is om oordopjes bij concerten of festivals te dragen. Maar zou het dan niet veel simpeler zijn om het volume wat omlaag te doen i.p.v. miljoenen mensen met oordopjes in te laten lopen?????? :?
Nope dat is te simpel. De beleving is toch anders omdat je bijvoorbeeld de kans loopt dat ander geluid door de muziek heen gaat.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
  dinsdag 30 augustus 2022 @ 20:56:57 #94
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_205796222
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 18:00 schreef eigendeegcookie het volgende:

[..]
ik kon geluid nr 5 helemaal niet horen.
ben ik de enige?
wel als ik m extra hard zet
Hoor 'm prima, is wel subtieler dan de meeste andere. Holy shit, moet er niet aan denken dat je toon 6 de hele tijd hoort, dan wil je idd wel dood denk ik. :')

Ook de twee triangle waves zijn verschrikkelijk en van 7 krijg ik meteen een soort nare druk op m'n trommelvliezen, echt te hoog en dat gekraak erbij. :{

Brown noise (8) is nog het beste te doen, dat klinkt een beetje alsof er buiten een storm woedt. Heb zelf een tijdlang geslapen met dat soort ruisvarianten uit m'n speakers omdat ze geluid van buiten goed blokken zonder erg aanwezig te zijn.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_205796409
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 20:45 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Nope dat is te simpel. De beleving is toch anders omdat je bijvoorbeeld de kans loopt dat ander geluid door de muziek heen gaat.
Is dit nou serieus of sarcasme?
pi_205796415
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 12:58 schreef Het_Bokje het volgende:
Gek he? Iedereen die in de 90's en 00's in discotheken/housefeesten heeft bezocht heeft, hadden er al last van. En de generatie die dat in de 2010's deed, krijgt er nu last van :P
Mn vrouw (30 jaar) heeft het ook, alleen is dat niet aan luide muziek te danken. Het begon gewoon en ze heeft de kans veel van haar gehoor kwijt te raken. Maar we moeten t maar even zien.

Deels zal het mensen tot euthanasie kunnen drijven maar volgens mij is het wel een beetje een ding als in hoe je in het leven staat. Sommige mensen die al voor de klachten raspessimisten waren zien het wellicht ook als een extra zetje.
pi_205796444
Het is toch een van de mogelijke bijwerkingen van een corona vaccinatie?

https://www.maxmeldpunt.nl/topic/bijwerkingen-pfizer-moderna/

quote:
Esmee73

Herkenbaar. Ik heb het maken van een afspraak voor Astrazeneca destijds uitgesteld vanwege de vele zieke collega's in het team. Daarna is dit pfizer geworden. Op 1 mei eerste vaccinatie gehad, twee dagen later tinnitus. Ik ben 47, heb nog nooit problemen met mijn gehoor gehad. De tinnitus is erg hinderlijk, overstemd tv en radio. Lekker in alle rust buiten zitten is verschrikkelijk. Ik heb de tweede vaccinatie uitgesteld en twijfel nog steeds of ik die wel moet nemen. De maatschappelijke druk is groot; ik wil met vakantie en andere dingen doen zonder me steeds te moeten laten testen. Maar ik moet er niet aan denken dat de tinnitus nog erger wordt na de tweede vaccinatie. Heb inmiddels veel professionals gesproken, maar er is nog te weinig bekend om een goed advies te geven. Lastig.
quote:
Hendrik W

Heb precies hetzelfde. Oorsuizen wordt niet minder. is er al wat meer bekend?
Lareb had al 600meldingen in augustus 2021 https://www.lareb.nl/news(...)n-het-janssen-vaccin
Verbannen van BNW jegens waarheid spuwen.
  dinsdag 30 augustus 2022 @ 21:38:01 #98
338319 ZarB
Piña colada
pi_205796679
Tinnitus komt bij 10% van de bevolking voor dus dat is best wel veel. De euthenasiegevallen zijn echt heel, heel zeldzaam. Men haalt dat altijd aan, maar het is vergeleken met bijv depressies echt een schijntje. Neemt niet weg dat het een klote aandoening is. Ik heb het ook al meer dan de helft van m'n leven en sinds kort is het weer een tandje erger geworden. Echt heel irritant.

Bij mij is de oorzaak (onverklaarbaar) gehoorverlies. Doordat geluid wegvalt gaan de hersenen het zelf opvullen wat resulteert in piepen, suizen, brommen etc. Het heeft dus niets met de gehoorzenuw te maken (om even terug te komen op wat iemand in het begin zei).
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_205796687
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 21:14 schreef GerryDV het volgende:

[..]
Is dit nou serieus of sarcasme?
Is gewoon zo, voor persoonlijk iig zeker. Feestjes waar mijn oordoppen niet nodig zijn vind ik echt stukken minder.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_205796700
quote:
11s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 21:17 schreef epicbeardman het volgende:
Het is toch een van de mogelijke bijwerkingen van een corona vaccinatie?

https://www.maxmeldpunt.nl/topic/bijwerkingen-pfizer-moderna/
[..]
[..]
Lareb had al 600meldingen in augustus 2021 https://www.lareb.nl/news(...)n-het-janssen-vaccin
Het is gemeld inderdaad, maar het virus zelf kan ook oorsuizen veroorzaken.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')