abonnement bol.com Coolblue
pi_205675598
Hallo,

Is er iemand onlangs nog via Duitsland naar Bazel over de route (Keulen -> Karlsruhe -> Bazel)
Reed het een beetje door of waren er veel wegwerkzaamheden?

Wij vertrekken zaterdag 28 augustus die kant op en vorig jaar zijn wij via Frankrijk gereden, dit rijdt altijd mooi door, maar zie nu op de A4 vanaf Metz wegwerkzaamheden. De route was toen: via Metz - Nancy en dan via de vogezen richting Colmar. Maps geeft nu via die route wel 1.5u langer dan via Duitsland.

Mijn vraag is dus of het nu wat doorrijdt op de route via Duitsland.

Alvast bedankt!
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_205675885
Wij zijn afgelopen vrijdag richting ItaliŽ gereden met een tussenstop bij de Bodensee.

Karlsruhe en Bazel is meestal ruk, maar het was overal erg druk. Bij de Gotthart tunnel heb je sowieso de hoofdprijs op zaterdag, die hebben wij dus gemeden omdat we op dag twee vanaf de Bodensee zijn gereden, dat was ongeveer 4 uur over 300 kilometer. Houdt er gewoon rekening mee dat je een dag onderweg gaat zijn, op zaterdag.
pi_205676489
quote:
1s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 14:15 schreef Nismo1991 het volgende:
Wij zijn afgelopen vrijdag richting ItaliŽ gereden met een tussenstop bij de Bodensee.

Karlsruhe en Bazel is meestal ruk, maar het was overal erg druk. Bij de Gotthart tunnel heb je sowieso de hoofdprijs op zaterdag, die hebben wij dus gemeden omdat we op dag twee vanaf de Bodensee zijn gereden, dat was ongeveer 4 uur over 300 kilometer. Houdt er gewoon rekening mee dat je een dag onderweg gaat zijn, op zaterdag.
Ja wij gaan sowieso overnachten bij Bazel en dan de zondagochtend vroeg door de Gotthard tunnel.
pi_205676622
Als langs Metz en Nancy rijdt, kom je niet over de A4, maar alleen over de A31. Daar zijn ook wel wat werkzaamheden, maar dat stelde vorige maand in elk geval nog weinig voor.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_205676893
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 15:41 schreef Patroon het volgende:

[..]
Ja wij gaan sowieso overnachten bij Bazel en dan de zondagochtend vroeg door de Gotthard tunnel.
Dat was inderdaad ook ons oorspronkelijke idee, goed plan en succes ! Waar gaat de reis naar toe ?
pi_205678004
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 15:53 schreef Fred_B het volgende:
Als langs Metz en Nancy rijdt, kom je niet over de A4, maar alleen over de A31. Daar zijn ook wel wat werkzaamheden, maar dat stelde vorige maand in elk geval nog weinig voor.
Klopt ja. Ik zat even verkeerd door bij Metz al richting Duitsland te gaan.
  vrijdag 19 augustus 2022 @ 08:53:58 #7
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_205682883
Heb de afgelopen twee maanden een paar keer over beide gereden en beide zijn goed te doen. Vond via Frankrijk net wat rustiger op de weg en dat hele stuk op de 5 is doodsaai rijden.
The more debt, the better
pi_205683194
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 08:53 schreef flyguy het volgende:
Heb de afgelopen twee maanden een paar keer over beide gereden en beide zijn goed te doen. Vond via Frankrijk net wat rustiger op de weg en dat hele stuk op de 5 is doodsaai rijden.
Jij schakelt liever af en toe eens terug naar de 4?

O je bedoelt snelweg nr 5 in Duitsland :D
pi_205748596
Het is hoe dan ook een kutroute.
N A P O L I
C A M P A N I A
  vrijdag 26 augustus 2022 @ 07:25:30 #10
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_205749025
Ik ben via Karlsruhe, Basel, San Bernardino naar Italie gereden einde juni. Was een prima route. Duitsland met alle wegwerkzaamheden zonder werkers is een beetje vervelend. Daarvoor kun je van Koblenz naar Mannheim en Karlsruhe naar Basel 250 rijden.
Die ScheiŖe bleibt gleich, nur die Fliegen šndern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_205770593
Afgelopen vrijdag zelfde route gereden, ging prima. 1x een stukje wegwerkzaamheden gehad met wat vertraging. Was misschien 10 minuutjes langzaam rijdend verkeer.
pi_205770865
Plan is iets gewijzigd. We zijn gister vertrokken naar Corvara en zitten nu bij Memmingen. Zijn gereden via Osnabruck - Kassel - Wurzburg - Ulm. Echt overal rustig en Ruhrgebied vermeden.
abonnement bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')