abonnement Unibet Coolblue
pi_205686394
https://historycolored.co(...)lared-a-war-on-cats/



Katten in steden hielden de overpopulatie aan ratten tegen wiens vlooienbeten de zwarte dood veroorzaakten. Paus Gregory IX / Gregorius IX sommeerde het uitmoorden van deze katten die de sluizen aan bevlooide knaagdieren openzette met rond 50 miljoen dode Europeanen tot gevolg.

Ik denk dat het zwaar politieke mismanagement en het bijgeloof van deze kneus samen met het ontbreken van excuses van het Vaticaan wel een vermelding in BNW waard zijn.
  vrijdag 19 augustus 2022 @ 16:05:37 #2
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_205686456
Onzin. De pest begon in het Verre Oosten en kwam via handelskanalen naar Europa.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  vrijdag 19 augustus 2022 @ 17:06:54 #3
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_205686908
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 16:05 schreef LXIV het volgende:
Onzin. De pest begon in het Verre Oosten en kwam via handelskanalen naar Europa.
Ja, en de vlooien die de pest bij zich droegen werden vooral door de ratten verspreid vanuit de havensteden. Die ratten gingen op trektocht als er door de lokale pest zoveel mensen overleden waren dat er voor hun niet voldoende voedsel te vinden was. En als je dan de belangrijkste bestrijder van de ratten gaat uitmoorden maak je van een probleem een catastrofe, ook omdat de ratten zich dan ook zo explosief voorplanten dat ze alleen al door de overbevolking moeten vertrekken uit die omgeving.

Het is mij altijd opgevallen dat het grootste verschil tussen katten- en hondenhaters is (na natuurlijk het verschil in gehate diersoort) dat katten-haters de neiging hebben obsessief en sadistisch zijn.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_205688050
Gaan azijnpissen over iets wat in de 13e eeuw is gebeurd?
Google is your friend, abuse your friends
pi_205689793
quote:
15s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 19:23 schreef Metalfrost het volgende:
Gaan azijnpissen over iets wat in de 13e eeuw is gebeurd?
Het bijgeloof is hier nog altijd aanwezig.
pi_205713383
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 15:55 schreef Beathoven het volgende:
Ik denk dat het zwaar politieke mismanagement en het bijgeloof van deze kneus samen met het ontbreken van excuses van het Vaticaan wel een vermelding in BNW waard zijn.
Ik denk dat het zware onwetendheid was, waardoor religieuze onzin de overhand kon krijgen en miljoenen mensen dood gingen omdat het enige dat religie doet, het makkelijker maken van het doodgaan is.
  maandag 22 augustus 2022 @ 16:14:16 #7
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_205713394
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 17:06 schreef mvdejong het volgende:

[..]
Ja, en de vlooien die de pest bij zich droegen werden vooral door de ratten verspreid vanuit de havensteden. Die ratten gingen op trektocht als er door de lokale pest zoveel mensen overleden waren dat er voor hun niet voldoende voedsel te vinden was. En als je dan de belangrijkste bestrijder van de ratten gaat uitmoorden maak je van een probleem een catastrofe, ook omdat de ratten zich dan ook zo explosief voorplanten dat ze alleen al door de overbevolking moeten vertrekken uit die omgeving.

Het is mij altijd opgevallen dat het grootste verschil tussen katten- en hondenhaters is (na natuurlijk het verschil in gehate diersoort) dat katten-haters de neiging hebben obsessief en sadistisch zijn.
Een kad is psychopatisch niffo
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
  maandag 22 augustus 2022 @ 16:24:52 #8
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_205713474
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 17:06 schreef mvdejong het volgende:

[..]
Ja, en de vlooien die de pest bij zich droegen werden vooral door de ratten verspreid vanuit de havensteden. Die ratten gingen op trektocht als er door de lokale pest zoveel mensen overleden waren dat er voor hun niet voldoende voedsel te vinden was. En als je dan de belangrijkste bestrijder van de ratten gaat uitmoorden maak je van een probleem een catastrofe, ook omdat de ratten zich dan ook zo explosief voorplanten dat ze alleen al door de overbevolking moeten vertrekken uit die omgeving.

Het is mij altijd opgevallen dat het grootste verschil tussen katten- en hondenhaters is (na natuurlijk het verschil in gehate diersoort) dat katten-haters de neiging hebben obsessief en sadistisch zijn.
Daarentegen zijn kattenliefhebbers dan weer vaker obsessief en masochistisch dan hondenliefhebbers. Er is toch iets aan die beestjes dat hele gekke dingen doet met mensen.
pi_205713498
Gewoon bewijs dat kadden de eckte baas zijn.

M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_205721466
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2022 16:12 schreef RetepV het volgende:

[..]
Ik denk dat het zware onwetendheid was, waardoor religieuze onzin de overhand kon krijgen en miljoenen mensen dood gingen omdat het enige dat religie doet, het makkelijker maken van het doodgaan is.
Het vreze des heren

Zo weinig mogelijk goed vooruitzicht door menselijk toedoen of falen. Mooi lokmiddel voor de kerk.

Ik zie dat ze t in de moderne tijd als 'ontzag voor God' is vertaald maar het origineel dekt de lading beter.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')