Zo waardevol dit! 👍quote:Op vrijdag 13 januari 2023 09:29 schreef Claudia_x het volgende:
Vandaag zouden de zonnepanelen op het dak van het huis worden geïnstalleerd. Helaas waait het te hard om het dak op te gaan, dus dat is verplaatst naar volgende week. Wel vinden vandaag de binnenwerkzaamheden alvast plaatst: het aanpassen van de meterkast en het trekken van een voedingskabel van de meterkast naar het dak.
Op dat laatste heeft de installateur iets aardigs bedacht. Hij maakt gebruik van de gasleiding naar de eerste verdieping, die uitkomt in de technische ruimte met de wasmachine (en voorheen de cv-ketel). In die ruimte zit nog een dakdoorvoer van de cv-ketel, die hij gaat gebruiken om de kabel van de eerste verdieping naar het dak te krijgen. Wat ik aardig vind aan deze oplossing, is dat de overbodig geworden delen van de cv-installatie nu weer nut hebben.
Ik ben zó blij met onze installateur. Een vriendelijke, bekwame man is het.
quote:Op vrijdag 13 januari 2023 14:28 schreef Claudia_x het volgende:
Onze zonnepanelenman had een adres in de buurt getipt voor dakpannen en daar zijn we meteen langs geweest. Een fractie van het assortiment:
[ afbeelding ]
Ik heb nog nooit in m'n leven zoveel dakpannen gezien.
Een stel schaftende mannen, een kalender met blote vrouwen, ouderwetse bonnetjes. Oh, en wat reservepannen voor onze daken. Het is handig om wat achter de hand te hebben voor als de mannen donderdag het dak opgaan.quote:
Dat zou ik alleen maar doen als ik zeker zou weten dat ik nooit een auto in de garage zou zetten.quote:Op vrijdag 13 januari 2023 17:20 schreef PJ het volgende:
Al eens gekeken bij Novoferm?
Ik heb deze: [ afbeelding ]
3-puntssluiting en gelijk geïsoleerd.
Die kan je ook elektrisch makenquote:Op vrijdag 13 januari 2023 17:58 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat zou ik alleen maar doen als ik zeker zou weten dat ik nooit een auto in de garage zou zetten.
Anders ging ik op zeker voor een automatische deur.
Dat zou bij deze ook kunnen. Zo'n rol/sectionaal deur vreet allemaal ruimte rond motor, geleider etc.quote:Op vrijdag 13 januari 2023 17:58 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat zou ik alleen maar doen als ik zeker zou weten dat ik nooit een auto in de garage zou zetten.
Anders ging ik op zeker voor een automatische deur.
Dat vind ik een mooie tip, dank je! Aan welke prijscategorie moet ik dan denken?quote:Op vrijdag 13 januari 2023 17:20 schreef PJ het volgende:
Al eens gekeken bij Novoferm?
Ik heb deze: [ afbeelding ]
3-puntssluiting en gelijk geïsoleerd.
Die ruimte is hier nog nooit het probleem geweest.quote:Op vrijdag 13 januari 2023 19:18 schreef PJ het volgende:
[..]
Dat zou bij deze ook kunnen. Zo'n rol/sectionaal deur vreet allemaal ruimte rond motor, geleider etc.
Maw dat zou ik nooit doen.
't Is een prijzig baasje maar dubbel en dwars het geld waard: in 2015 was het ¤2911 inclusief montage.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 07:33 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat vind ik een mooie tip, dank je! Aan welke prijscategorie moet ik dan denken?
Daarvoor hebben we de loopdeur aan de andere kant van de garage, en omdat de auto er eigenlijk altijd in staat is die deur ook dichterbij de meeste zaken die gepakt moeten worden.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 12:37 schreef SV-tje het volgende:
Voordeel van deuren is dat je er ook 1 open kunt doen als je niet je auto eruit hoeft te halen maar iets moet pakken.
Ik schrik niet meer van zulke bedragen.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 13:38 schreef PJ het volgende:
[..]
't Is een prijzig baasje maar dubbel en dwars het geld waard: in 2015 was het ¤2911 inclusief montage.
Novoferm is een A-merk.
Het is vooral een kledingkast, met wat opbergruimte voor overige spullen (spellen, teken- en knutselspullen)quote:Op vrijdag 20 januari 2023 19:42 schreef Seven. het volgende:
Tekening van de timmerman ziet er goed uit zeg! Sober op de juiste manier.
Even gemist, wat wil je hier opslaan?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |