abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_205667522
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 18:06 schreef Farenji het volgende:
Ik heb met die goede plastic vallen van de foto ook paar keer gehad dat de muis nog bleef leven. Dat is vrij naar maar helemaal voorkomen doe je het nooit. Het is maar net hoe zo'n beest erin terecht komt.
Is me nog nooit overkomen en ik heb in dat huis waar ik toen woonde honderden muizen ermee gevangen.
Maargoed, de ene ervaring is de andere niet.

TS, als de muis nog leeft, best gooi je hem met val en al in een emmer water om te verdrinken.
pi_205668751
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 18:21 schreef herverwijderd het volgende:

[..]

TS, als de muis nog leeft, best gooi je hem met val en al in een emmer water om te verdrinken.
Hopelijk overkomt me dat niet, maar wel fijn om te weten dat er dan alsnog een optie is!
I approve this message
pi_205675290
Beste manier om van een muis af te komen, is zorgen dat al je voedsel stevig achter slot en grendel zit.
  zondag 11 september 2022 @ 15:58:51 #29
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_205935293
Ik heb ook al 5 dagen een muis in mijn woning. Dacht gister dat hij weg was, want geen sporen. Nu hoorde ik een uur geleden toch weer geluid en vond ook een keutel. Kut zooi. Heb 5 klemvallen met pindakaas, maar helaas nog geen succes.

Het betreft een veldmuis. Er heerst een plaag bij mij in de wijk volgens de ongedierte bestrijding.

Vreemde is, heb alleen voedsel in 1 keuken kastje en koelkast, beide compleet afgesloten en ik eet amper in huis. Hoe kan zo'n muis dan overleven?
pi_205947967
quote:
87s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 15:13 schreef herverwijderd het volgende:
Diervriendelijke vallen is echt gewoon zonde van je geld.
Deze moet je hebben: [ afbeelding ]

Zet ze altijd langs een wand, niet ergens midden in een kamer. De dooie muis kan je eruit schudden zonder dat je hem aan hoeft te raken. Even afspoelen en hij is weer klaar voor de volgende. (heb in een oud huis gewoon waar echt veel muizen zaten, soms ving ik er 6 in een nacht, en dan alleen omdat ik niet meer vallen had).
Deze dingen heb ik ook, had vorig jaar last van muizen, en hoorde een keer KLAK toen ik bijna sliep. Dacht ook, die ruim ik morgen wel op.

Nu was dat beest met 1 poot in dat ding helemaal naar mijn slaapkamerdeur gelopen (zo'n 5 meter door de gang, allemaal bochtjes om), en daar trof ik hem de volgende ochtend aan, levend. Net alsof die naar mij toe was gekomen van ''kill me'' Nou heb ik dat die ochtend ook gedaan natuurlijk. Maar heel vriendelijk vind ik dat niet.

Op de zolder zat er ook 1 in, die had precies hetzelfde, maar die is naar een andere val gelopen om zichzelf maar te doden :') Die zat dus tussen 2 vallen (die ook een meter verderop stond) Met wederom 1 poot tussen de ene.
pi_205948433
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 14:34 schreef PS. het volgende:

[..]
Deze dingen heb ik ook, had vorig jaar last van muizen, en hoorde een keer KLAK toen ik bijna sliep. Dacht ook, die ruim ik morgen wel op.

Nu was dat beest met 1 poot in dat ding helemaal naar mijn slaapkamerdeur gelopen (zo'n 5 meter door de gang, allemaal bochtjes om), en daar trof ik hem de volgende ochtend aan, levend. Net alsof die naar mij toe was gekomen van ''kill me'' Nou heb ik dat die ochtend ook gedaan natuurlijk. Maar heel vriendelijk vind ik dat niet.

Op de zolder zat er ook 1 in, die had precies hetzelfde, maar die is naar een andere val gelopen om zichzelf maar te doden :') Die zat dus tussen 2 vallen (die ook een meter verderop stond) Met wederom 1 poot tussen de ene.
Wat een domme muizen hebben jullie allemaal zeg, die bij mij snappen tenminste hoe een val werkt.
pi_205948596
quote:
10s.gif Op maandag 12 september 2022 15:21 schreef herverwijderd het volgende:

[..]
Wat een domme muizen hebben jullie allemaal zeg, die bij mij snappen tenminste hoe een val werkt.
Ik vermoed ook niet dat ze heel hoogeleid waren.
pi_206001746
Ik heb nog geen enkele muis gevangen -O-
I approve this message
pi_206001822
Bij mij werkte het met geurige franse kaas veel beter dan met pindakaas.

Met pindakaas heb ik wel een keer een koolmeesje in de val gevonden :'( :'(
pi_206001854
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 september 2022 21:34 schreef Farenji het volgende:
Bij mij werkte het met geurige franse kaas veel beter dan met pindakaas.

Met pindakaas heb ik wel een keer een koolmeesje in de val gevonden :'( :'(
ik had het dus met pindakaas geprobeerd... vinden mijn muizen niet lekker blijkbaar }:|
I approve this message
pi_206034944
Als je 1 muis ziet heb je er minstens 1 kolonie in je huis zitten. Rentokil af laten handelen en niet klooien met vallen want die werken toch niet.
Of katten in huis nemen.
pi_206035316
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2022 21:29 schreef quirina het volgende:
Als je 1 muis ziet heb je er minstens 1 kolonie in je huis zitten. Rentokil af laten handelen en niet klooien met vallen want die werken toch niet.
Of katten in huis nemen.
Nou, meestal zie je wat keutels en mijn ervaring is dat er dan mogelijk wel een paar in huis kunnen zijn maar dat het nog lang niet hoeft te zijn uitgegroeid tot een kolonie. Als je zelf muizen door de kamer ziet lopen dan ben je waarschijnlijk wat laat met reageren.

Er zijn honderden, zo niet duizenden muizenvallen die prima werken. Zowel levend vangend als dodende vallen. Varirend van minder dan een euro tot een maandsalaris aan toe. En die goedkope doen het over het algemeen ook gewoon goed.

De man heeft iets van 700 vallen getest.
pi_206035492
Was het geen spitsmuis? Die kan ook op een rat lijken maar is eigenlijk best een leuk beest.
You need to be cold to be queen.
pi_206098613
Ben er dus achter gekomen dat de muis gelukkig niet in mijn huis woont. Hij heeft idd een ingang en uitgang gevonden in de meterkast en maakte daar soms gebruik van! Doordat ik ontdekte waar hij binnenkwam (door de geluiden) heb ik een "lijntje wit"(=meel) neergelegd in de deurpost naar de andere ruimtes.. Het werd alleen aangevreten maar hij ging r gelukkig nooit overheen/doorheen!

Gelukkig nu al een tijdje geen geluiden gehoord (zodat ik weet dat ie eraan komt) dus eind goed al goed!?
Maar de vallen laat ik uiteraard gewoon staan! :D
I approve this message
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')