abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_205657650
Stomme vraag, maar hoe werkt zo een led lamp in de koelkast? Hoe gaat die aan? Ik zie geen schakelaar of knopje in de deur en er lijkt ook geen bewegingssensor te zijn. Mijn lamp knipperde eerst onregelmatig en met verschillende sterkte, maar nu doet die niets meer. Volgens Bosch is het een servicevrije Led lamp die alleen door een servicemonteur vervangen kan worden...inmiddels heb ik wel uitgevonden hoe je de lamp eruit kunt halen.
Is er ook een mogelijkheid om alleen de diode zonder de behuizing te bestellen?

https://www.bosch-home.nl(...)#/Togglebox=manuals/
pi_205657811
Er zal toch iets van een deurschakelaar zijn. Misschien een magneetschakelaar die je niet ziet, of iets verwerkt in het scharnier ofzo.

Klaagt de koelkast normaliter als deze te lang open staat? Werkt dat nog steeds? Zo nee dan moet je het misschien toch in de schakelaar zoeken.
pi_205661112
Ik zou niet weten waarna ik moet zoeken, ik kan er echt niets vinden dat op een schakelaar/ sensor voor de lamp lijkt.
Inmiddels nog een keer de handleiding erbij gezocht en daar staat nog een zelftest in, deze gaat goed, maar lamp doet het nog steeds niet. Misschien geeft de zelftest alleen een foutmelding als het koelgedeelte niet werkt?

Volgens de handleiding is de Led verlichting onderhoudsvrij, maar er zijn best wat meldingen te vinden dat de lamp het te snel niet meer doet.
pi_205661256
Welke koelkast gaat het precies om?
pi_205661438
KGV33UW30/05 van Bosch
  woensdag 17 augustus 2022 @ 08:44:50 #6
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_205662297
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 20:29 schreef Zana het volgende:
Is er ook een mogelijkheid om alleen de diode zonder de behuizing te bestellen?

https://www.bosch-home.nl(...)#/Togglebox=manuals/
Je eigen link geeft het lampje al aan voor 10 euro.
Vind je dat de te veel geld?
Tot nooit .......
pi_205664643
quote:
99s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 08:44 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
Je eigen link geeft het lampje al aan voor 10 euro.
Vind je dat de te veel geld?
Ja er komen ook nog verzendkosten bij, als het dan misschien niet de oorzaak is. Zou graag vooraf nog checken of het echt aan het lampje ligt, want gewoonlijk gaan ledlampen langer mee.
pi_205664786
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 12:49 schreef Zana het volgende:
….Zou graag vooraf nog checken of het echt aan het lampje ligt, want gewoonlijk gaan ledlampen langer mee.
Levensduur zeer kort
Led binnen 28 maanden defect dus vervangen. Na twee maande alweer defect en donker in koelkast

Aldus review eigen link :o
Bestel er maar twee dus :') _O-
  woensdag 17 augustus 2022 @ 14:38:19 #9
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_205665668
Energieklasse G.
Ik zou wel op zoek gaan naar een zuiniger uitvoering. Wat denk je wat dat lampje per jaar aan energie vreet.
Tot nooit .......
pi_205665787
quote:
99s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 14:38 schreef Speekselklier het volgende:
Energieklasse G.
Ik zou wel op zoek gaan naar een zuiniger uitvoering. Wat denk je wat dat lampje per jaar aan energie vreet.
"Omdat de meeste lampen tegenwoordig gebruik maken van LED (filament) techniek heeft de EU de nieuwe labels van LED lampen veranderd naar F of G. Dit doen ze om fabrikanten te stimuleren om nieuwe technieken te ontwikkelen die nog zuiniger zijn."
https://gloeilampgoedkoop.nl/blog/energielabel-led

Dus ze hebben gewoon de schaal aangepast...maar ik keek ook eerst op van het energielabel.
pi_205665789
.

[ Bericht 99% gewijzigd door Zana op 17-08-2022 14:55:01 ]
  woensdag 17 augustus 2022 @ 15:29:55 #12
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_205666077
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 14:54 schreef Zana het volgende:
Dus ze hebben gewoon de schaal aangepast...maar ik keek ook eerst op van het energielabel.
Dan zou ik toch nog steeds voor een F-label lampje gaan.
Het lampje brand zo 3 uur per jaar!
Tot nooit .......
pi_205666172
Zal wel een reed schakelaar verstopt in het plastic zijn. Zie je niks van.
.
pi_205671657
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 15:39 schreef Fer het volgende:
Zal wel een reed schakelaar verstopt in het plastic zijn. Zie je niks van.
Dan zou TS dus met een magneet langs de rand moeten gaan om te testen...
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_205671827
Sommige koelkasten hebben een reedcontact voor het lampje
pi_205676516
Kan daar iets stuk gaan als ik dat met een magnet doe?

Ik heb nog filmpjes op YouTube gekeken, hoe je een led diode kunt testen met een multimeter, dat heb ik ook geprobeerd en deze deed het niet terwijl het met een andere diode wel lukte.

Inmiddels heb ik de lamp besteld, hopen dat dat het probleem is...belachelijk dat je voor zo iets simpels als een lamp van een koelkast een monteur nodig hebt ( volgens handleiding en klantenservice) natuurlijk met de bijkomende kosten.
Helaas heb ik daar niet op gelet bij aanschaf, zou ook niet op het idee komen...ik was nog zo blij, omdat de ledlamp zo veel beter licht gaf dan de lamp in mijn oude koelkast.
pi_205677632
Lamp is gewoon te bestellen: https://fixpart.nl/nl/product/view/0005567459

En vaak is het makkelijker om het compleet met behuizing te vervangen, die paar Euro die het scheelt is de moeite niet (en als de behuizing breekt heb je nog een reserve)
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_205688437
Hèhè, ik heb weer licht in de koelkast.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')