We hadden laatst wel een topic over droomreizen, of als je onbeperkt tijd en geld had. Dus dit is geheel anders. Mijn droomreis was trouwens zonder vliegen naar Indonesië.quote:Op maandag 22 augustus 2022 14:34 schreef AlwaysHappy het volgende:
Zal vast al wel eens ter sprake zijn gekomen hier, maar kon zo snel niks recents vinden, dus bij deze. Het leven is zo onvoorspelbaar, je weet uiteindelijk maar nooit hoe lang je leeft hier op aarde. Wat zouden de bestemmingen zijn (dat kunnen steden zijn; of bepaalde landen, etc) waarvan jij op je death bed zoiets zou hebben van: ''he, shit, daar ben ik nooit aan toe gekomen''. Dus welke gebieden/steden staan bij jou hoog bovenaan het lijstje om tenminste eens in je leven te bezoeken? En je mag altijd toe lichten waarom ze op je lijstje staan uiteraard!
Wij hebben het gedaan in 2019 via Exit reizen: https://www.exit-reizen.n(...)ndhopping_crazy_deal . Destijds voor rond de 1600 per persoon, nu bijna 2 keer zo duur zie ikquote:Op dinsdag 23 augustus 2022 16:42 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Hawaii is echt zo mooiMooiste vakantie die we tot nu toe gehad hebben. Zou zo terug gaan, maar duur en zo.
![]()
De Azoren zijn maar 4 uur vliegenquote:Op donderdag 25 augustus 2022 06:51 schreef Seeburg54 het volgende:
Ik zou het noorderlicht wel willen zien in Lapland. Oudheden op meerdere plekken in de wereld zoals in Egypte maar ook Rome lijkt me mooi. New Orleans lijkt me ook boeiend. Walvissen spotten bij de Azoren.
Maar ik heb een hekel aan lang reizen, dus het zal wel bij Valkenburg en Terschelling blijven. Ook niks mis mee.
Berlin is makkelijk met de trein te bereiken. Of de rechtstreekse trein Amsterdam-Berlin of met een overstap in Duisburg, Düsseldorf of Köln. Tickets bestel je op www.bahn.dequote:Op vrijdag 30 september 2022 23:32 schreef capuchon_jongen het volgende:
Citytrips:
1. Rome
2. Edinburgh
3. Madrid
4. Berlijn
En die redenen zijn niet te overkomen?quote:Op vrijdag 30 september 2022 10:31 schreef Morri2 het volgende:
Al op veel plekken geweest. Ik zie bij veel mensen IJsland staan. Geweest, en absolute aanrader! Ik heb intussen ook niks meer met urenlang ergens heen reizen.
Het enige wat ik nog wel eens zou willen doen is door de binnenlanden van China trekken. Ik vrees alleen dat dat altijd op de bucket list zal blijven staan, om allerlei redenen.
Het is helaas niet helemaal ongevaarlijk. Autorijden is een drama, en openbaar vervoer ook. Mijn Mandarijn is intussen redelijk en ik kan er mee uit de voeten, maar als er serieuze problemen ontstaan dan is mijn taalniveau ontoereikend. En met Engels kom je daar echt nergens.quote:Op zaterdag 1 oktober 2022 11:22 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
En die redenen zijn niet te overkomen?
Ah ja, is het daar nog lastiger dan bijvoorbeeld India? China lijkt mij ook wel heel bijzonder, ben alleen een beetje huiverig voor de gezaghebbing daar.quote:Op zaterdag 1 oktober 2022 11:48 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Het is helaas niet helemaal ongevaarlijk. Autorijden is een drama, en openbaar vervoer ook. Mijn Mandarijn is intussen redelijk en ik kan er mee uit de voeten, maar als er serieuze problemen ontstaan dan is mijn taalniveau ontoereikend. En met Engels kom je daar echt nergens.
Washington, Rome en SF zijn allemaal top, zeker bezoeken ja! Washington zijn we zelfs drie keer geweest. Nu wel gezien, maar hebben ons er altijd vermaakt. Rome en SF wel meer te zien; vooral Rome.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 23:37 schreef FlyingFish het volgende:
Ik zou heel graag Rome, San Francisco en Washington eens zien, in die volgorde van prioriteit. En ook Florence, Boedapest en Berlijn trekken me nog. En New York zou ik nog wel eens naar terug willen.
Qua landen hebben we nog een aantal dingen op het wensenlijstje staan:
- een safari in Afrika
- Nijlcruise en piramiden in Egypte
- Utah en omgeving in de VS
- Met de kinderen naar Japan
We hebben voordat we aan kinderen begonnen een aantal reizen gemaakt die we graag gedaan wilden hebben: west Canada (wat overigens veel meer is dan alleen meren. Wilde dieren en regenwouden bijvoorbeeld), Japan (was geweldig en willen we graag met de kinderen nog eens doen, alleen Tokyo hoeft niet meer), Orlando en Las Vegas. Toen we alleen de oudste hadden zijn we nog naar Oost Canada (met hem) en New York (zonder hem) geweest. Ook heel hoog op mijn lijstje stond Krakau, die heb ik met familie dit jaar af kunnen vinken.
En nu zijn we eindelijk zo ver dat de kinderen oud genoeg zijn om te reizen, maar Utah stellen we nog minimaal een jaartje uit. Komend jaar eerst Orlando en daarna kijken we verder. Safari en Egypte zijn ze nog veel te jong voor, dus dat wordt sowieso een lange termijn plan. En m’n man opperde laatst de Dominicaanse Republiek, dus daar gaan we ook eens naar kijken.
Praag en Hamburg zijn prima met trein (of auto) te doen. Voor Hamburg kun je tickets bij bahn.de bestellen, voor Praag tickets bij cd.cz. Voor Rome moet je als je met trein of auto reist een tussenstop plannen in Freiburg im Breisgau of in Milaan (als je het dure Zwitserland wilt mijden), voor Budapest zijn er meer mogelijkheden voor tussenstops: Praag, Wien, Salzburg, München, Nürnberg of Regensburg.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 20:26 schreef marcb1974 het volgende:
Grote reizen:
1. Annapurnatrail
2. Mexico
3. Rondje om de wereld wat er niet gekomen is door corona op 3 (Japan - Singapore - Nieuw Zeeland - Chili - Argentinië (met Patagonië als dat past) - Zuid Afrika
Stedentrips:
1. Praag
2. Hamburg
3. Rome
4. Budapest
Zeker de stedentrips moeten komend jaar eigenlijk wel eens gaan lukken.
Hoezo tussenstops, nachttreinquote:Op woensdag 5 oktober 2022 22:40 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Praag en Hamburg zijn prima met trein (of auto) te doen. Voor Hamburg kun je tickets bij bahn.de bestellen, voor Praag tickets bij cd.cz. Voor Rome moet je als je met trein of auto reist een tussenstop plannen in Freiburg im Breisgau of in Milaan (als je het dure Zwitserland wilt mijden), voor Budapest zijn er meer mogelijkheden voor tussenstops: Praag, Wien, Salzburg, München, Nürnberg of Regensburg.
Voor Roma kun je in München op de nachttrein stappen. Voor Budapest kun je vanaf december in Stuttgart op de nachttrein stappen.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |