abonnement Unibet Coolblue
pi_205999902
quote:
6s.gif Op vrijdag 16 september 2022 18:46 schreef ikweethetookniet het volgende:
Camille van Gestel reageert op uitkomsten Deloitte onderzoek naar mondkapjesdeal

V Vandaag verschijnt het langverwachte Deloitte onderzoek naar de mondkapjesdeal van Sywert. Camille van Gestel, de voormalig compagnon van Van Lienden, is vanavond te gast en reageert op de uitkomsten

https://www.evajinek.nl/o(...)oitte-onderzoek-naar

:o Dat moeten we zien *O* *O*
Die zal ook wel aan acuut geheugenverlies lijden. :')
Het is koud, het is guur....
pi_206000058
Camille lijkt me echt zo'n type dat met een brede grijns op zijn gezicht alles weglacht. Bij Boos kwam hij er eerlijk gezegd ook nog best goed uit.

Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_206000066
quote:
6s.gif Op vrijdag 16 september 2022 18:46 schreef ikweethetookniet het volgende:
Camille van Gestel reageert op uitkomsten Deloitte onderzoek naar mondkapjesdeal

V Vandaag verschijnt het langverwachte Deloitte onderzoek naar de mondkapjesdeal van Sywert. Camille van Gestel, de voormalig compagnon van Van Lienden, is vanavond te gast en reageert op de uitkomsten

https://www.evajinek.nl/o(...)oitte-onderzoek-naar

:o Dat moeten we zien *O* *O*
Altijd leuk, iemand zonder media-ervaring die een onverkoopbaar verhaal moet verkopen
pi_206000120
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 september 2022 19:05 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Altijd leuk, iemand zonder media-ervaring die een onverkoopbaar verhaal moet verkopen
Zie het filmpje hierboven wat ik deelde. Ik denk dat die Camille glad genoeg is en er aardig uit gaat komen.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
  vrijdag 16 september 2022 @ 19:36:47 #155
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_206000430
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2022 19:10 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Zie het filmpje hierboven wat ik deelde. Ik denk dat die Camille glad genoeg is en er aardig uit gaat komen.
Hugo en Sywert voor de bus gooien en klaar *O*
pi_206000827
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2022 18:00 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Als er iemand aftreedt (nadruk op als), zal dat de minister van VWS zijn. De minister van Wonen gaat niet aftreden, omdat er op een ander ministerie fouten gemaakt zijn.
Toch kan het ook wel degelijk gevolgen hebben voor het vertrouwen dat er in de persoon Hugo is binnen de Kamer. Als ie de boel heeft bedonderd dan wens ik hem veel succes zodra ie een keer als minister van dit ministerie naar de Kamer moet komen. Hij heeft immers nog voor de zomer verkondigd dat hij niet betrokken was bij de deal. Als nu zou blijken dat dat anders ligt...
pi_206001197
Dat onderzoek is best wel een toneelstukje. Het bevestigt alleen maar wat we al wisten namelijk dat Sywert de boel heeft bedonderd. Volgens Sywert pleit het hem juist vrij. Maar hij heeft niet alle informatie gedeeld..

Dus tsja.. 6 miljoen betaald voor wat? Gekke wereld
pi_206002116
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2022 19:58 schreef alpeko het volgende:

[..]
Toch kan het ook wel degelijk gevolgen hebben voor het vertrouwen dat er in de persoon Hugo is binnen de Kamer. Als ie de boel heeft bedonderd dan wens ik hem veel succes zodra ie een keer als minister van dit ministerie naar de Kamer moet komen. Hij heeft immers nog voor de zomer verkondigd dat hij niet betrokken was bij de deal. Als nu zou blijken dat dat anders ligt...
Hij heeft dat toen op een dusdanige manier geformuleerd dat je er nog heel veel kanten mee uit kunt.
  vrijdag 16 september 2022 @ 23:56:44 #159
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_206003400
Zojuist Jinek gezien en Camille liegt er rustig op los en wil al het geld houden en vindt het jammer dat hij er nu niet bij kan :')
En wil graag met VWS in gesprek |:(
Het is een grote rat :(
pi_206003791
Waar onderneemde Sywert in voordat hij in de mondkapjes deal zat?
pi_206004518
Hoe meer ik over dit dossier lees en kijk, hoe meer ik denk: Dat hebben ze gewoon slim gedaan.

Kunnen we allemaal de moraalridders uithangen maar in elke crisis heb je profiteurs. En die coronacrisis was achteraf gezien toch al een behoorlijke flopcrisis.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_206005280
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2022 08:23 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Hoe meer ik over dit dossier lees en kijk, hoe meer ik denk: Dat hebben ze gewoon slim gedaan.

Kunnen we allemaal de moraalridders uithangen maar in elke crisis heb je profiteurs. En die coronacrisis was achteraf gezien toch al een behoorlijke flopcrisis.
Slim.. het is gewoon oplichting. Dat je profiteert van een crisis..oké niet ethisch. Maar Sywert en zijn vriendjes hebben bewust de boel misleid. Als dat niet zo was geweest dan was die 4e zakenpartner echt niet eruit gestapt. Ik vind het nog steeds tegen het criminele aanzitten. Dar rapport van Deloitte lijkt alleen bedoeld om de overheid buiten schot te houden. Wanneer je akkoord gaat met zo'n domme deal dan zit daar toch iets achter, zou je denken.
pi_206005297
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2022 08:23 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Hoe meer ik over dit dossier lees en kijk, hoe meer ik denk: Dat hebben ze gewoon slim gedaan.
Dat hebben ze ook slim gedaan. Sywert staat al sinds zijn Laks-tijd bekend als iemand die dingen voor elkaar krijgt en het spel slim weet te spelen.

quote:
Kunnen we allemaal de moraalridders uithangen maar in elke crisis heb je profiteurs.
Slecht excuus, er zijn altijd profiteurs, ook in niet-crisis tijd. Dat er ook andere profiteurs zijn, doet niets af aan het gluiperige en leugenachtige gedrag van Sywert.

quote:
En die coronacrisis was achteraf gezien toch al een behoorlijke flopcrisis.
Een extra oversterfte van 20.000 in Nederland binnen een jaar tijd, dat zou ik echt wel een crisis noemen.
pi_206005321
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2022 10:02 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Dat hebben ze ook slim gedaan. Sywert staat al sinds zijn Laks-tijd bekend als iemand die dingen voor elkaar krijgt en het spel slim weet te spelen.
[..]
Slecht excuus, er zijn altijd profiteurs, ook in niet-crisis tijd. Dat er ook andere profiteurs zijn, doet niets af aan het gluiperige en leugenachtige gedrag van Sywert.
[..]
Een extra oversterfte van 20.000 in Nederland binnen een jaar tijd, dat zou ik echt wel een crisis noemen.
Waarom was hij dan slechts een gemeente-ambtenaar geworden? Zoiets zou hij bij een privaat bedrijf nooit kunnen flikken maar nu had hij CDA-vriendjes in een corrupt ministerie. Zo moeilijk was het niet.
pi_206005323
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2022 08:23 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Hoe meer ik over dit dossier lees en kijk, hoe meer ik denk: Dat hebben ze gewoon slim gedaan.

Kunnen we allemaal de moraalridders uithangen maar in elke crisis heb je profiteurs. En die coronacrisis was achteraf gezien toch al een behoorlijke flopcrisis.
Slim gedaan of niet, de manier waarop er verwarring is gezaaid dmv een stichting en een bv is gewoon misleiding. Offreren via een stichting en vervolgens factureren via een commerciele bv is gewoon misleiding. Helemaal als je te pas en te onpas overal roept dat je het in het landsbelang doet.
pi_206005333
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2022 10:00 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Slim.. het is gewoon oplichting. Dat je profiteert van een crisis..oké niet ethisch. Maar Sywert en zijn vriendjes hebben bewust de boel misleid. Als dat niet zo was geweest dan was die 4e zakenpartner echt niet eruit gestapt. Ik vind het nog steeds tegen het criminele aanzitten. Dar rapport van Deloitte lijkt alleen bedoeld om de overheid buiten schot te houden. Wanneer je akkoord gaat met zo'n domme deal dan zit daar toch iets achter, zou je denken.
De overheid, en Hugo, wilde geen negatieve commentaren van Sywert. Vandaar Hugo's uitspraak: 'Je kunt die Sywert beter inside pissing out hebben dan outside pissing in.'

Tja, achteraf gezien hadden ze niet zo bang moeten zijn en meer ruggengraat moeten hebben.
pi_206005346
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2022 10:04 schreef Confetti het volgende:

[..]
Waarom was hij dan slechts een gemeente-ambtenaar geworden? Zoiets zou hij bij een privaat bedrijf nooit kunnen flikken maar nu had hij CDA-vriendjes in een corrupt ministerie. Zo moeilijk was het niet.
Jou was het anders niet gelukt (als je het al zou willen).
pi_206005384
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2022 08:23 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Hoe meer ik over dit dossier lees en kijk, hoe meer ik denk: Dat hebben ze gewoon slim gedaan.

Kunnen we allemaal de moraalridders uithangen maar in elke crisis heb je profiteurs. En die coronacrisis was achteraf gezien toch al een behoorlijke flopcrisis.
Slim is wat anders dan strafbaar en onrechtmatig.

En als ze dan nog zouden zeggen: ‘klopt, we hebben ze erin geluisd om rijk te worden’ was de storm allang gaan liggen. Nee, ze willen ons ook nog eens overtuigen dat het eigenlijk hele integere mensen zijn die het uit de goedheid van hun hart hebben gedaan.

Dat laatste is in ieder geval genadeloos onderuit gehaald, iedereen heeft ze gezien voor wat ze zijn. Als dan ook nog het geld wordt teruggehaald ben ik helemaal tevreden.
pi_206005425
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 september 2022 10:08 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Slim is wat anders dan strafbaar en onrechtmatig.

En als ze dan nog zouden zeggen: ‘klopt, we hebben ze erin geluisd om rijk te worden’ was de storm allang gaan liggen. Nee, ze willen ons ook nog eens overtuigen dat het eigenlijk hele integere mensen zijn die het uit de goedheid van hun hart hebben gedaan.

Dat laatste is in ieder geval genadeloos onderuit gehaald, iedereen heeft ze gezien voor wat ze zijn. Als dan ook nog het geld wordt teruggehaald ben ik helemaal tevreden.
Dit vooral ja, geef gewoon eerlijk toe dat het om geld verdienen ging. Dan had er waarschijnlijk geen haan naar gekraait behalve wat interne onderzoeken bij VWS.
pi_206005536
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2022 10:12 schreef XSbig het volgende:

[..]
Dit vooral ja, geef gewoon eerlijk toe dat het om geld verdienen ging. Dan had er waarschijnlijk geen haan naar gekraait behalve wat interne onderzoeken bij VWS.
Dat zou kunnen, maar er is nog wel een probleem: de stichting hulptroepen (bij monde van het nieuwe bestuur) vindt dat de BV ze misbruikt heeft om de commerciele deal binnen te hengelen. En daar hebben ze misschien toch wel een punt.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_206005571
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 september 2022 10:23 schreef recursief het volgende:

[..]
Dat zou kunnen, maar er is nog wel een probleem: de stichting hulptroepen (bij monde van het nieuwe bestuur) vindt dat de BV ze misbruikt heeft om de commerciele deal binnen te hengelen. En daar hebben ze misschien toch wel een punt.
Daar hebben ze zeker een punt, zo ver was ik nog niet gekomen in mijn gedachte. Scherp.

Maar, kan het nieuwe bestuur van een stichting (en dit is wel essentieel in deze vraag, omdat een stichting geen winstoogmerk heeft), het oude bestuur hiervoor aanklagen oid?

Edit, ik beantwoord mijn eigen vraag. Omdat een stichting geen winstoogmerk heeft en ze de stichting daar wel voor gebruikt hebben zou dat moeten kunnen denk ik ja.
pi_206005642
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 september 2022 10:27 schreef XSbig het volgende:

[..]
Daar hebben ze zeker een punt, zo ver was ik nog niet gekomen in mijn gedachte. Scherp.

Maar, kan het nieuwe bestuur van een stichting (en dit is wel essentieel in deze vraag, omdat een stichting geen winstoogmerk heeft), het oude bestuur hiervoor aanklagen oid?

Edit, ik beantwoord mijn eigen vraag. Omdat een stichting geen winstoogmerk heeft en ze de stichting daar wel voor gebruikt hebben zou dat moeten kunnen denk ik ja.
Klopt, daarom zijn Sywert en co ook ontheven uit het bestuur van de stichting en is er door de rechter een nieuw stichtingsbestuur aangewezen. OM heeft vervolgens de vervolging van de stichting gestaakt zodat die de handen vrij heeft om het geld terug te vorderen.
pi_206006865
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2022 08:23 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Hoe meer ik over dit dossier lees en kijk, hoe meer ik denk: Dat hebben ze gewoon slim gedaan.

Kunnen we allemaal de moraalridders uithangen maar in elke crisis heb je profiteurs. En die coronacrisis was achteraf gezien toch al een behoorlijke flopcrisis.
Ja, joh. tuurlijk. Je tijdens WO2 eigendommen van Joodse families toe-eigenen was zeker ook gewoon slim gedaan? Gewoon een beetje profiteren van een crisis.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 17-09-2022 12:42:03 ]
pi_206006915
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 september 2022 10:27 schreef XSbig het volgende:

[..]
Daar hebben ze zeker een punt, zo ver was ik nog niet gekomen in mijn gedachte. Scherp.

Maar, kan het nieuwe bestuur van een stichting (en dit is wel essentieel in deze vraag, omdat een stichting geen winstoogmerk heeft), het oude bestuur hiervoor aanklagen oid?

Edit, ik beantwoord mijn eigen vraag. Omdat een stichting geen winstoogmerk heeft en ze de stichting daar wel voor gebruikt hebben zou dat moeten kunnen denk ik ja.
Ja, dat kan. Dat is het hele punt. Omdat de stichting nu een nieuw bestuur heeft én omdat het OM de zaak tegen te stichting heeft laten vallen, heeft het nieuwe bestuur nu de handen vrij om de gemiste inkomsten terug te gaan vorderen bij de BV.

Dat een stichting geen winstoogmerk heeft, doet er niet toe. Dat betekent namelijk niet dat een stichting geen (grote) inkomsten mag hebben, zo lang die maar ten goede komen aan het doel van de stichting. Het enige punt is dat de nieuw aangestelde (voorlopig enige) bestuurder van de stichting daar niet vrijwillig zit. Een deel van het geld zal (indien het inderdaad terugkomt) als salaris moeten worden uitgekeerd aan het bestuur.
pi_206006924
quote:
5s.gif Op zaterdag 17 september 2022 00:55 schreef Alpha0 het volgende:
Waar onderneemde Sywert in voordat hij in de mondkapjes deal zat?
Nergens in. Hij was ambtenaar in Amsterdam. Z'n vriendjes waren al wel aan het ondernemen.
pi_206006950
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2022 12:46 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Ja, dat kan. Dat is het hele punt. Omdat de stichting nu een nieuw bestuur heeft én omdat het OM de zaak tegen te stichting heeft laten vallen, heeft het nieuwe bestuur nu de handen vrij om de gemiste inkomsten terug te gaan vorderen bij de BV.

Dat een stichting geen winstoogmerk heeft, doet er niet toe. Dat betekent namelijk niet dat een stichting geen (grote) inkomsten mag hebben, zo lang die maar ten goede komen aan het doel van de stichting. Het enige punt is dat de nieuw aangestelde (voorlopig enige) bestuurder van de stichting daar niet vrijwillig zit. Een deel van het geld zal (indien het inderdaad terugkomt) als salaris moeten worden uitgekeerd aan het bestuur.
Dank voor de heldere uitleg. Weer wat bijgeleerd.
pi_206006953
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2022 12:47 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Nergens in. Hij was ambtenaar in Amsterdam. Z'n vriendjes waren al wel aan het ondernemen.
Sterker nog, hij zat betaald thuis.
pi_206007092
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2022 12:51 schreef XSbig het volgende:

[..]
Sterker nog, hij zat betaald thuis.
Zoals bijna iedereen tijdens corona? Ik zat toen ook betaald thuis (te werken). :P

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 17-09-2022 13:08:28 ]
pi_206007159
quote:
6s.gif Op zaterdag 17 september 2022 13:07 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Zoals bijna iedereen tijdens corona? Ik zat toen ook betaald thuis (te werken). :P
Nee nee, ik dacht al dat ik gek geworden was, maar heb even het FTM boek erbij gepakt.

Begin 2018 geraakt hij in de ziektewet door een hersenschudding.

‘Ook in 2019 blijft Sywert grotendeels in de xziektewet zitten, zeggen twee bronnen bij de gemeente Amsterdam. Hij komt hooguit af en toe aanwaaien in het kader van zijn reintegratie.’

Een alinea verder blijkt dat hij een ‘bore-out’ heeft opgelopen bij de gemeente Amsterdam. Er wordt in het boek geschreven over een ‘jarenlang aanhoudende hersenschudding’.

Hoe, wanneer en of hij weg is bij de gemeente is een vraag die onbeantwoord blijft in het boek.
pi_206009454
twitter


:') :') _O- _O- _O- _O-
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')