abonnement bol.com Unibet Coolblue
  maandag 29 augustus 2022 @ 17:28:27 #101
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_205785612
Staken :r

Werkweigering zal je bedoelen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_205785659
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 20:24 schreef Isane het volgende:
Ik had wel interesse in een baan bij de NS als machinist..totdat ik het salaris zag

Voor deze vacature, gebaseerd op een 36-urige werkweek, is dat onder andere:

Een goed start salaris, afhankelijk van je leeftijd tussen de § 1.574 en § 2.444 bruto per maand o.b.v. 36 uur.


Ik verdien nu 800 euro bruto meer dan de max.

Mensen die nu al gewoon fulltime werken gaan natuurlijk nooit de stap maken _O-
Hoe durven ze dit een goed salaris te noemen :') staak nog maar wat langer.
You need to be cold to be queen.
  maandag 29 augustus 2022 @ 17:47:22 #103
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205785770
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 20:24 schreef Isane het volgende:
Ik had wel interesse in een baan bij de NS als machinist..totdat ik het salaris zag

Voor deze vacature, gebaseerd op een 36-urige werkweek, is dat onder andere:

Een goed start salaris, afhankelijk van je leeftijd tussen de § 1.574 en § 2.444 bruto per maand o.b.v. 36 uur.


Ik verdien nu 800 euro bruto meer dan de max.

Mensen die nu al gewoon fulltime werken gaan natuurlijk nooit de stap maken _O-
Oh wow
Als je dit vergelijkt met de Schoonmaak CAO..
Verdien je meer met kantoren poetsen dan als Machinist.
Een Machinist in Duitsland bij de DB verdient 44.000 tot 52.500 Euro per jaar
Een Machinist in NL dus van § 19.721 tot § 42.731 per jaar als ik het ff achterkant bierviltje uitreken,

[ Bericht 7% gewijzigd door Jan_Onderwater op 29-08-2022 17:54:39 ]
  maandag 29 augustus 2022 @ 17:56:30 #104
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_205786066
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 23:39 schreef Fleischmeister het volgende:

[..]
Wat heeft leeftijd hier trouwens mee te maken, even ervan uitgaand dat je in beide gevallen nooit eerder in zo'n cabine gezeten hebt?
in NL geldt: hoe ouder je bent hoe meer je verdiend bij dezelfde baan
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205786080
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 22:37 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
Personeel verbieden om ontslag te nemen
ziek melden verbieden?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205786183
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 20:24 schreef Isane het volgende:
Ik had wel interesse in een baan bij de NS als machinist..totdat ik het salaris zag

Voor deze vacature, gebaseerd op een 36-urige werkweek, is dat onder andere:

Een goed start salaris, afhankelijk van je leeftijd tussen de § 1.574 en § 2.444 bruto per maand o.b.v. 36 uur.


Ik verdien nu 800 euro bruto meer dan de max.

Mensen die nu al gewoon fulltime werken gaan natuurlijk nooit de stap maken _O-
In de Telegraaf staat iedere week een rubriek 'wat verdient een'. Een tijdje terug was dat het salaris van een machinist.
De machinisten van Arriva verdienen zo'n 600 euro meer per maand ten opzichte van die van de NS kwam daaruit naar voren.

[ Bericht 33% gewijzigd door praadje op 29-08-2022 21:25:26 ]
pi_205786467
quote:
99s.gif Op maandag 29 augustus 2022 18:41 schreef praadje het volgende:

[..]
In de Telegraaf staat iedere week een rubriek 'wat verdient een'. Een tijdje terug was dat het salaris van een machinist.
De machinisten van Arriva verdienen zo'n 600 euro meer per maand ten opzichte van die van de NS kwam daaruit naar voren.
Hmmm is dat de reden dat machinisten van Arriva massaal overlopen naar NS. Althans in het zuiden. Als die 600 euro meer verdienen dan stap ik gelijk over naar Arriva. :) Hoef ik gelijk niet meer te pendelen van Maastricht naar Eindhoven voor mijn werk.

https://www.1limburg.nl/n(...)ge-machinistentekort

[ Bericht 7% gewijzigd door Cherni op 29-08-2022 19:13:40 ]
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 29 augustus 2022 @ 19:14:27 #109
385501 Starhopper
Slava Ukraini
pi_205786557
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 20:24 schreef Isane het volgende:
Ik had wel interesse in een baan bij de NS als machinist..totdat ik het salaris zag

Voor deze vacature, gebaseerd op een 36-urige werkweek, is dat onder andere:

Een goed start salaris, afhankelijk van je leeftijd tussen de § 1.574 en § 2.444 bruto per maand o.b.v. 36 uur.


Ik verdien nu 800 euro bruto meer dan de max.

Mensen die nu al gewoon fulltime werken gaan natuurlijk nooit de stap maken _O-
Dit is nog echt ook _O- _O-
Water towers can fly! :D
pi_205786602
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 20:24 schreef Isane het volgende:
Ik had wel interesse in een baan bij de NS als machinist..totdat ik het salaris zag

Voor deze vacature, gebaseerd op een 36-urige werkweek, is dat onder andere:

Een goed start salaris, afhankelijk van je leeftijd tussen de § 1.574 en § 2.444 bruto per maand o.b.v. 36 uur.


Ik verdien nu 800 euro bruto meer dan de max.

Mensen die nu al gewoon fulltime werken gaan natuurlijk nooit de stap maken _O-
Ja hallo, dit kan toch niet echt waar zijn? §2444 bruto.....
:')

Ik werk minder uren en heb §2000 meer dan de max...
:')
pi_205786682
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2022 19:18 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Ja hallo, dit kan toch niet echt waar zijn? §2444 bruto.....
:')

Ik werk minder uren en heb §2000 meer dan de max...
:')
Dat is een starters salaris. Iemand in opleiding dus, die in schaal 54 begint. En afhankelijk van je leeftijd klopt dit. Iemand van 18 jaar zal die 1574 hebben. Een starter die de 50 is gepasseerd die 2444. Allemaal zonder toeslag. Bovendien is het een functie op mbo n3 niveau.
pi_205786921
quote:
1s.gif Op maandag 29 augustus 2022 19:25 schreef Cherni het volgende:

[..]
Dat is een starters salaris. Iemand in opleiding dus, die in schaal 54 begint. En afhankelijk van je leeftijd klopt dit. Iemand van 18 jaar zal die 1574 hebben. Een starter die de 50 is gepasseerd die 2444. Allemaal zonder toeslag. Bovendien is het een functie op mbo n3 niveau.
Ja, dan nog te weinig. Beter machinist zijn op goederenvervoer, dat verdient wel prima
  maandag 29 augustus 2022 @ 19:54:37 #113
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205786928
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2022 19:53 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Ja, dan nog te weinig. Beter machinist zijn op goederenvervoer, dat verdient wel prima
Begrijp dat er nogal wat Machinisten zelf een goederen transport Loc gekocht hebben en zelfstandig zijn gegaan.
pi_205786947
Klootzakken zijn het
Hallo
  maandag 29 augustus 2022 @ 19:58:56 #115
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_205786956
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2022 19:54 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Begrijp dat er nogal wat Machinisten zelf een goederen transport Loc gekocht hebben en zelfstandig zijn gegaan.
Dat zal dan niet in Nederland geweest zijn.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_205786964
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2022 19:53 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Ja, dan nog te weinig. Beter machinist zijn op goederenvervoer, dat verdient wel prima
Als er een punt is waar ik niet over klaag is het wel het salaris. Uiteraard ik zit in de eindtrede en hoogste schaal. Wat mij dwars zit is de uitholling van het vak, centralisatie van diverse onderdelen en de sociale veiligheid. Dat die doorgroei naar de max. zo lang duurt past in deze tijd inderdaad niet meer.

Het goederenvervoer mag dan wel meer opbrengen maar hoe zit het met diverse andere regelingen en arbeidstijden.
  maandag 29 augustus 2022 @ 20:09:13 #117
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205787042
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2022 19:58 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Dat zal dan niet in Nederland geweest zijn.
Nee?
Meen daar paar jaar geleden eens een artikel over gelezen te hebben in NRC. Dat was de reden waarom er zoveel (ouwe) diesellocks reden op de Betuwe route
Hier de toegelaten vrachtvervoersbedrijven op het spoor in NL
https://www.nvbs.com/kenn(...)goederenvervoerders/
  maandag 29 augustus 2022 @ 20:13:43 #118
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_205787083
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2022 20:09 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Nee?
Meen daar paar jaar geleden eens een artikel over gelezen te hebben in NRC. Dat was de reden waarom er zoveel (ouwe) diesellocks reden op de Betuwe route
Hier de toegelaten vrachtvervoersbedrijven op het spoor in NL
https://www.nvbs.com/kenn(...)goederenvervoerders/
De meeste daarvan zijn dochterondernemingen van (buitenlandse) spoorwegondernemingen en/of van havenbedrijven en dergelijke. Daarnaast zijn ouwe diesellocs helemaal niet toegelaten op de Betouweroute.

Je kunt misschien wel een oude locomotief op de kop tikken (succes met daar een lening voor afsluiten trouwens), maar daarmee heb je nog geen licentie. En die krijg je ook echt niet zomaar als zzp-machinist - ik kan me in elk geval niet herinneren dat het gebeurd is in Nederland.

Het is geen wegtransport waar je zomaar vrije rijder kan worden. Dit is echt ingewikkelder.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 29 augustus 2022 @ 20:14:28 #119
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_205787088
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 20:24 schreef Isane het volgende:
Ik had wel interesse in een baan bij de NS als machinist..totdat ik het salaris zag

Voor deze vacature, gebaseerd op een 36-urige werkweek, is dat onder andere:

Een goed start salaris, afhankelijk van je leeftijd tussen de § 1.574 en § 2.444 bruto per maand o.b.v. 36 uur.


Ik verdien nu 800 euro bruto meer dan de max.

Mensen die nu al gewoon fulltime werken gaan natuurlijk nooit de stap maken _O-
Daar mag wel 1000 euro boven op.
  maandag 29 augustus 2022 @ 20:19:45 #120
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205787132
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2022 20:13 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
De meeste daarvan zijn dochterondernemingen van (buitenlandse) spoorwegondernemingen en/of van havenbedrijven en dergelijke. Daarnaast zijn ouwe diesellocs helemaal niet toegelaten op de Betouweroute.

Je kunt misschien wel een oude locomotief op de kop tikken (succes met daar een lening voor afsluiten trouwens), maar daarmee heb je nog geen licentie. En die krijg je ook echt niet zomaar als zzp-machinist - ik kan me in elk geval niet herinneren dat het gebeurd is in Nederland.

Het is geen wegtransport waar je zomaar vrije rijder kan worden. Dit is echt ingewikkelder.
Dank je voor je uitleg, herinner me het dan verkeerd, of het is veranderd, want op Wikipedia lees ik

quote:
Na de ingebruikname van de bovenleiding van de Betuweroute in november 2007 reden de elektrische locomotieven die van Kijfhoek naar Duitsland reden op drie verschillende elektrische spanningen, successievelijk 1500 V= in Kijfhoek, 25 kV AC op de Betuweroute, tot aan de opheffing van het "spanningseiland" eerst nog weer 1500 V gelijkspanning tot de grens, en daarna de Duitse 15 kV wisselspanning. Dit vereist een kostbare installatie in de locomotieven. Daarom werd over de Betuweroute nog veel met diesellocomotieven gereden. Die moesten dan wel voor het beveiligingssysteem ERTMS level 2 zijn aangepast.
  maandag 29 augustus 2022 @ 20:40:26 #121
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_205787330
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2022 20:19 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Dank je voor je uitleg, herinner me het dan verkeerd, of het is veranderd, want op Wikipedia lees ik
[..]

Nee, wikipedia heeft wel gelijk maar ik reageerde iets te kort door de bocht op je statement over tweedehandsjes. Er zijn op zich wel diesellocs toegelaten, maar die moeten voorzien zijn van ERTMS, een modern veiligheidssysteem dat nogal duur is en waar het gemiddelde NS-diesel-afdankertje echt niet aan voldoet.

Maar goed, wat ik nog wel zie gebeuren is dat machinisten zich net als leraren of zorgverleners als zzp'er aan gecertificeerde bedrijven gaan verhuren. Gezien de krapte op de arbeidsmarkt niet bepaald kansloos.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_205787508
Ik vind dat elk OV-bedrijf contant geld als betaalmiddel mogelijk moet maken. De NS is hier heel toegankelijk in, maar bijvoorbeeld vervoerder Blauwnet (van Keolis) schuift deze verantwoordelijkheid af naar de NS waardoor Blauwnet-stations minder toegankelijk zijn.

Sowieso vind ik de meeste OV-bedrijven laks omgaan met de mogelijkheid tot contant geld als betaalmiddel. En dat terwijl de NS hierin juist uitblinkt.

Het openbaar vervoer is leuk maar de NS is toch echt meester in het openbaar vervoer.
Een onderzoek uit 2019 toonde dat 95 procent van de Nederlandse bevolking bewondering heeft voor de traditionele Zwarte Piet. Zwart is aantrekkelijk.
  maandag 29 augustus 2022 @ 20:56:33 #123
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205787510
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2022 20:40 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Nee, wikipedia heeft wel gelijk maar ik reageerde iets te kort door de bocht op je statement over tweedehandsjes. Er zijn op zich wel diesellocs toegelaten, maar die moeten voorzien zijn van ERTMS, een modern veiligheidssysteem dat nogal duur is en waar het gemiddelde NS-diesel-afdankertje echt niet aan voldoet.

Maar goed, wat ik nog wel zie gebeuren is dat machinisten zich net als leraren of zorgverleners als zzp'er aan gecertificeerde bedrijven gaan verhuren. Gezien de krapte op de arbeidsmarkt niet bepaald kansloos.
Is dat niet allang het geval?
  maandag 29 augustus 2022 @ 20:59:54 #124
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_205787565
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2022 20:56 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Is dat niet allang het geval?
Weet ik eigenlijk niet. Misschien dat @Cherni daar iets zinnigs over kan zeggen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 29 augustus 2022 @ 21:00:31 #125
240618 Micson
The lonely stoner
pi_205787578
Met geweld neerslaan. Alle stakers een week lang in een isoleercel en ze daarna vragen of ze weer aan het werk willen gaan. Ik heb een zeer belangrijke afspraak gemist vandaag en die was niet in Noord-Holland maar in Nijmegen godverdomme.
pi_205787668
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2022 20:56 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Is dat niet allang het geval?
Bij goederenvervoer weet ik zeker dat er zppers werken. Er zijn ook speciale uitzendbureaus voor machinisten. Bij NS ken ik niet een zelfstandige machinist.

Dat een stel machinisten zelf een loc hebben gekocht heb ik nog nooit iets van vernomen. Alleen al de regelgeving is een dusdanige barriŤre dat een stel machinisten dit niet snel ondernemen. Meestal zijn het allemaal dochteronderneming die wel machinisten inhuren en er eventueel als zzpers werken.
pi_205787886
[/quote]

quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 20:24 schreef Isane het volgende:
Ik had wel interesse in een baan bij de NS als machinist..totdat ik het salaris zag

Voor deze vacature, gebaseerd op een 36-urige werkweek, is dat onder andere:

Een goed start salaris, afhankelijk van je leeftijd tussen de § 1.574 en § 2.444 bruto per maand o.b.v. 36 uur.


Ik verdien nu 800 euro bruto meer dan de max.

Mensen die nu al gewoon fulltime werken gaan natuurlijk nooit de stap maken _O-
In de Telegraaf staat iedere week een rubriek 'wat verdient een'. Een tijdje terug was dat het salaris van een machinist.
De machinisten van Arriva verdienen zo'n 600 euro meer per maand ten opzichte van die van de NS kwam daaruit naar voren.

Excuses, het gaat over het salaris van een conducteur

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Artikel is van mei 2022
pi_205787960
quote:
1s.gif Op maandag 29 augustus 2022 20:14 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Daar mag wel 1000 euro boven op.
Dat is natuurlijk onmogelijk. Als je starters veel sneller laat doorgroeien heb je al een groot probleem opgelost. Men groeit niet snel genoeg door. Dat past niet meer in deze tijd omdat de opleidingen en werkzaamheden van een machinist lang niet meer hetzelfde zijn als 30 jaar geleden.

Waar je moet voor waken en dat ga ik niet meer meemaken dan passen ze de naam van de functie aan van machinist naar treinbestuurder en dan mag je opnieuw solliciteren op je functie met compleet andere schalen met een max van 56 ipv 57. Dan ga je behoorlijk inleveren. Maar daar zullen de jongeren voor moeten waken dat ze dat niet laten gebeuren.

Of je krijgt zoals in Duitsland 2 verschillende cao's waarbij starters er dan slechter af zijn.
pi_205788293
Mensen in de zorg verdienen niet veel meer dan dat hoor. Schaal 40, GGZ, maximaal 3190 excl. vakantiegeld en 13e maand. Heb je gewoon een HBO-functie.

Dat is alleen het startsalaris hť, je groeit uiteindelijk door naar 3300 ofzo?
pi_205788442
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2022 22:06 schreef mir1986 het volgende:
Mensen in de zorg verdienen niet veel meer dan dat hoor. Schaal 40, GGZ, maximaal 3190 excl. vakantiegeld en 13e maand. Heb je gewoon een HBO-functie.

Dat is alleen het startsalaris hť, je groeit uiteindelijk door naar 3300 ofzo?
3343,68 cao 2019 maximale dat een machinist bruto kan halen exclusief onregelmatigheid, vakantiegeld, kerstgeld en nog wat andere vergoedingen afhankelijk van de diensten. Daar was ik wel 17 jaar mee bezig om die eindtrede te bereiken. En die 17 jaar past niet meer in deze tijd. Toen ik op 40 jarige leeftijd begon had ik gigantisch moeten inleveren. De omgeving verklaarde mij voor gek :).Maar in mijn geval geheel vrijwillig en nog geen dag spijt van gehad ondanks dat ik het natuurlijk ook niet overal mee eens ben.
pi_205788483
quote:
1s.gif Op maandag 29 augustus 2022 22:21 schreef Cherni het volgende:

[..]
3343,68 cao 2019 maximale dat een machinist bruto kan halen exclusief onregelmatigheid, vakantiegeld, kerstgeld en nog wat andere vergoedingen afhankelijk van de diensten. Daar was ik wel 17 jaar mee bezig om die eindtrede te bereiken. En die 17 jaar past niet meer in deze tijd. Toen ik op 40 jarige leeftijd begon had ik gigantisch moeten inleveren. De omgeving verklaarde mij voor gek :).Maar in mijn geval geheel vrijwillig en nog geen dag spijt van gehad ondanks dat ik het natuurlijk ook niet overal mee eens ben.
GGZ duurt het maximaal 12 jaar en dan ben je ook klaar met groeien.
pi_205788529
Goedzo! Hup NS medewerkers!
"Pools are perfect for holding water"
pi_205788575
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2022 22:25 schreef mir1986 het volgende:

[..]
GGZ duurt het maximaal 12 jaar en dan ben je ook klaar met groeien.
Ik weet natuurlijk niet waar men die 12 jaar op baseert. Maar een machinist in deze tijd, daar mag je vanuit gaan dat hij binnen 2 jaar precies dezelfde werkzaamheden verricht dan een machinist die al 40 jaar op de bok zit.

In het verleden moest je eerst een aantal jaren rangeren, dan goederen, dan pas e tractie en reizigers. Nu rijden machinisten na gemiddeld 2 jaar compleet zelfstandig IC's door het gehele land. Maw precies dezelfde werkzaamheden dan een machinist die 40 jaar op de bok zit. En daarom vind ik die 17 jaar niet meer passen in deze tijd.
  maandag 29 augustus 2022 @ 22:40:55 #134
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205788604
quote:
99s.gif Op maandag 29 augustus 2022 21:25 schreef praadje het volgende:

[..]
In de Telegraaf staat iedere week een rubriek 'wat verdient een'. Een tijdje terug was dat het salaris van een machinist.
De machinisten van Arriva verdienen zo'n 600 euro meer per maand ten opzichte van die van de NS kwam daaruit naar voren.

Excuses, het gaat over het salaris van een conducteur

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Artikel is van mei 2022
Beetje odd die § 1.600 bruto, want het wettelijk minimumloon was per 1 januari dit jaar al § 1.725
En 36 uur is standaard bij de NS dus minder dan dat zou het niet mogen zijn bij fulltime dienstverband.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Knapste mannelijke user 2022 maandag 29 augustus 2022 @ 22:43:34 #135
206731 Mortaxx
Doomer
pi_205788629
quote:
1s.gif Op maandag 29 augustus 2022 22:40 schreef Leandra het volgende:

[..]
Beetje odd die § 1.600 bruto, want het wettelijk minimumloon was per 1 januari dit jaar al § 1.725
En 36 uur is standaard bij de NS dus minder dan dat zou het niet mogen zijn bij fulltime dienstverband.
Die 1725 is vanaf 21 jaar.
Op zaterdag 10 december 2022 18:11 schreef FlippingCoin het volgende:
Ik krijg nog liever kanker
  maandag 29 augustus 2022 @ 22:44:17 #136
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205788637
quote:
1s.gif Op maandag 29 augustus 2022 22:43 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
Die 1725 is vanaf 21 jaar.
Zijn er serieus conducteurs die jonger zijn?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_205788674
quote:
1s.gif Op maandag 29 augustus 2022 22:40 schreef Leandra het volgende:

[..]
Beetje odd die § 1.600 bruto, want het wettelijk minimumloon was per 1 januari dit jaar al § 1.725
En 36 uur is standaard bij de NS dus minder dan dat zou het niet mogen zijn bij fulltime dienstverband.
Dat gaat om 18 jarigen(machinisten). Bij 21 jaren oud heb je als starter een dikke 1900 euro bruto zonder alle toeslagen etc.
pi_205788689
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2022 22:44 schreef Leandra het volgende:

[..]
Zijn er serieus conducteurs die jonger zijn?
Ja en ook machinisten. Ik vind dat te jong voor dit soort functies. Maar wie ben ik.
pi_205788790
quote:
1s.gif Op maandag 29 augustus 2022 22:43 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
Die 1725 is vanaf 21 jaar.
Hmmm vreemd. Voor een machinist die in 54 start? Ik weet niet waar een conducteur(hc) in start. Dat zou ik moeten navragen.
  Knapste mannelijke user 2022 maandag 29 augustus 2022 @ 22:58:54 #140
206731 Mortaxx
Doomer
pi_205788801
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2022 22:44 schreef Leandra het volgende:

[..]
Zijn er serieus conducteurs die jonger zijn?
Wat is daar mis mee?
Op zaterdag 10 december 2022 18:11 schreef FlippingCoin het volgende:
Ik krijg nog liever kanker
pi_205788826
Een betere reclame voor het kopen van een auto kan de NS de auto-industrie niet cadeau doen.

Als ik een keer wil zuipen en ‘s avonds nog terug moet overweeg ik een enkele keer nog wel een ritje met de trein maar als ik iets serieus heb dan is het OV gewoon echt niet betrouwbaar genoeg. Of je staat met veel te veel mensen in een half wagonnetje ofzo. Heb als student zo ontzettend veel gezeik gehad met de trein, laat staan dat lachwekkend slecht geregelde vervangend vervoer, dat ik zodra ik een huis had waar ik een auto bij kwijt kon direct een auto heb gekocht
pi_205788918
quote:
1s.gif Op maandag 29 augustus 2022 22:58 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
Wat is daar mis mee?
Ik hoop niet dat 18 jarigen zich nu aangevallen voelen. Er is niets mis mee. Maar te jong vanwege onregelmatigheid en je moet erg sterk in je schoenen staan, zeker als conducteur zijnde als 18 jarige. En laat juist in die groep de meeste afvallen na een jaartje. Okť je hebt uitzonderingen.
  Knapste mannelijke user 2022 maandag 29 augustus 2022 @ 23:15:46 #143
206731 Mortaxx
Doomer
pi_205788939
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2022 23:13 schreef Cherni het volgende:

[..]
Ik hoop niet dat 18 jarigen zich nu aangevallen voelen. Er is niets mis mee. Maar te jong vanwege onregelmatigheid en je moet erg sterk in je schoenen staan, zeker als conducteur zijnde als 18 jarige. En laat juist in die groep de meeste afvallen na een jaartje. Okť je hebt uitzonderingen.
Niet heel raar dat ze afvallen met zo'n jodenfooi als salaris. Je kunt nog beter vakken gaan vullen.

18 jarigen mogen in het leger, bij de politie. Maar conducteur is te zwaar (lol)
Op zaterdag 10 december 2022 18:11 schreef FlippingCoin het volgende:
Ik krijg nog liever kanker
pi_205788986
quote:
1s.gif Op maandag 29 augustus 2022 23:15 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
Niet heel raar dat ze afvallen met zo'n jodenfooi als salaris. Je kunt nog beter vakken gaan vullen.

18 jarigen mogen in het leger, bij de politie. Maar conducteur is te zwaar (lol)
Ik zou zeggen loop eens in je eentje door de trein in de avonduren en ga maar controleren. De sociale veiligheid wat uiteraard ook een maatschappelijk probleem is, speelt een zeer grote rol. Een conducteur/conductrice zou moeten optreden waar normaal een aantal man politie mensen voor nodig zijn.

Maar natuurlijk de beste stuurlui staan aan wal.
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 31 augustus 2022 @ 15:34:35 #145
385501 Starhopper
Slava Ukraini
pi_205803101
Water towers can fly! :D
  maandag 5 september 2022 @ 19:23:37 #146
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_205858445
Vrijdag en volgende week opnieuw stakingsdagen. De treinreiziger kan de boom in.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 5 september 2022 @ 19:37:46 #147
385501 Starhopper
Slava Ukraini
pi_205858723
quote:
Drie nieuwe NS-stakingen aangekondigd, komende vrijdag de eerste

NS-medewerkers gaan mogelijk opnieuw staken. De eerste stakingsdag is aangekondigd voor vrijdag in de regio Noordwest en West, zo melden de vakbonden VVMC, FNV en CNV Vakmensen maandag.

De week daarop is er een staking op dinsdag 13 september in regio's Oost, Zuid en Noord. Donderdag 15 september moet in de regio Midden gestaakt worden.

"Alhoewel de stakingen van 24, 26, 29, 30 en 31 augustus qua actiebereidheid en effect op de dienstregeling en alle andere werkzaamheden bij NS een daverend succes zijn geweest, ligt er nog steeds geen nieuwe cao", licht de FNV toe. "Wij gaan door tot er een goede cao ligt."

Eind vorige maand werd er, verdeeld over twee weken, vijf dagen lang gestaakt door NS-personeel. Dit had grote gevolgen voor treinreizigers. Het leidde daarnaast tot honderden kilometers extra file op de weg.

De NS-medewerkers staken omdat zij een betere cao willen. De NS wil de lonen wel verhogen, maar niet zo veel als het personeel en de vakbonden willen.

Mocht er na deze tweede stakingsgolf nog steeds geen cao liggen, dan volgen er landelijke stakingen, dreigt de FNV.

https://www.nu.nl/economi(...)ijdag-de-eerste.html
Water towers can fly! :D
pi_205858911
quote:
84s.gif Op maandag 5 september 2022 19:37 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Goed nieuws!
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205858942
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 19:23 schreef Janneke141 het volgende:
Vrijdag en volgende week opnieuw stakingsdagen. De treinreiziger kan de boom in.
De ns vindt hun klanten en hun werknemers blijkbaar niet belangrijk
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 5 september 2022 @ 19:47:53 #150
385501 Starhopper
Slava Ukraini
pi_205858984
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 19:45 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Goed nieuws!
Op naar landelijke stakingen _O_
Water towers can fly! :D
pi_205859007
quote:
84s.gif Op maandag 5 september 2022 19:47 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Op naar landelijke stakingen _O_
Of stakingen tot er een cao ligt!
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 5 september 2022 @ 19:50:59 #152
385501 Starhopper
Slava Ukraini
pi_205859063
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 19:48 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Of stakingen tot er een cao ligt!
Dat is de volgende stap denk ik. Na een aantal landelijke stakingsdagen geen CAO = de boel platgooien tot er een nieuwe CAO ligt

[ Bericht 0% gewijzigd door Starhopper op 06-09-2022 11:53:02 ]
Water towers can fly! :D
  Knapste mannelijke user 2022 maandag 5 september 2022 @ 19:51:29 #153
206731 Mortaxx
Doomer
pi_205859075
quote:
84s.gif Op maandag 5 september 2022 19:47 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Op naar landelijke stakingen _O_
Absoluut. Kunnen het maar beter gehad hebben. Gewoon de hele boel plat tot de NS toegeeft
Op zaterdag 10 december 2022 18:11 schreef FlippingCoin het volgende:
Ik krijg nog liever kanker
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 5 september 2022 @ 19:52:52 #154
385501 Starhopper
Slava Ukraini
pi_205859116
quote:
1s.gif Op maandag 5 september 2022 19:51 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
Absoluut. Kunnen het maar beter gehad hebben. Gewoon de hele boel plat tot de NS toegeeft
De arbeiders zijn de baas _O_
Water towers can fly! :D
  maandag 5 september 2022 @ 20:10:26 #155
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205859557
quote:
84s.gif Op maandag 5 september 2022 19:47 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Op naar landelijke stakingen _O_
Staking Midden staat al zo ongeveer gelijk aan landelijk als het om de NS gaat.
Als de driehoek Amersfoort - Hilversum - Utrecht eruit ligt kun je al vrijwel niets meer, al was het alleen al omdat personeel dat in Utrecht nodig is dan niet in Utrecht kan komen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 5 september 2022 @ 20:11:16 #156
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_205859576
Tijd om stakingen in de publieke sector te verbieden.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 5 september 2022 @ 20:12:05 #157
385501 Starhopper
Slava Ukraini
pi_205859599
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 20:11 schreef Janneke141 het volgende:
Tijd om stakingen in de publieke sector te verbieden.
Tijd om werknemers uitknijpen te verbieden
Water towers can fly! :D
  maandag 5 september 2022 @ 20:14:29 #158
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_205859648
quote:
84s.gif Op maandag 5 september 2022 20:12 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Tijd om werknemers uitknijpen te verbieden
Arbeidsvoorwaarden zijn een zaak tussen werkgever en werknemer en eventueel vakbond. Daar moet je de reiziger buiten houden. Het moet niet kunnen dat een groep werknemers die ontevreden is over zijn baas het halve land plat gooit.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_205859683
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 20:14 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Arbeidsvoorwaarden zijn een zaak tussen werkgever en werknemer en eventueel vakbond. Daar moet je de reiziger buiten houden. Het moet niet kunnen dat een groep werknemers die ontevreden is over zijn baas het halve land plat gooit.
En hoe zou het personeel van de NS dan druk moeten zetten zonder reizigers te treffen?
pi_205859687
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 20:14 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Arbeidsvoorwaarden zijn een zaak tussen werkgever en werknemer en eventueel vakbond. Daar moet je de reiziger buiten houden. Het moet niet kunnen dat een groep werknemers die ontevreden is over zijn baas het halve land plat gooit.
Je snapt het hele punt van een staking niet volgens mij.
  maandag 5 september 2022 @ 20:20:42 #161
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_205859753
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 20:15 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
En hoe zou het personeel van de NS dan druk moeten zetten zonder reizigers te treffen?
Hoe is dat het probleem van de treinreiziger?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_205860064
Nou fijn. Ik moet uitgerekend volgende week met de trein naar de andere kant van het land, voor een cursus. Ik rijd geen auto en niet op komen dagen is geen optie, dat wordt een dure grap.

Als ze echt stoer waren geweest, hadden ze gisteren rondom Zandvoort gestaakt.

Waardeloos dit. :{
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 5 september 2022 @ 21:21:27 #163
385501 Starhopper
Slava Ukraini
pi_205860576
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 20:20 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Hoe is dat het probleem van de treinreiziger?
Als er straks geen personeel meer te vinden is heeft de reiziger een groter probleem
Water towers can fly! :D
  maandag 5 september 2022 @ 21:22:51 #164
494321 -Sigaartje
Grappigste user van 2023
pi_205860601
Heerlijk dat thuiswerken! :D
De Maarten van Rossem van FOK!
pi_205860613
Die stakers horen nu ook bij de terroristen, samen met de :r boeren :r.
stupidity has become as common as common sense was before
  maandag 5 september 2022 @ 21:43:39 #166
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205860860
De FNV doet blijkbaar doodleuk alsof hun 'lokale' stakingen niet verkapte landelijke stakingen zijn. Uiteindelijk reed er niets zodra Utrecht eruit lag.

Wat is nou precies het plan van de FNV? Blijven staken en mensen blijvend wegjagen uit de trein? Voor een loonsverhoging van 10%? En dat mag de nu elke keer al gedupeerde reiziger dan gaan betalen in de kaartjes?
  maandag 5 september 2022 @ 22:37:04 #167
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_205861674
FNV is net als een klein kind. Een klein kind gaat janken als het zijn zin niet krijgt, FNV gaat staken. Enige wat zij kunnen is moedwillig de boel kapot maken. Walgelijke kneuzen club is het :r
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_205861693
Greenwheelsje geboekt dan maar.
Scared to take chances, you'll never have the answers.
vicit vim virtus
https://tinyurl.com/3z29p75c
  Licht Ontvlambaar maandag 5 september 2022 @ 23:15:33 #169
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_205862001
quote:
84s.gif Op maandag 5 september 2022 19:37 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Gaan we weer… -O-
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_205862007
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 20:40 schreef _Arual_ het volgende:
Nou fijn. Ik moet uitgerekend volgende week met de trein naar de andere kant van het land, voor een cursus. Ik rijd geen auto en niet op komen dagen is geen optie, dat wordt een dure grap.

Als ze echt stoer waren geweest, hadden ze gisteren rondom Zandvoort gestaakt.

Waardeloos dit. :{
Ik kan met de bus. Twee uur reizen enkele reis ipv 20 minuten *O*
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 5 september 2022 @ 23:19:17 #171
408813 crew  trein2000
pi_205862023
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 20:14 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Arbeidsvoorwaarden zijn een zaak tussen werkgever en werknemer en eventueel vakbond. Daar moet je de reiziger buiten houden. Het moet niet kunnen dat een groep werknemers die ontevreden is over zijn baas het halve land plat gooit.
Als boer Harms het doet spreekt iedereen er terecht schande van. Nu weet ik dat die een illegaal middel gebruikten, maar volgens mij is dat geen fundamenteel verschil. Je hebt niet het recht om een ander onredelijk tot last te zijn.

Wat dat betreft gaan de NSers nu wel een grens over, een dag om een punt te maken en de aandacht op te eisen valt nog wel te billijken. Maar wat ze nu gaan doen is daar niet meer op gericht, dat is gericht op maximaal overlast veroorzaken. Dat vind ik wel fundamenteel wat anders.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_205862100
Ik lees dat in Nederland zo'n 18% lid is van een vakbond. Volgens mij zijn in het personenvervoer meer mensen lid van een vakbond, maar hoeveel zijn er dat daadwerkelijk. Kunnen die niet met een hesje op het perron gaan staan, terwijl de rest een substantieel deel van de treinen laat rijden.
pi_205862110
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 23:33 schreef maan_man het volgende:
Ik lees dat in Nederland zo'n 18% lid is van een vakbond. Volgens mij zijn in het personenvervoer meer mensen lid van een vakbond, maar hoeveel zijn er dat daadwerkelijk. Kunnen die niet met een hesje op het perron gaan staan, terwijl de rest een substantieel deel van de treinen laat rijden.
Al laat je maar 1 trein per uur rijden, dat is dan toch iets voor mensen die geen ander vervoer hebben.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_205862123
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 23:36 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Al laat je maar 1 trein per uur rijden, dat is dan toch iets voor mensen die geen ander vervoer hebben.
Je moet wel een bepaald percentage kunnen garanderen. Anders krijg je verdrukking en onwelwordingen in overvolle treinen.
  maandag 5 september 2022 @ 23:47:29 #175
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_205862171
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 20:40 schreef _Arual_ het volgende:
Nou fijn. Ik moet uitgerekend volgende week met de trein naar de andere kant van het land, voor een cursus. Ik rijd geen auto en niet op komen dagen is geen optie, dat wordt een dure grap.

Als ze echt stoer waren geweest, hadden ze gisteren rondom Zandvoort gestaakt.

Waardeloos dit. :{
Avond ervoor..hotel? Verblijven bij vrienden of familie?
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  dinsdag 6 september 2022 @ 01:32:48 #176
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205862440
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 20:40 schreef _Arual_ het volgende:
Nou fijn. Ik moet uitgerekend volgende week met de trein naar de andere kant van het land, voor een cursus. Ik rijd geen auto en niet op komen dagen is geen optie, dat wordt een dure grap.

Als ze echt stoer waren geweest, hadden ze gisteren rondom Zandvoort gestaakt.

Waardeloos dit. :{
Iemand je weg laten brengen evt de avond ervoor naar hotel?
pi_205862448
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 20:40 schreef _Arual_ het volgende:
Nou fijn. Ik moet uitgerekend volgende week met de trein naar de andere kant van het land, voor een cursus. Ik rijd geen auto en niet op komen dagen is geen optie, dat wordt een dure grap.

Als ze echt stoer waren geweest, hadden ze gisteren rondom Zandvoort gestaakt.

Waardeloos dit. :{
Tja jammer voor je. Maar je snapt dat het niet om jou draait toch?
pi_205862456
Al je verworvenheden qua arbeid heb je onder andere aan vakbonden te danken. Maar noem het maar kneuzen hoor. :')
pi_205862575
Het is echt van de zotten dat die lui het halve land gijzelen om hun puntje door te drammen. Sowieso leven die vakbonden nog een jaar of vijftig geleden, wat de minieme participatie ook wel verklaart, hoewel dat bij spoor wel wat hoger zal liggen. Bij ultieme escalatie kan dit nog een dag, maar bij de eerste de beste tegenslag in onderhandelingen grijpt men al meteen naar dit middel. Blijf gewoon aan tafel in plaats van dit recalcitrante puberale verzet.
Scared to take chances, you'll never have the answers.
vicit vim virtus
https://tinyurl.com/3z29p75c
pi_205862730
Als ze ballen hadden moesten ze tijdens Zandvoort doen en niet ervoor en erna.


Dan had je een statement, maar nee ff burgers pesten
pi_205862846
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 01:35 schreef Prego het volgende:

[..]
Tja jammer voor je. Maar je snapt dat het niet om jou draait toch?
Natuurlijk. Maar ik mag toch wel balen als ik zomaar voor een enorm probleem gesteld word? Da’s toch echt mijn allereerste reactie.

Met de bus zou ik er ruim 5 uur over doen (en nooit op tijd komen). Alternatief vervoer probeer ik vandaag te regelen, maar het is echt een roteind rijden. Met de trein was het ook al een hele onderneming geweest.
pi_205864228
Ik mis wel een beetje solidariteit met de werkers hier. Ik begrijp dat het kut is als je trein niet rijdt, maar richt die frustratie dan op de NS en niet de stakers. De eisen die ze hebben zijn echt niet onredelijk. En behalve staken hebben ze geen ander drukmiddel dat echt werkt.
pi_205864340
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 september 2022 10:41 schreef Farenji het volgende:
Ik mis wel een beetje solidariteit met de werkers hier. Ik begrijp dat het kut is als je trein niet rijdt, maar richt die frustratie dan op de NS en niet de stakers. De eisen die ze hebben zijn echt niet onredelijk. En behalve staken hebben ze geen ander drukmiddel dat echt werkt.
Tsja, Nederland hŤ. Om de een of andere reden menen we hier dat iedereen die in de publieke sector werkt het maar uit pure liefdadigheid moet doen. En het dan ook maar vreemd vinden dat we al jaren geen gekken kunnen vinden die het willen (blijven) doen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tocadisco op 06-09-2022 11:02:14 ]
pi_205864554
Het is ook tekenend dat de overheid wel het bedrijfsleven aanspoort om de lonen te verhogen, maar dat ze als grootaandeelhouder van de ns geen poot uitsteekt. Praatjes vullen geen gaatjes.
  dinsdag 6 september 2022 @ 11:16:34 #185
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205864656
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 september 2022 11:10 schreef Farenji het volgende:
Het is ook tekenend dat de overheid wel het bedrijfsleven aanspoort om de lonen te verhogen, maar dat ze als grootaandeelhouder van de ns geen poot uitsteekt. Praatjes vullen geen gaatjes.
Ja, typisch weer, terwijl ze wel de boetes met 8,6% verhogen, want inflatie.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_205865038
Er schijnt een akkoord op de plank te liggen waar beide partijen mee kunnen leven. Het is wat vroeg om een conclusie te trekken. Even afwachten dus.
  dinsdag 6 september 2022 @ 11:48:14 #187
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_205865055
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 11:46 schreef Cherni het volgende:
Er schijnt een akkoord op de plank te liggen waar beide partijen mee kunnen leven. Het is wat vroeg om een conclusie te trekken. Even afwachten dus.
quote:
Dus komt de vervoerder nu met een nieuw loonbod van 5 procent met terugwerkende kracht per 1 juli dit jaar met een minimum van 150 euro ťn een eenmalige uitkering van 650 euro. Per 1 januari 2023 wil NS de lonen dan verhogen met 2,5 procent. Het gaat om cao met een looptijd van anderhalf jaar. Eerder lag een verhoging van 8 procent over een periode van tweeŽnhalf jaar op tafel.

Ook wil de directie nu afspraken maken ‘hoe om te gaan met de onzekerheid van de inflatieontwikkeling’, een opmerkelijke stap in dure tijden. Verder worden in het aanbod de jeugdschalen afgeschaft, een duidelijke wens van de vakbeweging. Daarnaast moet er een deal komen over verhoging van de pensioenpremie en wordt het minimumloon van 14 euro per uur in de cao vastgelegd.

Om de werkdruk aan te pakken, stelt de vervoerder voor het personeel meer zekerheid over verlof geven door twee dagen snipperverlof gegarandeerd toe te kennen. En: ‘We willen graag in gesprek hoe we samen mogelijk maken dat collega’s in de toekomst minder worden belast door onregelmatige diensten, specifiek het werken in de nacht en weekenden’. Ook wordt het recht op onbereikbaarheid opgenomen in de cao.
https://www.gelderlander.(...)gereageerd~a043f4c8/

Ik heb niet echt een mening over de financiŽle kant, maar het lijkt me in elk geval wel goed dat ze ook werkdrukgerelateerde issues in de cao opnemen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 6 september 2022 @ 11:50:18 #188
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_205865072
quote:
84s.gif Op maandag 5 september 2022 19:50 schreef Starhopper het volgende:
geen COA = de boel platgooien tot er een nieuwe COA ligt
@Starhopper begint de problemen door elkaar te halen.
pi_205865098
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 07:10 schreef Enawh het volgende:
Als ze ballen hadden moesten ze tijdens Zandvoort doen en niet ervoor en erna.

Dan had je een statement, maar nee ff burgers pesten
Inderdaad. Doordeweeks treffen ze voornamelijk mensen die voor hun werk of studie afhankelijk zijn van het openbaar vervoer dus doe maar tijdens grote festiviteiten in het weekend.
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 6 september 2022 @ 11:53:16 #190
385501 Starhopper
Slava Ukraini
pi_205865103
quote:
5s.gif Op dinsdag 6 september 2022 11:50 schreef Kopiko het volgende:

[..]
@:starhopper begint de problemen door elkaar te halen.
:')
Water towers can fly! :D
pi_205865125
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 11:48 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
[..]
https://www.gelderlander.(...)gereageerd~a043f4c8/

Ik heb niet echt een mening over de financiŽle kant, maar het lijkt me in elk geval wel goed dat ze ook werkdrukgerelateerde issues in de cao opnemen.
Klopt. Wat mij dwars zat is het zakelijke, roosters en sociale veiligheid. De sociale veiligheid zal wel een hot item blijven omdat het ook een maatschappelijk probleem is.

Voor jongeren is het financiŽle plaatje wel een vooruitgang. Dat speelde bij mij veel minder.
  dinsdag 6 september 2022 @ 12:04:07 #192
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_205865244
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 11:48 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
[..]
https://www.gelderlander.(...)gereageerd~a043f4c8/

Ik heb niet echt een mening over de financiŽle kant, maar het lijkt me in elk geval wel goed dat ze ook werkdrukgerelateerde issues in de cao opnemen.
Gelukkig wel, de werkdruk en structureel geen verlof op kunnen nemen was ook mijn grootste pijnpunt toen ik nog machinist was. Is echt al jaren zo. Ben wel benieuwd hoe ze dat gegarandeerde snipperverlof vorm gaan geven, er is nog steeds een nijpend tekort aan machinisten en conducteurs.
There are old pilots, there are bold pilots. There are very few old, bold pilots.
Steun Fok! Neem een abo.
pi_205865310
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 12:04 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]
Gelukkig wel, de werkdruk en structureel geen verlof op kunnen nemen was ook mijn grootste pijnpunt toen ik nog machinist was. Is echt al jaren zo. Ben wel benieuwd hoe ze dat gegarandeerde snipperverlof vorm gaan geven, er is nog steeds een nijpend tekort aan machinisten en conducteurs.
Naast het rijden van treinen ben ik ook roosterraar. Ik heb in iedergeval de hoop dat ik voor 2023 daar waar mogelijk sociale roosters kan maken. Alles is natuurlijk afhankelijk van de werklijnen die je krijgt per standplaats.

Het nijpend tekort word opgevangen door minder treinen te laten rijden.
  dinsdag 6 september 2022 @ 18:34:00 #194
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_205869325
En ze gaan toch gewoon staken. Fuck die reiziger :')
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_205869424
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 18:34 schreef Janneke141 het volgende:
En ze gaan toch gewoon staken. Fuck die reiziger :')
Ik hoor dat net ook pas. Vreemd allemaal. Mogelijk komt er toch nog wel een akkoord. Daarom was ik al wat voorzichtig en dat we het even moeten afwachten. Ik was positief maar dit valt mij wat tegen.
pi_205873192
Mijn halve schoonfamilie is actief bij de VVMC dus er werd vandaag weer strijdlustig geappt in de familieappgroep, ook na het aanbod. Ik heb er zo m'n mening over maar ik hou wijselijk m'n mond.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  Knapste mannelijke user 2022 dinsdag 6 september 2022 @ 22:58:39 #197
206731 Mortaxx
Doomer
pi_205873331
Als ze nu direct de staking cancellen is de onderhandelingspositie weg. Gaat komende dagen heus nog wel over gepraat worden
Op zaterdag 10 december 2022 18:11 schreef FlippingCoin het volgende:
Ik krijg nog liever kanker
  dinsdag 6 september 2022 @ 23:16:45 #198
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_205873506
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 12:09 schreef Cherni het volgende:

[..]
Naast het rijden van treinen ben ik ook roosterraar. Ik heb in iedergeval de hoop dat ik voor 2023 daar waar mogelijk sociale roosters kan maken. Alles is natuurlijk afhankelijk van de werklijnen die je krijgt per standplaats.

Het nijpend tekort word opgevangen door minder treinen te laten rijden.
Sociale roosters kan al een heel verschil maken. Ik zie nu mensen die net klaar zijn met de opleiding afhaken vanwege het twee van de drie weekeinden werken en het niet krijgen van verlof. Ook al is het een maand van tevoren aangevraagd.
Minder treinen die ook nog korter zijn vanwege het tekort aan HC’s en de bakkennorm.

We hebben gewoon snel vers bloed nodig. Heel snel.
There are old pilots, there are bold pilots. There are very few old, bold pilots.
Steun Fok! Neem een abo.
  dinsdag 6 september 2022 @ 23:18:48 #199
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_205873533
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 september 2022 22:58 schreef Mortaxx het volgende:
Als ze nu direct de staking cancellen is de onderhandelingspositie weg. Gaat komende dagen heus nog wel over gepraat worden
Ongetwijfeld. Merk alleen wel dat de actiebereidheid hoog is. En niet alleen onder rijdend personeel.
There are old pilots, there are bold pilots. There are very few old, bold pilots.
Steun Fok! Neem een abo.
  Licht Ontvlambaar woensdag 7 september 2022 @ 08:01:02 #200
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_205874525
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 23:18 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]
Ongetwijfeld. Merk alleen wel dat de actiebereidheid hoog is. En niet alleen onder rijdend personeel.
De actiebereidheid is er dus wel, maar geen greintje creativiteit… waardoor een massa aan mensen die totaal geen invloed hebben op de situatie steeds in de shit terechtkomen. Ik vind dat wel jammer.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')