abonnement Unibet Coolblue
pi_205652011
Ik ben momenteel aan het rondkijken om mijn handbewogen rolstoel te vervangen, of te veranderen naar, een elektronisch aangedreven rolstoel. In dat kader heb ik enige tijd geleden de Alber E-Motion DuoDrive met cruise control geprobeerd. Die beviel super.De leverancier stelde me nu echter een ander systeem voor: SmartDrive MX2+. Ik heb het systeem nog niet geprobeerd,wel een reeks filmpjes gekeken op YouTube. Het ziet er praktisch uit m.b.t. stoepranden.

Heeft iemand enige ervaring met beide systemen? Enig advies over welke te nemen?
[Q] Why isn't there a pregnant Barbie doll?
[A] Because Ken came in a different box.
pi_205652628
Kan je er geen in bruikleen krijgen voor een paar dagen? Want je moet die dingen wel goed testen hoor, niet elk systeem past bij iedereen.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_205654749
mijn vriendin heeft een smart drive.

werkt ideaal!! het enige nadeel is het tikken op de hoepels, daarmee kan je de snelheid instellen. Soms erkend hij het niet of tik je te zacht/hard.
pi_205655846
quote:
99s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 11:25 schreef bijdehand het volgende:
Kan je er geen in bruikleen krijgen voor een paar dagen? Want je moet die dingen wel goed testen hoor, niet elk systeem past bij iedereen.
Ik had de DuoDrive een paar dagen in bruikleen. Die beviel vanaf de eerste seconde uitstekend; heel intuïtief. Voor de SmartDrive zal het hooguit een korte demonstratie/showcase worden; vandaar dat ik op onderzoek uit ben.

quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 15:09 schreef hoechst het volgende:werkt ideaal!! het enige nadeel is het tikken op de hoepels, daarmee kan je de snelheid instellen. Soms erkend hij het niet of tik je te zacht/hard.
Die klacht kwam ik al tegen bij gebruikerservaringen op Youtube. Bovendien vind ik het een min om een polsband, e-watch, of phone app te moeten gebruiken. Bij de DuoDrive heb je gewoon zo'n remote control (cruise control) bevestigd op je stoel.Daaraan draai je om de snelheid te regelen. Dan schijnt het (de)monteren van het wieldeel ook nog lastig (bereikbaar) te zijn voor sommigen. Ik vraag me af hoe het zit met een kabel erin prikken voor op te laden. Niet iedereen heeft die draaihoek om achter zich iets in te prikken. Ondanks die drie minpunten, lijkt de SmartDrive me echtert flexibeler.

Nja, we zullen wel zien. :P
[Q] Why isn't there a pregnant Barbie doll?
[A] Because Ken came in a different box.
pi_205655922
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 17:20 schreef Bubbel-Urp het volgende:

[..]
Ik had de DuoDrive een paar dagen in bruikleen. Die beviel vanaf de eerste seconde uitstekend; heel intuïtief. Voor de SmartDrive zal het hooguit een korte demonstratie/showcase worden; vandaar dat ik op onderzoek uit ben.
[..]
Die klacht kwam ik al tegen bij gebruikerservaringen op Youtube. Bovendien vind ik het een min om een polsband, e-watch, of phone app te moeten gebruiken. Bij de DuoDrive heb je gewoon zo'n remote control (cruise control) bevestigd op je stoel.Daaraan draai je om de snelheid te regelen. Dan schijnt het (de)monteren van het wieldeel ook nog lastig (bereikbaar) te zijn voor sommigen. Ik vraag me af hoe het zit met een kabel erin prikken voor op te laden. Niet iedereen heeft die draaihoek om achter zich iets in te prikken. Ondanks die drie minpunten, lijkt de SmartDrive me echtert flexibeler.

Nja, we zullen wel zien. :P
ik zou dan lekker voor die emotion wielen gaan :)
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 21:44:15 #6
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_205659096
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 17:20 schreef Bubbel-Urp het volgende:

[..]
Ik had de DuoDrive een paar dagen in bruikleen. Die beviel vanaf de eerste seconde uitstekend; heel intuïtief. Voor de SmartDrive zal het hooguit een korte demonstratie/showcase worden; vandaar dat ik op onderzoek uit ben.
[..]
Die klacht kwam ik al tegen bij gebruikerservaringen op Youtube. Bovendien vind ik het een min om een polsband, e-watch, of phone app te moeten gebruiken. Bij de DuoDrive heb je gewoon zo'n remote control (cruise control) bevestigd op je stoel.Daaraan draai je om de snelheid te regelen. Dan schijnt het (de)monteren van het wieldeel ook nog lastig (bereikbaar) te zijn voor sommigen. Ik vraag me af hoe het zit met een kabel erin prikken voor op te laden. Niet iedereen heeft die draaihoek om achter zich iets in te prikken. Ondanks die drie minpunten, lijkt de SmartDrive me echtert flexibeler.

Nja, we zullen wel zien. :P
Kun je niet beter een handmatige rolstoel hebben (als dat nog gaat)? Dan krijg je toch vanzelf meer beweging?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_205659696
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 21:44 schreef LXIV het volgende:

[..]
Kun je niet beter een handmatige rolstoel hebben (als dat nog gaat)? Dan krijg je toch vanzelf meer beweging?
Ik weet niet hoe het voor anderen is, maar ik vind het nogal ondoenlijk om mezelf buitenshuis te moeten voorthoepelen. Mogelijk dat het door mijn krachtverlies komt als gevolg van zenuw- en spieraandoening? Ik kan me er i.i.g. weinig bij voorstellen dat anderen dat wel gewoon zelfstandig kunnen. Binnenshuis op een egale vloer gaat het prima, maar niet voor lange afstanden, buitenshuis, met ongelijkheden, de geringste helling, heuvels, gras, drempels, stoepnranden etc.etc. Zodoende ben ik dan ook al letterlijk jaren niet meer buitenshuis geweest. Met zo'n elektronisch ondersteunend systeem lukt dat wel relatief makkelijk.

EDIT: Het voordeel van een elektrisch ondersteunend rolstoelsysteem t.o.v. een volledig elektrische rolstoel, is juist dat je optioneel nog wel kunt hoepelen. Bijv. binnenshuis en buitenshuis op rechte stukken. Zodat je toch nog dat stukje extra beweging kunt hebben wanneer je dat lukt en wilt.
[Q] Why isn't there a pregnant Barbie doll?
[A] Because Ken came in a different box.
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 22:16:03 #8
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_205659822
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 22:10 schreef Bubbel-Urp het volgende:

[..]
Ik weet niet hoe het voor anderen is, maar ik vind het nogal ondoenlijk om mezelf buitenshuis te moeten voorthoepelen. Mogelijk dat het door mijn krachtverlies komt als gevolg van zenuw- en spieraandoening? Ik kan me er i.i.g. weinig bij voorstellen dat anderen dat wel gewoon zelfstandig kunnen. Binnenshuis op een egale vloer gaat het prima, maar niet voor lange afstanden, buitenshuis, met ongelijkheden, de geringste helling, heuvels, gras, drempels, stoepnranden etc.etc. Zodoende ben ik dan ook al letterlijk jaren niet meer buitenshuis geweest. Met zo'n elektronisch ondersteunend systeem lukt dat wel relatief makkelijk.

EDIT: Het voordeel van een elektrisch ondersteunend rolstoelsysteem t.o.v. een volledig elektrische rolstoel, is juist dat je optioneel nog wel kunt hoepelen. Bijv. binnenshuis en buitenshuis op rechte stukken. Zodat je toch nog dat stukje extra beweging kunt hebben wanneer je dat lukt en wilt.
Ik weet niet wat je precies hebt natuurlijk. Als je benen verlamd waren kon ik me voorstellen dat iemand expres voor een handroelstoel kiest om zo in beweging te blijven.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')