abonnement Unibet Coolblue
pi_205635570
Utrecht - 'Oneerlijke concurrentie' en 'kapot concurreren met belastinggeld'. De termen die voorbijkomen liegen er niet om, maar er staat dan ook veel op het spel voor de horecabranche na de coronacrisis. Mag je eindelijk weer open en geld verdienen, is er geen personeel te vinden om gasten te bedienen. Hartstikke zuur natuurlijk, helemaal als de GGD in dezelfde personeelsvijver vist en bovendien een hoger uurloon kan bieden.
"Het is inderdaad zo dat de horeca daar last van heeft, de trekking die de GGD doet op het nieuwe personeel. De grote wervingscampagne die ze gestart zijn en de hoge uurlonen die toch boven de marktprijs liggen, zeker voor jongeren. Het is wat ons betreft toch wel wat oneerlijk", zegt Harold Wennink, bedrijfsleider van restaurant Vroeg in Bunnik. "We merkten wel toen de epidemie wat minder werd en er GGD's gingen sluiten, dat er best weer wat aanwas kwam van nieuw personeel die weer een baantje zochten. We vrezen natuurlijk nu wel dat die weer een andere kant op gaan trekken."

Bron en meer informatie: https://www.rtvutrecht.nl(...)n-wij-gewoon-niet-op

----------

Concurrentie door de GGD is alleen maar goed voor het horecapersoneel. Zo wordt de horeca gedwongen om hun personeel meer salaris en betere arbeidsvoorwaarden aan te bieden. Consequentie is wel dat het biertje duurder wordt, maar ook dat is marktwerking. En als de consument het biertje op het terras te duur vindt en zo de horeca mijdt dan moeten gewoon een aantal horecazaken hun zaak sluiten. Ook dit is marktwerking. Ik hoop alleen niet dat bedrijven lobbyen voor meer arbeidsmigratie om zo de lonen en arbeidsvoorwaarden van personeel onder druk te zetten.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_205635704
Walgelijke vertoning weer van die graaiende uitbuiters.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 14-08-2022 14:30:07 ]
pi_205636012
Idd met ¤25 bruto komen ze wel naar de GGD.
pi_205637121
quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2022 14:52 schreef etuiedelapiel het volgende:
Idd met ¤25 bruto komen ze wel naar de GGD.
Betaalt die zoveel voor ongeschoold werk?
Tijdens de lockdown heb ik wel eens gekeken wat GGD oplevert, maar dat was bij testlocaties net boven minimum loon.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_205637679
quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2022 14:52 schreef etuiedelapiel het volgende:
Idd met ¤25 bruto komen ze wel naar de GGD.
Dat krijg je bij de GGD echt niet hoor :')

Waar ze de meeste mensen voor nodig hebben: callcenter verdient iets van 10,50 per uur. Is nog niet veel zul je denken. Echter verdient iedereen dit, en dus ook jongeren vanaf 18 jaar.

En dat zijn nou juist de mensen die normaal in de horeca zouden werken. Alleen dan voor een euro of 5.
pi_205637927
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 17:33 schreef PS. het volgende:

[..]
Dat krijg je bij de GGD echt niet hoor :')

Waar ze de meeste mensen voor nodig hebben: callcenter verdient iets van 10,50 per uur. Is nog niet veel zul je denken. Echter verdient iedereen dit, en dus ook jongeren vanaf 18 jaar.

En dat zijn nou juist de mensen die normaal in de horeca zouden werken. Alleen dan voor een euro of 5.
In het begin betaalde ze echt ¤25 bruto voor een teststraat medewerker omdat geen hond dat aandurfde. Nu ligt het ongeveer op de helft
pi_205638095
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 17:33 schreef PS. het volgende:
callcenter verdient iets van 10,50 per uur.
en dan durven zeggen dat het goed verdiend _O_

omgerekend met inflatie verdiende ik met bijbaantjes nog meer
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205638253
quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2022 18:05 schreef etuiedelapiel het volgende:

[..]
In het begin betaalde ze echt ¤25 bruto voor een teststraat medewerker omdat geen hond dat aandurfde. Nu ligt het ongeveer op de helft
Dat is nog steeds meer dan in de bediening van een restaurant..
pi_205638285
Het FD had het vandaag over 23 euro voor boosteren op zondagen omdat GGD wel weekend- en avondtoeslagen uitbetaald.

De horeca-bazen moeten niet zeiken. Dat is gewoon vrije marktwerking.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_205638546
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 18:52 schreef stavromulabeta het volgende:
Het FD had het vandaag over 23 euro voor boosteren op zondagen omdat GGD wel weekend- en avondtoeslagen uitbetaald.

De horeca-bazen moeten niet zeiken. Dat is gewoon vrije marktwerking.
De horeca moest zo nodig van de toeslagen af en hier is het gevolg, in de supers willen ze hetzelfde geintje flikken.
  zondag 14 augustus 2022 @ 19:25:25 #11
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_205638550
quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2022 19:24 schreef etuiedelapiel het volgende:

[..]
De horeca moest zo nodig van de toeslagen af en hier is het gevolg, in de supers willen ze hetzelfde geintje flikken.
Krijgen ze daar hetzelfde antwoord. Moet je maar meer betalen. Stelletje krenten.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_205638593
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 18:52 schreef stavromulabeta het volgende:
Het FD had het vandaag over 23 euro voor boosteren op zondagen omdat GGD wel weekend- en avondtoeslagen uitbetaald.

De horeca-bazen moeten niet zeiken. Dat is gewoon vrije marktwerking.
voor boosteren heb je volgens mij wel iets van medische kennis met certificaat voor nodig.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205638603
quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2022 19:24 schreef etuiedelapiel het volgende:

[..]
De horeca moest zo nodig van de toeslagen af en hier is het gevolg, in de supers willen ze hetzelfde geintje flikken.
de supermarkten hebben al het imago dat het alleen interessant is voor scholieren. De horeca nog niet, maar dat komt wel.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205638612
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 19:25 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Krijgen ze daar hetzelfde antwoord. Moet je maar meer betalen. Stelletje krenten.
Deze had ik even gemist :')

Halvering van toeslag voor werk op zondag en compensatie
Per 1 januari 2022 is de toeslag voor werk op zondag verlaagd van 100% naar 50%.
Let op: werkte je in 2021 al op zondag? Dan behoud je de toeslag van 100% tot 1 januari 2025. Dit geldt echter alleen voor het aantal zondagen dat je in 2021 hebt gewerkt.

Een voorbeeld: je hebt in 2021 15 zondagen gewerkt. Dan word je in principe ook voor 15 zondagen in 2022 ingeroosterd en behoud je over die gewerkte zondagen 100% toeslag. Als je in 2022 meer zondagen werkt, krijg je over die dagen 50% toeslag.
Bedank dat het werken op zondag vrijwillig is. Je kunt er dus ook voor kiezen om niet meer dan die 15 zondagen te werken.

Je werkgever heeft voor de uitbetaling van de toeslag twee mogelijkheden:

een reguliere betaling van 100% zondagstoeslag;
betaling van 50% nieuwe zondagstoeslag, aangevuld met een persoonlijke toeslag.
pi_205638702
quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2022 14:16 schreef Wantie het volgende:
Ik hoop alleen niet dat bedrijven lobbyen voor meer arbeidsmigratie om zo de lonen en arbeidsvoorwaarden van personeel onder druk te zetten.
De bedrijven zullen nooit stoppen met lobbyen om goedkoop personeel in de bediening te krijgen.
pi_205640391
Heb even rondgeneusd wat GGD nu precies oplevert.
Callcenter is inderdaad 10,50 ongeveer. Dat is best laag, meeste callcenters voor bedrijven betalen 11,20 tot 14,50 uit.
Testen levert wel meer op, tot 14.50 .
Boosteren is een medische handeling, dat vergt een andere doelgroep qua werknemers dan de horeca.

Verder zag ik bij horeca een assistent bedrijfsleider voor 16 uur, met flexibele werktijden en avond/weekend beschikbaarheid, voor het riante salaris van 10,20....

Da's wel het dieptepunt.

Verder vaak zelfstandig werkend kok voor 12,75-14,50 per uur.
Een zelfstandig werkend kok moet de hele keuken kunnen beheersen, inclusief inkoop, menu engineering, kostprijs berekeningen maken en verder alle voorkomende werkzaamheden in de keuken kunnen uitvoeren.

Maar ook een advertentie voor een lunch kok, met salaris tot max 2900 per maand bruto.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  maandag 15 augustus 2022 @ 01:37:30 #17
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_205641492
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 18:52 schreef stavromulabeta het volgende:
Het FD had het vandaag over 23 euro voor boosteren op zondagen omdat GGD wel weekend- en avondtoeslagen uitbetaald.

De horeca-bazen moeten niet zeiken. Dat is gewoon vrije marktwerking.
Als de overheid die banen aanbiedt is het juist precies geen vrijemarktwerking.
pi_205641575
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 01:37 schreef BasEnAad het volgende:

[..]
Als de overheid die banen aanbiedt is het juist precies geen vrijemarktwerking.
Toch betaalt de overheid markt conform uit.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_205641578
Voor de meeste functies bij werken bij ggd, zoals prikken, klaarmaken van vaccinaties enzovoort heb je een medisch certificaat nodig .


Bij ggd call center hoeft dat niet alleen een eigen laptop en telefoon . Je krijgt korte training en je kunt aan de slag.

Dan heb je nog iets als hostess en bewaking maar ik weet niet hoeveel ze verdienen.
pi_205641959
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 06:06 schreef Attitude het volgende:
Voor de meeste functies bij werken bij ggd, zoals prikken, klaarmaken van vaccinaties enzovoort heb je een medisch certificaat nodig .


Bij ggd call center hoeft dat niet alleen een eigen laptop en telefoon . Je krijgt korte training en je kunt aan de slag.

Dan heb je nog iets als hostess en bewaking maar ik weet niet hoeveel ze verdienen.
Voor testen niet denk ik, daar waren in ieder geval ontzettend veel jongeren druk mee.
  maandag 15 augustus 2022 @ 09:34:49 #21
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_205642244
quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2022 19:24 schreef etuiedelapiel het volgende:

[..]
De horeca moest zo nodig van de toeslagen af en hier is het gevolg, in de supers willen ze hetzelfde geintje flikken.
Mijn vakantiebaantje is hierdoor over de kop gegaan. 25 jaar geleden of zo dit. Die hadden verzonnen dat de toeslagen voor zaterdagen en zondagen (150 en 180% respectievelijk als ik het me goed herinner) alleen nog golden als het ook echt extra werk was. Dus alleen krachten die doordeweeks al werkten kregen deze en de weekend- en oproepkrachten niet meer.

Uiteraard werden de vaste krachten nooit meer ingeroosterd voor het weekend en kregen alleen de nu veel goedkopere andere krachten deze diensten. What could possibly go wrong? Nou ja, dat de tweede groep lachend verkaste naar werkgevers die wel extra betaalden, de eerste groep boos was en ook gedeeltelijk wegliep en de werkgever zelf een probleem kreeg met het budget want die had zich al te rijk gerekend.

Anderhalf jaar later of zo stond de directeur met een jankverhaal in de krant want oh oh oh wat was het een tragedie dat hij zijn bedrijf, zijn kindje, zijn droom, zijn begrip in de regio nu zag sluiten.

Moraal van het verhaal: als werknemers iets te kiezen hebben, zorg dan dat ze voor jou willen kiezen.
  maandag 15 augustus 2022 @ 09:40:09 #22
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_205642293
Horeca kan gewoon dicht, je kan zo een biertje kopen bij de plaatstelijke lidl en in het park zitten of op straat.
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
pi_205642500
quote:
13s.gif Op maandag 15 augustus 2022 09:40 schreef corehype het volgende:
Horeca kan gewoon dicht, je kan zo een biertje kopen bij de plaatstelijke lidl en in het park zitten of op straat.
Nope, dat is strafbaar.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  maandag 15 augustus 2022 @ 10:20:34 #24
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_205642599
quote:
1s.gif Op maandag 15 augustus 2022 10:10 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nope, dat is strafbaar.
of je zet een tafeltje buiten wat men tijdens de corona tijd deed voor je huis :T

horeca is een van de meest onnodige en overbodige luxes dat zo weg kan en ik snap niet waarom men zich vrijwillig zou moeten laten uitknijpen voor 1% van de uur omzet dat je genereert voor deze gierige mensen
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
pi_205642634
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 10:20 schreef corehype het volgende:

[..]
of je zet een tafeltje buiten wat men tijdens de corona tijd deed voor je huis :T

horeca is een van de meest onnodige en overbodige luxes dat zo weg kan en ik snap niet waarom men zich vrijwillig zou moeten laten uitknijpen voor 1% van de uur omzet dat je genereert voor deze gierige mensen
Tja, over gierig gesproken...

Maar dat terzijde, in Nederland mag je op straat geen alcohol nuttigen.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  maandag 15 augustus 2022 @ 10:30:04 #26
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205642702
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 09:34 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Moraal van het verhaal: als werknemers iets te kiezen hebben, zorg dan dat ze voor jou willen kiezen.
Dit idd, als ze het voor het kiezen hebben en niet voor jou kiezen dan ligt dat aan jou, niet aan degene waar ze wel voor kiezen.

Als je een karig loon betaalt dan krijg je mensen die niet de keuze hebben voor een beter loon.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_205642836
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 10:30 schreef Leandra het volgende:

[..]
Dit idd, als ze het voor het kiezen hebben en niet voor jou kiezen dan ligt dat aan jou, niet aan degene waar ze wel voor kiezen.

Als je een karig loon betaalt dan krijg je mensen die niet de keuze hebben voor een beter loon.
Op zich mee eens, hoor, en ik wil best geloven dat er in de horeca slecht met personeel om wordt gegaan (ik ken het wereldje niet). Maar zo'n horecabaas heeft wel een punt als hij het over oneerlijke concurrentie heeft omdat die concurrerende lonen van belastinggeld worden bekostigd. Het werkt normaal gesproken alleen de andere kant op: de overheid trekt aan het kortste eind omdat die niet kan concurreren met lonen in de commerciële sector.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 15 augustus 2022 @ 10:49:23 #28
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205642913
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 10:41 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Op zich mee eens, hoor, en ik wil best geloven dat er in de horeca slecht met personeel om wordt gegaan (ik ken het wereldje niet). Maar zo'n horecabaas heeft wel een punt als hij het over oneerlijke concurrentie heeft omdat die concurrerende lonen van belastinggeld worden bekostigd. Het werkt normaal gesproken alleen de andere kant op: de overheid trekt aan het kortste eind omdat die niet kan concurreren met lonen in de commerciële sector.
De hoge GGD lonen die hier langskomen zijn voor functies waar je medische kennis voor nodig hebt, dat is niet de groep die normaal voor minimumloon in de horeca werkt.
Het feit dat er bij de GGD nu zoveel banen zijn voor min of meer hetzelfde loon waarvoor je je niet uit de naad hoeft te lopen en waarbij je op aantrekkelijkere tijden kunt werken is waarschijnlijk hun grootste probleem, plus dat er al jaren geroepen wordt dat ze niet genoeg personeel kunnen krijgen, en degenen die ze het makkelijkst aan de kant gezet hebben met Corona krijgen ze zeker niet meer terug.

Idem in de thuiszorg: eerst met steeds beroerdere voorwaarden (en iedere paar jaar een andere werkgever, want aanbesteding), en vervolgens klagen dat er geen mensen meer zijn, nee die zijn wat anders gaan doen, waar ze wel normaal verdienen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_205642929
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 10:41 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Op zich mee eens, hoor, en ik wil best geloven dat er in de horeca slecht met personeel om wordt gegaan (ik ken het wereldje niet). Maar zo'n horecabaas heeft wel een punt als hij het over oneerlijke concurrentie heeft omdat die concurrerende lonen van belastinggeld worden bekostigd. Het werkt normaal gesproken alleen de andere kant op: de overheid trekt aan het kortste eind omdat die niet kan concurreren met lonen in de commerciële sector.
Mja, de horeca werkgever hebben zelf de arbeidsomstandigheden uitgehold door toeslagen uit de cao te verwijderen, door te werken met onbetaalde reservediensten, door te werken met open eindtijden, waarbij je op het laatste moment afgebeld kunt worden, of na een half uur al naar huis, door medewerkers af te kafferen als het niet loopt zoals het zou moeten, door onregelmatigheden in uitbetaling, etc.
Gevolg is al jarenlang dat er een personeelstekort is, dat het kelnersvak niet meer bestaat, behalve als bijbaantje, en er al jaren wordt geklaagd dat er geen gekwalificeerd personeel te vinden is.
Corona hielp ook niet echt, veel horeca heeft alle losse krachten eruit gegooid, die vervolgens bij callcenters en de GGD een stabielere baan vonden, waarbij je normaal wordt behandeld, normaal volgens afspraak uitbetaalt, en minder zwaar werk hoeft te verrichten.
Die keren niet meer terug naar de horeca.
Een deel nog wel toen de GGD ging afschalen, maar niet iedereen, plus dat de kans bestaat dat ze nu terug gaan naar de GGD.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_205642944
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 10:49 schreef Leandra het volgende:

[..]
De hoge GGD lonen die hier langskomen zijn voor functies waar je medische kennis voor nodig hebt, dat is niet de groep die normaal voor minimumloon in de horeca werkt.
Maar de horecabaas heeft het toch over hogere lonen voor dezelfde personeelsvijver?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_205642965
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 10:54 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Maar de horecabaas heeft het toch over hogere lonen voor dezelfde personeelsvijver?
Klopt, maar kom jij die tegen?
Bijvoorbeeld callcenter medewerker bij GGD is 10,50.
Da's de onderkant qua loon voor callcenter werk.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_205643000
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 10:54 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Maar de horecabaas heeft het toch over hogere lonen voor dezelfde personeelsvijver?
klopt maar de bedragen die hier genoemd worden behalve de 10,50 euro per uur zijn voor mensen met enige medische kennis. Die kunnen werken in de horeca hoor als bijbaantje. Wellicht bedoelen horeca bazen deze mensen? Het zou ook wel logisch zijn, want horeca is bij uitstek bedoeld als bijbaantje naast een opleiding of school.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  maandag 15 augustus 2022 @ 11:00:05 #33
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205643004
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 10:54 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Maar de horecabaas heeft het toch over hogere lonen voor dezelfde personeelsvijver?
De horecabaas kan zoveel roepen terwijl hij naar lonen kijkt waar toevallig zijn enige weekendkracht die medicijnen studeert voor in aanmerking komt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 15 augustus 2022 @ 11:00:43 #34
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205643014
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 10:59 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
klopt maar de bedragen die hier genoemd worden behalve de 10,50 euro per uur zijn voor mensen met enige medische kennis. Die kunnen werken in de horeca hoor als bijbaantje. Wellicht bedoelen horeca bazen deze mensen? Het zou ook wel logisch zijn, want horeca is bij uitstek bedoelt als bijbaantje naast een opleiding of school.
Zeker in studentensteden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_205643056
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 11:00 schreef Leandra het volgende:

[..]
Zeker in studentensteden.
Zijn er onder geneeskundestudenten niet ook een hoop die al vroeg in hun opleiding hun prikbevoegdheid halen?
pi_205643099
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 10:59 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
klopt maar de bedragen die hier genoemd worden behalve de 10,50 euro per uur zijn voor mensen met enige medische kennis. Die kunnen werken in de horeca hoor als bijbaantje. Wellicht bedoelen horeca bazen deze mensen? Het zou ook wel logisch zijn, want horeca is bij uitstek bedoeld als bijbaantje naast een opleiding of school.
Maar ook voor andersoortige banen bij de GGD waar je geen medische opleiding voor nodig hebt, lijk je meer te verdienen (zeker op zondagen!). Als je bijv. vaccins voorbereidt, testen uitvoert en administratieve taken verricht, heb je geen medische opleiding nodig en verdien je in Amsterdam 14 euro per uur. Dat is nog zonder reiskostenvergoeding en weekendtoeslag.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_205643244
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 11:09 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Maar ook voor andersoortige banen bij de GGD waar je geen medische opleiding voor nodig hebt, lijk je meer te verdienen (zeker op zondagen!). Als je bijv. vaccins voorbereidt, testen uitvoert en administratieve taken verricht, heb je geen medische opleiding nodig en verdien je in Amsterdam 14 euro per uur. Dat is nog zonder reiskostenvergoeding en weekendtoeslag.
Weekend toeslag hebben de werkgevers in de horeca zelf afgeschaft, reiskosten wordt in de meeste gevallen wel vergoed in de horeca.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  maandag 15 augustus 2022 @ 14:43:31 #38
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205645053
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 11:09 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Maar ook voor andersoortige banen bij de GGD waar je geen medische opleiding voor nodig hebt, lijk je meer te verdienen (zeker op zondagen!). Als je bijv. vaccins voorbereidt, testen uitvoert en administratieve taken verricht, heb je geen medische opleiding nodig en verdien je in Amsterdam 14 euro per uur. Dat is nog zonder reiskostenvergoeding en weekendtoeslag.
Vind je dat serieus schokkend meer dan het salaris dat de horeca bereid is te betalen?

Ik meen dat het minimumloon op korte termijn naar de ¤ 14 gaat.
Het minimumloon voor 21 jaar en ouder ligt nu tussen de ¤ 9,96 en ¤ 11,06 bruto per uur, afhankelijk van het aantal uur dat standaard is binnen het bedrijf.

In horecatermen is het verschil in uurloon dus ongeveer een vaasje, zeker op de plekken waar de nood het hoogst is; de grote steden.
Hier op het platteland betaal je nog geen ¤ 4 voor een vaasje.

Maar goed, dat is vergeleken met een 40-uurs bedrijf, als iemand bij een 36-uurs bedrijf gaat werken is het minimumloon ook al ¤ 1,10 per uur meer.
Dan scheelt die ¤ 14,= van de GGD nog maar een plattelandsvaasje per uur.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_205645194
quote:
1s.gif Op maandag 15 augustus 2022 14:43 schreef Leandra het volgende:

[..]
Vind je dat serieus schokkend meer dan het salaris dat de horeca bereid is te betalen?

Ik meen dat het minimumloon op korte termijn naar de ¤ 14 gaat.
Het minimumloon voor 21 jaar en ouder ligt nu tussen de ¤ 9,96 en ¤ 11,06 bruto per uur, afhankelijk van het aantal uur dat standaard is binnen het bedrijf.

In horecatermen is het verschil in uurloon dus ongeveer een vaasje, zeker op de plekken waar de nood het hoogst is; de grote steden.
Hier op het platteland betaal je nog geen ¤ 4 voor een vaasje.

Maar goed, dat is vergeleken met een 40-uurs bedrijf, als iemand bij een 36-uurs bedrijf gaat werken is het minimumloon ook al ¤ 1,10 per uur meer.
Dan scheelt die ¤ 14,= van de GGD nog maar een plattelandsvaasje per uur.
10,50 per uur of 14 per uur vind ik echt een enorm verschil van wel 33%.
Dat is ofwel 420 euro euro per week of 560 euro per week.

Als ik tijdelijk werk zocht naast mijn studie dan hoef ik hier niet eens over na te denken.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  maandag 15 augustus 2022 @ 15:21:15 #40
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_205645337
Dan betalen ze toch meer?
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
  maandag 15 augustus 2022 @ 15:22:50 #41
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205645347
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 14:59 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
10,50 per uur of 14 per uur vind ik echt een enorm verschil van wel 33%.
Dat is ofwel 420 euro euro per week of 560 euro per week.

Als ik tijdelijk werk zocht naast mijn studie dan hoef ik hier niet eens over na te denken.
1 vaasje per werknemer per uur...
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_205645562
Sooner or later it always come back. Goed voor de Hoerica.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')