Of stakingen tot er een cao ligt!quote:
Dat is de volgende stap denk ik. Na een aantal landelijke stakingsdagen geen CAO = de boel platgooien tot er een nieuwe CAO ligtquote:Op maandag 5 september 2022 19:48 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Of stakingen tot er een cao ligt!
Absoluut. Kunnen het maar beter gehad hebben. Gewoon de hele boel plat tot de NS toegeeftquote:
De arbeiders zijn de baasquote:Op maandag 5 september 2022 19:51 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Absoluut. Kunnen het maar beter gehad hebben. Gewoon de hele boel plat tot de NS toegeeft
Staking Midden staat al zo ongeveer gelijk aan landelijk als het om de NS gaat.quote:
Tijd om werknemers uitknijpen te verbiedenquote:Op maandag 5 september 2022 20:11 schreef Janneke141 het volgende:
Tijd om stakingen in de publieke sector te verbieden.
Arbeidsvoorwaarden zijn een zaak tussen werkgever en werknemer en eventueel vakbond. Daar moet je de reiziger buiten houden. Het moet niet kunnen dat een groep werknemers die ontevreden is over zijn baas het halve land plat gooit.quote:Op maandag 5 september 2022 20:12 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Tijd om werknemers uitknijpen te verbieden
En hoe zou het personeel van de NS dan druk moeten zetten zonder reizigers te treffen?quote:Op maandag 5 september 2022 20:14 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Arbeidsvoorwaarden zijn een zaak tussen werkgever en werknemer en eventueel vakbond. Daar moet je de reiziger buiten houden. Het moet niet kunnen dat een groep werknemers die ontevreden is over zijn baas het halve land plat gooit.
Je snapt het hele punt van een staking niet volgens mij.quote:Op maandag 5 september 2022 20:14 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Arbeidsvoorwaarden zijn een zaak tussen werkgever en werknemer en eventueel vakbond. Daar moet je de reiziger buiten houden. Het moet niet kunnen dat een groep werknemers die ontevreden is over zijn baas het halve land plat gooit.
Hoe is dat het probleem van de treinreiziger?quote:Op maandag 5 september 2022 20:15 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
En hoe zou het personeel van de NS dan druk moeten zetten zonder reizigers te treffen?
Als er straks geen personeel meer te vinden is heeft de reiziger een groter probleemquote:Op maandag 5 september 2022 20:20 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Hoe is dat het probleem van de treinreiziger?
Gaan we weer…quote:
Ik kan met de bus. Twee uur reizen enkele reis ipv 20 minutenquote:Op maandag 5 september 2022 20:40 schreef _Arual_ het volgende:
Nou fijn. Ik moet uitgerekend volgende week met de trein naar de andere kant van het land, voor een cursus. Ik rijd geen auto en niet op komen dagen is geen optie, dat wordt een dure grap.
Als ze echt stoer waren geweest, hadden ze gisteren rondom Zandvoort gestaakt.
Waardeloos dit.
Als boer Harms het doet spreekt iedereen er terecht schande van. Nu weet ik dat die een illegaal middel gebruikten, maar volgens mij is dat geen fundamenteel verschil. Je hebt niet het recht om een ander onredelijk tot last te zijn.quote:Op maandag 5 september 2022 20:14 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Al laat je maar 1 trein per uur rijden, dat is dan toch iets voor mensen die geen ander vervoer hebben.quote:Op maandag 5 september 2022 23:33 schreef maan_man het volgende:
Ik lees dat in Nederland zo'n 18% lid is van een vakbond. Volgens mij zijn in het personenvervoer meer mensen lid van een vakbond, maar hoeveel zijn er dat daadwerkelijk. Kunnen die niet met een hesje op het perron gaan staan, terwijl de rest een substantieel deel van de treinen laat rijden.
Je moet wel een bepaald percentage kunnen garanderen. Anders krijg je verdrukking en onwelwordingen in overvolle treinen.quote:Op maandag 5 september 2022 23:36 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Al laat je maar 1 trein per uur rijden, dat is dan toch iets voor mensen die geen ander vervoer hebben.
Avond ervoor..hotel? Verblijven bij vrienden of familie?quote:Op maandag 5 september 2022 20:40 schreef _Arual_ het volgende:
Nou fijn. Ik moet uitgerekend volgende week met de trein naar de andere kant van het land, voor een cursus. Ik rijd geen auto en niet op komen dagen is geen optie, dat wordt een dure grap.
Als ze echt stoer waren geweest, hadden ze gisteren rondom Zandvoort gestaakt.
Waardeloos dit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |