Google gewoon even op lokale nieuwsberichten en je komt allerlei noodkreten tegen van burgemeesters over overlast, vechtpartijen, winkeldiefstallen en noem maar op.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 09:18 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ook al heb je geen precieze cijfers over de asielzoekers die er komen, je kunt wel stellen dat de criminaliteit linksom of rechtsom nogal gaat stijgen:
https://www.volkskrant.nl(...)ige-landen~bd5b0fe7/
Ik zou nog wel eens uitgezocht willen zien wat de netto bijdrage van al die mannen is na drie jaar verblijf in Nederland.quote:Op woensdag 17 augustus 2022 22:45 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Hier werken ze na 6 jaar nog niet, of spreken ze de taal.
COA doofpot ook ontzettend veel op dat gebied. Zodra er een asielzoeker opgepakt wordt of betrokken is bij zo’n opstootje zijn ze er als de kippen bij om mediator te spelen en ze weer zsm uit de cel te krijgen en “het intern af te handelen”quote:Op donderdag 18 augustus 2022 09:24 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Google gewoon even op lokale nieuwsberichten en je komt allerlei noodkreten tegen van burgemeesters over overlast, vechtpartijen, winkeldiefstallen en noem maar op.
Zo vreemd is dat ook niet want in die AZC's zit veel gajes dat helemaal geen vluchteling is maar gewoon zsm hier geld en een woning wil komen ophalen. En dan worden ze teleurgesteld en gaan ze los.
Met 10 man op een hotelkamer van 30 vierkante meter max. Gegarandeerd dagelijks vechtpartijen.quote:Op woensdag 17 augustus 2022 22:43 schreef opgebaarde het volgende:
300 asielzoekers, 27 kamers. Dat wordt gezellig.
Ook in het hotel zijn momenteel statushouders ondergebracht. Die gezinnen zijn in de afgelopen dagen uit het hotel gehaald en overplaatst, om hen niet te confronteren met mogelijke rellen bij het hotel.
![]()
Gelukkig is Albergen niet tegen asielzoekers want dan zou het pas echt escaleren
Toevallig zag ik daar van de week cijfers van, 52% zit in een uitkering en 48% doet laaggeschoold werk (even uit mijn hoofd). Zal kijken of ik de link kan vinden.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 09:25 schreef quo_ het volgende:
[..]
Ik zou nog wel eens uitgezocht willen zien wat de netto bijdrage van al die mannen is na drie jaar verblijf in Nederland.
Politiek correct Den Haag roept voortdurend dat we alle arbeidkrachten hard nodig hebben maar ergens heb ik het gevoel dat slechts een minderheid er in slaagt aan te haken in onze samenleving terwijl de meerderheid de rest van hun leven aan de kostenkant van de maatschappij zit.
Zou een win-win zijn als dit xenofobe onderbuikgevoel weerlegd zou kunnen worden.
Ik hoorde pas dat de oorlog in Oekraine, die zorgt voor een graan tekort in Afrika, hongersnood tot gevolg zal hebben wat voor een extra migratiegolf zal zorgen.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 08:52 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
Nee dit is de begin stadium dat de mensen het zat zijn geworden .
En daarom zij ik al we gaan een burgeroorlog krijgen .
En dat word gewoon aangestuurd door de overheid zelf .
De overheid heeft een wet getekent na 1950 zonder eerst te denken wat het in de toekomst kan gebeuren
Nu hebben we massaal bevolkings verhuizing omdat de wet zo is gesteld.
Maar laat de pleuris maar uitbreken
Laat het maar gebeuren .
We gaan toch onder de massa's bevolking naar de klote.
Kunnen we het net zo goed zelf maar gaan doen.
Dan moet de overheid wel wat gaan doen
Er schijnt ook een flinke pot met geld te zijn om een bestolen winkelier te compenseren.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 09:26 schreef Scorpie het volgende:
COA doofpot ook ontzettend veel op dat gebied. Zodra er een asielzoeker opgepakt wordt of betrokken is bij zo’n opstootje zijn ze er als de kippen bij om mediator te spelen en ze weer zsm uit de cel te krijgen en “het intern af te handelen”
Soortgelijke cijfers:quote:Op donderdag 18 augustus 2022 09:28 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Toevallig zag ik daar van de week cijfers van, 52% zit in een uitkering en 48% doet laaggeschoold werk (even uit mijn hoofd). Zal kijken of ik de link kan vinden.
De ontwikkeling die we door de ontkerkeling zagen gaat de andere kant op door het importeren van islam en onderontwikkelde mensen of wil je beweren dat de komst van islam en Afrikanen een positieve invloed heeft op de positie van vrouwen en homo's?quote:Op donderdag 18 augustus 2022 09:13 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Ja, de verachtelijke xenofobe moralistische cultuur moet inderdaad helemaal kapot.
De Randstad is sinds de jaren 50 een stuk minder dichtgetikt, verzuild, intolerant, xenofoob en racistisch.
Ga er maar van uit dat de verzekeraar de polis al lang beeindigd heeft, daar zijn de kleine lettertjes immers voor.quote:Op woensdag 17 augustus 2022 22:43 schreef nixxx het volgende:
Hoop dat de eigenaar de verzekering goed op orde heeft. Er zou zo maar eens wat met dat pand kunnen gebeuren voor het overgedragen wordt.
Disclaimer: zonder aan te moedigen of goed te keuren
Zoveel aannames en ad hominems.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 09:16 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
[..]
Wacht even, jij maakt anderen uit voor moralistisch?Je ziet de ironie zelf niet? Stop gewoon eens met denken dat het jouw taak zou zijn om de samenleving bij te sturen en mensen te vertellen hoe ze moeten leven. Walgelijk gedachtengoed.
Fijn dat je zelf ook allemaal aannames maakt in je laatste alinea.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 09:42 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Zoveel aannames en ad hominems.
Wanneer de mensen uit het dorp zelf zeggen dat ze al meteen op de buurtapp zitten als er een vreemde door de straat loopt is dat ongezond.
Maar ach dan ga je de historie in dan blijkt dat de NSB nogal populair was in de regio en dan begrijp je meteen waar die cultuur vandaan komt.
Wat is daar ongezond aan? Er zijn talloze buurtapps waar dat ook speelt. Sterker nog, in mijn buurtapp worden camerabeelden gedeeld vanwege een inbraakgolf hier in de buurt.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 09:42 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Wanneer de mensen uit het dorp zelf zeggen dat ze al meteen op de buurtapp zitten als er een vreemde door de straat loopt is dat ongezond.
Je bent inderdaad gewoon een trolquote:Op donderdag 18 augustus 2022 09:42 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Zoveel aannames en ad hominems.
Maar ach dan ga je de historie in dan blijkt dat de NSB nogal populair was in de regio en dan begrijp je meteen waar die cultuur vandaan komt.
Wat is daar mis mee?quote:Op donderdag 18 augustus 2022 09:40 schreef Gunner het volgende:
Ik snap die inwoners wel maar als je dan leest dat je in de app groep komt als er een onbekende auto door de straat rijdt krijg ik er wel een heel sterk NIMBY-gevoel bij. Nie in mien durp.
het komt nogal wantrouwend op me over. ze zullen misschien nog net niet naar buiten komen om te vragen ' wat kommie doen?' maar het scheelt niet veel.quote:
Zo gaat dat in die kleine dorpen/gemeenschappen. Ons kent ons. Dat is echt niet alleen zo in Twente. En lekker boeiend als zij het in hun app over een vreemde auto willen hebben. Zolang ze niet meteen de politie op elke passant afsturen moeten ze dat lekker zelf weten.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 09:48 schreef Gunner het volgende:
[..]
het komt nogal wantrouwend over.
Prima als mensen tussen Nigeriaanse eettentjes en Palestijnse verjaardagsfeestjes bij de buren willen leven maar hou dat dan ook lekker in je bejubelde stad en respecteer de meer traditionele leefgemeenschappen in Nederlandquote:Op donderdag 18 augustus 2022 09:48 schreef Gunner het volgende:
[..]
het komt nogal wantrouwend op me over. ze zullen misschien nog net niet naar buiten komen om te vragen ' wat kommie doen?' maar het scheelt niet veel.
Een nieuwe verkiezing en regering kan ook nauwelijks iets verbeteren. Al hoop ik het nog wel.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 09:24 schreef VEM2012 het volgende:
Ik krijg meer en meer het idee dat er een veenbrand aan het woeden is. De overheid laat zoveel steken vallen en mensen zijn het zo kotsbeu dat ze ook in Nederland in verzet gaan.
Het is helemaal mis gegaan in de coronatijd, bovenop wat er al mis ging. De overheid is steeds dwingender aan het worden. En hoe meer verzet, hoe meer men denkt dwingender te moeten worden.
Dat kan niet goed eindigen.
en staat zal er vooral bij mee zijn. Op dat terrein passen zo 150 containerwoningen.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 09:39 schreef quo_ het volgende:
[..]
Ga er maar van uit dat de verzekeraar de polis al lang beeindigd heeft, daar zijn de kleine lettertjes immers voor.
Het risico ligt inmiddels bij de staat der nederlanden, dus ook voor een deel bij jou en mij.
Dat lijkt het nieuwe ‘liberale’ gedachtengoed te zijn, iedereen is geheel vrij om precies te kiezen wat ik wil.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 09:50 schreef the-eye het volgende:
[..]
Prima als mensen tussen Nigeriaanse eettentjes en Palestijnse verjaardagsfeestjes bij de buren willen leven maar hou dat dan ook lekker in je bejubelde stad en respecteer de meer traditionele leefgemeenschappen in Nederland
quote:Op donderdag 18 augustus 2022 09:45 schreef Haags het volgende:
[..]
Wat is daar ongezond aan? Er zijn talloze buurtapps waar dat ook speelt. Sterker nog, in mijn buurtapp worden camerabeelden gedeeld vanwege een inbraakgolf hier in de buurt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |