abonnement Unibet Coolblue
pi_205685887
Ik vraag me af waarom veel Amish mannen zo'n typische baard hebben (waarbij ze de snor scheren). Halen ze dit uit de Bijbel of is het hun eigen traditie?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 19 augustus 2022 @ 14:40:03 #127
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_205685969
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 14:30 schreef Tobias19xx het volgende:
Ik vraag me af waarom veel Amish mannen zo'n typische baard hebben (waarbij ze de snor scheren). Halen ze dit uit de Bijbel of is het hun eigen traditie?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een baard omdat dit in de bijbel staat en geen snor uit pacifistische overwegingen
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  vrijdag 19 augustus 2022 @ 14:42:26 #128
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_205685988
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 18:31 schreef CharlesKinbote het volgende:

[..]
Uiteraard zit er meer achter. Dat is dan ook het verschil tussen iemand als Ad Verbrugge, iemand waar ik respect voor heb, iemand die spreekt uit een bepaalde bildung en levenservaring, en iemand als TS, die, hoe het mij toeschijnt, behoorlijk wat ressentiment in zich draagt en na het bekijken van een documentaire over de Amish op reactieve wijze een droomwereld in elkaar heeft geflanst die alle (zeer reėle gebreken) die bij "ons" missen heeft opgevuld.

Ik snap niet hoe jij uiteen in de basis zeer positieve openingspost, uithaalt dat ik ressentimenten zou hebben. Ik heb het ook nadrukkelijk de Amish-lifestyle genoemd, wat oppervlakkiger is dan hun wereldbeeld, religie of cultuur.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_205697887
Cynische humor waar ik van houd.

In het kader van waar de Amish aan zullen ontsnappen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Akathisia op 20-08-2022 21:01:52 ]
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_205697922
Waar ie het in het begin overheeft, het uitbuiten van de mens en wereld door de Amerikaans massaconsument, is iets waar de Amish zich niet of in ieder geval in veel mindere mate schuldig aanmaken. Een volgens mij nog niet eerder benoemd pluspunt in dit topic.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  zaterdag 20 augustus 2022 @ 22:03:15 #131
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_205698999
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 21:20 schreef Tijn het volgende:

[..]
Ik heb altijd begrepen dat ze niet per se tegen technologie zijn, maar dat ze het op hun eigen tempo willen evalueren in plaats van altijd gelijk het nieuwste van het nieuwste te omarmen.

Het is inderdaad wel mooi hoe ze de planeet niet compleet naar de klote helpen. Dat extreem gelovige hoeft van mij verder niet zo, maar ik denk wel dat mensen gelukkig zijn in kleine gemeenschappen waarin iedereen een rol en verantwoordelijkheid heeft.
Zag er een docu over. Ze hebben bijvoorbeeld wel laptops. Maar dan aangepast zodat je niet op internet kan (dus ook echt zonder netwerkkaart). En een aangepast OS zonder spelletjes e.d. Maar wel een tekstverwerker en je kan de bijbel erop lezen enzo.

En eentje was een soort van buitengesloten omdat ie wel een telefoon had en internet i.v.m. werk. Dus mocht ie niet meer echt bij de gemeenschap. Maar ze kwamen wel stiekem bij hem langs als ze zelf moesten bellen :')
pi_205709241
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 22:03 schreef borbit het volgende:

[..]
Zag er een docu over. Ze hebben bijvoorbeeld wel laptops. Maar dan aangepast zodat je niet op internet kan (dus ook echt zonder netwerkkaart). En een aangepast OS zonder spelletjes e.d. Maar wel een tekstverwerker en je kan de bijbel erop lezen enzo.

En eentje was een soort van buitengesloten omdat ie wel een telefoon had en internet i.v.m. werk. Dus mocht ie niet meer echt bij de gemeenschap. Maar ze kwamen wel stiekem bij hem langs als ze zelf moesten bellen :')
Komt overal voor, je wil niet weten hoeveel Moslims in het geniep zitten te zuipen en frikandellen naar binnen slurpen. En thuis de heilige boon uithangen... In het Vaticaan viert homofilie hoogtij wanneer het licht uitgaat is het gaan met die tabernakel.

Teveel op op te noemen.

Het is gewoon veel te druk geworden op de wereld, ook met name informatieverstrekking en geboden mogelijkheden, om nog regels stipt na te kunnen of willen leven en niet in verleiding of vertwijfeling te geraken.

Zijn ze nog onderzoek naar aan het doen of de boef wordt gemaakt of geboren. Alleen leugenaars zeggen dat ze nooit liegen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')