abonnement Unibet Coolblue
  Moderator donderdag 16 februari 2023 @ 21:36:09 #151
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208026303
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2023 21:34 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Man man man :')
Allemaal bij hun moeder gewoond tot dat ze 40 jaar waren!
  vrijdag 17 februari 2023 @ 09:26:26 #152
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_208029649
quote:
1s.gif Op donderdag 16 februari 2023 19:52 schreef rododendronneke het volgende:

[..]
Mensen die hEt gLaS hAlFvOl zIeN zijn toch die strontvervelende etterbuilen die je op verjaardagsfeestjes nauwelijks van je af kunt schudden?
Optimist: Het glas is half vol
Pessimist: Het glas is half vol
Consultant: Het glas is te groot
Je moeder: Waarom heb je geen onderzetter?
pi_208029689
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 09:26 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Optimist: Het glas is half vol
Pessimist: Het glas is half vol leeg
Consultant: Het glas is te groot
Je moeder: Waarom heb je geen onderzetter?
"Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
pi_208032946
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2023 21:36 schreef Momo het volgende:

[..]
Allemaal bij hun moeder gewoond tot dat ze 40 jaar waren!
Wat is daar mis mee als je daarmee je doelen bereikt? Dat is net zoiets als over een dokter zeggen "ja maar wel allemaal 10 jaar gestudeerd" of profvoetballer "ja maar wel elke dag geoefend, zo kan ik het ook"
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 vrijdag 17 februari 2023 @ 14:28:15 #155
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_208032998
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 14:24 schreef Centenbak het volgende:

[..]
Wat is daar mis mee als je daarmee je doelen bereikt? Dat is net zoiets als over een dokter zeggen "ja maar wel allemaal 10 jaar gestudeerd" of profvoetballer "ja maar wel elke dag geoefend, zo kan ik het ook"
Iets met ontwikkeling..
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_208034713
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 14:24 schreef Centenbak het volgende:

[..]
Wat is daar mis mee als je daarmee je doelen bereikt? Dat is net zoiets als over een dokter zeggen "ja maar wel allemaal 10 jaar gestudeerd" of profvoetballer "ja maar wel elke dag geoefend, zo kan ik het ook"
Kinderen krijgen wordt voor de meeste vrouwen toch wel een probleem als ze pas na hun 40ste op zichzelf gaan wonen. Tenzij je het geen probleem vindt om kinderen te krijgen terwijl je nog bij je ouders inwoont.
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_208035006
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 17:03 schreef Puntenjager het volgende:

[..]
Kinderen krijgen wordt voor de meeste vrouwen toch wel een probleem als ze pas na hun 40ste op zichzelf gaan wonen. Tenzij je het geen probleem vindt om kinderen te krijgen terwijl je nog bij je ouders inwoont.
En waarom zou je aan kinderen beginnen? Zowat 100% van je vrije tijd gaat daaraan op.
pi_208036207
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 17:25 schreef Centenbak het volgende:

[..]
En waarom zou je aan kinderen beginnen? Zowat 100% van je vrije tijd gaat daaraan op.
Jij wilt natuurlijk op je oude dag met Corona aangestoken worden door Marokkaanse verpleegsters?
pi_208036585
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2023 21:31 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
dat hoef ik die lui niet te vertellen want op de verjaardagen waar ik kom zijn geen huurders.
Fok zit vol plebs joh. Begrijpen ze niet.
pi_208036840
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 19:12 schreef Horzula het volgende:

[..]
Jij wilt natuurlijk op je oude dag met Corona aangestoken worden door Marokkaanse verpleegsters?
Jij denkt dat je kinderen je 24/7 gaan verzorgen als je als een oud vel in een rolstoel zit? Droom door.
En laat m'n pik liever wassen door een MBO-stagiaire van 16 dan door m'n eigen zoon.
pi_208040003
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 19:37 schreef Astro_boy het volgende:

[..]
Fok zit vol plebs joh. Begrijpen ze niet.
Nog zo'n verdwaasde proleet, het wordt hier nog gezellig.
J’ai faim.
pi_208042852
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 23:21 schreef rododendronneke het volgende:

[..]
Nog zo'n verdwaasde proleet, het wordt hier nog gezellig.
Nou nou, niet zo doen. Ik betaal genoeg belasting voor o.a. al je toeslagen.
pi_208533760
quote:
Groeiende groep mensen met een baan tóch dakloos
Werken of studeren, mentaal en fysiek in goede gezondheid verkeren, maar toch dakloos raken. Het overkomt steeds meer mensen in Nederland. De groep zogeheten economische daklozen groeit snel, dat bevestigen tenminste zes grote gemeenten aan Nieuwsuur. Het gaat dan vaak om alleenstaanden, maar ook om mensen met zeer jonge kinderen.

"Deze nieuwe groep heeft eigenlijk alleen een woonprobleem en heeft het vroeger altijd zelf kunnen rooien", zegt Boaz Adank, wethouder zorg en veiligheid in Breda. Omdat deze groep daklozen geen last heeft van een verslaving of een psychisch probleem, zijn ze volgens de gemeenten zelfredzaam en komen daarom niet in aanmerking voor de reguliere daklozenopvang.

Ze zijn op zichzelf aangewezen als het gaat om huisvesting. Door het grote tekort aan woningen, slapen steeds meer mensen bij familie of vrienden of zelfs in hun auto.

Sofahopper
De woningcrisis is de belangrijkste oorzaak voor de groeiende groep economische daklozen. Er is een tekort aan betaalbare woningen, particuliere huur is vaak te duur en er zijn te weinig sociale huurwoningen. "Hugo de Jonge is bezig met meer woningen, maar daar moet echt een tandje bij", zegt Adank.

Zorgelijk is dat er geen structurele oplossingen zijn. "Het beeld van daklozen klopt niet meer. Het zijn inmiddels mensen zoals jij en ik. Het zijn gewoon mensen waaraan je niet meer kunt zien dat ze dakloos zijn. Dat vraagt andere oplossingen", zegt Van Herwijnen. Ze krijgt dagelijks veel telefoontjes van mensen met een baan, maar zonder huis.
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)en-baan-toch-dakloos
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zaterdag 25 maart 2023 @ 19:09:49 #164
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_208534173
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 18:28 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

@Momo
  zaterdag 25 maart 2023 @ 19:25:11 #165
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_208534367
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 18:28 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Tja, als ik dan dat filmpje erbij bekijk, zie ik een hoogzwangere dame van 23 met een kind van drie. Op een bepaald moment wordt er gezegd dat de gemeente ze uit hun huis heeft gezet omdat haar ex-vriend overlast in de buurt veroorzaakte.

Er wordt een verhaal van gemaakt dat dit allemaal mensen met een normale baan zonder problemen zijn die volledig buiten hun invloed om dakloos zijn geworden. Dan vind ik dit nu niet direct het beste voorbeeld. Dat betekent niet dat ik vind dat ze het maar zelf moeten uitzoeken, maar om nu te doen alsof er nu allemaal mensen met een baan zonder enige aanleiding op straat leven, lijkt me ook weer wat overdreven.
pi_208534752
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 19:25 schreef Repentless het volgende:

[..]
Tja, als ik dan dat filmpje erbij bekijk, zie ik een hoogzwangere dame van 23 met een kind van drie. Op een bepaald moment wordt er gezegd dat de gemeente ze uit hun huis heeft gezet omdat haar ex-vriend overlast in de buurt veroorzaakte.

Er wordt een verhaal van gemaakt dat dit allemaal mensen met een normale baan zonder problemen zijn die volledig buiten hun invloed om dakloos zijn geworden. Dan vind ik dit nu niet direct het beste voorbeeld. Dat betekent niet dat ik vind dat ze het maar zelf moeten uitzoeken, maar om nu te doen alsof er nu allemaal mensen met een baan zonder enige aanleiding op straat leven, lijkt me ook weer wat overdreven.
ik zie eigenlijk altijd dit soort voorbeelden maar hoor altijd dat het iedereen kan overkomen....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zaterdag 25 maart 2023 @ 20:02:17 #167
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_208534881
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 19:52 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
ik zie eigenlijk altijd dit soort voorbeelden maar hoor altijd dat het iedereen kan overkomen....
Het kan ook iedereen overkomen, jou en mij ook. Je weet nooit hoe je leven exact verloopt en wat er op je pad komt. Echter is de insteek van dit verhaal nu: "dit zijn werkende mensen zonder enige problemen die zichzelf altijd prima konden redden, maar nu zijn ze zonder enige aanleiding dakloos geworden". Dat vind ik een onzinverhaal.
pi_208543802
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 19:25 schreef Repentless het volgende:

[..]
Tja, als ik dan dat filmpje erbij bekijk, zie ik een hoogzwangere dame van 23 met een kind van drie. Op een bepaald moment wordt er gezegd dat de gemeente ze uit hun huis heeft gezet omdat haar ex-vriend overlast in de buurt veroorzaakte.

Er wordt een verhaal van gemaakt dat dit allemaal mensen met een normale baan zonder problemen zijn die volledig buiten hun invloed om dakloos zijn geworden. Dan vind ik dit nu niet direct het beste voorbeeld. Dat betekent niet dat ik vind dat ze het maar zelf moeten uitzoeken, maar om nu te doen alsof er nu allemaal mensen met een baan zonder enige aanleiding op straat leven, lijkt me ook weer wat overdreven.
Dat is ook Nederland, helemaal niks doen en foute keuzes maken. Tonnen aan schulden. Maar toch nog verwachten dat je recht hebt op sociale huurwoning.

Mensen met pretstudies zoals Kunstacademie en dan klagen als hen kinderachtige kunst niet verkocht wordt en dan om subsidie gaan huilen.
Verbannen van BNW jegens waarheid spuwen.
pi_208544163
Wat kan helpen beneden de 1% te komen is minder bouwvergunningen te verstrekken en het bouwen veel duurder maken d.m.v. striktere normen en het stoppen met de produktie van cement, staal, en baksteen. Levert meteen ook een aanzienlijke reductie aan CO2 uitstoot op.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_208544320
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 15:29 schreef Digi2 het volgende:
Wat kan helpen beneden de 1% te komen is minder bouwvergunningen te verstrekken en het bouwen veel duurder maken d.m.v. striktere normen en het stoppen met de produktie van cement, staal, en baksteen. Levert meteen ook een aanzienlijke reductie aan CO2 uitstoot op.
Alsof bouwen nog niet duur genoeg is. Steeds meer nieuwbouw projecten gaan niet door omdat het te duur is geworden en jij wil het doodleuk nog duurder maken :')
  zondag 26 maart 2023 @ 15:45:51 #171
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_208544441
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 15:29 schreef Digi2 het volgende:
Wat kan helpen beneden de 1% te komen is minder bouwvergunningen te verstrekken en het bouwen veel duurder maken d.m.v. striktere normen en het stoppen met de produktie van cement, staal, en baksteen. Levert meteen ook een aanzienlijke reductie aan CO2 uitstoot op.
En hoe ga je de woningnood oplossen?
pi_208544476
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 15:38 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Steeds meer nieuwbouw projecten gaan niet door omdat het te duur is geworden en jij wil het doodleuk nog duurder maken :')
Mooi,
Huizen hebben een aanzuigende werking, men gaat erin wonen. Als men op straat moet gaan wonen stopt de aanzuigende werking mijnsinziens.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_208544536
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 15:45 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
En hoe ga je de woningnood oplossen?
Tenten verstrekken.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  zondag 26 maart 2023 @ 15:52:05 #174
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_208544546
Het trieste is dat er al sinds de oorlog te weinig gebouwd wordt, het overheidsmonopolie op bouwrijp maken is een te goede bijverdienste, die men lange termijn wil houden. Bouwkavels zijn gewoon veel te duur door het kunstmatig krap houden van de markt.
  zondag 26 maart 2023 @ 15:52:43 #175
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_208544562
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 15:51 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Tenten verstrekken.
Okay, je bent dus een trol die alleen maar wil ageren en geen inhoudelijke discussie kan voeren
pi_208544613
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 15:52 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Okay, je bent dus een trol die alleen maar wil ageren en geen inhoudelijke discussie kan voeren
Nee, ik verkondig al jaren dat het recht op huisvesting in de huidige vorm onhoudbaar is en ben er ook fel tegen.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_208544701
quote:
1s.gif Op zondag 26 maart 2023 15:47 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Mooi,
Huizen hebben een aanzuigende werking, men gaat erin wonen. Als men op straat moet gaan wonen stopt de aanzuigende werking mijnsinziens.
Het zijn vooral Nederlanders zelf die op straat eindigen. Asielzoekers blijven in hun opvangcentra of krijgen voorrang op sociale huur.
pi_208544708
quote:
1s.gif Op zondag 26 maart 2023 15:55 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Nee, ik verkondig al jaren dat het recht op huisvesting in de huidige vorm onhoudbaar is en ben er ook fel tegen.
Het is een grondrecht.
pi_208544719
quote:
1s.gif Op zondag 26 maart 2023 15:47 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Mooi,
Huizen hebben een aanzuigende werking, men gaat erin wonen. Als men op straat moet gaan wonen stopt de aanzuigende werking mijnsinziens.
zie bijvoorbeeld Griekenland. Het land krimpt structureel door een vertrekkende Griekse bevolking (ondanks de economische gunstige tijd). Toch is er geen/kleinere aanzuigende werking. Dus het gaat niet alleen om de hoeveelheid beschikbare huizen?
pi_208544777
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 16:00 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Het is een grondrecht.
Rechten kan je alleen gestand doen als ze haalbaar en financierbaar zijn en daar is in dit geval geen sprake van.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_208544820
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 15:59 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Het zijn vooral Nederlanders zelf die op straat eindigen. Asielzoekers blijven in hun opvangcentra of krijgen voorrang op sociale huur.
En dus moet het recht op huisvesting fundamenteel op de schop.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_208544822
quote:
1s.gif Op zondag 26 maart 2023 16:04 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Rechten kan je alleen gestand doen als ze haalbaar en financierbaar zijn en daar is in dit geval geen sprake van.
Zeker wel. Slechts politieke onwil om sinds 2012 actief woningen te bouwen in plaats van alles aan de markt over te laten.
pi_208544826
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 16:07 schreef Digi2 het volgende:

[..]
En dus moet het recht op huisvesting fundamenteel op de schop.
In welke zin?
  zondag 26 maart 2023 @ 16:07:50 #184
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_208544840
quote:
1s.gif Op zondag 26 maart 2023 16:04 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Rechten kan je alleen gestand doen als ze haalbaar en financierbaar zijn en daar is in dit geval geen sprake van.
Gelul, Getroll en onzin
Gewoon een kwestie van politieke keuzes, geen datacenters neerzetten, maar woonwijken bijvoorbeeld.
pi_208544926
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 16:07 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Gelul, Getroll en onzin
Gewoon een kwestie van politieke keuzes, geen datacenters neerzetten, maar woonwijken bijvoorbeeld.
Ik heb er geen behoefte aan dat Nederland wordt omgebouwd tot een grote stad met wat natuurparken.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_208544982
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 16:17 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Het zal veel minder ruimhartig moeten worden. Er zal grond vrij moeten worden gemaakt voor tentenkampen bijvoorbeeld die een permanent karakter hebben.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_208544992
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 16:17 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Het zal veel minder ruimhartig moeten worden. Er zal grond vrij moeten worden gemaakt voor tentenkampen bijvoorbeeld.
Dat is heel vaag. Wees eens duidelijk. En tentenkampen geen probleem maar woningen wel? Zie je niet hoe tegenstrijdig dat is?
pi_208544997
quote:
1s.gif Op zondag 26 maart 2023 16:14 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Ik heb er geen behoefte aan dat Nederland wordt omgebouwd tot een grote stad met wat natuurparken.
Maar 25% van Nederland is bebouwd en daarmee reken ik ook alle bedrijven enzo. Er kunnen dus nog heel wat woningen bijkomen, vooral met hoogbouw, voordat jouw doemscenario een feit is.
pi_208545025
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 16:18 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Dat is heel vaag. Wees eens duidelijk. En tentenkampen geen probleem maar woningen wel? Zie je niet hoe tegenstrijdig dat is?
Mensen hebben niet graag het vooruitzicht daar te moeten wonen, de bijstands-uitkeringen kunnen omlaag en meer zullen gaan werken, daarnaast zien veel immigranten dat ook niet zitten en blijven liever in een tent in een warmer land in Zuid europa. Het asiel-shoppen wordt oninteressanter.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  zondag 26 maart 2023 @ 16:22:59 #190
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_208545046
quote:
1s.gif Op zondag 26 maart 2023 16:14 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Ik heb er geen behoefte aan dat Nederland wordt omgebouwd tot een grote stad met wat natuurparken.
Om voldoende woningen te hebben zou je er een miljoen bij moeten bouwen, dat is een slordige 12% toename van het aantal woningen. Je dystopische schildering snijdt geen hout.
pi_208545050
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 16:21 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Mensen hebben niet graag het vooruitzicht daar te moeten wonen, de bijstands-uitkeringen kunnen omlaag en meer zullen gaan werken daarnaast zien veel immigranten dat ook niet zitten en blijven liever in een tent in een warmer land in Zuid europa. Het asiel-shoppen wordt oninteressant.
Mensen in de bijstand zijn veelal (deels) arbeidsongeschikt dus kunnen niet meer gaan werken. Daarnaast zullen die in de sociale huur zitten. De mensen die in jouw tentenkampen eindigen zijn starters die tussen en wal en schip vallen.
  zondag 26 maart 2023 @ 16:25:27 #192
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_208545084
Digi2 wil het duidelijk niet over woningnood hebben, Digi2 wil het over migratie hebben
pi_208545113
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 16:23 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Mensen in de bijstand zijn veelal (deels) arbeidsongeschikt dus kunnen niet meer gaan werken. Daarnaast zullen die in de sociale huur zitten. De mensen die in jouw tentenkampen eindigen zijn starters die tussen en wal en schip vallen.
Dat is de pijn de geleden zal moeten worden. Er komen meer woningen beschikbaar als immigratie veel minder interessant wordt en dan kunnen ze dus doorstromen. Nu zwerven ze op straat of blijven add infinitum bij hun ouders wonen.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_208545177
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 16:27 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Dat is de pijn de geleden zal moeten worden. Er komen meer woningen beschikbaar als immigratie veel minder interessant wordt en dan kunnen ze dus doorstromen. Nu zwerven ze op straat of blijven add infinitum bij hun ouders wonen.
Ga zelf maar lekker in een tentenkamp wonen zodat een starter in jouw appartement terecht kan!
  zondag 26 maart 2023 @ 16:36:02 #195
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_208545221
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 16:27 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Dat is de pijn de geleden zal moeten worden. Er komen meer woningen beschikbaar als immigratie veel minder interessant wordt en dan kunnen ze dus doorstromen. Nu zwerven ze op straat of blijven add infinitum bij hun ouders wonen.
Dus wat je eigenlijk doet is mensen tegen elkaar opzetten, kan je geen huis vinden? Dat is de schuld van de immigratie.
pi_208545244
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 16:32 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Ga zelf maar lekker in een tentenkamp wonen zodat een starter in jouw appartement terecht kan!
Zodra, die mogelijkheid er is zal ik dat gaan doen. Scheelt in de woonlasten en daar kan je dan andere dingen mee gaan doen.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_213146812
quote:
Minder nieuwbouwwoningen verkocht in 2023, kleinste aantal in vijf jaar

Er werden in de laatste drie maanden van 2023 iets meer nieuwbouwwoningen gekocht dan een jaar eerder. Ondanks de toename is het totale aantal verkochte nieuwbouwwoningen in 2023 het kleinste in de afgelopen vijf jaar.

6.100 nieuwbouwwoningen vonden in de laatste drie maanden van 2023 een nieuwe eigenaar, blijkt uit cijfers van statistiekbureau CBS, Kadaster en Eurostat.

Dat is 15 procent meer dan in hetzelfde kwartaal een jaar eerder. In totaal werden er vorig jaar 16.600 nieuwbouwhuizen verkocht. Dat aantal is sinds 2018 niet meer zo klein geweest.

Doordat bestaande koopwoningen in de laatste drie maanden van vorig jaar iets minder in trek waren, bleef het aantal woningtransacties van nieuwe en bestaande bouw in totaal bijna gelijk aan een jaar eerder.
Geen verbetering in zicht, het gat dat gaapt tussen overheidsplannen en de realiteit is enorm. Ipv 65.000 wat al te weinig is komt men reëel op 16.600 8)7
Slechts een kwart van de planning werd gerealiseerd.
quote:
De toekomst van nieuwbouw
Het aanbod nieuwbouwwoningen loopt de komende jaren terug en blijft naar verwachting in 2023 steken op 65.000 nieuwe woningen. Dit is in botsing met de plannen van de overheid om in 2031 één miljoen woningen te hebben ontwikkeld. Dat komt neer op gemiddeld 100.000 geplande nieuwe woningen per jaar.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  woensdag 10 april 2024 @ 10:33:20 #198
502341 Rostrup
Je moet sterk zijn.
pi_213156553
quote:
1s.gif Op zondag 26 maart 2023 16:00 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
zie bijvoorbeeld Griekenland. Het land krimpt structureel door een vertrekkende Griekse bevolking (ondanks de economische gunstige tijd). Toch is er geen/kleinere aanzuigende werking. Dus het gaat niet alleen om de hoeveelheid beschikbare huizen?
Onze economie wordt kunstmatig opgepompt door de inmiddels 1,1 miljoen(!) arbeidsmigranten, die met belastingvoordelen (30% regeling, onder andere) gelokt wordt. Die mensen komen ergens vandaan: ze worden onttrokken uit andere economiën die door ons gelok een deel van hun capabele beroepsbevolking zien vertrekken. Leegloop op het platteland in Oost-Europa en verminderd ontwikkelingspotentieel in Azië en Afrika is het gevolg.

M.b.t. studenten: waarom moet de halve wereld zonodig hier studeren? Omdat universiteiten zelf financieel hun broek op moeten houden en het financieel aantrekkelijk voor ze is om die hoogopgeleide jongeren hier naar toe te halen, met een leegloop in andere landen tot gevolg. De werkelijke oplossing is natuurlijk zorgen dat er daar ook goede universiteiten komen waar goede opleidingen gevolgd kunnen worden. En ja: dat betekent dat er minder Nederlandse universiteiten in de top-100 staan (wat sowieso een verwerpelijk iets is).
Als je niet gewenst bent ga dan weg.
Verlaat hen voordat ze jou verlaten.
pi_213156611
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2024 13:36 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Geen verbetering in zicht, het gat dat gaapt tussen overheidsplannen en de realiteit is enorm. Ipv 65.000 wat al te weinig is komt men reëel op 16.600 8)7
Slechts een kwart van de planning werd gerealiseerd.
[..]

En dat wordt ook niet beter door de krapte op het energienet en de aanstaande krapte op de drinkwatervoorziening.

Vrijwel alle problemen waar we momenteel tegenaan lopen zijn het gevolg van te weinig vooruit denken, een rechtstreeks gevolg van onze 4-jaar democratie.

Geen lange termijn visie, want dan moet je aan het stemvee gaan verkopen dat we maatregelen moeten nemen nog voor dat er een probleem is en dat begrijpen Henk en Ingrid niet.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')