abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_205670672
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 18:44 schreef trein2000 het volgende:

[..]
“Boete” euhm nee. Korting op het salaris. Ik heb nieuws voor de fnv: bij een algehele staking mag zelfs het gehele loon voor die dag ingehouden worden.

Heb je gelezen wat ze nog trachtten aan te voeren die gekken? “Ja u mag niet alleen stakenden korten, maar moet iedereen korten”. Mafklappers :')
Ja ze proberen dat sfeertje te creren waarin je oncollegiaal bent als je niet meedoet aan de staking. Walgelijk.
pi_205671086
Maare... Als we er nou inderdaad hard in gaan en deze staking verbieden wat is dan de volgende stap? Want het personeelstekort op het spoor los je daar immers echt niet mee op (als je het tegendeel er al niet mee bereikt).
  Knapste mannelijke user 2022 woensdag 17 augustus 2022 @ 22:37:44 #93
206731 Mortaxx
Doomer
pi_205671118
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 22:35 schreef Tocadisco het volgende:
Maare... Als we er nou inderdaad hard in gaan en deze staking verbieden wat is dan de volgende stap? Want het personeelstekort op het spoor los je daar immers echt niet mee op (als je het tegendeel er al niet mee bereikt).
Personeel verbieden om ontslag te nemen
Op vrijdag 21 april 2023 19:16 schreef FlippingCoin het volgende:
Hoe je tyfusbek kneus
pi_205671393
Ik reis nu wekelijks met de trein, maar ik vind het terecht dat het personeel gaat staken. Of de 20% realistisch is doet er niet eens toe, het is een duidelijk signaal dat de directie onvoldoende voor haar personeel zorgt. Ze hadden moeten voorkomen dat de situatie onhoudbaar wordt, ze worden er immers dik voor betaald.

Ondertussen wel dikke bonussen voor de directeur. Ik weet eerlijk gezegd niet of dat ook bij de NS zo is, maar op dat niveau zijn zulke salarisverhogingen helemaal niet zo vreemd. Waarom bij het personeel wel, denk ik dan. Medewerkers worden echt teveel gezien als een risico en/of kostenpost ipv een asset.
pi_205671430
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 20:24 schreef Isane het volgende:
Ik had wel interesse in een baan bij de NS als machinist..totdat ik het salaris zag

Voor deze vacature, gebaseerd op een 36-urige werkweek, is dat onder andere:

Een goed start salaris, afhankelijk van je leeftijd tussen de 1.574 en 2.444 bruto per maand o.b.v. 36 uur.


Ik verdien nu 800 euro bruto meer dan de max.

Mensen die nu al gewoon fulltime werken gaan natuurlijk nooit de stap maken _O-
Het probleem bij jongeren of oudere starters. Ik sta inmiddels op de eindtrede en dan hoor je mij niet klagen. De weg naar de eindtrede duurt veel te lang en past niet meer in deze tijd.
pi_205671609
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 20:24 schreef Isane het volgende:


Een goed start salaris, afhankelijk van je leeftijd tussen de 1.574 en 2.444 bruto per maand o.b.v. 36 uur.


Wat heeft leeftijd hier trouwens mee te maken, even ervan uitgaand dat je in beide gevallen nooit eerder in zo'n cabine gezeten hebt?
pi_205671676
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 23:39 schreef Fleischmeister het volgende:

[..]
Wat heeft leeftijd hier trouwens mee te maken, even ervan uitgaand dat je in beide gevallen nooit eerder in zo'n cabine gezeten hebt?
Een ouder iemand(starter) komt in een iets hogere trede te staan maar wel in dezelfde schaal. Dat scheelt overigens niet heel veel. Een 18 jarige valt natuurlijk in de jeugdschalen. Waar je vroeger minimaal 21 jaar moest zijn om zelfstandig op de vrije baan te rijden is dat nu 18 jaar. En juist daar ben ik tegen. Het is ook in mijn belang dat jongeren sneller een hoger loon hebben en het vak interessant blijft. Anders krijg je straks niemand meer voor dit werk waardoor ouderen dat ook gaan merken.
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 29 augustus 2022 @ 09:06:46 #98
385501 Starhopper
Slava Ukraini
pi_205781894
Allemaal boze toeristen, vooral Duitsers, op het station _O- Die willen graag naar huis denk ik :') :')
Water towers can fly! :D
pi_205785432
Morgen dus nergens treinen behalve wat van en naar Schiphol en en overmorgen is het Zuiden aan de beurt.
blablablabla
  maandag 29 augustus 2022 @ 17:24:20 #100
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_205785568
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2022 17:04 schreef Elan het volgende:
Morgen dus nergens treinen behalve wat van en naar Schiphol en en overmorgen is het Zuiden aan de beurt.
En dat heeft niets met de staking in midden-Nederland te maken, maar met de NS-directie die preventief geen enkele trein vertraging wil laten oplopen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 29 augustus 2022 @ 17:28:27 #101
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_205785612
Staken :r

Werkweigering zal je bedoelen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_205785659
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 20:24 schreef Isane het volgende:
Ik had wel interesse in een baan bij de NS als machinist..totdat ik het salaris zag

Voor deze vacature, gebaseerd op een 36-urige werkweek, is dat onder andere:

Een goed start salaris, afhankelijk van je leeftijd tussen de 1.574 en 2.444 bruto per maand o.b.v. 36 uur.


Ik verdien nu 800 euro bruto meer dan de max.

Mensen die nu al gewoon fulltime werken gaan natuurlijk nooit de stap maken _O-
Hoe durven ze dit een goed salaris te noemen :') staak nog maar wat langer.
You need to be cold to be queen.
  maandag 29 augustus 2022 @ 17:47:22 #103
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205785770
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 20:24 schreef Isane het volgende:
Ik had wel interesse in een baan bij de NS als machinist..totdat ik het salaris zag

Voor deze vacature, gebaseerd op een 36-urige werkweek, is dat onder andere:

Een goed start salaris, afhankelijk van je leeftijd tussen de 1.574 en 2.444 bruto per maand o.b.v. 36 uur.


Ik verdien nu 800 euro bruto meer dan de max.

Mensen die nu al gewoon fulltime werken gaan natuurlijk nooit de stap maken _O-
Oh wow
Als je dit vergelijkt met de Schoonmaak CAO..
Verdien je meer met kantoren poetsen dan als Machinist.
Een Machinist in Duitsland bij de DB verdient 44.000 tot 52.500 Euro per jaar
Een Machinist in NL dus van 19.721 tot 42.731 per jaar als ik het ff achterkant bierviltje uitreken,

[ Bericht 7% gewijzigd door Jan_Onderwater op 29-08-2022 17:54:39 ]
  maandag 29 augustus 2022 @ 17:56:30 #104
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_205786066
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 23:39 schreef Fleischmeister het volgende:

[..]
Wat heeft leeftijd hier trouwens mee te maken, even ervan uitgaand dat je in beide gevallen nooit eerder in zo'n cabine gezeten hebt?
in NL geldt: hoe ouder je bent hoe meer je verdiend bij dezelfde baan
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205786080
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 22:37 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
Personeel verbieden om ontslag te nemen
ziek melden verbieden?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205786183
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 20:24 schreef Isane het volgende:
Ik had wel interesse in een baan bij de NS als machinist..totdat ik het salaris zag

Voor deze vacature, gebaseerd op een 36-urige werkweek, is dat onder andere:

Een goed start salaris, afhankelijk van je leeftijd tussen de 1.574 en 2.444 bruto per maand o.b.v. 36 uur.


Ik verdien nu 800 euro bruto meer dan de max.

Mensen die nu al gewoon fulltime werken gaan natuurlijk nooit de stap maken _O-
In de Telegraaf staat iedere week een rubriek 'wat verdient een'. Een tijdje terug was dat het salaris van een machinist.
De machinisten van Arriva verdienen zo'n 600 euro meer per maand ten opzichte van die van de NS kwam daaruit naar voren.

[ Bericht 33% gewijzigd door praadje op 29-08-2022 21:25:26 ]
pi_205786467
quote:
99s.gif Op maandag 29 augustus 2022 18:41 schreef praadje het volgende:

[..]
In de Telegraaf staat iedere week een rubriek 'wat verdient een'. Een tijdje terug was dat het salaris van een machinist.
De machinisten van Arriva verdienen zo'n 600 euro meer per maand ten opzichte van die van de NS kwam daaruit naar voren.
Hmmm is dat de reden dat machinisten van Arriva massaal overlopen naar NS. Althans in het zuiden. Als die 600 euro meer verdienen dan stap ik gelijk over naar Arriva. :) Hoef ik gelijk niet meer te pendelen van Maastricht naar Eindhoven voor mijn werk.

https://www.1limburg.nl/n(...)ge-machinistentekort

[ Bericht 7% gewijzigd door Cherni op 29-08-2022 19:13:40 ]
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 29 augustus 2022 @ 19:14:27 #109
385501 Starhopper
Slava Ukraini
pi_205786557
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 20:24 schreef Isane het volgende:
Ik had wel interesse in een baan bij de NS als machinist..totdat ik het salaris zag

Voor deze vacature, gebaseerd op een 36-urige werkweek, is dat onder andere:

Een goed start salaris, afhankelijk van je leeftijd tussen de 1.574 en 2.444 bruto per maand o.b.v. 36 uur.


Ik verdien nu 800 euro bruto meer dan de max.

Mensen die nu al gewoon fulltime werken gaan natuurlijk nooit de stap maken _O-
Dit is nog echt ook _O- _O-
Water towers can fly! :D
pi_205786602
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 20:24 schreef Isane het volgende:
Ik had wel interesse in een baan bij de NS als machinist..totdat ik het salaris zag

Voor deze vacature, gebaseerd op een 36-urige werkweek, is dat onder andere:

Een goed start salaris, afhankelijk van je leeftijd tussen de 1.574 en 2.444 bruto per maand o.b.v. 36 uur.


Ik verdien nu 800 euro bruto meer dan de max.

Mensen die nu al gewoon fulltime werken gaan natuurlijk nooit de stap maken _O-
Ja hallo, dit kan toch niet echt waar zijn? 2444 bruto.....
:')

Ik werk minder uren en heb 2000 meer dan de max...
:')
pi_205786682
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2022 19:18 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Ja hallo, dit kan toch niet echt waar zijn? 2444 bruto.....
:')

Ik werk minder uren en heb 2000 meer dan de max...
:')
Dat is een starters salaris. Iemand in opleiding dus, die in schaal 54 begint. En afhankelijk van je leeftijd klopt dit. Iemand van 18 jaar zal die 1574 hebben. Een starter die de 50 is gepasseerd die 2444. Allemaal zonder toeslag. Bovendien is het een functie op mbo n3 niveau.
pi_205786921
quote:
1s.gif Op maandag 29 augustus 2022 19:25 schreef Cherni het volgende:

[..]
Dat is een starters salaris. Iemand in opleiding dus, die in schaal 54 begint. En afhankelijk van je leeftijd klopt dit. Iemand van 18 jaar zal die 1574 hebben. Een starter die de 50 is gepasseerd die 2444. Allemaal zonder toeslag. Bovendien is het een functie op mbo n3 niveau.
Ja, dan nog te weinig. Beter machinist zijn op goederenvervoer, dat verdient wel prima
  maandag 29 augustus 2022 @ 19:54:37 #113
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205786928
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2022 19:53 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Ja, dan nog te weinig. Beter machinist zijn op goederenvervoer, dat verdient wel prima
Begrijp dat er nogal wat Machinisten zelf een goederen transport Loc gekocht hebben en zelfstandig zijn gegaan.
pi_205786947
Klootzakken zijn het
Hallo
  maandag 29 augustus 2022 @ 19:58:56 #115
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_205786956
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2022 19:54 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Begrijp dat er nogal wat Machinisten zelf een goederen transport Loc gekocht hebben en zelfstandig zijn gegaan.
Dat zal dan niet in Nederland geweest zijn.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_205786964
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2022 19:53 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Ja, dan nog te weinig. Beter machinist zijn op goederenvervoer, dat verdient wel prima
Als er een punt is waar ik niet over klaag is het wel het salaris. Uiteraard ik zit in de eindtrede en hoogste schaal. Wat mij dwars zit is de uitholling van het vak, centralisatie van diverse onderdelen en de sociale veiligheid. Dat die doorgroei naar de max. zo lang duurt past in deze tijd inderdaad niet meer.

Het goederenvervoer mag dan wel meer opbrengen maar hoe zit het met diverse andere regelingen en arbeidstijden.
  maandag 29 augustus 2022 @ 20:09:13 #117
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205787042
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2022 19:58 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Dat zal dan niet in Nederland geweest zijn.
Nee?
Meen daar paar jaar geleden eens een artikel over gelezen te hebben in NRC. Dat was de reden waarom er zoveel (ouwe) diesellocks reden op de Betuwe route
Hier de toegelaten vrachtvervoersbedrijven op het spoor in NL
https://www.nvbs.com/kenn(...)goederenvervoerders/
  maandag 29 augustus 2022 @ 20:13:43 #118
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_205787083
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2022 20:09 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Nee?
Meen daar paar jaar geleden eens een artikel over gelezen te hebben in NRC. Dat was de reden waarom er zoveel (ouwe) diesellocks reden op de Betuwe route
Hier de toegelaten vrachtvervoersbedrijven op het spoor in NL
https://www.nvbs.com/kenn(...)goederenvervoerders/
De meeste daarvan zijn dochterondernemingen van (buitenlandse) spoorwegondernemingen en/of van havenbedrijven en dergelijke. Daarnaast zijn ouwe diesellocs helemaal niet toegelaten op de Betouweroute.

Je kunt misschien wel een oude locomotief op de kop tikken (succes met daar een lening voor afsluiten trouwens), maar daarmee heb je nog geen licentie. En die krijg je ook echt niet zomaar als zzp-machinist - ik kan me in elk geval niet herinneren dat het gebeurd is in Nederland.

Het is geen wegtransport waar je zomaar vrije rijder kan worden. Dit is echt ingewikkelder.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 29 augustus 2022 @ 20:14:28 #119
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_205787088
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 20:24 schreef Isane het volgende:
Ik had wel interesse in een baan bij de NS als machinist..totdat ik het salaris zag

Voor deze vacature, gebaseerd op een 36-urige werkweek, is dat onder andere:

Een goed start salaris, afhankelijk van je leeftijd tussen de 1.574 en 2.444 bruto per maand o.b.v. 36 uur.


Ik verdien nu 800 euro bruto meer dan de max.

Mensen die nu al gewoon fulltime werken gaan natuurlijk nooit de stap maken _O-
Daar mag wel 1000 euro boven op.
  maandag 29 augustus 2022 @ 20:19:45 #120
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205787132
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2022 20:13 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
De meeste daarvan zijn dochterondernemingen van (buitenlandse) spoorwegondernemingen en/of van havenbedrijven en dergelijke. Daarnaast zijn ouwe diesellocs helemaal niet toegelaten op de Betouweroute.

Je kunt misschien wel een oude locomotief op de kop tikken (succes met daar een lening voor afsluiten trouwens), maar daarmee heb je nog geen licentie. En die krijg je ook echt niet zomaar als zzp-machinist - ik kan me in elk geval niet herinneren dat het gebeurd is in Nederland.

Het is geen wegtransport waar je zomaar vrije rijder kan worden. Dit is echt ingewikkelder.
Dank je voor je uitleg, herinner me het dan verkeerd, of het is veranderd, want op Wikipedia lees ik

quote:
Na de ingebruikname van de bovenleiding van de Betuweroute in november 2007 reden de elektrische locomotieven die van Kijfhoek naar Duitsland reden op drie verschillende elektrische spanningen, successievelijk 1500 V= in Kijfhoek, 25 kV AC op de Betuweroute, tot aan de opheffing van het "spanningseiland" eerst nog weer 1500 V gelijkspanning tot de grens, en daarna de Duitse 15 kV wisselspanning. Dit vereist een kostbare installatie in de locomotieven. Daarom werd over de Betuweroute nog veel met diesellocomotieven gereden. Die moesten dan wel voor het beveiligingssysteem ERTMS level 2 zijn aangepast.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')