abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205759667
Online winkelen is de laatste 10 jaar erg populair hier in Nederland. In die 10 jaar tijd heeft er veel technologische ontwikkelingen plaatsgevonden. Van online betalen tot voor x uur besteld, dezelfde avond in huis! Magazijnen met bomvol voorraad en gehele infrastructurele netwerk waarbij pakjes snel geleverd of retour gestuurd kunnen worden. Noem maar op.

Echter, wat ik niet snap is dat wij na al die ontwikkelingen nog steeds vaak een kut bedrag aan verzendkosten moeten betalen.

Een simpel voorbeeld is dat ik bijvoorbeeld twee kleine producten nodig heb maar juist door de verzendkosten het helemaal niet meer rendabel wordt om ze via webshop aan te schaffen. Hierop besluit ik dan om die gelijkwaardige producten toch bij de lokale dealer te kopen omdat ik dan gelijk of iets duurder uit ben.

Is het gehele webshop gedoe dan nog steeds niet zodanig doorontwikkeld dat wij als consument gewoon geen verzendkosten meer hoeven te betalen?

Wat voor nut heeft het om een product van 5 euro aan te bieden als het bedrag voor de fucking verzendkosten 6 euro is? Zo blijven mensen toch weg van een webshop?

Waarom bij een bestelling van 10 euro wel verzendkosten en bij een bestelling van boven de 50 niet?

Allemaal bullshit.
pi_205759763
En waar moeten die postbezorgers van betaald worden dan, ook van die 5 euro?

Lekker snugger topic Hans
pi_205759851
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 23:30 schreef PS. het volgende:

Ts volgt de economische filosofie van Erdogan, dus leg de lat niet te hoog.
pi_205759873
Was toevallig een item op bnr met een aantal van de grootste eigenaren van webshops in NL.
Het model gratis verzenden en retourneren is per definitie verliesgevend.
Transport wordt (veel) duurder.

De toekomst is je spullen ergens afhalen, bv een fysieke winkel.
Vakman pur sang
  vrijdag 26 augustus 2022 @ 23:47:21 #5
500000 Slavski
vijfhonderdduizendste
pi_205759909
Een pakket versturen kost geld, en er zit een winstmarge op de producten die je besteld. Bij bestellingen minder dan 25 of 50 euro is de marge heel laag en hou je uiteindelijk minder winst over, of lijd je zelfs verlies. Alleen de grootste (rijkste) bedrijven kunnen zoiets aanbieden als geen verzendkosten omdat het hun niet echt veel schaadt.
pi_205759922
Maak maar duurder, fucking irritant die kut bezorgers die aanbellen om iets voor de buren aan te nemen. :')
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_205760031
Amazon prime & Bol select says what.
pi_205760093
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 23:47 schreef Slavski het volgende:
Een pakket versturen kost geld, en er zit een winstmarge op de producten die je besteld. Bij bestellingen minder dan 25 of 50 euro is de marge heel laag en hou je uiteindelijk minder winst over, of lijd je zelfs verlies. Alleen de grootste (rijkste) bedrijven kunnen zoiets aanbieden als geen verzendkosten omdat het hun niet echt veel schaadt.
Lul niet. We zijn al 15 jaar verder. Nou als er in die 15 jaar nog geen model verzonnen is om gratis verzending mogelijk te maken dan klopt er iets niet.

Hoe kan een bubbelenvelop met twee producten uit Ftankrijk voor maar ¤ 0,90 mijn brievenbus bereiken terwijl we hier in Nederland nog massaal webshops hebben die niet eens brievenbuspakket aanbieden??
pi_205760314
Geen last van met Amazon Prime en bij Coolblue.
pi_205760358
Bestellen bij Amazon :') lekker belastingontduikende slavendrijvers sponsoren. Dan verdien je het dat ze aan de haal gaan met je privacy.
You need to be cold to be queen.
pi_205760382
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 23:20 schreef Werkperd het volgende:
Online winkelen is de laatste 10 jaar erg populair hier in Nederland. In die 10 jaar tijd heeft er veel technologische ontwikkelingen plaatsgevonden. Van online betalen tot voor x uur besteld, dezelfde avond in huis! Magazijnen met bomvol voorraad en gehele infrastructurele netwerk waarbij pakjes snel geleverd of retour gestuurd kunnen worden. Noem maar op.

Echter, wat ik niet snap is dat wij na al die ontwikkelingen nog steeds vaak een kut bedrag aan verzendkosten moeten betalen.

Een simpel voorbeeld is dat ik bijvoorbeeld twee kleine producten nodig heb maar juist door de verzendkosten het helemaal niet meer rendabel wordt om ze via webshop aan te schaffen. Hierop besluit ik dan om die gelijkwaardige producten toch bij de lokale dealer te kopen omdat ik dan gelijk of iets duurder uit ben.

Is het gehele webshop gedoe dan nog steeds niet zodanig doorontwikkeld dat wij als consument gewoon geen verzendkosten meer hoeven te betalen?

Wat voor nut heeft het om een product van 5 euro aan te bieden als het bedrag voor de fucking verzendkosten 6 euro is? Zo blijven mensen toch weg van een webshop?

Waarom bij een bestelling van 10 euro wel verzendkosten en bij een bestelling van boven de 50 niet?

Allemaal bullshit.
Het beste is gewoon leven in het jaar 23xx zoals in Star Trek: daar speelt op de Aarde geld geen rol meer maar juist technologische vooruitgang.
  zaterdag 27 augustus 2022 @ 00:38:49 #12
312215 Näsenbar
State of the Art.
pi_205760383
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 23:20 schreef Werkperd het volgende:
Goh, denk je dat het vervoer naar je voordeur gratis is? Het moet in het magazijn voorgesorteerd worden, er moet iemand in een busje naar je huis rijden en als je dan niet thuis bent wordt het ook nog eens ergens anders heen gebracht zodat je het in de buurt kan ophalen :')
Denk aan het milieu voordat u deze post print.
  zaterdag 27 augustus 2022 @ 00:43:09 #13
500000 Slavski
vijfhonderdduizendste
pi_205760402
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2022 00:08 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Lul niet. We zijn al 15 jaar verder. Nou als er in die 15 jaar nog geen model verzonnen is om gratis verzending mogelijk te maken dan klopt er iets niet.

Hoe kan een bubbelenvelop met twee producten uit Ftankrijk voor maar ¤ 0,90 mijn brievenbus bereiken terwijl we hier in Nederland nog massaal webshops hebben die niet eens brievenbuspakket aanbieden??
Ik lul niet, het is gewoon hoe het hier eenmaal werkt :') Hier worden alle pakketjes geregistreerd en met een track en trace (of een handtekening na ontvangst) zodat bedrijven altijd kunnen aantonen dat een pakketje ook daadwerkelijk is afgeleverd bij de klant. Bij een envelop met postzegel is er geen track en trace, geen handtekening na ontvangst en wordt er geen afleveradres geregistreerd. Stel dat iemand beweert zijn pakketje niet te hebben ontvangen, no way dat het bedrijf in kwestie kan aantonen dat het ooit verzonden/afgeleverd is, en moeten ze het uiteindelijk opnieuw verzenden met de verzendkosten die erbij komen op hun eigen kosten.

Het verschil tussen inkoop en verkoop prijs is ook nog eens vrij laag, waardoor goedkopere producten uiteindelijk verlies opleveren als bedrijven ook nog eens de verzendkosten zouden moeten gaan betalen, want er gaat ook sowieso een deel van de marge naar de belastingdienst. Stel je koopt iets voor 5 euro, verkoopt het voor 7, hou je 2 euro marge over waarvan 21% naar meneer de belastingdienst gaat, en daarna nog de verzendkosten en heb je uiteindelijk zelfs verlies.
  Moderator zaterdag 27 augustus 2022 @ 01:48:13 #14
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_205760586
Ik zie een oplossing. TS gaat voor niets alle pakketjes in zijn buurt afleveren

EEN BETERE WERELD BEGINT BIJ JEZELF!
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_205760866
Lui varken. Inderdaad, gewoon van jouw reet afkomen en naar de lokale verkoper.
  Moderator zaterdag 27 augustus 2022 @ 08:02:41 #16
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_205760967
Beter bestel je een paar extra hersencellen bij die webshop. Zo moeilijk is het niet te begrijpen
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
pi_205761000
Zelf ophalen Ts vanuit Maastricht naar Groningen voor ¤7 succes!
pi_205761013
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2022 00:08 schreef Werkperd het volgende:

[..]

dan betaal je per definitie teveel voor het product :Y

iets als gratis verzending bestaat niet,dan betaal je het namelijk in de productprijs.

jij verwacht zeker ook gratis retouneren?
pi_205762878
.

[ Bericht 98% gewijzigd door No239SquadronRAF op 27-08-2022 13:33:21 ]
  zaterdag 27 augustus 2022 @ 18:28:51 #20
445528 DerRabbit
Zijne Konijnlijkheid
pi_205765989
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 23:30 schreef PS. het volgende:

Hans snapt het niet zo goed allemaal, daarom is het maar beter dat zijn begeleider zijn pampers besteld ipv hijzelf.
Once you’ve raced, you never forget it…and you never get over it.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')