Mijn zusje gaat er ook heen, maar die zit aan de andere kant van het land, ik wil er ook heen en ben benieuwd hoe hij te werk gaat.
Het is geen medicijn tegen de kwaal maar vóór jou.
Dat is wat ik ervan weet, en dat ik er van genezen ben
quote:Ik vind het raar dat ie (destijds althans) niet in het ziekenfonds viel. Ik heb nooit meer last van hoofdpijn gehad en daarvoor bijna dagelijks.
Op donderdag 6 februari 2003 13:05 schreef Flierp het volgende:
klopt .. . ik sta onder behandeling van een homeopaat. . en peewee beschrijft het goed. ..
quote:Het werkt dus wel bij jullie, eerste gesprek schijnt erg lang te duren heb ik gehoord zo'n twee uur, wat moet je dan allemaal bespreken je hele leven
Op donderdag 6 februari 2003 13:05 schreef Flierp het volgende:
klopt .. . ik sta onder behandeling van een homeopaat. . en peewee beschrijft het goed. ..
Ik ben een aantal jaar geleden bij een homeopaat geweest. Had chronische keelpijn en sindsdien nooit geen last meer van gehad ondanks dat ik er zelf heel sceptisch tegenover stond. Het eerste gesprek duurde inderdaad heel lang en werd ook nog opgenomen op video, dat vond ik zo raar. Heel veel vragen over je karakter e.d.
Maar ik ben er dus zeer tevreden over!
Toen ging ze haar pillenkast in en kwam ze met een super klein pilletje dat ik moest innemen. Nog 5 pilletjes mee naar huis gekregen en dat was het.
Als ik nachtmerrie's had moest ik haar bellen om die nachtmerrie's aan haar te vertellen. Ook zo vaag was dat.
Het heeft mij niets geholpen. Ik ben ook niet meer terug gegaan en het was peper duur ook. Ik vond het maar kwakzalverij.
Anderen hebben er misschien wel baat bij maar ik dus niet.
Heeft wel geholpen iig.
quote:Ik had heel lang een darmziekte, ziekenhuis enzovoorts, kon gewoon geen voedsel vasthouden. De reguliere medici hadden er een stijfselpapje voor: als ik dat voor het eten dronk, verstopte het de boel en kon mijn lichaam nog wat voedingstof uit het eten halen voor het weer in de wc verdween. Dit stijfselpapje zag een collega mij drinken en die verwees me naar zijn homeopaat.
Op donderdag 6 februari 2003 12:56 schreef Rooiegrapjas het volgende:
homeopaat geweest? En hoe gaat dat in zijn werk. .
De homeopaat was in eerste instantie verbaast: hij kon mij amper onderzoeken. Mijn nagels waren bedekt met nagellak en dus kon hij er niks op 'lezen', mijn haren geblondeerd en stijf van de lak dus hij kon ook niet zien of dat 'futloos' was. Mijn gezicht was opgemaakt... Wist ik veel! We hebben dus gewoon wat gepraat en hij heeft mijn lymfeklieren bevoeld en op mijn buik en onderrug gedrukt en wat geluisterd naar mijn ademhaling.
Ik haalde fout adem en daardoor masseerde mijn longen niet mijn ingewanden. Ik was bovendien te gestressed en brande mijzelf op, en ik at en dronk fout. Zodoende had mijn darmenstelsel, blijkbaar mijn zwakste plek, het opgegeven 'peristaltische' pompbewegingen te maken en verlamd liet het alles gaan. Het behoeft geen uitleg dat ik hierdoor nogal mager werd.
Ik kreeg dus een dieet van vegetarisch voedsel, kiemgroenten, grauwe granen, zeewier en kortom werd macrobioot. Ik mocht geen bier meer maar wel wijn. Geen dierlijke producten meer behalve elke dag 1 eigeel. Dat eigeel zou mijn lichaam dan opbranden ipv dat ik mijzelf opbrande. En ik kreeg ademhalingsoefeningen. En ja hoor: mijn darmen kwamen tot rust en ik ging weer normaal spijsverteren. Toen ik na jaren weer een keer vlees at smaakte het mij niet eens meer. net als het macrobiotische voedsel moest ik er helemaal aan wennen.
Nu eet ik nog zelden een ei, ben weer omnivoor, drink weer bier, en ben zo mollig dat ik dieet. Mijn stress is weg en ik heb geleerd goed adem te halen. Ook kwa voedingsleer zijn de paar bezoekjes aan die homeopaat, die ik notabene destijds zelf moest bekostigen omdat het nog niet in het ziekenfondspaket zat, heel leerzaam geweest.
Toen ik een aantal jaar geleden verhuisde en een nieuwe huisarts moest kiezen, heb ik dan ook een homeopaat genomen. Inmiddels wordt het gelukkig wel vergoed. Dat is een gewone huisarts alleen ze schrijft zelden medicijnen voor: ze pakt de oorzaak aan in plaats van de gevolgen te verdoven. Ik ben er zeer tevreden mee.
Maar dus geen nagellak, make-up of hairstyling doen als je gaat. Ze willen je lichaam van top tot teen kunnen bekijken.
Het was best luek eigenlijk en heb wel vertrouwen in de homeopaat.
Ik zie wel of de medicijnen werken...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |