Bedankt, ik noteer het op mijn FOK! verjaardagskalender.quote:
Wanneer ben ik jarig?quote:Op woensdag 2 november 2022 20:09 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Bedankt, ik noteer het op mijn FOK! verjaardagskalender.
Jij weet ook alles.quote:
Je kan ook niet zien of er een verdere actie is ondernomen, dit wordt niet besproken met de usersquote:Op vrijdag 4 november 2022 11:40 schreef Li0nHeart het volgende:
Ik vind wegknippen een te lichte actie bij racisme in de CoS.
Dank voor je reactie!quote:Op vrijdag 4 november 2022 11:59 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Je kan ook niet zien of er een verdere actie is ondernomen, dit wordt niet besproken met de users
Je weet toch wel wat 'stemmingmakerij' betekent? Ik vind het uiten van ongefundeerde beschuldigingen van 'special treatment' daartoe behoren. Er wordt geklaagd bij de moderatie over off-topic berichten vandaar dat off-topic maar beperkt gedoogd kunnen worden.quote:
Als je dat met zekerheid weet vraag ik je hier de feiten te presenteren, Dan kunnen we er naar bekijken. Met andermans onderbuikgevoel kan ik persoonlijk niet zo veel.quote:
Ik doe 3 a 400 berichten per dag ,dat zal soms OT zijn.Is vaak gewoon gezellig.Of soms over de dood van iemand.quote:Op vrijdag 4 november 2022 13:58 schreef Jippie het volgende:
[..]
Je weet toch wel wat 'stemmingmakerij' betekent? Ik vind het uiten van ongefundeerde beschuldigingen van 'special treatment' daartoe behoren. Er wordt geklaagd bij de moderatie over off-topic berichten vandaar dat off-topic maar beperkt gedoogd kunnen worden.
Dat heb ik net gedaan.Mario mag alles posten.quote:Op vrijdag 4 november 2022 14:00 schreef Jippie het volgende:
[..]
Als je dat met zekerheid weet vraag ik je hier de feiten te presenteren, Dan kunnen we er naar bekijken. Met andermans onderbuikgevoel kan ik persoonlijk niet zo veel.
Als je voorkeur geeft aan SC, daar is niets mis mee, zoek dan een voor jou leuke SC op dan kun je naar hartelust off-topic gaan. In de Cos wordt off-topic gewoon niet gewaardeerd door je mede-cossers.quote:Op vrijdag 4 november 2022 14:03 schreef FreshFruit het volgende:
[..]
Ik doe 3 a 400 berichten per dag ,dat zal soms OT zijn.Is vaak gewoon gezellig.Of soms over de dood van iemand.
Sue me.
Misschien idee, om een tr te zetten als je vindt dat mario offtopic post.. kunnen de mods het ook sneller terug vinden en er iets van zeggen..quote:Op vrijdag 4 november 2022 14:05 schreef FreshFruit het volgende:
[..]
Dat heb ik net gedaan.Mario mag alles posten.
Zelfs in de SC mag ik niet posten wat ik wil.quote:Op vrijdag 4 november 2022 14:08 schreef Jippie het volgende:
[..]
Als je voorkeur geeft aan SC, daar is niets mis mee, zoek dan een voor jou leuke SC op dan kun je naar hartelust off-topic gaan. In de Cos wordt off-topic gewoon niet gewaardeerd door je mede-cossers.
Nee ik vraag feiten in de vorm van harde bewijzen. Ik kan er inkomen dat bepaalde modacties als oneerlijk worden ervaren, want het is nooit leuk als er een post van je wordt verwijderd maar dat zegt niet dat de modacties daadwerkelijk oneerlijk zijn. Snap je?quote:Op vrijdag 4 november 2022 14:05 schreef FreshFruit het volgende:
[..]
Dat heb ik net gedaan.Mario mag alles posten.
Prima suggestiequote:Op vrijdag 4 november 2022 14:09 schreef Mrsloveable het volgende:
[..]
Misschien idee, om een tr te zetten als je vindt dat mario offtopic post.. kunnen de mods het ook sneller terug vinden en er iets van zeggen..
Heb het nu over de Cos, maar geef maar een voorbeeld van uets wat wel kan in de SC vlgs de policy maar toch niet mocht.quote:Op vrijdag 4 november 2022 14:09 schreef FreshFruit het volgende:
[..]
Zelfs in de SC mag ik niet posten wat ik wil.
Heel simpel meis.mijn laatste TR`s even checken.quote:Op vrijdag 4 november 2022 14:12 schreef Jippie het volgende:
[..]
Heb het nu over de Cos, maar geef maar een voorbeeld van uets wat wel kan in de SC vlgs de policy maar toch niet mocht.
Van de JAA streams?quote:Op vrijdag 4 november 2022 14:16 schreef FreshFruit het volgende:
Ik mocht geen caps in de SC plaatsen.
Yep,het werd te gezellig.Niet de bedoeling.quote:
Dat zal niet de reden zijn geweest, want we zien graag tevreden users. Zal achter de schermen overleggen hoe of wat, kom ik op terugquote:Op vrijdag 4 november 2022 14:19 schreef FreshFruit het volgende:
[..]
Yep,het werd te gezellig.Niet de bedoeling.
Ik weet ook heus wel dat ik soms compleet OT ga maar stuur me maar bij.geen probleem.quote:Op vrijdag 4 november 2022 14:22 schreef Jippie het volgende:
[..]
Dat zal niet de reden zijn geweest, want we zien graag tevreden users. Zal achter de schermen overleggen hoe of wat, kom ik op terug
Ik denk dat men zal schrikken als we echt alle off-topic posts zouden weghalen, er blijft echt meer dan voldoende staan.quote:Op vrijdag 4 november 2022 14:27 schreef greysbones het volgende:
graag wil ik er 1 ding aan toevoegen
dat de hele COS geen off topic verhaal moet worden, helemaal mee eens.
maar dat constante gefit dat iets of topic is maakt het echt niet gezelliger(en dan bedoel ik van users en mods )
en een klein beetje ruimte zou naar mijn mening de COS alleen maar ten goede komen
Apart wel dat een MOD wel OT mag gaan en ik daar melding van maak en geen reactie.quote:Op vrijdag 4 november 2022 14:37 schreef Jippie het volgende:
[..]
Ik denk dat men zal schrikken als we echt alle off-topic posts zouden weghalen, er blijft echt meer dan voldoende staan.
Weet dat het gefit juist wordt veroorzaakt door de off-topic posts, iets met oorzaak en gevolg. Denk je dat het voor de moderatie fijn is om vanwege dit soort kwesties in te moeten grijpen. Het liefste grijpen we nergens in, maar het lijkt te lastig om onderling rekening met elkaar te houden op het gebied van off-topic gaan. Dus moeten we soms als een schooljuf ingrijpen.
ik wil geen welles nietes discussie uitlokkenquote:Op vrijdag 4 november 2022 14:37 schreef Jippie het volgende:
[..]
Ik denk dat men zal schrikken als we echt alle off-topic posts zouden weghalen, er blijft echt meer dan voldoende staan.
Weet dat het gefit juist wordt veroorzaakt door de off-topic posts, iets met oorzaak en gevolg. Denk je dat het voor de moderatie fijn is om vanwege dit soort kwesties in te moeten grijpen. Het liefste grijpen we nergens in, maar het lijkt te lastig om onderling rekening met elkaar te houden op het gebied van off-topic gaan. Dus moeten we soms als een schooljuf ingrijpen.
Het komt vaak de sfeer ten goede zelfs.quote:Op vrijdag 4 november 2022 14:42 schreef greysbones het volgende:
[..]
ik wil geen welles nietes discussie uitlokken
Het hele off topic verhaal is sowieso wazig, wanneer wel, wanneer niet.. waarom moeten andere users mensen hierop aanspreken. En af en toe wat lucht in de COS zorgt voor een veel gezelligere COS.
Ik zeg niet dat mensen hun levensverhaal moeten gaan plaatsen, maar een grappige opmerking die soms niet geheel ontopic is moet toch gewoon kunnen
En de allergrootste vraag bij mij blijft
Hoeveel users hebben een probleem met OT
en hoeveel niet?
Aan shaming doen jullie wel degelijk.quote:Op vrijdag 4 november 2022 15:05 schreef Jippie het volgende:
Bemoeien met moderatie wordt gezien als pseudo-modden.
Als de afspraak is 'geen off-topic' dan heeft iedereen zich daar gewoon aan te houden. Een enkel off-topic berichtje zal vaak blijven staan maar hele off-topic gesprekken worden weggehaald.
Daarnaast zal er gerust wel eens wat over het hoofd worden gezien, modden is vrijwilligerswerk en ook mods hebben werk/privéleven dus JAA zal niet 24/7 bemod worden. Plaats gerust TR's om ons op off-topic gedrag in de Cos te attenderen.
Als je als user nu nog niet door hebt dat off-topic door mede-users niet wordt gewaardeerd zou je wat beter de reacties daaromheen moeten bekijken, de signalen zijn overduidelijk. Aan 'naming and shaming' doen we niet.
Voor een aantal mensen. En de rest ergert zich kapot.quote:Op vrijdag 4 november 2022 14:44 schreef FreshFruit het volgende:
[..]
Het komt vaak de sfeer ten goede zelfs.
Ik weet niet waarover je het hebt, @Greybones vraagt om het aantal users die geen OT willen, dat vind ik niet nodig om te geven.quote:Op vrijdag 4 november 2022 15:18 schreef FreshFruit het volgende:
[..]
Aan shaming doen jullie wel degelijk.
ho ho hoquote:Op vrijdag 4 november 2022 15:24 schreef Jippie het volgende:
[..]
Ik weet niet waarover je het hebt, @:Greybones vraagt om het aantal users die geen OT willen, dat vind ik niet nodig om te geven.
Het gaat voornamelijk om de sfeer wat mij betreft.quote:Op vrijdag 4 november 2022 15:27 schreef greysbones het volgende:
[..]
ho ho ho
het gaat me niet om namen
absoluut niet
het gaat me om aantallen
Jouw sfeer is niet iedereens sfeer. Dat is het punt.quote:Op vrijdag 4 november 2022 15:32 schreef FreshFruit het volgende:
[..]
Het gaat voornamelijk om de sfeer wat mij betreft.
Jouw sfeer is zo zuur .quote:Op vrijdag 4 november 2022 15:34 schreef mootie het volgende:
[..]
Jouw sfeer is niet iedereens sfeer. Dat is het punt.
Aantallen valt voor mij ook onder 'naming and shaming'quote:Op vrijdag 4 november 2022 15:27 schreef greysbones het volgende:
[..]
ho ho ho
het gaat me niet om namen
absoluut niet
het gaat me om aantallen
Het lastige is dat wat de één een gezellige sfeer vindt een ander dat echt ruk kan vinden.quote:Op vrijdag 4 november 2022 15:32 schreef FreshFruit het volgende:
[..]
Het gaat voornamelijk om de sfeer wat mij betreft.
ik wil niemand namen of shamenquote:Op vrijdag 4 november 2022 15:36 schreef Jippie het volgende:
[..]
Aantallen valt voor mij ook onder 'naming and shaming'
[..]
Het lastige is dat wat de één een gezellige sfeer vindt een ander dat echt ruk kan vinden.
Ik kan stellen dat ik meer berichten zie van users die het liever anders zien dan van users die vinden dat off-topic gewoon moet kunnen.quote:Op vrijdag 4 november 2022 15:37 schreef greysbones het volgende:
[..]
ik wil niemand namen of shamen
gewoon meer een duidelijk beeld hoeveel mensen het vervelend vinden en hoeveel mensen niet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |