abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_205662145
Hajajhaha.

De Russische robothond met anti tankwapen is een chinese robothond die je kan bestellen op Ali Baba. Daar hebben ze een anti-tank wapen op geplakt.
twitter
pi_205662157
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 08:18 schreef polderturk het volgende:
Hajajhaha.

De Russische robothond met anti tankwapen is een chinese robothond die je kan bestellen op Ali Baba. Daar hebben ze een anti-tank wapen op geplakt.
[ twitter ]
Waarom een balpen ontwikkelen als je ook een potlood kan gebruiken.
pi_205662198
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 08:20 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Yup, maar waarom zo pronken met een militaire innovatie, wat gewoon een prul blijkt te zijn van Alie Express.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_205662218
quote:

[..]
Niemand gelooft toch meer in deze nonsens? Broodje aap alert :D
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_205662228
quote:

[..]
Dat is een broodje aap verhaal; die pen is nl. niet door NASA, maar door de pennenfabrikant zelf ontwikkeld. Bovendien hebben de Russen die Amerikaanse balpennen ook gebruikt omdat potloden in een ruimteschip of ruimtestation een risico vormen vanwege de elektrische geleidbaarheid van grafiet. (wat vrijkomt wanneer het potlood geslepen wordt)
Waat ein waer, waat ein waer” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_205662368
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2022 14:14 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
De prijs aan de pomp is voor buitenlanders.
Hongaren krijgen nog 40 of 60ct korting per liter.
Ik snap wel waarom Orban zo populair is onder de bevolking, hij doet echt z'n best voor de mensen
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2022 14:59 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Ah dit is het soort populistisch subsidiebeleid wat vaak de economie van een land uiteindelijk nekt.
Off-topic, maar ik kon me bovenstaande discussie in dit topic nog herinneren en vond het voorbeeld van dom populistisch beleid te mooi om te laten liggen. Orban doet zo goed z'n best voor de mensen dat de benzine in Hongarije nu bijna op is:

Gasoline shortages and well closures in Hungary: according to experts, the worst is yet to come
https://www.portfolio.hu/(...)a-legrosszabb-560061

quote:
According to experts, mid-August may be the most difficult period in domestic fuel supply. Some wells have already introduced restrictions, but this can only be a temporary solution. Another temporary solution would be the release of strategic reserves, but the real solution would be the abolition of official prices - they claim.
.

They may storm gas stations in a panic
https://index.hu/belfold/(...)e-uzemanyag-arsapka/

quote:
The Association of Independent Gas Stations announced last week that due to the fuel shortage in Hungary, it will not be possible to refuel at their gas stations on August 19 and 20.
Maar goed, nu maakt het niet zoveel meer uit, want de verkiezingen waren in april en daar ging het natuurlijk om.
pi_205662765
https://meduza.io/en/feat(...)o-confess-everything

Mooi stukje wel, even aan de andere kant van de oorlog kijken.
pi_205662831
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 09:33 schreef Vliegbaard het volgende:

Ja mooi verhaal wel :')
Vakman pur sang
pi_205663108
twitter
twitter
twitter
Be curious, not judgmental
  woensdag 17 augustus 2022 @ 10:39:12 #260
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  woensdag 17 augustus 2022 @ 10:46:49 #261
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205663418
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 08:54 schreef J.B. het volgende:

[..]
[..]
Off-topic, maar ik kon me bovenstaande discussie in dit topic nog herinneren en vond het voorbeeld van dom populistisch beleid te mooi om te laten liggen. Orban doet zo goed z'n best voor de mensen dat de benzine in Hongarije nu bijna op is:

Gasoline shortages and well closures in Hungary: according to experts, the worst is yet to come
[..]
.

[..]
Maar goed, nu maakt het niet zoveel meer uit, want de verkiezingen waren in april en daar ging het natuurlijk om.
Zoals verwacht backfired dit.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_205663485
quote:
Stevige verzameling mijnen trekken ze daar uit die velden.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_205663656
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 08:54 schreef J.B. het volgende:

[..]
[..]

[..]
.

[..]
Tekorten in west-europa, dat komt door Putin.
Tekorten in Hongarije, dat komt door de populisten in Hongarije.
pi_205663685
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 11:08 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Tekorten in west-europa, dat komt door Putin.
Tekorten in Hongarije, dat komt door de populisten in Hongarije.
Hij had toch zo'n mooie deals met Poetin gemaakt voor olie en gas? Beetje vreemd om in zo'n situatie dan de schuld op hem af te schuiven.
pi_205663704
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 09:33 schreef Vliegbaard het volgende:

Maar zodra Amnesty het in een rapport zou opnemen neemt niemand het meer serieus. ;(
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_205663770
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 00:14 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Die zal Oekra´ne ze heust wel besparen hoor, als ze dan verder wel oprotten uit de rest van Oekra´ne en EU + NAVO lidmaatschap van Oekra´ne zullen accepteren }).
Moeten ze wel eerst hun geld stoppen waar hun mond is. :P Bluffen kan iedereen.
pi_205663788
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 07:27 schreef Spablauw214 het volgende:
Maar dat de Russen zelf deze vuile oorlog massaal steunen, dat gaat er bij mij lastig in.
Deze is ook wel interessant: https://redd.it/ui81zu
Be curious, not judgmental
pi_205663796
quote:
Scholz zeigte sich zuversichtlich, dass Schweden und Finnland schon sehr bald Teil der NATO sein werden.
Scholz maakt zich met de dag belachelijker. Voor de verstrekking van toeristenvisa aan russen zijn en dan ook nog de valse indruk wekken dat Finland en Zweden zeer snel deel van de NAVO zullen uitmaken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Digi2 op 17-08-2022 11:26:56 ]
Be careful what you desire, you may get it.
pi_205663803
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 11:10 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Hij had toch zo'n mooie deals met Poetin gemaakt voor olie en gas? Beetje vreemd om in zo'n situatie dan de schuld op hem af te schuiven.
De oorlog raakt bijna alle landen, de hele wereldeconomie is verstoord.
pi_205663859
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 11:20 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Als het goed lijkt te gaan is dat het gevolg van handelen van Orban, maar als het slecht gaat ligt het ineens aan alles en iedereen behalve hem :'). Dat is trouwens nog even los van het feit dat Hongarije vooralsnog de enige is die met maximumafnames voor brandstof werkt, je kan het moeilijk aan algemene factoren wijten als alleen jij een specifiek probleem hebt.
pi_205663890
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 11:20 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Da's al sinds corona zo. :)
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_205663907
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 22:50 schreef capricia het volgende:
Als de Russen hulp gaan krijgen van de Noord Koreaanse militairen (eerst als bouwvakkers ingezet, maar die gaan miss ook wel mee vechten), mag Oekra´ne dan de Amerikanen vragen?
Huh? Oekra´ne heeft de Amerikanen toch al gevraagd? Die zitten toch al lang in Oekra´ne om iedereen op te leiden voor die high-tech Amerikaanse apparatuur? En de Amerikanen delen al hun intel met Oekra´ne. Er zitten alleen geen Amerikaanse voetsoldaten in Oekra´ne, maar juist die zijn niet nodig. Zelensky heeft zelf genoeg voetsoldaten, alleen niet genoeg handwapens en voertuigen om deze te verplaatsen naar waar ze nodig zijn.

Zoals jij het schrijft klink je net als de Russen die in 2014 ontkenden dat er Russische soldaten in Donbass waren. :)
pi_205663913
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 11:24 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Als het goed lijkt te gaan is dat het gevolg van handelen van Orban, maar als het slecht gaat ligt het ineens aan alles en iedereen behalve hem :').
Nee hoor maar als er een wereldwijd probleem is dan is het toch logisch dat alle landen er last van hebben?
Zelfs landen die niet aan de santcies mee doen en nog minder afhankelijk zijn van Rusland hebben problemen.
pi_205663923
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 11:28 schreef RetepV het volgende:

[..]
Huh? Oekra´ne heeft de Amerikanen toch al gevraagd? Die zitten toch al lang in Oekra´ne om iedereen op te leiden voor die high-tech Amerikaanse apparatuur? En de Amerikanen delen al hun intel met Oekra´ne. Er zitten alleen geen Amerikaanse voetsoldaten in Oekra´ne, maar juist die zijn niet nodig. Zelensky heeft zelf genoeg voetsoldaten, alleen niet genoeg handwapens en voertuigen om deze te verplaatsen naar waar ze nodig zijn.

Zoals jij het schrijft klink je net als de Russen die in 2014 ontkenden dat er Russische soldaten in Donbass waren. :)
Dacht dat de Amerikanen officieel in Rammstein zaten. En de opleiding oa in de UK gebeurde.

Het gaat nu even over officiŰle boots on the ground. :)
De Amerikanen en andere Nato-landen vechten niet mee.
Mod du monde.
pi_205663931
quote:
2s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 11:26 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Da's al sinds corona zo. :)
Yep, supply chain problemen en doorgeschoten globalisering. Taiwan is daar vermoed ik een grootste uitwas van geworden en dito het risico ervan voor de wereld economie.
Be careful what you desire, you may get it.
pi_205663975
quote:
11s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 11:12 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]
Maar zodra Amnesty het in een rapport zou opnemen neemt niemand het meer serieus. ;(
Die hebben zichzelf wel aardig in de voet geschoten geloof ik.
pi_205663995
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 11:28 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Nee hoor maar als er een wereldwijd probleem is dan is het toch logisch dat alle landen er last van hebben?
Zelfs landen die niet aan de santcies mee doen en nog minder afhankelijk zijn van Rusland hebben problemen.
Maar nogmaals: Hongarije is de enige met dit specifieke probleem. Je kunt het niet op generieke oorzaken afschuiven als jij de enige bent die met een probleem zit.
pi_205664008
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 11:35 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Die hebben zichzelf wel aardig in de voet geschoten geloof ik.
Dat ligt een beetje aan hoe neutraal je bent heb ik begrepen.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
pi_205664051
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 11:37 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Maar nogmaals: Hongarije is de enige met dit specifieke probleem. Je kunt het niet op generieke oorzaken afschuiven als jij de enige bent die met een probleem zit.
In de rest van de wereld zijn geen dreigende tekorten?
Kan jij mij dan vertellen waarom er brandstof te kort is in Hongarije?
Misschien heb je gelijk en is het inderdaad een fout van Orban.
Heeft hij te weinig besteld ofzo.
pi_205664057
quote:
14s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 11:39 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]
Dat ligt een beetje aan hoe neutraal je bent heb ik begrepen.
In dit topic heb ik nog weinig Zwitsers gezien.
Persoonlijk vind ik het best sneu dat al die jonge mannen daar in Oekra´ne moeten sterven. Oorlogen halen het slechtste in een mens naar boven maar het ''mooie'' in het stukje vind ik tegelijk dat ook russen beseffen dat ze niet goed bezig zijn. Maar of ze echt een keus hebben?
pi_205664070
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 11:43 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Waar zijn er brandstof tekorten?
pi_205664088
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 11:43 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Nee hij heeft een prijsplafond ingesteld zodat het niet meer rendabel is om te leveren aan Hongarije.

De rest heeft idd (nog) geen tekorten.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_205664141
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 11:45 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
In dit topic heb ik nog weinig Zwitsers gezien.
Persoonlijk vind ik het best sneu dat al die jonge mannen daar in Oekra´ne moeten sterven. Oorlogen halen het slechtste in een mens naar boven maar het ''mooie'' in het stukje vind ik tegelijk dat ook russen beseffen dat ze niet goed bezig zijn. Maar of ze echt een keus hebben?
Dat 'ook russen beseffen dat ze niet goed bezig zijn' vind ik dan weer weinig verrassend. Ik heb wat moeite met een heel volk wegzetten als moorderd tuig enkel en alleen omdat ze door hun leider worden gedwongen een ander land aan te vallen. Op misschien een paar elite-eenheden na lijkt het me sterk dat het moraal hoog in.

Het zijn altijd de armen en de achtergestelden in een samenleving die de dood in worden gejaagd. :r
[..]
pi_205664148
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 11:48 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Nee hij heeft een prijsplafond ingesteld zodat het niet meer rendabel is om te leveren aan Hongarije.

Laat dat even zien dan
pi_205664176
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 11:48 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Een prijsplafond is dan ook volstrekt onacceptabel. Hoe willen oliemaatschappijen dan nog ontelbare miljarden winst kunnen maken? ;(
Waat ein waer, waat ein waer” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_205664244
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 11:53 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Laat dat even zien dan
Wtf dat staat gewoon in het artikel waar je op antwoord.
pi_205664247
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 11:56 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Een prijsplafond is dan ook volstrekt onacceptabel. Hoe willen oliemaatschappijen dan nog ontelbare miljarden winst kunnen maken? ;(
Maar de keerzijde (zoals een groot filosoof ooit zei "Ieder voordeel heb zijn nadeel") van zo'n prijsplafond is dus wel dat je achteraan in de rij komt te staan als er aangekocht moet worden, iets dat wij in Nederland vaak meemaken als het op medicijnen aankomt: https://nos.nl/artikel/23(...)rland-vaak-achteraan
pi_205664262
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 12:03 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Wtf dat staat gewoon in het artikel waar je op antwoord.
Ik spreek geen Hongaars.
pi_205664288
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 11:19 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Scholz maakt zich met de dag belachelijker. Voor de verstrekking van toeristenvisa aan russen zijn en dan ook nog de valse indruk wekken dat Finland en Zweden zeer snel deel van de NAVO zullen uitmaken.
Zeer snel is natuurlijk 'relatief', maar daar waar de ratificatie normaal gesproken maanden en jaren kan duren, gaat het nu best hard wat betreft Finland en Zweden.

https://en.wikipedia.org/(...)Ratification_process.

Momenteel is er zomerreces in veel landen, dus dat zorgt ervoor dat het onderwerp iets later behandeld kan worden. Zoals je ziet in dat linkje hierboven hebben veel landen het op de planning staan voor september.

De enige mogelijke struikelblokken zijn Hongarije en Turkije (en wellicht Griekenland dat eventjes gaat wachten op wat Turkije gaat doen), maar voor de rest gaat - vergeleken met wat de norm is - echt wel redelijk snel en soepel.
pi_205664312
quote:
Weer zo'n nepnieuws tweet van jou die ik random heb gecheckt. Vertrouwde het al niet door het gebruik van het woord "begging".

De Moskovieten "smeken" in het filmpje de VS/UK niet om te stoppen met het leveren van wapens, ze protesteren tegen het gebruik van antipersooneelsmijnen (PFM-1) door Oekra´ne. Volgens een verdrag (Ottawa conventie) is het verboden om die mijnen te gebruiken. In de Wikipedia-pagina over PFM-1 staat ook dat Oekra´ne weigert al haar voorraden te vernietigen, en beschuldigen Oekra´ne en Rusland elkaar ervan ze te gebruiken.

Je kan hier meer over het protest lezen (als je het artikel vertaald naar het Nederlands).
  woensdag 17 augustus 2022 @ 12:11:51 #292
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  woensdag 17 augustus 2022 @ 12:13:51 #293
38065 TheFreshPrince
Ik doe ook maar wat.
pi_205664343
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 12:10 schreef Tobias19xx het volgende:

[..]
Weer zo'n nepnieuws tweet van jou die ik random heb gecheckt. Vertrouwde het al niet door het gebruik van het woord "begging".

De Moskovieten "smeken" in het filmpje de VS/UK niet om te stoppen met het leveren van wapens, ze protesteren tegen het gebruik van antipersooneelsmijnen (PFM-1) door Oekra´ne. Volgens een verdrag (Ottawa conventie) is het verboden om die mijnen te gebruiken. In de Wikipedia-pagina over PFM-1 staat ook dat Oekra´ne weigert al haar voorraden te vernietigen, en beschuldigen Oekra´ne en Rusland elkaar ervan ze te gebruiken.

Je kan hier meer over het protest lezen (als je het artikel vertaald naar het Nederlands).
Even los van de validiteit: Russen zich daar Úcht aan storen kunnen ze zo weggaan uit Oekra´ne, niemand die ze tegenhoudt om terug te gaan naar eigen grondgebied.
pi_205664349
quote:
83s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 12:11 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)o_your_son_hes_been/
- Hey, do you want to talk to your son? He's been captured in Ukraine.
- No, I don't.

Context is een mooi iets.

Het wordt sterk afgeraden om te praten, je gaat gewoon gebruikt worden als propaganda. En dat is nog voordat de FSB een bezoekje komt brengen. ;)
[..]
pi_205664364
'Honderd Russische militairen gedood in hoofdkwartier'
https://www.demorgen.be/n(...)%2Fwww.google.com%2F

quote:
De locatie werd volgens militaire bloggers bovendien mogelijk opnieuw per ongeluk verklapt door een flater van een Russische fotograaf. Die zou voor de Russische media foto's hebben genomen in het gebouw, maar vergeten zijn om de geotagging-functie uit te schakelen. Daarbij wordt in de metadata automatisch de locatie van waar de foto gemaakt is, opgeslagen.
Oeps.
pi_205664383
quote:
Ik versta geen Russisch, wat scanderen ze daar?
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_205664408
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 12:13 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Even los van de validiteit: Russen zich daar Úcht aan storen kunnen ze zo weggaan uit Oekra´ne, niemand die ze tegenhoudt om terug te gaan naar eigen grondgebied.
Het is ook hun grondgebied, aangezien de westers georiŰnteerde Oekra´ense regering etnische Russen jarenlang onderdrukten hebben Russen het recht om hen te verdedigen tegen de Nazi's.
  woensdag 17 augustus 2022 @ 12:25:21 #298
38065 TheFreshPrince
Ik doe ook maar wat.
pi_205664425
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 12:22 schreef Tobias19xx het volgende:

[..]
Het is ook hun grondgebied, aangezien de westers georiŰnteerde Oekra´ense regering etnische Russen jarenlang onderdrukten hebben Russen het recht om hen te verdedigen tegen de Nazi's.
Nee, Oekra´ne is geen Russisch grondgebied.
pi_205664426
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 12:19 schreef Hathor het volgende:

[..]
Ik versta geen Russisch, wat scanderen ze daar?
не забудем, не простим

We zullen niet vergeten, we zullen niet vergeven.
pi_205664435
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 12:22 schreef Tobias19xx het volgende:

[..]
En dat verdedigen doen ze door diezelfde etnische Russen en masse als onderbewapend kanonnenvoer in de milities van de DPR/LPR naar het front te sturen?
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')