abonnement Unibet Coolblue
  maandag 29 augustus 2022 @ 16:07:37 #51
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_205784983
quote:
2s.gif Op maandag 29 augustus 2022 16:05 schreef Beregd het volgende:

[..]
Dat België koersen kan organiseren?

Het hele systeem is sowieso belachelijk. Je moet je qualificeren voor de WT, dan zou enkel WT moeten meetellen.
Dat bevoordeelt juist enorm de huidige WT teams, dit systeem is beter. Je moet gewoon in alle koersen presteren, waarbij WT koersen zwaarder tellen.
pi_205790003
De (verwachte) Belgische WK-selectie: Van Aert, Evenepoel, Lampaert, Q. Hermans, Stuyven, Van Hooydonck, Dewulf en Serry

https://www.hln.be/wk-wie(...)-en-dewulf~a6acb848/
  Moderator dinsdag 30 augustus 2022 @ 09:19:16 #53
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205790326
twitter

Helemaal geen Ierland op WK
  Moderator dinsdag 30 augustus 2022 @ 09:20:30 #54
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205790340
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 08:14 schreef Marcoss het volgende:
De (verwachte) Belgische WK-selectie: Van Aert, Evenepoel, Lampaert, Q. Hermans, Stuyven, Van Hooydonck, Dewulf en Serry

https://www.hln.be/wk-wie(...)-en-dewulf~a6acb848/
Ben benieuwd of Remco en Wout samen weer goed gaat
  dinsdag 30 augustus 2022 @ 09:39:06 #55
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_205790460
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 09:19 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Helemaal geen Ierland op WK
Zijn het zulke armoedzaaiers bij de Ierse wielerbond of is het een slap excuus? Er zijn veel armere wielerlanden die wel gewoon gaan.

Overigens zou de UCI wel bij mogen springen in zo'n geval.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 30 augustus 2022 @ 09:51:36 #56
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_205790539
quote:
10s.gif Op maandag 29 augustus 2022 09:43 schreef Pistolero het volgende:

[..]
Nog maar 1 etappe te gaan en 2 renners zonder etappewinst. Wie zal hem morgen krijgen, Huitema of Dingemans?
Weer Huising, oei :o

Natuurlijk bewust, zodat Huitema of Dingemans zich niet lullig gaat voelen als enige zonder etappe.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Moderator dinsdag 30 augustus 2022 @ 10:48:59 #57
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_205790869
twitter


Einde tijdperk Mikel Nieve. De man van de regelmaat, bijna altijd tussen de 10e en 20e plaats in de grote rondes. Ook de man van vijf profzeges, een rit in de Dauphine en liefst vier ritzeges in Vuelta en Giro. De mooiste blijft voor altijd die op Gardeccia. Een van de mooiste ritten ooit.

Zijn laatste jaar bij Caja Rural, daar waar hij ooit begon, werd niet echt een succes. Logisch besluit, derhalve.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 30 augustus 2022 @ 11:13:01 #58
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_205791080
Allemaal kleine groepjes met steeds precies één seconde er tussen.
https://www.procyclingsta(...)lgaria/2022/stage-3a
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  dinsdag 30 augustus 2022 @ 11:52:19 #59
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_205791469
Ik neem aan dat ze dat nog wel rechttrekken. Wel heel ouderwets, zo'n 3a etappe (en vanmiddag niet eens een tijdrit maar gewoon het echte werk)
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 30 augustus 2022 @ 11:55:34 #60
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_205791506
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 11:52 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik neem aan dat ze dat nog wel rechttrekken. Wel heel ouderwets, zo'n 3a etappe (en vanmiddag niet eens een tijdrit maar gewoon het echte werk)
Ouderwets, maar niet heel zeldzaam in de iets kleinere rondjes :P
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  dinsdag 30 augustus 2022 @ 11:58:02 #61
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_205791541
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 11:55 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Ouderwets, maar niet heel zeldzaam in de iets kleinere rondjes :P
Vorige week nog gehad in Frankrijk :)
  dinsdag 30 augustus 2022 @ 12:08:41 #62
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_205791673
Ik zat me af te vragen 'wanneer was het nou voor het laatst in de tour' en dat bleek '85 te zijn. 's ochtends de Aubisque (Roche voor Kelly) en 's middags naar Pau (Kelly, vd Poel, Roche 3-4-5).
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_205792199
Volgens mij mag dat in WT wedstrijden ook niet meer.
Net efkes anges
pi_205793322
quote:
Dylan Teuns zwaar ontgoocheld na niet-selectie voor het WK: “In mei nog zei de bondscoach dat ik erbij zou zijn”

Dylan Teuns hoorde het al maandagmiddag in Keulen donderen toen hij de nationale coach aan de telefoon kreeg. “Natuurlijk voelde ik nattigheid. Ik had Sven Vanthourenhout al drie maanden niet meer gehoord. En voor Australië moet er toch ook een en ander op voorhand geregeld worden.”

“Ik heb hem dan zelf opgebeld met de vraag hoe het zat. Hij belde me terug en zei dat ik niet erbij was”, doet een duidelijk ontgoochelde Teuns zijn verhaal. “Ik maakte me eerst niet heel veel zorgen, want na een super voorjaar zei Sven Vanthourenhout via gsm zei dat ik een certitude was. Maar op den duur voelde ik wel nattigheid. Vandaar mijn telefoontje van maandag naar hem. De nationale coach gaf niet echt een gegronde reden op waarom ik naast Australië pak. Hij zei gewoon dat ik er niet bij was. Ik vroeg waarom, en dan werd er gezegd dat het een beetje komt door de behoefte van de kopmannen. Zoiets. Blijkbaar kon ik aan die behoefte niet voldoen.”

“Ik vond dat ik in Wollongong altijd op mijn plaats zou geweest zijn. Net zoals ik dat vorig jaar in Leuven ook was. Of er iets blijven hangen is van toen? Ik heb in Leuven gedaan wat ik moest doen. Ik heb niet tegen de tactiek van de nationale ploeg in gereden. De bondscach gaf in mijn laatste gesprek wel aan dat het daar niets mee te maken heeft, dat hij altijd van mij content is geweest.”

“De huiszoekingen op de vooravond van de Tour? Dat denk ik niet. Vorig jaar kregen we ook al een huiszoeking in de Tour zelf en toen was ik er wel bij.”

Te weinig knecht en net iets te veel kopman?

Of is de echte reden dat hij te weinig knecht en net iets te veel kopman is? “Juist dat weet ik niet, hé. Dat is niet met die woorden gezegd geweest. Ik heb Sven, nadat hij me zei dat ik er niet bij was – duidelijk laten verstaan dat ik mezelf nooit illusies heb gemaakt dat ik daar een eigen kans zou mogen gaan. Ook gaven sommige journalisten in de media aan dat er misschien een derde kopman zou bijkomen nadat ik zo’n goed voorjaar heb gereden. Hij had me er altijd mogen voor bellen om mijn kijk op de situatie te horen. Maar ik heb geen contact gehad na die telefoon in mei. Daarna heb ik drie maanden niets van hem gehoord. Op dat moment dacht ik wel dat ik erbij hoorde, maar als het zo lang stil blijft, begin je je vragen te stellen. Pas afgelopen week begon het echt tot me door te dringen dat ik er misschien wel niet bij zou zijn.”
pi_205793718
Dylan had na de heuvelklassiekers misschien ook gewoon iets beter kunnen presteren
pi_205800738
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 09:39 schreef hhh38 het volgende:

[..]
Zijn het zulke armoedzaaiers bij de Ierse wielerbond of is het een slap excuus? Er zijn veel armere wielerlanden die wel gewoon gaan.
Beide? Niet echt iets te zoeken wat betreft resultaten waarom dan die hoge kosten maken?
pi_205800792
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2022 16:07 schreef hhh38 het volgende:

[..]
Dat bevoordeelt juist enorm de huidige WT teams, dit systeem is beter. Je moet gewoon in alle koersen presteren, waarbij WT koersen zwaarder tellen.
Je zou voor de WT ploegen alleen de punten in WT koersen kunnen laten tellen.
Om de 3 jaar degraderen de 2 WT teams met het minste aantal punten.
Dat gat wordt opgevuld door teams uit de PCT teams.

Bij de PCT teams tellen alleen de punten uit de Pro seriers en .HC/.1 koersen.
Gezien er veel meer van dat soort koersen zijn zou je bv de resultaten uit de beste 25 wedstrijden (ik noem maar even een aantal) kunnen laten meetellen.
Hier zouden dan de 2 teams met de meeste punten promoveren (Eea natuurlijk als ze aan oa de financiele voorwaarde voldoen).

Volgens mij is het in andere sporten ook niet gebruikelijk dat de punten in andere divisie meetellen.
Net efkes anges
pi_205801656
Wielrennen is ook wel een apart geval natuurlijk. Enerzijds teamsport, anderzijds individuele sport.

Bij de meeste teamsporten is er een nationale competitie en bekertoernooi, daarnaast voor de betere teams een internationaal bekertoernooi. Al heb je natuurlijk ook sporten zoals 3x3 basketbal waarbij ook het één en ander te manipuleren valt wat betreft ranking.

Bij atletiek tellen volgens mij ook evenementen van lager niveau mee voor de world ranking.
  woensdag 31 augustus 2022 @ 13:39:24 #69
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_205801758
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 12:17 schreef Sjoerd102 het volgende:

[..]
Je zou voor de WT ploegen alleen de punten in WT koersen kunnen laten tellen.
Om de 3 jaar degraderen de 2 WT teams met het minste aantal punten.
Dat gat wordt opgevuld door teams uit de PCT teams.

Bij de PCT teams tellen alleen de punten uit de Pro seriers en .HC/.1 koersen.
Gezien er veel meer van dat soort koersen zijn zou je bv de resultaten uit de beste 25 wedstrijden (ik noem maar even een aantal) kunnen laten meetellen.
Hier zouden dan de 2 teams met de meeste punten promoveren (Eea natuurlijk als ze aan oa de financiele voorwaarde voldoen).

Volgens mij is het in andere sporten ook niet gebruikelijk dat de punten in andere divisie meetellen.

Bij tennis tellen voor het halen van de WTF ook niet alleen de resultaten van de Masters en Grand Slams ;)

Geen idee of er een betere vergelijking is maar ik vind het huidige systeem juist heel logisch
pi_205801894
Vind het systeem op zich ook wel logisch. Al zou ik wel voor pleiten dat een rittenkoers iets zwaarder telt dan een eendagswedstrijd.
pi_205801901
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 13:39 schreef hhh38 het volgende:

[..]
Bij tennis tellen voor het halen van de WTF ook niet alleen de resultaten van de Masters en Grand Slams ;)

Geen idee of er een betere vergelijking is maar ik vind het huidige systeem juist heel logisch
Ik vind het ook wel prima, leuk dat je WT renners in kleinere koersen ziet en vice versa. Is toch ook gewoon de charme van het wielrenen?

Als ik de UCI was zou ik wel eens naar de puntentelling kijken, die kan en moet echt beter.

Verder hebben een aantal ploegen in de gevarenzone te lang zitten slapen.
  woensdag 31 augustus 2022 @ 18:05:53 #72
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_205804551
twitter
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_205805349
Wat een waardes _O-
  vrijdag 2 september 2022 @ 11:10:07 #74
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_205818690
quote:
UAE EMIRATES WEERHOUDT DIEGO ULISSI VAN WK-DEELNAME

Diego Ulissi zal normaal gesproken geen deel uit maken van de Italiaanse selectie voor het WK wielrennen in Wollongong volgende maand. Zijn ploeg UAE Emirates zou liever beschikken over de Italiaan in de WK-periode. Dat meldt de Italiaanse sportkrant La Gazzetto dello Sport.

Mauro Gianetti, teambaas van UAE Emirates, licht zijn overwegingen toe. “Zijn selectie was nog niet bevestigd. Daarom hebben we bondscoach Daniele Bennati verzocht om hem niet mee te nemen als er nog twijfel is. We zijn door het WK al veel renners drie weken lang kwijt in die periode. Uiteindelijk rijdt Ulissi in onze dienst”, aldus de Italiaan.

Ulissi reed het WK al zeven keer namens de Italiaanse ploeg. Zijn beste resultaat was een 24e plek in Leuven vorig jaar. Dit jaar won hij onder meer GP Industria & Artigianato-Larciano en de derde etappe van de Ronde van de Limousin-Nouvelle-Aquitaine.
Ulissi ook aan de ketting, deze ontwikkeling bevalt me totaal niet. De keuze van de bondscoach zou leidend moeten zijn
pi_205819391
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2022 11:10 schreef hhh38 het volgende:

[..]
Ulissi ook aan de ketting, deze ontwikkeling bevalt me totaal niet. De keuze van de bondscoach zou leidend moeten zijn
Heeft de UCI hier geen regelgeving voor zoals de Fifa?
Wind extinguishes a candle and energizes fire
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')