abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zaterdag 20 augustus 2022 @ 00:51:53 #1
431496 girlnextdoor.
Could be mine, could be yours.
pi_205691862
Vandaag kreeg ik de uitslag van een EMB-test en er kwam uit dat ik het beste exorfinevrij kan eten. Is er hier toevallig iemand die daar ervaring mee heeft?
With love :*
pi_205692424
Dit klinkt mij allemaal hoogst discutabel in de oren. Het gaat denk ik om spanning in de darmen? Het is aangetoond dat spanning in de darmen in gevallen gepaard gaat met (mogelijke) psychische belasting of problematiek. Wellicht via reguliere weg hulp zoeken?
  Spellchecker zaterdag 20 augustus 2022 @ 08:20:00 #3
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_205692557
Wat ik lees is het gluten- en lactosevrij. En geen soja.

Geeft degene waar je de test geeft laten doen je geen adviezen?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_205692579
Dat is geen leuk dieet, en dat is een aanslag op je budget.
Je hebt echt een dieetist nodig om je op weg te helpen.

[ Bericht 0% gewijzigd door christmastsunami op 20-08-2022 09:07:10 ]
pi_205692662
quote:
Bij de energetische morfologische bloedtest (EMB-bloedtest) wordt via een vingerprik bloed afgenomen en vervolgens opgestuurd naar Praktijk Wiersema. Hier wordt het bloed geanalyseerd met een bioresonantiemeter en een donkerveld-microscoop.

Ik zou zeker niet mijn hele leven op zijn kop zetten op basis van bioresonantie, aangezien dat pure kwakzalverij is. Maar wie ben ik :)
pi_205692813
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 00:51 schreef girlnextdoor. het volgende:
Vandaag kreeg ik de uitslag van een EMB-test en er kwam uit dat ik het beste exorfinevrij kan eten. Is er hier toevallig iemand die daar ervaring mee heeft?
Die test heeft nul wetenschappelijke onderbouwing. Ik zou die resultaten links laten liggen.
  zaterdag 20 augustus 2022 @ 10:01:35 #8
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205693036
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 09:06 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Ik zou zeker niet mijn hele leven op zijn kop zetten op basis van bioresonantie, aangezien dat pure kwakzalverij is. Maar wie ben ik :)
https://praktijkwiersma.c(...)resonantie-therapie/


Bioresonantie doet een beroep op het lichaamseigen vermogen tot herstel. Het is erop gericht het lichaam aan te zetten tot herstel. Door het opheffen van blokkades (oftewel de negatieve energie) zal het lichaam weer in staat zijn zich te herstellen. Door het lichaam te prikkelen en de werking van organen te stimuleren, kunnen klachten verdwijnen of aanzienlijk afnemen. Tijdens de therapie worden storende frequentiepatronen omgezet tot therapiefrequenties, die vervolgens via elektroden aan de patiënt worden toegediend. Het apparaat scheidt gezonde en zieke trillingen. De gezonde trillingen worden elektronisch versterkt of verzwakt teruggegeven. De zieke trillingen worden, al dan niet versterkt, in spiegelbeeld aan de patiënt terug gegeven. Zo worden belastende frequentiepatronen gereduceerd en onderliggende oorzaken van ziektes uitgeschakeld. Belastende stoffen worden vrijgemaakt en uitgescheiden door de uitscheidingsorganen, met als gevolg dat de lichaamseigen regulatie wordt hersteld.

_O-

Mijn bullshitresonantiemeter slaat alle kanten op tijdens het lezen van dit soort baarlijke nonsens.
Huilen dan.
pi_205693066
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 10:01 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
https://praktijkwiersma.c(...)resonantie-therapie/


Bioresonantie doet een beroep op het lichaamseigen vermogen tot herstel. Het is erop gericht het lichaam aan te zetten tot herstel. Door het opheffen van blokkades (oftewel de negatieve energie) zal het lichaam weer in staat zijn zich te herstellen. Door het lichaam te prikkelen en de werking van organen te stimuleren, kunnen klachten verdwijnen of aanzienlijk afnemen. Tijdens de therapie worden storende frequentiepatronen omgezet tot therapiefrequenties, die vervolgens via elektroden aan de patiënt worden toegediend. Het apparaat scheidt gezonde en zieke trillingen. De gezonde trillingen worden elektronisch versterkt of verzwakt teruggegeven. De zieke trillingen worden, al dan niet versterkt, in spiegelbeeld aan de patiënt terug gegeven. Zo worden belastende frequentiepatronen gereduceerd en onderliggende oorzaken van ziektes uitgeschakeld. Belastende stoffen worden vrijgemaakt en uitgescheiden door de uitscheidingsorganen, met als gevolg dat de lichaamseigen regulatie wordt hersteld.

_O-

Mijn bullshitresonantiemeter slaat alle kanten op tijdens het lezen van dit soort baarlijke nonsens.
_O_

Dat lost het probleem van TS wel gelijk op. Als het het met spiegelbeeltrillingen op kunt lossen, waarom zou je dan nog een speciaal dieet volgen? Of de handvol peperdure supplementen slikken?
Spoilers!
pi_205693108
Hier in het dorp zit ook zo'n orthomoleculair kwakzalver. Ze had samenwerking met de lokale Jumbo en schreef een column in het lokale sufferdje.

In de Jumbo hingen dan bij het bruiswater bordjes: 'kwakzalver adviseert om plat water te drinken want bruis leidt tot botontkalking' :')

Toen de kwakzalver in het krantje een column schreef over dat je beter pompoen kon eten dan je ontstekingsremmers slikken, ben ik gaan mailen met Jumbo en de kwakzalver. De Jumbo deed er niets mee. De kwakzalver blaatte een hoop over haar autistische kind en geaccrediteerde opleiding (door de vereniging van orthomoleculair kwakzalvers). Ze ging nergens in op mijn verwijt dat ze mensen weghield bij artsen, wetenschap en medicatie.

Een paar maanden later hielden de bordjes in de Jumbo op. De column heb ik ook al 2 jaar niet gezien.
Spoilers!
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zaterdag 20 augustus 2022 @ 21:49:22 #11
485843 crew  Jippie
pi_205698743
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 00:51 schreef girlnextdoor. het volgende:
Vandaag kreeg ik de uitslag van een EMB-test en er kwam uit dat ik het beste exorfinevrij kan eten. Is er hier toevallig iemand die daar ervaring mee heeft?
Is dit een Energetisch Morfologische Bloedtest (Emb-test)?
pi_205700427
Mag ik vragen hoeveel je voor zo’n test betaald hebt? En met welke motivatie ben je zo’n test gaan doen? Heb je een lichamelijke klacht waar je niet uit komt? Biedt die persoon die je getest heeft je nu ook supplementen aan die je het beste kan gebruiken?

Ik heb tijdens een coschap in de huisartsenpraktijk wel eens iemand gehad die zo’n uitgebreide test had laten doen bij een orthomoleculair arts. - Sowieso knap dat ze zó veel dingen uit een vingerprik kunnen bepalen terwijl wij voor een heleboel “normale” labbepalingen vaak meer dan een paar druppels bloed nodig hebben. -
Maar goed, die wou de uitslag ook even met de dokter bespreken. Zo had ze oa een disbalans in “zware metalen” in haar lichaam, moest nu haar spiraaltje eruit? Ik heb haar toen uitgelegd dat ze geen koperspiraal had, maar een hormoonspiraal (waar geen metaal in zit), dus dat dat waarschijnlijk niet zoveel zoden aan de dijk zou zetten. Zo waren er meer afwijkende uitslagen waar ze wat mee wou doen. Uiteindelijk kwam ik erachter dat mevrouw al deze testen niet eens vanuit een klacht had laten doen, maar gewoon omdat ze benieuwd was. Ze voelde zich gewoon goed. Ik vroeg haar “maar waarom zou je dan nu voor wat cijfertjes op papiertjes nu allemaal dingen om gaan gooien in je leven?” Daar was ze het wel mee eens. Ze besloot niks te veranderen, ondanks de tests die ze voor 150 euro had laten uitvoeren…
  zondag 21 augustus 2022 @ 10:33:48 #13
431496 girlnextdoor.
Could be mine, could be yours.
pi_205701979
Jongens ik ga hier verder niet meer op in. Ik vraag of iemand een ervaring heeft met een dieet, ik vraag niet om de EMB test af te kraken. Ik geloof erin, jullie niet. Duidelijk. Ik begrijp dat dit een forum is maar jullie reageren niet op de vraag die ik stel. Verkeerde inschatting, kan gebeuren.
With love :*
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zondag 21 augustus 2022 @ 21:02:36 #14
485843 crew  Jippie
pi_205707514
quote:
1s.gif Op zondag 21 augustus 2022 10:33 schreef girlnextdoor. het volgende:
Jongens ik ga hier verder niet meer op in. Ik vraag of iemand een ervaring heeft met een dieet, ik vraag niet om de EMB test af te kraken. Ik geloof erin, jullie niet. Duidelijk. Ik begrijp dat dit een forum is maar jullie reageren niet op de vraag die ik stel. Verkeerde inschatting, kan gebeuren.
Ik ken de hele EMB test niet vandaar dat ik wat duiding vraag.

En als het voor jou werkt, dan is dat toch het belangrijkste? Ieder mens is uniek, net als zijn/haar lichaam.
pi_205707927
quote:
1s.gif Op zondag 21 augustus 2022 10:33 schreef girlnextdoor. het volgende:
Jongens ik ga hier verder niet meer op in. Ik vraag of iemand een ervaring heeft met een dieet, ik vraag niet om de EMB test af te kraken. Ik geloof erin, jullie niet. Duidelijk. Ik begrijp dat dit een forum is maar jullie reageren niet op de vraag die ik stel. Verkeerde inschatting, kan gebeuren.
Het is prima, je moet doen wat goed voor je voelt, of anderen of ik het er mee eens zijn maakt niet uit. Wat voor jou werkt, werkt.

Enige dat ik je mee wil geven, is dat (ik heb er verder geen verstand van) zo'n dieet behoorlijk restrictief is. Ik hoop voor je dat het een tijdelijk dieet is. En probeer, als je er toch aan begint, wel te zorgen dat je alle voedingsstoffen die je nodig hebt binnen krijgt, want dat gaat soms met dit soort dingen goed verkeerd, en dan ben je alsnog slechter af.

Daarnaast, ik weet niet met wat voor problemen je op dit moment kampt dat je dit wil proberen, hoef ik ook niet te weten, maar dit is niet de enige manier. Het is maar een tip, maar misschien kan je proberen zowel psychisch als lichamelijk aan te pakken. Dat is vaak een combi die het beste werkt. En zoveel mogelijk onbewerkt eten, dan kom je sowieso ook al een stuk minder gluten en lactose tegen. En dat is gezonder dan een heel beperkt dieet.
pi_205708359
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 21:34 schreef Naardegallemiezen het volgende:

[..]


En probeer, als je er toch aan begint, wel te zorgen dat je alle voedingsstoffen die je nodig hebt binnen krijgt, want dat gaat soms met dit soort dingen goed verkeerd, en dan ben je alsnog slechter af.

En let op je jodium-inname als je gluten gaat verbannen uit je dieet, specifiek ook bij evt zwangerschap.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-08-2022 22:17:44 ]
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie maandag 22 augustus 2022 @ 19:49:31 #17
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_205715132
quote:
Bij dit dieet laat je Gluten, Zuivel, Soja en Spinazie achterwege.
Exorfinevrij heb ik geen ervaring mee, maar wel met glutenvrij en deels lactosevrij. Ik heb coeliakie (glutenintolerantie) dus ik mag nog geen kruimeltje 'gluten' binnenkrijgen. Het glutenvrije eten is vrij duur maar ik probeer zoveel mogelijk alternatieven te vinden die géén specifieke glutenvrije versie van een 'normaal' product zijn (zoals glutenvrij brood). Als ik uit eten ga, is dat lastiger want vaak staan er enkel salades, glutenvrije pasta en pizza en evt. glutenvrij brood op de kaart, :+. Als er überhaupt al opties zijn. Uit eten gaan zal echt een uitdaging voor je worden. Overigens ben ik al heel lang vegetariër dus dat speelt bij mij ook nog een rol. Want anders kan je wel vlees eten. Dat helpt wellicht een beetje bij de kaart.

Voor lactose lijk ik niet per se intolerant (zover dat duidelijk te meten valt met zo'n ademtest). Het komt regelmatig (tijdelijk) voor bij coeliakie-patiënten. Toch merk ik zelf wel dat ik soms last heb van lactose. Daarom neem ik lactosevrije yoghurt, etc. (ook duur) maar niet álles heb ik zonder lactose. Nu is zuivel natuurlijk wel meer dan alleen lactose, maar het zit gedeeltelijk in dezelfde richting. Zoveel zuivel eet ik ook weer niet, maar wel een beetje. Misschien kan je dingen als amandelmelk proberen?

En denk inderdaad om je jodiuminname (i.v.m. gebruik aan jodium doordat je geen brood eet, tenzij je aan de lopende band glutenvrij brood gaat eten. Dan heb je niet per se extra jodium nodig). Gebruik gewoon gejodeerd zout bij het bereiden van maaltijden, :).

Rijst is ook altijd goed en handig.
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
pi_205715398
quote:
17s.gif Op maandag 22 augustus 2022 19:49 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

Voor lactose lijk ik niet per se intolerant (zover dat duidelijk te meten valt met zo'n ademtest). Het komt regelmatig (tijdelijk) voor bij coeliakie-patiënten. Toch merk ik zelf wel dat ik soms last heb van lactose. Daarom neem ik lactosevrije yoghurt, etc. (ook duur) maar niet álles heb ik zonder lactose. Nu is zuivel natuurlijk wel meer dan alleen lactose, maar het zit gedeeltelijk in dezelfde richting. Zoveel zuivel eet ik ook weer niet, maar wel een beetje. Misschien kan je dingen als amandelmelk proberen?
Wat naar dat je coeliakie hebt.

Misschien helpt dit je om je lactosegevoeligheid te duiden:
Ik heb prikkelbaar darmsyndroom en heb laten onderzoeken (uiteraard gewoon door een professional) op welke voeding ik heftig reageer. Dat is onder meer lactose maar alleen in grote hoeveelheden. Grofweg alles boven de 4 gram lactose per 100ml product is foute boel bij mij. Dat is grofweg yoghurt, melk en room. Veel kazen kunnen wel en bijvoorbeeld Griekse yoghurt of mascarpone zitten op de grens en kunnen in kleine hoeveelheden.
Spoilers!
  woensdag 24 augustus 2022 @ 13:15:57 #19
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_205731051
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 10:14 schreef Lucky_Strike het volgende:
Hier in het dorp zit ook zo'n orthomoleculair kwakzalver. Ze had samenwerking met de lokale Jumbo en schreef een column in het lokale sufferdje.

In de Jumbo hingen dan bij het bruiswater bordjes: 'kwakzalver adviseert om plat water te drinken want bruis leidt tot botontkalking' :')

Toen de kwakzalver in het krantje een column schreef over dat je beter pompoen kon eten dan je ontstekingsremmers slikken, ben ik gaan mailen met Jumbo en de kwakzalver. De Jumbo deed er niets mee. De kwakzalver blaatte een hoop over haar autistische kind en geaccrediteerde opleiding (door de vereniging van orthomoleculair kwakzalvers). Ze ging nergens in op mijn verwijt dat ze mensen weghield bij artsen, wetenschap en medicatie.

Een paar maanden later hielden de bordjes in de Jumbo op. De column heb ik ook al 2 jaar niet gezien.
Het probleem is dat mensen die al slechte ervaringen hebben met reguliere artsen en in een kwetsbare periode zitten, ontvankelijk zijn voor dit soort kwakzalvers en er meestal flink veel geld insteken.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  woensdag 24 augustus 2022 @ 13:24:02 #20
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_205731123
quote:
1s.gif Op maandag 22 augustus 2022 20:26 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Wat naar dat je coeliakie hebt.

Misschien helpt dit je om je lactosegevoeligheid te duiden:
Ik heb prikkelbaar darmsyndroom en heb laten onderzoeken (uiteraard gewoon door een professional) op welke voeding ik heftig reageer. Dat is onder meer lactose maar alleen in grote hoeveelheden. Grofweg alles boven de 4 gram lactose per 100ml product is foute boel bij mij. Dat is grofweg yoghurt, melk en room. Veel kazen kunnen wel en bijvoorbeeld Griekse yoghurt of mascarpone zitten op de grens en kunnen in kleine hoeveelheden.
Kaas waarsch ook, harde kaas bevat meestal minder lactose. Geitenkaasjes dan weer niet (en ja, helaas zit daar ook lactose in). Ik ben ook lactoseintolerant en soms vermoed ik ook koemelkallergisch (ik kan nl. ook niet tegen lactosevrije melk, omdat dat melk blijft met toegevoegde lactase. ik vermoed soms ook dat ik heftiger reageer op melkproducten uit de Nederlandse bioindustrie, op vakantie kan ik soms minder last hebben van beter bereide zuivelproducten.

Ik prijs me gelukkig met steeds meer vegan producten, die totaal niets dierlijks bevatten en net zo lekker kunnen zijn. Voor sommige mensen werkt zo'n dieet ook om van bepaalde gezondheidsklachten af te komen. Maar ik ben geen expert, dus neem van mij niks aan :P
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_205731169
quote:
2s.gif Op woensdag 24 augustus 2022 13:15 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Het probleem is dat mensen die al slechte ervaringen hebben met reguliere artsen en in een kwetsbare periode zitten, ontvankelijk zijn voor dit soort kwakzalvers en er meestal flink veel geld insteken.
Absoluut. Ik vind het echt zorgelijk dat dit soort bedrijven nog mogen bestaan. Maar ja, omdat ze niet daadwerkelijk iets doen, kan er ook geen verband aangetoond worden tussen hun adviezen en de dood of letsel van hun cliënten. Zelfs bij Jomanda is er destijds geen vervolging geweest.
Spoilers!
  woensdag 24 augustus 2022 @ 13:31:42 #22
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_205731179
quote:
1s.gif Op woensdag 24 augustus 2022 13:29 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Absoluut. Ik vind het echt zorgelijk dat dit soort bedrijven nog mogen bestaan. Maar ja, omdat ze niet daadwerkelijk iets doen, kan er ook geen verband aangetoond worden tussen hun adviezen en de dood of letsel van hun cliënten. Zelfs bij Jomanda is er destijds geen vervolging geweest.
Uiteindelijk wel toch? Niet strafrechtelijk, maar ik dacht wel civiel.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  woensdag 24 augustus 2022 @ 13:33:16 #23
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205731194
Dan is het kwaad al geschied.
Huilen dan.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')