dat is toch niet onredelijk? Het zal wel weer gaan over een periode van 2 of 3 jaar, en met 3 jaar is dat net de inflatiecorrectie. De prijzen mogen ook omhoog met de inflatie, dus dan kunnen de lonen daar ook mee omhoog.quote:
Goedemiddag, u spreekt met het ongebruikelijke samenwerkingsverband van de ANWB, GreenPeace en de BOVAG. Wij zijn hier tegen.quote:
dat maakt toch niet uit, je kan niet iedereen tevreden houden.quote:Op woensdag 17 augustus 2022 15:36 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Goedemiddag, u spreekt met het ongebruikelijke samenwerkingsverband van de ANWB, GreenPeace en de BOVAG. Wij zijn hier tegen.
Daar geloof ik geen bal van. De economie groeit, de beurs zit in de lift, recordwinsten passeren dagelijks de revue. Waarom kan er dan niet wat meer geld naar het personeel? De lonen stijgen al jaren niet tot nauwelijks.quote:Op woensdag 17 augustus 2022 15:32 schreef trein2000 het volgende:
[..]
20% loonsverhoging kan geen werkgever zich veroorloven.
ja en? kunnen alleen dingen veranderen waar de NS over gaat? Dat wordt wat in NL als dat zo is.quote:
Meer geld kan natuurlijk, moet zelfs. Maar 20% is het andere uiterste. De inflatie is 8-11%.quote:Op woensdag 17 augustus 2022 15:36 schreef Tijn het volgende:
[..]
Daar geloof ik geen bal van. De economie groeit, de beurs zit in de lift, recordwinsten passeren dagelijks de revue. Waarom kan er dan niet wat meer geld naar het personeel? De lonen stijgen al jaren niet tot nauwelijks.
Waar moet de NS dat geld opeens vandaan halen dan?quote:Op woensdag 17 augustus 2022 15:36 schreef Tijn het volgende:
[..]
Daar geloof ik geen bal van. De economie groeit, de beurs zit in de lift, recordwinsten passeren dagelijks de revue. Waarom kan er dan niet wat meer geld naar het personeel? De lonen stijgen al jaren niet tot nauwelijks.
die 20% zal waarschijnlijk gaan over meer dan 1 jaar, dus het kan echt prima.quote:Op woensdag 17 augustus 2022 15:37 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Meer geld kan natuurlijk, moet zelfs. Maar 20% is het andere uiterste. De inflatie is 8-11%.
Je snapt hem niet? Daar gaan prikkels van uit die je helemaal niet wil. Qua milieu, klimaat, bereikbaarheid etc.quote:Op woensdag 17 augustus 2022 15:36 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
dat maakt toch niet uit, je kan niet iedereen tevreden houden.
De oplossing die je aandraagt is er niet een waar de NS iets mee kan dus.quote:Op woensdag 17 augustus 2022 15:37 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
ja en? kunnen alleen dingen veranderen waar de NS over gaat? Dat wordt wat in NL als dat zo is.
klopt dat moet denk ik de aandeelhouder dan doen. Daar is niks mis meequote:Op woensdag 17 augustus 2022 15:39 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
De oplossing die je aandraagt is er niet een waar de NS iets mee kan dus.
die verbanden zie ik nietquote:Op woensdag 17 augustus 2022 15:38 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Je snapt hem niet? Daar gaan prikkels van uit die je helemaal niet wil. Qua milieu, klimaat, bereikbaarheid etc.
Ja leuk bedacht van NS. Maar die 20% gaat niet om de loonsverhoging. Dat is het totaal pakket dat het NS zou gaan kosten incluis andere regelingen die men wil versoberen. En uiteraard kosten om de sociale veiligheid te garanderen.quote:
Als de trein 20% duurder wordt, zou het dan misschien zo kunnen zijn dat meer mensen de auto pakken?quote:
misschien wel, dat mogen ze zelf wetenquote:Op woensdag 17 augustus 2022 15:40 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Als de trein 20% duurder wordt, zou het dan misschien zo kunnen zijn dat meer mensen de auto pakken?
NS maakte in 2021 500 miljoen winst volgens hun jaarverslag. Als ze 20% meer loonkosten zou hebben, kost dat ze 444 miljoen extra. Kortom, dan maken ze nog steeds winst.quote:Op woensdag 17 augustus 2022 15:38 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Waar moet de NS dat geld opeens vandaan halen dan?
Dat geeft milieubelasting en nog veel meer negatieve gevolgen. Dat is niet in het algemeen belang, dat de overheid moet behartigen.quote:Op woensdag 17 augustus 2022 15:41 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
misschien wel, dat mogen ze zelf weten
dan doen ze dat toch... dat scheelt weer dan kan de NS dat niet als argument gebruikenquote:Op woensdag 17 augustus 2022 15:44 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat geeft milieubelasting en nog veel meer negatieve gevolgen. Dat is niet in het algemeen belang, dat de overheid moet behartigen.
precies, dus ze moeten de eisen wel inwilligenquote:Op woensdag 17 augustus 2022 15:43 schreef Sebbeszweet het volgende:
De brandweer gaat toch ook niet stoppen met blussen? De NS kan dit niet maken, is een essentiële levensader
Nee kan ook op een andere manier door bijvoorbeeld het hoofdkantoor te bezetten ofzoquote:Op woensdag 17 augustus 2022 15:45 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
precies, dus ze moeten de eisen wel inwilligen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |