abonnement Unibet Coolblue
pi_205661632
Vanavond heb ik mijn balkondeur open gezet hopende dat ik de warmte uit huis kon krijgen door flink door te luchten (jammer genoeg nog niet gelukt).. Helaas kwam ik tot de ontdekking dat ik hierdoor een muis vrije toegang heb gegeven tot mn woning. Is het verstandig om hier iets aan te doen, of kan ik gewoon hopen dat ie zelf weer een uitgang vind?
I approve this message
pi_205661869
quote:
5s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 01:26 schreef Skeletor het volgende:
Vanavond heb ik mijn balkondeur open gezet hopende dat ik de warmte uit huis kon krijgen door flink door te luchten (jammer genoeg nog niet gelukt).. Helaas kwam ik tot de ontdekking dat ik hierdoor een muis vrije toegang heb gegeven tot mn woning. Is het verstandig om hier iets aan te doen, of kan ik gewoon hopen dat ie zelf weer een uitgang vind?
Ik ben bang dat er al een hele 'Familie Muis' al in huis woont, Ze hebben al ergens een gat ter grootte van een centimeter gevonden en daar passen ze zo doorheen.
  woensdag 17 augustus 2022 @ 06:56:44 #3
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_205661906
Ik zou maar wat vallen aanschaffen en zetten voor de zekerheid. Pindakaas werkt goed als lokmiddel.
pi_205661907
Neem een kat.
pi_205661923
Het is misschien wel een goed idee, om even te bedenken wat je nou precies voor een muis zag!

Was het een huismuis, was het een veldmuis, was het een grote muis?

Als het een grote muis was , was het waarschijnlijk een kleine rat. En dan zou ik toch het even in de gaten houden, of er meer broertjes en zusjes langs komen.
Ze lijken op elkaar dus het is er waarschijnlijk niet 1tje maar meerdere.

  woensdag 17 augustus 2022 @ 07:14:28 #6
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_205661939
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 06:56 schreef herverwijderd het volgende:
Ik zou maar wat vallen aanschaffen en zetten voor de zekerheid. Pindakaas werkt goed als lokmiddel.
Dit ja.
pi_205661942
Nou, ik kan je vertellen dat die muis iet meer weggaat en heeft waarschijnlijk een mooi plekje gevonden.
pi_205661962
Leg een aantal muizenlekkernijen richting de uitgang.
  Spellchecker woensdag 17 augustus 2022 @ 07:24:04 #9
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_205661965
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 07:22 schreef DrDarwin het volgende:
Leg een aantal muizenlekkernijen richting de uitgang.
_O-
pi_205662035
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 07:24 schreef maily het volgende:

[..]
_O-
Mijn vrouw zag rond 11 uur 's avonds een muis in huis die volgens haar de kast in was gelopen.
Zij compleet in paniek, heel begrijpelijk, want wij zouden de volgende ochtend op vakantie gaan.
Na een hele tijd zoeken gaf ik het maar op, en ben naar bed gegaan.

De volgende ochtend rond 5 uur heb ik door middel van een verpulverde vetbol voor vogels een spoortje uitgezet, vanuit de kast richting de woonkamer.
De bedoeling was om de muis te vangen en buiten te zetten.
Mijn methode werkte echter beter dan gedacht want binnen de kortste keren zag ik de muis lopen en over het vangen had ik nog niet nagedacht.

Dus ik greep nogal pragmatisch naar het eerste het beste voorwerp dat binnen bereik stond, en dat was een bierflesje.
Paf, recht op z'n koppie, en voor de zekerheid nog maar een keer.
Dode muis in de GFT bak, bloed in de woonkamer opgeruimd, Kroatië here we come!
  Spellchecker woensdag 17 augustus 2022 @ 08:21:36 #11
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_205662163
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 07:44 schreef DrDarwin het volgende:

[..]
Mijn vrouw zag rond 11 uur 's avonds een muis in huis die volgens haar de kast in was gelopen.
Zij compleet in paniek, heel begrijpelijk, want wij zouden de volgende ochtend op vakantie gaan.
Na een hele tijd zoeken gaf ik het maar op, en ben naar bed gegaan.

De volgende ochtend rond 5 uur heb ik door middel van een verpulverde vetbol voor vogels een spoortje uitgezet, vanuit de kast richting de woonkamer.
De bedoeling was om de muis te vangen en buiten te zetten.
Mijn methode werkte echter beter dan gedacht want binnen de kortste keren zag ik de muis lopen en over het vangen had ik nog niet nagedacht.

Dus ik greep nogal pragmatisch naar het eerste het beste voorwerp dat binnen bereik stond, en dat was een bierflesje.
Paf, recht op z'n koppie, en voor de zekerheid nog maar een keer.
Dode muis in de GFT bak, bloed in de woonkamer opgeruimd, Kroatië here we come!
^O^
Er zat niet nog een hele groep muizen bij de deur te wachten om binnen te komen? (Dat zag ik namelijk voor me _O- )
pi_205662169
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 08:21 schreef maily het volgende:

[..]
^O^
Er zat niet nog een hele groep muizen bij de deur te wachten om binnen te komen? (Dat zag ik namelijk voor me _O- )
Gelukkig niet nee, die familie is weg gebleven.
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 17 augustus 2022 @ 09:17:14 #13
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_205662568
Goede reis en veel plezier in Kroatië... ^O^
pi_205662899
Als je niet allemaal vraatsporen in je etenswaar wil hebben, en overal muizenkeutels (en onzichtbare pis-sporen :9) wil hebben, dan wil je daar wel wat aan doen TS. Als ze het leuk vinden in je huis blijven ze, maak het onaantrekkelijk en ze vertrekken hopelijk vrijwillig. Dus al je eten goed opbergen in dozen/verpakkingen/blikken die ze niet door kunnen knagen, alles goed schoonhouden, laat geen kruimel voor ze over.

Muizenvallen kun je proberen maar die beesten zijn vaak slim genoeg om ze te ontwijken. Zeker als je van die houten gebruikt; dood er een keer eentje en dat ding stinkt meteen naar dode muis, dus dan lopen ze er met een grote boog omheen.
  woensdag 17 augustus 2022 @ 12:13:28 #15
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_205664339
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 08:22 schreef DrDarwin het volgende:

[..]
Gelukkig niet nee, die familie is weg gebleven.
Zou voor de zekerheid maar een krat bier klaarzetten. Justincase.
To BG or not to BG!
pi_205665113
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 09:17 schreef qltel het volgende:
Goede reis en veel plezier in Kroatië... ^O^
Dit was een gebeurtenis van een tijdje terug, maar binnenkort gaan we naar Montenegro.
Dank.
pi_205665818
Bij nader inzien denk ik dat het toch een (kleine) rat is geweest. Helaas heb ik van de schrik niet op zijn staart of oren kunnen letten, en dat beest ging er uiteraard ook meteen vandoor.
Hierdoor heb ik ook niet gezien of hij de trap naar boven heeft genomen of een andere kamer in is gevlucht.
Ik heb een 4 kamer woning, overal laminaat, behalve op de trap, en geen dorpels of tochtstrippen dus dat beest kan nu overal zitten. Ook is het achteraf misschien naïef om te denken dat het alleen om die ene "rat" ging.
Hoe dan ook, het liefst wil ik mijn kop in het zand steken en doen alsof ik niks gezien heb, voor mijn eigen gemoedsrust :') Maar blijkbaar is het toch verstandiger om 1 of meerdere "diervriendelijke" vallen te kopen. Of maar weer een kat!

In ieder geval bedankt voor jullie reacties! ^O^
I approve this message
pi_205665850
Mocht je diervriendelijke vallen kopen en de muizen buiten los wil laten, doe dat dan wel een flink stuk van je huis. Niet zoals ik een paar meter, waarna dat beest meteen weer naar binnen rende. :')
  woensdag 17 augustus 2022 @ 15:13:16 #19
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_205665941
Diervriendelijke vallen is echt gewoon zonde van je geld.
Deze moet je hebben:

Zet ze altijd langs een wand, niet ergens midden in een kamer. De dooie muis kan je eruit schudden zonder dat je hem aan hoeft te raken. Even afspoelen en hij is weer klaar voor de volgende. (heb in een oud huis gewoon waar echt veel muizen zaten, soms ving ik er 6 in een nacht, en dan alleen omdat ik niet meer vallen had).
pi_205666027
Met "diervriendelijke" vallen doel ik meer op het feit dat de muis/rat niet lang hoeft te creperen of lijden.. Dus niet om later te kunnen bevrijden (zodat anderen daar weer hinder van kunnen ondervinden)
Zo'n ouderwetse houten val of gif of iets dergelijks zou ik niet zo snel kopen.. Maar ik ben er totaal niet in thuis verder.
Die muizenval op de foto ziet eruit als een luxe/moderne uitvoering van de houten val?
I approve this message
pi_205666630
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 09:48 schreef Farenji het volgende:
Muizenvallen kun je proberen maar die beesten zijn vaak slim genoeg om ze te ontwijken. Zeker als je van die houten gebruikt; dood er een keer eentje en dat ding stinkt meteen naar dode muis, dus dan lopen ze er met een grote boog omheen.
Ik heb al vele jaren geen sporen van muizen meer gezien in huis. Soms verbaas ik me daar wel eens over maar ik ben er wel blij mee.

Houten vallen deden het altijd wel prima, flinke klap dat de muis meteen dood was. Omdat ze toen per stuk minder dan een gulden kosten deed ik ze niet eens hergebruiken, gewoon met muis en al in de vullisbak. Bij hergebruik moest je ze inderdaad uitkoken en dat was me te veel gedoe voor die paar muizen per jaar.

https://www.youtube.com/c/ShawnWoodsprimitive-archer/videos
  woensdag 17 augustus 2022 @ 16:35:00 #22
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_205666639
quote:
7s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 15:24 schreef Skeletor het volgende:
Met "diervriendelijke" vallen doel ik meer op het feit dat de muis/rat niet lang hoeft te creperen of lijden.. Dus niet om later te kunnen bevrijden (zodat anderen daar weer hinder van kunnen ondervinden)
Zo'n ouderwetse houten val of gif of iets dergelijks zou ik niet zo snel kopen.. Maar ik ben er totaal niet in thuis verder.
Die muizenval op de foto ziet eruit als een luxe/moderne uitvoering van de houten val?
Ja die houten vallen zijn meestal bagger, en daar zie je ook nog wel eens dat er wel een muis in zit maar dat die nog leeft, heel zielig. Of dat het aas is opgegeten maar de val niet afgegaan is. Bij deze heb ik dat nooit gehad. Ze zijn niet duur hoor, ik had er geloof ik 6 voor een tientje en ze zijn niet kapot te krijgen.
pi_205667316
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 16:35 schreef herverwijderd het volgende:

[..]
Ja die houten vallen zijn meestal bagger, en daar zie je ook nog wel eens dat er wel een muis in zit maar dat die nog leeft, heel zielig. Of dat het aas is opgegeten maar de val niet afgegaan is. Bij deze heb ik dat nooit gehad. Ze zijn niet duur hoor, ik had er geloof ik 6 voor een tientje en ze zijn niet kapot te krijgen.
Ja dat is mijn "trauma" vanuit jeugd ;(
En dat wil ik nu dus voorkomen!

Maar bedankt voor de tip! Ik zal eens op zoek gaan naar dit soort vallen!
I approve this message
pi_205667360
Ik heb met die goede plastic vallen van de foto ook paar keer gehad dat de muis nog bleef leven. Dat is vrij naar maar helemaal voorkomen doe je het nooit. Het is maar net hoe zo'n beest erin terecht komt.
pi_205667415
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 18:06 schreef Farenji het volgende:
Ik heb met die goede plastic vallen van de foto ook paar keer gehad dat de muis nog bleef leven. Dat is vrij naar maar helemaal voorkomen doe je het nooit. Het is maar net hoe zo'n beest erin terecht komt.
oh jeetje, moest je dat nou melden -O-
I approve this message
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')