abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_205755678
Oh nee, ik heb nog echt geen zin in december!
Ben juist nu aan het genieten, want dit weer is toch perfect!
We zijn al aan het twijfelen wat we dit weekend gaan doen, naar het Archeon, dierentuin of lekker struinen in het bos O+
pi_205767003
Ah @Aure, jij hebt je decembercadeaus iig ook al binnen oO<

Hier ook meteen volle bak en thuisblijven bij eigen inzicht, is nooit nodig geweest maar hij was wel enorm aan vakantie toe. Casper start maandag in groep 2. Hij is van 8 januari dus nog wel erg jong met maar een half jaar groep 1, ben benieuwd naar aankomend schooljaar. Hij zit niet meer naast de deur maar naast de juf (wel dezelfde juf) nu ze weet wat voor vlees ze in de kuip heeft :')
pi_205767300
Vind de verschillen zelf ook heel gek @Lemijn .. Had er ook eigenlijk echt geen rekening mee gehouden. Natuurlijk wel met dat ze nog ziek kon worden, het tegen kon vallen, maar dat ik vanaf 11:45 thuis zit met een kind dat nog stuitert van de energie.. Wij hebben ook maar wel aangegeven dat ons saldo verlofuren dit ook niet heel tof vindt.

We hebben nu dus de eerste week achter de rug. De maandag verviel, vanwege de drukte van alle kinderen die weer naar school kwamen (nieuwe kinderen, net 4 begonnen dus dinsdags voor het eerst) en dan dinsdag-vrijdag alleen halve dagen.

Hebben er dus ook wel over nagedacht @SaskiaR alleen nooit bij stilgestaan dat het twee dagen wennen (wat ik gebruikelijk hoor) ook twee weken wennen kon zijn. :9 En als je je kind om 08:15 brengt, vervolgens reistijd hebt naar het werk en om 11:30/11:45 weer moet ophalen, dan blijft er weinig werktijd over.

Ze blijkt ook geen enorm makkelijk kind te zijn op school (luistert nog niet heel goed, gaat piepen als het niet op haar manier gaat), dus ik vul stiekem ook een beetje in dat zij het misschien ook wel makkelijk vinden als ze er nog geen hele dagen is.. Zal vast niet de reden zijn, maar toch.

Zien met welk plan van aanpak ze maandag komen, anders is het wel nogmaals even babbelen hoe wij er tegenaan kijken ook voor onze planning.. Zullen het hier toch ook werkbaar moeten maken. In het laatste gesprek bleek ook al wel dat ze eigenlijk nog een beetje uit gaan van tenminste één ouder die toch thuis is vanwege geen werk (die dag) of thuiswerk.
pi_205767475
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2022 20:49 schreef NicolasJoy het volgende: In het laatste gesprek bleek ook al wel dat ze eigenlijk nog een beetje uit gaan van tenminste één ouder die toch thuis is vanwege geen werk (die dag) of thuiswerk.
Ik vind dat altijd zo bijzonder, dat is tegenwoordig voor de meeste mensen toch totaal onhaalbaar?
  zaterdag 27 augustus 2022 @ 21:07:53 #105
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_205767578
Ik geloof dat ik toch zou zeggen dat we het gewoon hele dagen gaan proberen, NJ. Simpelweg omdat we allebei op locatie werken en ik denk dat het wel kan. Hoppa.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_205768021
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2022 21:00 schreef lunapuella het volgende:

[..]
Ik vind dat altijd zo bijzonder, dat is tegenwoordig voor de meeste mensen toch totaal onhaalbaar?
Ik weet het niet.. Ik vind het ook ongelooflijk dat er hier geen BSO is wegens gebrek aan interesse..
Natuurlijk is het een dorpsschooltje, maar kennelijk heeft iedereen hier ten alle tijde één van de ouders beschikbaar, of grootouders of kan het regelen met 't werk...
pi_205768035
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2022 21:07 schreef Lemijn het volgende:
Ik geloof dat ik toch zou zeggen dat we het gewoon hele dagen gaan proberen, NJ. Simpelweg omdat we allebei op locatie werken en ik denk dat het wel kan. Hoppa.
Ik vind 't nog lastig om écht op m'n strepen te gaan staan. Probeer het wel een beetje, maar wil ze ook niet tegen het zere been schoppen. Deze juffen moet ik wel nog zeker twee jaar mee door. :9
pi_205768422
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2022 21:35 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]
Ik weet het niet.. Ik vind het ook ongelooflijk dat er hier geen BSO is wegens gebrek aan interesse..
Natuurlijk is het een dorpsschooltje, maar kennelijk heeft iedereen hier ten alle tijde één van de ouders beschikbaar, of grootouders of kan het regelen met 't werk...
Het kan ook zijn dat er ooit geen animo voor BSO was, maar ondertussen wel. vanwege de aanwas van nieuwe ouders. Als je een groepsapp hebt met alle ouders zou ik daar wel naar informeren. Als er genoeg interesse is moet school dit aanbieden. Ik dacht ook dat er überhaupt geen reguliere scholen zonder BSO meer bestonden :X Hoe gaan jullie dat doen zonder BSO?

En ik zou gewoon in overleg gaan met school. Hier was het de eerste week ook standaard halve dagen (maar wel twee maanden van te voren aangekondigd door school zodat we daar rekening mee konden houden). Ik zou aangeven dat juist die halve dagen ervoor zorgen dat ze nog niet zo goed aan de schoolregels kan wennen. En vooral doorvragen op welke termijn ze dan verwachten uit te breiden. Hier was het week 1 halve dagen, week 2 dinsdag en donderdag een hele dag (woensdag en vrijdag zijn sowieso al korte dagen hier, dus scheelde 1 middag), de week erna vol aan de bak.

Overigens is een stuiterend kind hier juist teken dat ze moe zijn. Ik heb de afgelopen twee dagen na school drie stuiterende kinderen gehad, en te weinig behang om ze achter te plakken. Hopelijk komen ze snel weer in het ritme.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_205768728
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2022 22:00 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Het kan ook zijn dat er ooit geen animo voor BSO was, maar ondertussen wel. vanwege de aanwas van nieuwe ouders. Als je een groepsapp hebt met alle ouders zou ik daar wel naar informeren. Als er genoeg interesse is moet school dit aanbieden. Ik dacht ook dat er überhaupt geen reguliere scholen zonder BSO meer bestonden :X Hoe gaan jullie dat doen zonder BSO?

En ik zou gewoon in overleg gaan met school. Hier was het de eerste week ook standaard halve dagen (maar wel twee maanden van te voren aangekondigd door school zodat we daar rekening mee konden houden). Ik zou aangeven dat juist die halve dagen ervoor zorgen dat ze nog niet zo goed aan de schoolregels kan wennen. En vooral doorvragen op welke termijn ze dan verwachten uit te breiden. Hier was het week 1 halve dagen, week 2 dinsdag en donderdag een hele dag (woensdag en vrijdag zijn sowieso al korte dagen hier, dus scheelde 1 middag), de week erna vol aan de bak.

Overigens is een stuiterend kind hier juist teken dat ze moe zijn. Ik heb de afgelopen twee dagen na school drie stuiterende kinderen gehad, en te weinig behang om ze achter te plakken. Hopelijk komen ze snel weer in het ritme.
Het wordt ieder jaar nog onderzocht, maar kennelijk staan we nog alleen of te eenzaam. :9 Wordt nu dan ook nog veel onderling opgelost door elkaars kinderen nog een beetje mee te nemen/op te halen.

We hebben onze werkdagen/tijden geprobeerd aan te passen. Mijn vrouw werkt drie dagen per week, zelf werk ik er zes. Zij werkt nu één dag tot ~ 14u en ik werk er twee tot ~ 14u en ga dan 's avonds weer aan het werk. Dat in combinatie met eerder beginnen 's ochtends hoop ik het werk mee af te krijgen. :9

Snap wat je bedoelt, over de vermoeidheid heen/juist hyper worden. Maar dat was 't van de week echt niet. Ze is ook gewend 3 dagen per week hele dagen naar de kinderopvang te gaan (~ 08:30-18:00). School is uiteraard wel anders, maar toch..

Zullen zien wat komende week brengt, komt vast goed!
  zondag 28 augustus 2022 @ 07:24:40 #110
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_205770528
Hulde aan je positieve instelling, maar eigenlijk kun je dit echt niet vragen aan ouders, vind ik.

Max mocht gister Lego Masters kijken en zit nu beneden al een stad te bouwen. Ik had al gehoopt dat het hem zou inspireren, alleen zo vroeg :{
pi_205770782
Is het nog een week NJ? Dan zou ik niet te moeilijk gaan doen. Maar anders…
Een vriendin van mij heeft een kind, die geboren is in juni. Ze hadden toen tegen haar gezegd dat haar kind ook pas in augustus mocht beginnen. Dat kreeg zij ook niet voor elkaar door werk en uiteindelijk mocht haar kind toch starten omdat ieder kind vanaf 4 recht had op onderwijs..

En is er niet eens een andere bso instelling in de buurt? Dorpje verderop ofzo?
Wij hebben onze kinderen weggehaald bij de bso in de school en ze zitten nu op een kleine sportbso. Deze bso haalt ook kinderen een dorp verderop op..

Legomasters!!! Dat had ik gemist! Ik ga meteen de herhaling opzetten :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Loj op 28-08-2022 12:30:48 ]
pi_205770911
Best kans dat de voorzichtige start en het gebrek aan animo voor de BSO iets met elkaar te maken heeft. S is hele dagen opvang gewend, kinderen waarvoor geen BSO nodig is zijn dat mogelijk niet en dan is een hele dag school ineens wel veel.

Bij ons wordt het wennen helemaal aan de ouders overgelaten want die kennen het kind het beste. Advies was hele dagen (dat is hier tot 14uur) en dan rustdagen indien nodig want met een continurooster is er geen vast ophaalmoment tussendoor en dat geeft dan onrust/verwarring.
Ik heb L wel een paar keer eerder opgehaald omdat sommige activiteiten (zoals musical groep 8) voor hem nog te vermoeiend zijn. Het alternatief is dan die dag helemaal thuis blijven maar omdat ik hem makkelijk kan ophalen en juf goed kan inschatten wanneer het teveel is kunnen we dat in overleg op deze manier oplossen.
Morgen start school weer en dan zullen we zien of hij inmiddels beter prikkelbestendig is of dat daar toch externe hulp voor moet worden ingeschakeld.
pi_205779338
Ik zie de discussie over hele en halve dagen vol interesse aan hoor. Banaan gaat nog steeds maar drie ochtenden. Voor de vakantie vond hij dat niet zo erg, maar nu zie ik soms dat het hem verdrietig maakt. Zijn begeleiding begint deze week en onze verbouwing beneden start bijna. Meer zit er dus nog niet zo in denk ik. Zijn juf ziet in ieder geval dat hij erg prikkelgevoelig is.

Hij maakt wel serieuze stappen sinds we met de muntjes zijn gestart. Dat breiden we nu heel langzaam uit, bijvoorbeeld 's ochtends niet alleen zelf aankleden maar ook de pyjama opruimen. Bij het eten niet alleen op je plek blijven, maar ook van alles wat proeven. En zo modderen we maar wat aan. :')
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_205779776
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2022 07:24 schreef Quoi het volgende:
Hulde aan je positieve instelling, maar eigenlijk kun je dit echt niet vragen aan ouders, vind ik.

Max mocht gister Lego Masters kijken en zit nu beneden al een stad te bouwen. Ik had al gehoopt dat het hem zou inspireren, alleen zo vroeg :{
Moeten er toch het beste van maken. M'n ouders ook vrij resoluut over wat ze er van vinden, maar ik heb ook vooral weinig zin om fel tegen de persoon in de gaan met wie ik nog minimaal twee jaar moet samenwerken om de schooltijd een prettige tijd te maken. :9

Mooi op tijd van Max! Wordt het ook al een beetje wat? *)

quote:
1s.gif Op zondag 28 augustus 2022 08:58 schreef Loj het volgende:
Is het nog een week NJ? Dan zou ik niet te moeilijk gaan doen. Maar anders…
Een vriendin van mij heeft een kind, die geboren is in juni. Ze hadden toen tegen haar gezegd dat haar kind ook pas in augustus mocht beginnen. Dat kreeg zij ook niet voor elkaar door werk en uiteindelijk mocht haar kind toch starten omdat ieder kind vanaf 4 recht had op onderwijs..

En is er niet eens een andere bso instelling in de buurt? Dorpje verderop ofzo?
Wij hebben onze kinderen weggehaald bij de bso in de school en ze zitten nu op een kleine sportbso. Deze bso haalt ook kinderen een dorp verderop op..

Legomasters!!! Dat had ik gemist! Ik ga meteen de herhaling opzetten :)
Er is geen termijn afgesproken. 'Wanneer het kind er aan toe is'. Ik zie ook dat de andere kinderen die nieuw beginnen nog niet eens alle dagen komen.. Dus ja, kennelijk gewoon heel rustig aan. Ik wil uiteraard ook het beste voor m'n kind, maar heb niet het gevoel dat we helemaal overeen komen met het gevoel van de school. Al blijft het lastig; zij zien haar op school, dus schatten het daar in. Wij zien uiteraard alleen thuis.

Dichtstbijzijnde bso voor kleuters zit een dorp verderop inderdaad, maar dat is toch even met de auto. Als in; er is geen vervoer of ophalen mogelijk op dit moment. In het verleden wel geweest, maar nu moet je het zelf regelen. Even heen en weer van het werk om je kind op te halen en weg te brengen is ook niet ideaal. :+ Al moet ik eerlijk zeggen dat ik zo'n vervoer met een busje ook niet om sta te springen..

quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2022 09:27 schreef Elleska het volgende:
Best kans dat de voorzichtige start en het gebrek aan animo voor de BSO iets met elkaar te maken heeft. S is hele dagen opvang gewend, kinderen waarvoor geen BSO nodig is zijn dat mogelijk niet en dan is een hele dag school ineens wel veel.

Bij ons wordt het wennen helemaal aan de ouders overgelaten want die kennen het kind het beste. Advies was hele dagen (dat is hier tot 14uur) en dan rustdagen indien nodig want met een continurooster is er geen vast ophaalmoment tussendoor en dat geeft dan onrust/verwarring.
Ik heb L wel een paar keer eerder opgehaald omdat sommige activiteiten (zoals musical groep 8) voor hem nog te vermoeiend zijn. Het alternatief is dan die dag helemaal thuis blijven maar omdat ik hem makkelijk kan ophalen en juf goed kan inschatten wanneer het teveel is kunnen we dat in overleg op deze manier oplossen.
Morgen start school weer en dan zullen we zien of hij inmiddels beter prikkelbestendig is of dat daar toch externe hulp voor moet worden ingeschakeld.
Zou goed kunnen inderdaad.. Als de meesten hier amper tot niet naar de opvang zijn geweest zijn ze natuurlijk ook nog weinig gewend..

quote:
3s.gif Op zondag 28 augustus 2022 20:30 schreef PKM het volgende:
Ik zie de discussie over hele en halve dagen vol interesse aan hoor. Banaan gaat nog steeds maar drie ochtenden. Voor de vakantie vond hij dat niet zo erg, maar nu zie ik soms dat het hem verdrietig maakt. Zijn begeleiding begint deze week en onze verbouwing beneden start bijna. Meer zit er dus nog niet zo in denk ik. Zijn juf ziet in ieder geval dat hij erg prikkelgevoelig is.

Hij maakt wel serieuze stappen sinds we met de muntjes zijn gestart. Dat breiden we nu heel langzaam uit, bijvoorbeeld 's ochtends niet alleen zelf aankleden maar ook de pyjama opruimen. Bij het eten niet alleen op je plek blijven, maar ook van alles wat proeven. En zo modderen we maar wat aan. :')
Redden jullie het thuis dan nog wel 'n beetje met 'm?
Elke stap vooruit is iets hé!
pi_205779794
't zou het hier ook makkelijker maken als ze zich al iets beter zou gedragen op school denk ik. We konden niet slagen voor gymschoenen in haar maat, dus ze mocht/moest meedoen op eigen schoenen. Anders dan de rest, dus ze vertikte het. :+ Aan de rand van het grasveld toekijken vond ze ook maar niks, dus toen ze herkende waar ze was bedacht ze zich dat ze maar vast naar huis wilde lopen. Heel handig.

Verder gewoon nog moeite met het stil blijven wanneer het moet, alleen drinken wanneer het de bedoeling is en überhaupt (lopen we thuis ook even enorm tegenaan) luisteren en doen wat je gevraagd wordt. Maar ja, dat zal ook bij de leeftijd horen neem ik zo aan, zal geen reden (moeten) zijn om de dagen korter te maken natuurlijk.
pi_205781403
We hoeven niet allemaal meteen perfect in de schoolcultuur te passen NJ, ze is gewoon een kleuter :) Het is toch ook wat, opeens aandacht delen met 30 andere kinderen, netjes in kringetjes zitten, spullen delen en luisteren naar andere kinderen.

En als ik je dus zo hoor, moeten de juffen gewoon voor haar even een stapje harder lopen. Ik, als juf zijnde, zie dat juist als een leuke uitdaging! Laat de juffen lekker op zoek gaan naar een goede balans tussen dat ze zichzelf mag zijn en dat ze positief meedraait in de klas. Ik heb nog niets gelezen waarvan ik denk, poeh… pittig meisje voor in de klas.

Hoe gaat het trouwens met de zindelijkheid? Li is nu overdag wel poep en plas zindelijk (heeft al meer dan een week geen ongelukje gehad) maar weigert op de wc te poepen. Dat doet ze alleen in luier of op het potje….
  maandag 29 augustus 2022 @ 08:55:19 #117
319308 Tink89
To live is to dance
pi_205781817
Het is ook nogal wat, voor het eerst naar school. En ik vind tot nu toe dat ze klinkt als een normale kleuter eigenlijk. Oke, dat naar huis lopen is niet ideaal. Maar die van mij zou wrs ook niet willen gymmen zonder gymschoenen als de rest dat wel mag... Snel maar even schoenen regelen iig.

En ik zou in overleg blijven met school en aangeven dat je het graag toch wilt proberen omdat jullie thuis iets anders zien dan zij op school. En dan eventueel met een rustdag?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_205781843
quote:
3s.gif Op zondag 28 augustus 2022 20:30 schreef PKM het volgende:
Ik zie de discussie over hele en halve dagen vol interesse aan hoor. Banaan gaat nog steeds maar drie ochtenden. Voor de vakantie vond hij dat niet zo erg, maar nu zie ik soms dat het hem verdrietig maakt. Zijn begeleiding begint deze week en onze verbouwing beneden start bijna. Meer zit er dus nog niet zo in denk ik. Zijn juf ziet in ieder geval dat hij erg prikkelgevoelig is.
L gaat ook nu pas de hele week, tenminste dat is de bedoeling we zullen zien of het gaat en anders haal ik hem eerder op.

quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2022 21:26 schreef NicolasJoy het volgende:
Maar ja, dat zal ook bij de leeftijd horen neem ik zo aan, zal geen reden (moeten) zijn om de dagen korter te maken natuurlijk.
Dat hoort wel een beetje bij de leeftijd ja en bij het wennen even lekker uittesten waar de grenzen zijn.

[ Bericht 26% gewijzigd door Elleska op 29-08-2022 09:13:00 ]
  maandag 29 augustus 2022 @ 09:15:58 #119
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_205781951
Toen ik een keertje mee ging helpen bij een excursie met de kleuterklas (1 en 2 bij elkaar), merkte ik ook wat een bijeengeraapt zooitje het soms nog is. Dat klinkt denigrerend, maar zo is het niet bedoeld. Het blijft een kleuterklas, een mooie overgang van nog lekker een beetje alle kanten op gaan, naar wat meer in het gareel in groep 3. Dus lekker laten fladderen :)
pi_205795524
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2022 06:28 schreef Loj het volgende:
We hoeven niet allemaal meteen perfect in de schoolcultuur te passen NJ, ze is gewoon een kleuter :) Het is toch ook wat, opeens aandacht delen met 30 andere kinderen, netjes in kringetjes zitten, spullen delen en luisteren naar andere kinderen.

En als ik je dus zo hoor, moeten de juffen gewoon voor haar even een stapje harder lopen. Ik, als juf zijnde, zie dat juist als een leuke uitdaging! Laat de juffen lekker op zoek gaan naar een goede balans tussen dat ze zichzelf mag zijn en dat ze positief meedraait in de klas. Ik heb nog niets gelezen waarvan ik denk, poeh… pittig meisje voor in de klas.

Hoe gaat het trouwens met de zindelijkheid? Li is nu overdag wel poep en plas zindelijk (heeft al meer dan een week geen ongelukje gehad) maar weigert op de wc te poepen. Dat doet ze alleen in luier of op het potje….
Je hoopt natuurlijk vooral dat je kind zo 'normaal' mogelijk is (ik tenminste), om het leven maar zo makkelijk mogelijk te ervaren. :9 Maar ja, precies wat je zegt, het is nu wel even wat anders dan de kinderopvang, dat is toch huiselijker natuurlijk.

Over het algemeen worden onze meiden beiden omschreven als 'kinderen met temperament' 'eigen wil' 'sterke mening' 'veel pit'. Het zal ze later verder gaan brengen in het leven! Nu is het soms even zoeken naar de juiste werkwijze. :9

Het gaat hier goed met de zindelijkheid! Van de week wel ineens twee plasbroeken waar dat al weken (misschien wel maanden) al goed ging, maar vallen en opstaan hoort er nu eenmaal bij natuurlijk. Op school weet ze waar de wc is, maar heeft ze 'm nog niet gebruikt. :+ Ze houdt het bewust op nog tot ze thuis is.. Zullen zien hoe dat over een paar weken is.
pi_205795536
Ze is nu twee dagen een hele dag geweest trouwens! Maandag ging erg goed, vandaag hadden ze het idee dat ze wat moe was, dus was een aanpassing eigenlijk wel de wens. Aangegeven hoe dat het beste in ons rooster en werkritme past.. Dus als het goed is morgen ook nog een hele dag en dan donderdag misschien wat aanpassen. Zelf is ze dolgelukkig dat ze nu 'net als de andere kindjes' de hele dag mocht blijven. *)
  dinsdag 30 augustus 2022 @ 20:39:32 #122
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_205796026
Fijn @NicolasJoy !

Over zindelijkheid ('s nachts) hier ook niets te klagen. We moeten hem wel nog rond 23:00 uur laten plassen, maar erna is hij 9 van de 10 keer droog en gaat hij 's ochtends zelf naar het toilet. Die keren dat de plaswekker gaat (incl. trilding) moeten wij hem wakker maken :') :') En dan gaat hij wel plassen op de wc.

Ik heb nog een BSO-dilemma. Even onder de spoiler, want wordt vast een verhaal.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_205796221
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 20:39 schreef Quoi het volgende:
Fijn @:NicolasJoy !

Over zindelijkheid ('s nachts) hier ook niets te klagen. We moeten hem wel nog rond 23:00 uur laten plassen, maar erna is hij 9 van de 10 keer droog en gaat hij 's ochtends zelf naar het toilet. Die keren dat de plaswekker gaat (incl. trilding) moeten wij hem wakker maken :') :') En dan gaat hij wel plassen op de wc.

Ik heb nog een BSO-dilemma. Even onder de spoiler, want wordt vast een verhaal.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zou samen met de ouder van dat andere vriendje tegelijk overstappen. En als zij toch niet willen, Max is nog jong, die maakt in een mum van tijd nieuwe vrienden. Soms moet je even de boeman zijn, dat zal hij snel genoeg vergeten als hij het daar naar zijn zin heeft. Ik ben regelmatig de boeman (mijn zoon wil nooit ergens heen en zit dan altijd boos te doen als ik zeg dat hij mee moet, maar als hij er eenmaal is heeft hij het meestal erg naar zijn zin), maar dat is ook snel weer vergeten.

Ik zou overigens als dat hier in de buurt aangeboden werd ook direct overstappen. Vriendjes van de BSO zijn hier klasgenoten en die zien ze toch al voldoende. Leuke dingen doen vind ik belangrijker en ik vind dat bij onze BSO ook redelijk ondermaats, zelfs in vakantietijd hebben ze niets ondernomen.

Fijn dat het zo goed gaat NJ en dat hele dagen toch nu al mogelijk waren!
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_205796278
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 20:39 schreef Quoi het volgende:
Fijn @:NicolasJoy !

Over zindelijkheid ('s nachts) hier ook niets te klagen. We moeten hem wel nog rond 23:00 uur laten plassen, maar erna is hij 9 van de 10 keer droog en gaat hij 's ochtends zelf naar het toilet. Die keren dat de plaswekker gaat (incl. trilding) moeten wij hem wakker maken :') :') En dan gaat hij wel plassen op de wc.

Ik heb nog een BSO-dilemma. Even onder de spoiler, want wordt vast een verhaal.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zeker fijn!

Zindelijkheid 's nachts was hier eigenlijk bijna rond, maar sinds school slaapt ze wat dieper denk ik. :9

Ik sluit me aan bij @FlyingFish .. Zie dat je 'n andere ouder zo ver krijgt mee te stappen.. Best of both worlds. Maar zelfs als dat niet gaat zou ik toch neigen naar overstappen als ik je verhaal zo lees. Krijg je denk ik thuis ook een leuker kind van na zo'n dag.
pi_205796296
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 20:56 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Ik zou samen met de ouder van dat andere vriendje tegelijk overstappen. En als zij toch niet willen, Max is nog jong, die maakt in een mum van tijd nieuwe vrienden. Soms moet je even de boeman zijn, dat zal hij snel genoeg vergeten als hij het daar naar zijn zin heeft. Ik ben regelmatig de boeman (mijn zoon wil nooit ergens heen en zit dan altijd boos te doen als ik zeg dat hij mee moet, maar als hij er eenmaal is heeft hij het meestal erg naar zijn zin), maar dat is ook snel weer vergeten.

Ik zou overigens als dat hier in de buurt aangeboden werd ook direct overstappen. Vriendjes van de BSO zijn hier klasgenoten en die zien ze toch al voldoende. Leuke dingen doen vind ik belangrijker en ik vind dat bij onze BSO ook redelijk ondermaats, zelfs in vakantietijd hebben ze niets ondernomen.

Fijn dat het zo goed gaat NJ en dat hele dagen toch nu al mogelijk waren!
ik zou het denk ik ook zo aanpakken, iemand moet de eerste zijn :) en wie weet kan je samen met een ander ouder tegelijkertijd overstappen.

nieuwe vriendjes zijn zo weer gemaakt en als ie een bso vriendje mist kan er altijd nog een playdate worden geregeld toch?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_205796395
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 21:03 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]
Zeker fijn!

Zindelijkheid 's nachts was hier eigenlijk bijna rond, maar sinds school slaapt ze wat dieper denk ik. :9

Ik sluit me aan bij @:FlyingFish .. Zie dat je 'n andere ouder zo ver krijgt mee te stappen.. Best of both worlds. Maar zelfs als dat niet gaat zou ik toch neigen naar overstappen als ik je verhaal zo lees. Krijg je denk ik thuis ook een leuker kind van na zo'n dag.
Dat laatste betwijfel ik wel een beetje. Hoe leuker de dag die ze elders hadden was, des te chagerijniger (want moe) zijn ze thuis daarna :D Dan kunnen ze toch maar beter de hele dag kleuren.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
  dinsdag 30 augustus 2022 @ 21:16:13 #127
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_205796427
Na een BSO-dag verwacht ik weinig meer, to be honest.

De andere ouders meekrijgen heb ik dus al geprobeerd, maar die zijn toch meer afwachtend. Willen misschien zelfs kijken hoe het gaat in de 6+ groep. Terwijl de frustratie er al zolang is. En ik wil ook niet wachten tot het niet goed gaat. Die overgang naar de 6+ groep is eigenlijk ook een mooi moment.

Alleen vanmiddag haal ik 'm dan weer op en babbelt 'ie lekker over dat 'ie met <insert vriendje> naar de volgende groep gaat en dat 'ie dat zo leuk vindt -O- Zucht.

[ Bericht 28% gewijzigd door Quoi op 30-08-2022 21:23:04 ]
  dinsdag 30 augustus 2022 @ 21:25:00 #128
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_205796524
Ik zou ook kiezen voor overstappen. In het allerergste geval kan je terug!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_205796696
Ik sta voor hetzelfde dilemma, @quoi.
Heb vandaag eens gepeild of U. naar de BSO op zijn school wil. Hij zag dat wel zitten. Maar ik zit ook met zijn vriendjes daar en zijn oma die op de huidige BSO werkt.
Alhoewel ik wel merk dat die vriendjes hem meer kwaad doen dan goeds (hij komt regelmatig met nieuwe scheldwoordjes thuis….).

Ik ga de stap wel zetten, denk ik. Het is voor ons ook veel makkelijker. Zielie ga ik dan ook inschrijven voor de KDV daar. Kan zij vanuit daar meteen doorstromen naar de basisschool.
Protège moi de mes désirs.
pi_205796907
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 21:12 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Dat laatste betwijfel ik wel een beetje. Hoe leuker de dag die ze elders hadden was, des te chagerijniger (want moe) zijn ze thuis daarna :D Dan kunnen ze toch maar beter de hele dag kleuren.
Ja, zal natuurlijk ook enorm per kind verschillen. :9 Hier doet het haar echt enorm goed als ze de energie een beetje kwijt heeft gekund. Daarin vind ik het ook wel jammer dat we geen BSO hebben hier, maar dan alleen school van 'maar' 08:30-14:15.
pi_205800012
@Nicolas fijn dat ze al richting hele dagen gaat. :)

Ik zie ook wel wat @Quoi zegt. Een kleuterklas is echt nog een mix met heel uiteenlopende behoeften. Zelfs mijn kleuter is alweer heel anders dan voor de vakantie.
Vandaag staat er een invaljuf, Banaan werd door een andere juf gelijk opgevangen toen ze zag dat hij niet wou gaan zitten. O+

Morgen neem ik hem mee naar de huisarts. Hij is namelijk heel snel buiten adem. Als hij doet alsof hij een trein is, dan begint hij al te hijgen en later hoesten. En dan is hij nog niet eens van zijn plek gekomen. :{
Een andere moeder herkende het van haar kinderen, die astmatisch zijn. We hebben allemaal wel een hoestje thuis, maar Banaan hoest nou al vijf weken.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  woensdag 31 augustus 2022 @ 11:20:42 #132
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_205800074
@PKM succes bij de huisarts. Is het iets dat hij altijd al heeft gehad?

Wij hebben Max bij de nieuwe BSO ingeschreven. Ik heb zeker al 1 paar ouders en vriendje zover, die zijn al ingeschreven. De rest is vandaag "ook ineens" overstag. Alleen twijfelen die nu weer omdat ze misschien dan toch bij een "groenere" locatie willen en die weer niet op woensdag open is. Nou, daar ga ik niet op wachten. Meteen alle communicatie eruit gedaan. Per 1 oktober gaat 'ie over, als alles goed gaat.

En hoera, ik paste mèt crappy arm in de CT-scan (ter voorbereiding op de bestralingen). Ik heb helaas een complicatie van de operatie waardoor mijn arm minder beweeglijk is. Ik train me nu suf met fysio's 3x pw om die arm maar in de goede stand te kunnen houden. Vandaag lukte het.
pi_205800194
Klinkt als een goede beslissing, @Quoi! En fijn dat er in elk geval één vriendje meegaat. :) En hij maakt daar vast ook weer vriendjes.

Balen van de complicatie, hoop dat het snel beter gaat. :* (qua arm dan. Qua groter plaatje hoop ik het ook natuurlijk maar bestralingen klinken als 'moet slechter worden voordat het beter gaat').
pi_205806500
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 11:20 schreef Quoi het volgende:
@:PKM succes bij de huisarts. Is het iets dat hij altijd al heeft gehad?

Wij hebben Max bij de nieuwe BSO ingeschreven. Ik heb zeker al 1 paar ouders en vriendje zover, die zijn al ingeschreven. De rest is vandaag "ook ineens" overstag. Alleen twijfelen die nu weer omdat ze misschien dan toch bij een "groenere" locatie willen en die weer niet op woensdag open is. Nou, daar ga ik niet op wachten. Meteen alle communicatie eruit gedaan. Per 1 oktober gaat 'ie over, als alles goed gaat.

En hoera, ik paste mèt crappy arm in de CT-scan (ter voorbereiding op de bestralingen). Ik heb helaas een complicatie van de operatie waardoor mijn arm minder beweeglijk is. Ik train me nu suf met fysio's 3x pw om die arm maar in de goede stand te kunnen houden. Vandaag lukte het.
Wat fijn dat jullie én de knoop hebben kunnen doorhakken én anderen ook die kant op gaan. *) Zou wel een ultieme win-win zijn.

Hoera voor de arm! :*
pi_205806549
quote:
3s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 11:11 schreef PKM het volgende:
@:Nicolas fijn dat ze al richting hele dagen gaat. :)

Ik zie ook wel wat @:Quoi zegt. Een kleuterklas is echt nog een mix met heel uiteenlopende behoeften. Zelfs mijn kleuter is alweer heel anders dan voor de vakantie.
Vandaag staat er een invaljuf, Banaan werd door een andere juf gelijk opgevangen toen ze zag dat hij niet wou gaan zitten. O+

Morgen neem ik hem mee naar de huisarts. Hij is namelijk heel snel buiten adem. Als hij doet alsof hij een trein is, dan begint hij al te hijgen en later hoesten. En dan is hij nog niet eens van zijn plek gekomen. :{
Een andere moeder herkende het van haar kinderen, die astmatisch zijn. We hebben allemaal wel een hoestje thuis, maar Banaan hoest nou al vijf weken.
Hmm. Snap dat je je zorgen maakt om Banaan.. Hebben jullie nog corona gehad, dat het nog de naweeën kunnen zijn?

Zeker fijn die hele dagen! Nu drie hele dagen gehad, morgen wel even rustdag inplannen. Ze leek vanmiddag (te) moe te zijn volgens de juf, maar vooral... lastig. Ze luistert op het moment voor geen meter en het draait allemaal om haar. Typisch kleuter natuurlijk, maar ze moet het niet de juf onmogelijk maken om er voor een hele klas te zijn omdat zij de boel bij elkaar gaat schreeuwen.. :9 De hele school kent d'r inmiddels, dat zegt ook wat ben ik bang. :+

Maar goed, er zit temperament/pit/karakter in zullen we maar zeggen! Ze is heel erg eigen. Vind het wel mooi, maar hoop dat ze het zichzelf niet te moeilijk maakt zeg maar. Alle kindjes op stepjes, skelters e.d., mevrouw hangt op de kop aan 't rek. Handjes knutselen, alle kindjes schrijven hun naam klein bij de handjes, mevrouw kalkt het hele papier onder. :9 Iedereen tekent het handje aan één kant, mevrouw tekent beide kanten. Altijd nét even anders dan de rest. Interessant, kan heel veel brengen in het leven, maar kan het je soms ook minder makkelijk maken natuurlijk..
pi_205806816
hier ook zo'n "net even anders" kleuter. staat op een been in de rij, zit als iedereen staat, roept om t hardst als er een vraag wordt gesteld en heel intens wua emoties. heeft in de eerste paar maanden wat wennen vanuit de leerkracht en wat extra gesprekjes met ons gekost maar hij draait nu (op zn eigen wervelwinderige manier) gewoon goed mee.

hij begint wel te merken dat hij wat anders is dan andere kinderen. Ben er eigk ook wel vrij zeker van dat hij een adhd label zal krijgen ooit. ik heb hem beloofd dat we binnenkort eens naar de huisarts gaan voor een doorverwijzing want " soms doet mijn hoofd niet wat ik wil". Arme kleine mini-me ;( O+
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_205808186
Ik ben vandaag gaan shoppen met de zonen. Kevin heeft zaterdag z’n eerste echte voetbaltraining en we hebben vandaag voetbalschoenen gekocht. De meneer van de winkel vroeg of ie even met hem een balletje wilde trappen om te controleren of ze het goed doen O+ Hij is door het dolle heen.
pi_205808215
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 21:11 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]
Hmm. Snap dat je je zorgen maakt om Banaan.. Hebben jullie nog corona gehad, dat het nog de naweeën kunnen zijn?

Zeker fijn die hele dagen! Nu drie hele dagen gehad, morgen wel even rustdag inplannen. Ze leek vanmiddag (te) moe te zijn volgens de juf, maar vooral... lastig. Ze luistert op het moment voor geen meter en het draait allemaal om haar. Typisch kleuter natuurlijk, maar ze moet het niet de juf onmogelijk maken om er voor een hele klas te zijn omdat zij de boel bij elkaar gaat schreeuwen.. :9 De hele school kent d'r inmiddels, dat zegt ook wat ben ik bang. :+

Maar goed, er zit temperament/pit/karakter in zullen we maar zeggen! Ze is heel erg eigen. Vind het wel mooi, maar hoop dat ze het zichzelf niet te moeilijk maakt zeg maar. Alle kindjes op stepjes, skelters e.d., mevrouw hangt op de kop aan 't rek. Handjes knutselen, alle kindjes schrijven hun naam klein bij de handjes, mevrouw kalkt het hele papier onder. :9 Iedereen tekent het handje aan één kant, mevrouw tekent beide kanten. Altijd nét even anders dan de rest. Interessant, kan heel veel brengen in het leven, maar kan het je soms ook minder makkelijk maken natuurlijk..
Ik denk dat het haar vooral heel veel gaat brengen NJ O+
Ik heb zelf ook een vrij pittig exemplaar, maar hij is geweldig. Ik ben wel altijd blij als juffen z’n ware aard wel zien en door het, in zijn geval stoere, jasje heen prikken.

Oei @PKM, ik snap dat jullie je zorgen maken.
  donderdag 1 september 2022 @ 09:59:08 #139
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_205809625
Over 'net iets anders' heb ik vaak gesprekken met Max. Er zegt weleens een kindje wat lelijks tegen 'm, er schopt weleens iemand of er verdwijnt weleens een vriendje boos en onbereikbaar in een hoek. Dan probeer ik 'm uit te leggen dat ieder kind wel zijn eigen dingetje heeft. Pietje zegt namelijk vaak denigrerende en dreigende dingen tegen 'm omdat 'ie stoer wil doen, en bang is dat anderen hem niet stoer genoeg vinden. Jantje wil niet ontploffen als er iets anders gaat dan hij wil en zoekt daarom maar een hoekje op. Hij hoeft zeker niet alles te incasseren of te pikken, maar soms begrijpen waarom een kind dat doet helpt wel. En het er dan over hebben wat zijn dingetje is. Ik vond dat wel erg behulpzaam.

Volgende gesprekje wil ik eigenlijk dan tegenover die 'dingetjes' ook benoemen wat diegene juist heel goed kan.

Mijn arm is trouwens gewoon bijna gefixt na een week intensief trainen. Het lijkt wel of alles wat beter gaat nu; het zat flink vast. Nu moet ik 2 weken wachten op de bestralingen. Leve de fysio's (en mijn eigen inzet natuurlijk).
pi_205810065
yay voor je arm Quoi *O* kan dat in ieder geval geen vertraging in je behandeling meer veroorzaken. lekker bezig jij :*


de kaptein en ik hebben ook vaak van dat soort gesprekjes waarin ik hem probeer uit te leggen wat er ook aan de hand zou kunnen zijn wanneer een kindje onvriendelijk is of niet samen wil spelen. ik gebruik dan vaak voorbeeldjes die herkenbaar zijn. " weet je nog toen jij ........ misschien is dat met jongetje b nu ook wel aan de hand".
En ik stimuleer hem om het dan eens te vragen aan dat kindje, of om de juf te vragen hoe hij het kan doen.

zo leuk om dat hele sociale gedrag zo te zien ontwikkelen. van peuters die overal gewoon op rammen als ze het ergens niet mee eens zijn, tot mini mensjes die proberen te overleggen ect O+
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_205810874
Zulke gesprekjes hebben wij ook. Straks nog
"Waarom pakt kindje x altijd mijn fietsje?"
"Hij vindt jouw fietsje heel mooi en pakt al iets voordat hij erover nadenkt."
"Volgende keer slaat papa hem gewoon met een hamer." :o

De huisarts hoorde niets wat lijkt op astma, gelukkig! Ook weinig slijm, keel, neus en oren zijn in orde. Hij heeft wel een puffer om te proberen of dat helpt, want hij heeft misschien gevoelige longen.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_205810953
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 10:44 schreef littledrummergirl het volgende:
yay voor je arm Quoi *O* kan dat in ieder geval geen vertraging in je behandeling meer veroorzaken. lekker bezig jij :*


de kaptein en ik hebben ook vaak van dat soort gesprekjes waarin ik hem probeer uit te leggen wat er ook aan de hand zou kunnen zijn wanneer een kindje onvriendelijk is of niet samen wil spelen. ik gebruik dan vaak voorbeeldjes die herkenbaar zijn. " weet je nog toen jij ........ misschien is dat met jongetje b nu ook wel aan de hand".
En ik stimuleer hem om het dan eens te vragen aan dat kindje, of om de juf te vragen hoe hij het kan doen.

zo leuk om dat hele sociale gedrag zo te zien ontwikkelen. van peuters die overal gewoon op rammen als ze het ergens niet mee eens zijn, tot mini mensjes die proberen te overleggen ect O+
Dit overleg en samen er uit proberen te komen gaat hier in huis nog regelmatig mis ;(
Vaak eindigen discussies nog in huilen omdat de ander of geslagen, geschopt, getrapt of gekrabt heeft.
Het vervelende vind ik dat ik vaak niet zie wat er allemaal aan vooraf gaat. Ik zie alleen het gevolg.
pi_205811177
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 12:06 schreef Adrian4 het volgende:

[..]
Dit overleg en samen er uit proberen te komen gaat hier in huis nog regelmatig mis ;(
Vaak eindigen discussies nog in huilen omdat de ander of geslagen, geschopt, getrapt of gekrabt heeft.
Het vervelende vind ik dat ik vaak niet zie wat er allemaal aan vooraf gaat. Ik zie alleen het gevolg.
Ik zou ook wel zulke discussies willen maar met dreumes is er niet zoveel probleemoplossend mogelijk.

Zijn beloningsmuntjes werkt redelijk, maar slaan en schreeuwen was weer schering en inslag. Helpt ook niet dat zijn zusje soms een beetje een eikel is.

Nu heeft hij er weer een vinkjeskaart naast voor dagen dat hij niet schreeuwt en slaat. Het is gelijk wat rustiger. O+
En hij is steeds een groot deel van de middag ergens anders spelen, scheelt ook.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  donderdag 1 september 2022 @ 14:00:35 #144
319308 Tink89
To live is to dance
pi_205811882
Een hele dag niet schreeuwen en slaan zou ik hier al echt een enorme prestatie vinden. De lat ligt hier nu bij mijn bijna 4-jarige (oh, stop toch de tijd...) bij 'je mag niemand pijn doen'. En dat lukt ongeveer de helft van de dagen best aardig en de andere helft helemaal niet.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_205815276
Ik wil nog even melden dat naar de kleinschalige sport-bso overstappen ipv de grote bso in de school, een super super super goede keus is geweest.

Ook mijn oudste had een goede vriend op de bso en nu op de kleinschalige bso eigenlijk niet echt een vriend, maar hij voelt zich hier gezien/gehoord en de activiteiten zijn leuker! Zelfs Li heeft het maar een uurtje moeilijk gehad en nu gaat ze ook met plezier.

Over Li gesproken…
Hoi, ik heb sinds gister een kleuter :)
  donderdag 1 september 2022 @ 21:20:52 #146
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_205815306
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 21:17 schreef Loj het volgende:
Ik wil nog even melden dat naar de kleinschalige sport-bso overstappen ipv de grote bso in de school, een super super super goede keus is geweest.

Ook mijn oudste had een goede vriend op de bso en nu op de kleinschalige bso eigenlijk niet echt een vriend, maar hij voelt zich hier gezien/gehoord en de activiteiten zijn leuker! Zelfs Li heeft het maar een uurtje moeilijk gehad en nu gaat ze ook met plezier.

Over Li gesproken…
Hoi, ik heb sinds gister een kleuter :)
Goed te lezen! Ik ben zo benieuwd :)

En hoi Li!

Wij zijn hier nog maar een paar daagjes (officieel dan ;) )
pi_205815387
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 21:40 schreef littledrummergirl het volgende:
hier ook zo'n "net even anders" kleuter. staat op een been in de rij, zit als iedereen staat, roept om t hardst als er een vraag wordt gesteld en heel intens wua emoties. heeft in de eerste paar maanden wat wennen vanuit de leerkracht en wat extra gesprekjes met ons gekost maar hij draait nu (op zn eigen wervelwinderige manier) gewoon goed mee.

hij begint wel te merken dat hij wat anders is dan andere kinderen. Ben er eigk ook wel vrij zeker van dat hij een adhd label zal krijgen ooit. ik heb hem beloofd dat we binnenkort eens naar de huisarts gaan voor een doorverwijzing want " soms doet mijn hoofd niet wat ik wil". Arme kleine mini-me ;( O+
Ik heb ook een anders-kleuter. Zijn hoofd werkt heel anders en ook (grof)motorisch gaat het lastiger. Hij begint dat ook door te krijgen en rekent zichzelf daar ook wel op af. Net een volledig mdo gehad bij een kinderrevalidatiekliniek, maar ook daar weten ze niet zo goed wat het nu eigenlijk is.

Merk wel dat hij echt opbloeit van school en dat ze daar steeds beter snappen hoe hij werkt. Maar wat een zorgen soms.
pi_205817873
quote:
1s.gif Op donderdag 1 september 2022 21:28 schreef Cygne het volgende:

[..]
Ik heb ook een anders-kleuter. Zijn hoofd werkt heel anders en ook (grof)motorisch gaat het lastiger. Hij begint dat ook door te krijgen en rekent zichzelf daar ook wel op af. Net een volledig mdo gehad bij een kinderrevalidatiekliniek, maar ook daar weten ze niet zo goed wat het nu eigenlijk is.

Merk wel dat hij echt opbloeit van school en dat ze daar steeds beter snappen hoe hij werkt. Maar wat een zorgen soms.
wat naar dat ze niet helemaal kunnen zeggen wat de oorzaak is, krijgt hij wel iets van hulp of behandeling nu?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_205817890
heerlijk zon zelfredzame kleuter.. die had zn natte pyjamabroek incl luier in de wasmand gegooid.. ontdek ik net }:| .. nu ik de was uit de wasmachine haal }:| o-ver-al witte bolletjes }:| en een nat vodje wat ooit een luier was :r
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_205818066
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2022 09:28 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
wat naar dat ze niet helemaal kunnen zeggen wat de oorzaak is, krijgt hij wel iets van hulp of behandeling nu?
Hij is op ons verzoek terugverwezen naar de eerstelijn fysiotherapie is al opgestart, voor logopedie is een wachtlijst van 3 maanden (maar daar is het probleem alleen nog de articulatie).

We hebben een verwijzing naar klinische genetica omdat hij best wat symptomen van Klinefelter heeft. Hij heeft daar een grotere kans op omdat de jongste dat ook heeft. (Nog steeds klein: 1/100 ipv 1/500).

Het is verder een heel lief en pienter kind, iets te voor wat hij zelf aan kan. School denkt wel heel erg mee, intern begeleider was ook mee naar het eindgesprek van de revalidatiekliniek, heeft alle tips van daar meegenomen en dat wordt ook toegepast. Ze heeft ook een groot netwerk van zorgverleners binnen de stad dus mocht hij echt vastlopen zijn daar nog een hoop mogelijkheden.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')