abonnement Unibet Coolblue
pi_205749891
Hallo,

Vriendlief en ik willen wat musea bezoeken in Nederland. We hebben een museumkaart dus pré als die geldig is.

Welk museum is jou positief bijgebleven en waarom?
So rest assured I have the key to every opening
To every wishing well that's deep enough to dream
I want to show you just how fascinating kissing is
When earth collides with all the space between
  Moderator vrijdag 26 augustus 2022 @ 10:06:06 #2
45833 crew  Fogel
pi_205750048
https://www.teylersmuseum.nl/nl

Omdat ze veel verschillende dingen hebben en omdat ze de oude museumsfeer hebben behouden :Y
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_205750151
Archeon, mooi buitenmuseum met interessante info.

Rijksmuseum van Oudheden in Leiden.

Zuiderzeemuseum, ook een openluchtmuseum.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 26 augustus 2022 @ 10:18:48 #4
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_205750152
Ligt aan je interesses denk ik. Zelf vond ik, jaren geleden, Naturalis echt geweldig, en daar zou ik zeker nog wel eens naartoe willen met een nieuwe, meer volwassen blik.

Ook iets als het British Museum vond ik verschrikkelijk gaaf, ik weet niet of zoiets - met zo veel écht oude zaken - ook in Nederland bestaat?

Dingen als schilderkunst trekken mij dan weer niet echt.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_205750375
Openlucht Museum vond ik erg leuk :Y
Naturalis idd ook genoeg te zien.
  vrijdag 26 augustus 2022 @ 10:39:02 #6
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_205750376
Laliquemuseum, omdat ik hou van Lalique en art nouveau en Doesburg is ook een heel mooi stadje.
Wel een klein museum.

Kröller-Müller museum, erg mooie kunstcollectie, mooie beeldentuin en wederom prachtige omgeving (je kan er ook fietsen lenen)

Diamantmuseum in Amsterdam want diamanten en ander glimspul.
pi_205750431
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 10:18 schreef miss_sly het volgende:
Archeon, mooi buitenmuseum met interessante info.

Rijksmuseum van Oudheden in Leiden.

Zuiderzeemuseum, ook een openluchtmuseum.
Rijksmuseum van oudheden sounds interesting
  Spellchecker vrijdag 26 augustus 2022 @ 10:48:36 #8
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
  vrijdag 26 augustus 2022 @ 10:56:42 #10
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_205750580
Oh, en ff een plug voor Maastricht want als er IETS is dat we nodig hebben is het meer toeristen: het Natuurhistorisch museum in Maastricht, met de enige echte Ber de Mosasaurus.
Of het Bonnefantenmuseum, als je meer van moderne kunst houdt.
  Spellchecker vrijdag 26 augustus 2022 @ 11:13:53 #11
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_205750817
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 10:18 schreef miss_sly het volgende:
Archeon, mooi buitenmuseum met interessante info.

Rijksmuseum van Oudheden in Leiden.

Zuiderzeemuseum, ook een openluchtmuseum.
Jaaa, Zuiderzeemuseum is tof, echt een leuk dagje uit. Enkhuizen is sowieso een erg leuk stadje.
Verder ben ik fan van https://www.museumhoorn.nl/pg-5548-7-7378/pagina/welkom.html, superleuk om met meerdere generaties te bezoeken.
pi_205750853
In Amsterdam over de oude volkshuisvesting en de architectuur toen het schip

Natuurlijk het Rijksmuseum, alleen al dat wel weer erg druk nu zijn door de toeristen.

Het stedelijk museum er tegenover met modern design vind ik dan leuker.

In Roermond het cuypershuis, dat was de archticht van o.a het centraal station in amsterdam.
pi_205750863
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 11:18 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Jaaa, Zuiderzeemuseum is tof, echt een leuk dagje uit. Enkhuizen is sowieso een erg leuk stadje.
Verder ben ik fan van https://www.museumhoorn.nl/pg-5548-7-7378/pagina/welkom.html, superleuk om met meerdere generaties te bezoeken.
Ja, daar wil ik ook nog heen, inderdaad. Heel veel goed over gehoord.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Spellchecker vrijdag 26 augustus 2022 @ 11:26:09 #15
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_205750894
In Tilburg is ook een natuurkundig museum metveel opgezette dieren en een kikker- en haas-afdeling.
pi_205750902
In Amsterdam ook het Amsterdam Museum , waar nu ook de oude Gouden koets te zien is.

Twee muea over WWII: eentje in Amsterdam en eentje in Groesbeek. Allebei op hun manier heel erg goed. In Amsterdam misschien nog wat meer voor de jeugd, maar in Groesbeek zeker niet.

Verzetsmuseum Amsterdam

Vrijheidsmuseum Groesbeek


Voor kunst natuurlijk het Van Gogh museum en het Rijksmuseum.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_205750904
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 10:56 schreef herverwijderd het volgende:
Oh, en ff een plug voor Maastricht want als er IETS is dat we nodig hebben is het meer toeristen: het Natuurhistorisch museum in Maastricht, met de enige echte Ber de Mosasaurus.
Of het Bonnefantenmuseum, als je meer van moderne kunst houdt.
Dat Natuurhistorisch museum kende ik nog niet. Bedankt voor de tip.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 26 augustus 2022 @ 12:08:32 #18
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_205751342
Absolute aanraders:
Teylers in Haarlem, inderdaad.
Rijks- en Stedelijk Museum in Amsterdam.
En verrassend mooi opgezet: Museum Voorlinden in Wassenaar.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_205752406
De gevangenpoort in Den Haag! Onze gids daar wist het allemaal nogal smeuïg te vertellen
  Spellchecker vrijdag 26 augustus 2022 @ 13:29:52 #20
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_205781858
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 10:56 schreef herverwijderd het volgende:
het Natuurhistorisch museum in Maastricht, met de enige echte Ber de Mosasaurus.
Inderdaad mooi museum... :) En ben je dan toch eenmaal in het zuiden kun je gelijk even door naar de steenkolenmijn in Valkenburg, das een nagebootste ondergrondse kolenmijn in de mergelgrotten van de Cauberg. En daar wordt je dan door wat oud mijnwerkers (Koempels) rondgeleid. Je ziet daar dan de apparatuur en technieken zoals die toen werden toegepast om kolen te winnen. Het meest intrigerend gebeuren vond ik toen de gids even de boormachine aanzette en ook nog even het licht uitdeed. Oorverdovende herrie en geen hand voor ogen kunnen zien. Onvoorstelbaar en erg indrukwekkend dat ze mensen zo ooit hebben laten werken om onze kont warm te kunnen stoken.
https://www.tripadvisor.n(...)imburg_Province.html

Langs de mergelroute in de omgeving zijn meer mergelgrotten de moeite waard om te bezoeken en te bezichtigen die door de eeuwen heen bewogen geschiedenis weergeven.
https://mergelrijk.nl/

Een steenworp verder bevind zich nog een prehistorische neolithische vuursteenmijn. Waar je naast rondleidingen eventueel demonstraties vuursteen bewerken kunt bijwonen. Om te zien hoe en met welke bijltjes de mens van toen heeft gehakt.
https://www.archeologieda(...)nmijn-van-rijckholt/

Ben je into history, dan vind je nog wel wat Romeinse dingetjes in Maastricht, maar ook Thermenmuseum in Heerlen. Ook bevind zich daar nog een klein Mijn Museum op het terrein van de voormalige Aronje Nassau mijn. In Kerkrade is er nog het Discovery museum dat gewijd is aan technieken van de industriele revolutie etc.

[ Bericht 3% gewijzigd door Watuntrik op 29-08-2022 09:09:39 ]
pi_206164249
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 10:44 schreef scrupuleus het volgende:

[..]
Rijksmuseum van oudheden sounds interesting
Ja moet je echt heen gaan :Y
Als je daar toch bent gelijk Naturalis meepakken.

Museonder is ook leuk, in combi met de Beeldentuin.
pi_206164338
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 11:26 schreef maily het volgende:
In Tilburg is ook een natuurkundig museum metveel opgezette dieren en een kikker- en haas-afdeling.
Natuurmuseum bedoel je, vlakbij station Tilburg. Vooral de afdeling IJstijd was eng :P
pi_206164370
https://www.hetscheepvaartmuseum.nl/

Ligging, gebouw, collectie.
pi_206164843
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 10:18 schreef heywoodu het volgende:
Naturalis echt geweldig, en daar zou ik zeker nog wel eens naartoe willen met een nieuwe, meer volwassen blik.
Damn ja Naturalis, goede jeugdherinneringen aan. Zou er ook weer eens naar toe moeten.

Zelfde geld voor museum Speelklok in Utrecht, misschien meer voor als je jong bent / kinderen hebt, maar vroeger vond ik het echt fascinerend.

Niet per se een museum maar af en toe heeft het Eye interessante voorstellingen, installaties of obscure films die je nergens anders ziet. Geweldig gebouw ook.

Raar genoeg vind ik het geweldig om naar musea te gaan als ik in het buitenland zit, maar in Nederland ga ik er eigenlijk nooit (meer) naar toe :P
nielsgeode schreef het volgende:
Prachtig om te zien hoe mensen niet gehinderd door gebrek aan kennis precies denken te weten hoe het zit en daarbij de keiharde ongefundeerde conclusies ook zeer duidelijk op het forum plempen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')