abonnement Unibet Coolblue
pi_205762166
SIG Parallelstr Rotterdam 1jr open
opm ; in de 1e pitch(Sluiskil) v Priscilla & Sandjai is er sprake van huurwoningen nu is er sprake van eigen woningen bij de Parallelstr. Als je via de KvK / drimble naar de bedrijfsinschrijvingen zoekt kom je in Rotterdam & Zoetermeer bij aardige woningen terecht, geen halszaak maar viel op.

https://drimble.nl/bedrij(...)-investments-bv.html
https://drimble.nl/bedrij(...)ons-property-bv.html

[ Bericht 91% gewijzigd door peterc op 27-08-2022 13:06:39 ]
pi_205762367
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2022 05:56 schreef quepos het volgende:

[..]
En dat de ondernemer niet met zijn gezicht op de project pagina wil, staat me ook niet aan.
Ik had ook zo mijn bedenkingen maar als ik lees dat ze 150 medewerkers, RVC en een keurmerk hebben dan klinkt dat toch wel OK.
https://abahuis.nl/algemeen/

Ik ga niet meedoen. Qua totaalplaatje is er genoeg beters te vinden.
Pecunia non olet
pi_205762402
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2022 10:05 schreef Zeghomaar het volgende:

[..]
Staat nu open
Ik zie die niet?
Pecunia non olet
pi_205762532
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2022 12:17 schreef obligataire het volgende:

[..]
Ik zie die niet?
Zijn deze twee, staan inderdaad niet op de voorpagina.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_205762674
Nieuwe HCN:

Het betreft een 5-sterren crowdfundingproject voor YO! CRAB Amsterdam. Op dit project wordt 7.5% rente geboden met een looptijd van 48 maanden.
pi_205762689
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2022 10:05 schreef Zeghomaar het volgende:

[..]
Staat nu open
Jammer dat je de hyperlink niet noemde. Ik zat vanaf 10:00 de website in de gaten te houden. Helaas voor noppes dus :(
pi_205762751
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2022 13:03 schreef Inductor het volgende:

[..]
Jammer dat je de hyperlink niet noemde. Ik zat vanaf 10:00 de website in de gaten te houden. Helaas voor noppes dus :(
Ik heb nog gauw # 2 meegepakt. Grote kans dat je deze toch nog kunt 'verzilveren' want er wordt vaak veel te ruim ingeschreven.
Pecunia non olet
pi_205762779
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 22:17 schreef FrenkDeTank het volgende:
Was deze hier al geplaatst?

A#A Hu#s

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
https://www.fundainbusine(...)4574-nieuwemeer-103/
pi_205762798
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2022 13:00 schreef Tjalala het volgende:
Nieuwe HCN:

Het betreft een 5-sterren crowdfundingproject voor YO! CRAB Amsterdam. Op dit project wordt 7.5% rente geboden met een looptijd van 48 maanden.
Ik sla deze maar een keertje over. Ik heb veel respect voor deze ondernemer maar het worden er wel erg veel zo en van dit concept ben ik niet echt overtuigd.
Pecunia non olet
  zaterdag 27 augustus 2022 @ 13:48:09 #260
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_205763077
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2022 13:03 schreef Inductor het volgende:

[..]
Jammer dat je de hyperlink niet noemde. Ik zat vanaf 10:00 de website in de gaten te houden. Helaas voor noppes dus :(
Ik zag de vraag, Maar tnhb was me al voor om 12.36 uur.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_205763083
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 21:38 schreef obligataire het volgende:

[..]
Waarom zou je helemaal stoppen, behalve idd de spreiding over platformen, kun je het toch gewoon aanzien en toeslaan als er wél iets leuks voorbij komt? Ik neem ook lang niet alles mee maar degene die ik heb betalen allemaal nog en die ene die wat probleempjes had, is netjes weer op weg 'gemasseerd' , wat ik heel positief vond.
Een reden voor mij om te stoppen bij kleine platformen is twijfel over de toekomstbestendigheid ervan. Het blijft altijd maar de vraag wat er gebeurt als een platform om wat voor reden dan ook stopt. We hebben hier al enkele van meegemaakt (greencrowd, FNC en nu newfunding) en tot nu toe lijkt het goed af te lopen maar niet zonder het nodige gedoe. Het is in bepaalde mate in tegenstelling tot zoveel mogelijk spreiden over platformen.
pi_205763269
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 17:12 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw GvE project met pré-linkje.

Vandaag is project 26284 – Aankoop huurpand bakkerij exclusief voor u voorgepubliceerd.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Investeren kan vanaf maandag 29 augustus 11.00 uur. Het project blijft voor u openstaan tot dinsdag 30 augustus 13:00 uur. Daarna wordt het project regulier voorgepubliceerd op ons platform.
Wat een beetje eigenaardig is (m.i.), als je zomaar 350K bij elkaar kunt sparen, waarom dan niet ook wat meer aflossen op de nieuwe hypotheek zodat er wat meer risico uit loopt. Dit gezegd hebbende ga ik er vanuit dat er door het platform ook wel naar de herkomst van dat spaargeld gekeken is.

Ik ga hem wel meenemen, los van die geringe aflossing kan ik weinig minpuntjes bedenken. Denk dat dit een rustige investering wordt.
Pecunia non olet
pi_205763452
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2022 14:00 schreef obligataire het volgende:

[..]
Wat een beetje eigenaardig is (m.i.), als je zomaar 350K bij elkaar kunt sparen, waarom dan niet ook wat meer aflossen op de nieuwe hypotheek zodat er wat meer risico uit loopt. Dit gezegd hebbende ga ik er vanuit dat er door het platform ook wel naar de herkomst van dat spaargeld gekeken is.

Ik ga hem wel meenemen, los van die geringe aflossing kan ik weinig minpuntjes bedenken. Denk dat dit een rustige investering wordt.
https://www.broersma.nl/a(...)terdam-121062432.pdf
pi_205763613
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2022 13:48 schreef Zeghomaar het volgende:

[..]
Ik zag de vraag, Maar tnhb was me al voor om 12.36 uur.
De links van tnhb heb ik gezien om 13:00 uur, en toen zag ik pas dat er wel degelijk een linkje voor Stralsund II bestond. Maar deze zat toen helaas al ver boven 100% inschrijvingen. Daarna heb ik teruggezocht in dit forum vanaf 10:00 uur of er eerder al een linkje voor Stralsund II te vinden was geweest, en toen kwam ik jouw post tegen. Ik had om 10:15 nog een email naar CRE gestuurd waar de informatie over Stralsund II bleef op hun website, maar geen reactie gehad. Volgende keer beter hoop ik.
pi_205766749
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 17:39 schreef Gustaf86 het volgende:

[..]
Ik hou me ook aanbevolen voor een samenvatting van deze sessie :)

Wat mij ook irriteert is dat die onmiddelijke betalingen naar hun bunq rekening zo lang duren. Ik betaal via ideal zodat ik direct kan investeren, maar ik heb nu al een paar projecten gemist omdat de opwaardering van mijn saldo pas verwerkt was nadat de inschrijftermijn verlopen was.

Vanaf volgende maand ga ik maandelijks automatisch een bedrag naar ze overmaken en dan zie ik wel wat ze voor projecten hebben lopen. Dankzij al dat gedoe met Corbello e.d. loopt het volgens mij wat minder hard en zitten de projecten niet meer binnen een paar minuten vol.
Ze lopen inderdaad zeer traag vol tegenwoordig. Meest recente Duitse lening van 350 k na 3 uur pas op 10%
pi_205767333
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2022 19:52 schreef Slingervinger het volgende:

[..]
Ze lopen inderdaad zeer traag vol tegenwoordig. Meest recente Duitse lening van 350 k na 3 uur pas op 10%
Voor mij staan ze voorlopig op hold, eerst maar eens zien hoe het een en ander wordt opgepakt en afgehandeld. Zover ik kan zien is de administratie van de corbello lening ook nog steeds niet goed bijgewerkt, ik denk dat ze dus nog veel administratie te herstellen hebben. Er schijnt een clausule te zijn (ik heb het nog niet nagelezen) dat in het geval ze overgaan tot gedwongen verkoop/executie van één project, ze op dat moment voor alle leningen van die geldnemer tot opzegging en executie moeten overgaan, dat zei de ceo tijdens de q&a. Als de geldnemer failliet gaat dan is dat uiteraard ook het geval, maar bij wanbetaling van één project zie ik dat toch wel als een extra ongewenst risico.
  zondag 28 augustus 2022 @ 10:52:42 #267
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_205771555
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2022 20:52 schreef tnhb het volgende:

[..]
Voor mij staan ze voorlopig op hold, eerst maar eens zien hoe het een en ander wordt opgepakt en afgehandeld. Zover ik kan zien is de administratie van de corbello lening ook nog steeds niet goed bijgewerkt, ik denk dat ze dus nog veel administratie te herstellen hebben. Er schijnt een clausule te zijn (ik heb het nog niet nagelezen) dat in het geval ze overgaan tot gedwongen verkoop/executie van één project, ze op dat moment voor alle leningen van die geldnemer tot opzegging en executie moeten overgaan, dat zei de ceo tijdens de q&a. Als de geldnemer failliet gaat dan is dat uiteraard ook het geval, maar bij wanbetaling van één project zie ik dat toch wel als een extra ongewenst risico.
Ik ben ook wel klaar met deze club. En ik ben wellicht een azijnzeiker, maar die véél te lange live-sessies word ik toch ook niet echt vrolijk van. Já, het is inderdaad te waarderen dat ze zich hiermee kwetsbaar opstellen. Maar ik vind dat je dit middel eigenlijk alleen moet inzetten bij uitzonderlijke situaties (Corbelo). De rest kan veel effectiever en bondiger worden gecommuniceerd in een goed geschreven nieuwsbrief óf, liever nog, als update bij ieder project op de website worden geplaatst (zoals ook EstateGuru dat prima doet).

Zolang in mijn dashboard nog staat dat er 0,00 % achterstanden zijn, dan ben ik wel uitgepraat...
En als excuus hiervoor zal wel weer gelden 'problemen met de IT-partner', maar dat houdt een keer op natuurlijk. Je bent een bedrijf, geen hobbyclub....
pi_205771818
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2022 10:52 schreef InVestEerder het volgende:

[..]
Ik ben ook wel klaar met deze club. En ik ben wellicht een azijnzeiker, maar die véél te lange live-sessies word ik toch ook niet echt vrolijk van. Já, het is inderdaad te waarderen dat ze zich hiermee kwetsbaar opstellen. Maar ik vind dat je dit middel eigenlijk alleen moet inzetten bij uitzonderlijke situaties (Corbelo). De rest kan veel effectiever en bondiger worden gecommuniceerd in een goed geschreven nieuwsbrief óf, liever nog, als update bij ieder project op de website worden geplaatst (zoals ook EstateGuru dat prima doet).

Zolang in mijn dashboard nog staat dat er 0,00 % achterstanden zijn, dan ben ik wel uitgepraat...
En als excuus hiervoor zal wel weer gelden 'problemen met de IT-partner', maar dat houdt een keer op natuurlijk. Je bent een bedrijf, geen hobbyclub....
Helemaal eens, achterstand is achterstand ongeacht de reden. Het maakt inderdaad geen professionele indruk allemaal. Staat tegenover de hoge vergoeding daar horen dit soort complicaties eigenlijk wel bij. Ik blijf ermee doorgaan maar voorlopig wel low profile tot er daadwerkelijk de bulk van de Corb*l*s zijn afgelost
pi_205782646
Heb even diagonaal door de (ellenlange) live sessie van Max Crowdfund geskipt. Ik vind het allemaal geen goede indruk maken en ga er niet meer investeren. Ik hoop dat de paar leningen die ik er nu heb lopen goed aflopen.

Paar punten die opvielen:

• gedonder met hun eigen bank: ze hebben een derdengeldrekening bij Bunq. Ze zijn er hardhandig achtergekomen dat die rekeningen geen betalingen in ponden accepteert, en dat ze daar verder zelf geen enkele weet van hadden. En vervolgens meldden ze dat ze hierover met Bunq niet over in contact konden treden en dat ze vast liepen bij de chatbot van de klantenservice. Excuse-le-mot maar dit vind ik echt te amateuristisch om los te lopen, en ik hoop dat de AFM meeluistert want zo kun je echt geen financiële instelling runnen.
• er is blijkbaar sowieso veel gedoe met valuta wissels tussen ponden en euro's en vice versa, bij Max zelf maar ook bij de leningnemers. Sorry, maar als je zo specifiek inzet op de Britse markt, moet je dat gewoon getackelt hebben voor je begint.
• er zijn allerlei leningen die uitlopen, waar stemmingen voor zijn geweest. Ze willen dit nog zichtbaar maken op het platform maar 'op dit moment werkt het platform weer even tegen'.
• uitbreiding van het 'debiteurenteam'. Ze gaan nu blijkbaar hun ondernemers proactief elke maand van te voren bellen dat er weer betaald moet worden. Ik waardeer de proactieve inzet, maar dat dit nodig is, baart me wel zorgen en bovendien schaalt dit ook niet echt lekker.

Ik waardeer de transparantie in die Q&A sessies, maar er zijn problemen met de bank, met betalingen, met substantieel veel leningnemers, de info over mijn portfolio die getoond word op het platform klopt van geen kant (en ze kunnen het blijkbaar ook niet fixen), en dit alles baart me ontzettend zorgen. Het lijkt erop alsof ze heel welwillend en enthousiast zijn begonnen maar gewoon een veel te grote broek hebben aangetrokken.
pi_205782729
Kort artikeltje over toenemende crowdfunding:

https://www.investeerders(...)efinancierd-in-2021/
pi_205782987
Er is zo te zien in de wallet bij SIG vertragingsrente bijgeboekt voor de projecten Kerkplein, Iets meer dan 2 weken vergoeding..
pi_205783401
YO! CRAB Amsterdam op HCN loopt minder hard dan andere projecten.

Ik ben er niet enthousiast over. Hoogconjunctuur is voorbij. Dat hadden ze 5 jaar eerder moeten doen..... zal wel A'damse toeristen trekken, maar of dat voldoende is om te overleven ?
pi_205783520
Investeringslink uitzendbureau
https://www.collincrowdfu(...)a75dcd6ea082ae1589b5
2e hypotheek woonhuis
pi_205783805
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2022 12:44 schreef KrekelJapie het volgende:
Investeringslink uitzendbureau
https://www.collincrowdfu(...)a75dcd6ea082ae1589b5
2e hypotheek woonhuis
"Va-banque of Vabanque is een gokterm uit het kaartspel faro. Het betekent dat de speler net zo hoog inzet als de totale som in de pot, oftewel de 'bank'. Zo kan hij zijn inzet verdubbelen of juist een groot bedrag verliezen. Bij het kaartspel baccarat wordt deze tactiek banco genoemd. "

Dochterondernemening van MMWOPS. ^p^
pi_205784014
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2022 13:28 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
"Va-banque of Vabanque is een gokterm uit het kaartspel faro. Het betekent dat de speler net zo hoog inzet als de totale som in de pot, oftewel de 'bank'. Zo kan hij zijn inzet verdubbelen of juist een groot bedrag verliezen. Bij het kaartspel baccarat wordt deze tactiek banco genoemd. "

Dochterondernemening van MMWOPS. ^p^
Daarnaast is het verdienmodel (goedkoop uitbetalen in het land van herkomst) er een die onder druk staat door toekomstige wetgeving.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')