abonnement Unibet Coolblue
  zondag 14 augustus 2022 @ 13:45:35 #26
497248 LeonDavinci
- einde oefening -
pi_205635247
quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2022 11:42 schreef Medusa666 het volgende:
Ja, veel waanideeën
Lang leve de waanindeen in deze :) Dan ben je in ieder geval geen sociopaat.
Maar ook iemand de beter geen oxa's of hallucinatieveroorzakende drugs kan gebruiken
Dingen moeten gewoon een keer voorbij zijn
  zondag 14 augustus 2022 @ 13:47:27 #27
497248 LeonDavinci
- einde oefening -
pi_205635265
quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2022 11:47 schreef Medusa666 het volgende:
Ik ben wel verrast over dat waangedachten en irrationeel denken juist horen tot de trekken die niét horen voor sociopaten en dat sociopaten juist rationeel denken. Ik dacht eerder juist van wel. Kan iemand dit uitleggen??
Sociopaten vallen meestal niet zo op, als je waanideen hebt val je juist enorm op bij anderen. Dan is het volgens mij lastig om manipulatief te zijn. Maar het verbaast me inderdaad wel, ik dacht ook eerder dat je dan waanideen zou hebben als mens omdat je dan juist irreële gedachten zou hebben die passen bij verkeerde opvattingen die sociopaten over andere hebben. Of die hun begrip beperken.
Dingen moeten gewoon een keer voorbij zijn
  zondag 14 augustus 2022 @ 13:49:48 #28
497248 LeonDavinci
- einde oefening -
pi_205635287
quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2022 11:47 schreef Medusa666 het volgende:
Ik ben wel verrast over dat waangedachten en irrationeel denken juist horen tot de trekken die niét horen voor sociopaten en dat sociopaten juist rationeel denken. Ik dacht eerder juist van wel. Kan iemand dit uitleggen??
Sociopaten vallen meestal niet zo op, als je waanideen hebt val je juist enorm op bij anderen. Dan is het volgens mij lastig om manipulatief te zijn en egocentrisch. Maar het verbaast me inderdaad wel, ik dacht ook eerder dat je dan waanideen zou hebben als mens omdat je dan juist irreële gedachten zou hebben.
quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2022 10:57 schreef Medusa666 het volgende:

[..]
Mwah, niet persé.

Ik ken mensen die heel goed weten van zichzelf dat ze egocentrisch en sociopatisch zijn, maar ze gaat het uiteindelijk niet veranderen :N Dit vind ik zelf persoonlijk nog het allerergste.

Bepaalde sociopaten weten dat ze bij bepaalde mensen een hoop kunnen creëren dat ze kunnen veranderen, omdat ze eenmaal zelfinzicht hebben :’) en die tonen. Dat zelfinzicht is dan juist een manipulatiemiddel om je te doen geloven dat ze kunnen veranderen.

Dat is inderdaad helemaal next level manipulatie in de slechte zin
Dingen moeten gewoon een keer voorbij zijn
  zondag 14 augustus 2022 @ 13:52:07 #29
497248 LeonDavinci
- einde oefening -
pi_205635308
quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2022 11:47 schreef Medusa666 het volgende:
Ik ben wel verrast over dat waangedachten en irrationeel denken juist horen tot de trekken die niét horen voor sociopaten en dat sociopaten juist rationeel denken. Ik dacht eerder juist van wel. Kan iemand dit uitleggen??
Sociopaten vallen meestal niet zo op, als je waanideen hebt val je juist enorm op bij anderen. Dan is het volgens mij lastig om manipulatief te zijn en egocentrisch. Maar het verbaast me inderdaad wel, ik dacht ook eerder dat je dan waanideen zou hebben als mens omdat je dan juist irreële gedachten zou hebben.
quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2022 10:57 schreef Medusa666 het volgende:

[..]
Mwah, niet persé.

Ik ken mensen die heel goed weten van zichzelf dat ze egocentrisch en sociopatisch zijn, maar ze gaat het uiteindelijk niet veranderen :N Dit vind ik zelf persoonlijk nog het allerergste.

Bepaalde sociopaten weten dat ze bij bepaalde mensen een hoop kunnen creëren dat ze kunnen veranderen, omdat ze eenmaal zelfinzicht hebben :’) en die tonen. Dat zelfinzicht is dan juist een manipulatiemiddel om je te doen geloven dat ze kunnen veranderen.

Dat is inderdaad helemaal next level manipulatie in de slechte zin
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 11:48 schreef laforest het volgende:
Even test gedaan. Ik ben geen sociopaat. ^O^
Gelukkig maar, al zou dat bij het verhuren van huisjes juist van pas komen O-)
Dingen moeten gewoon een keer voorbij zijn
  zondag 14 augustus 2022 @ 14:06:33 #30
497248 LeonDavinci
- einde oefening -
pi_205635427
quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2022 11:47 schreef Medusa666 het volgende:
Ik ben wel verrast over dat waangedachten en irrationeel denken juist horen tot de trekken die niét horen voor sociopaten en dat sociopaten juist rationeel denken. Ik dacht eerder juist van wel. Kan iemand dit uitleggen??
Sociopaten vallen meestal niet zo op, als je waanideen hebt val je juist enorm op bij anderen. Dan is het volgens mij lastig om manipulatief te zijn en egocentrisch. Maar het verbaast me inderdaad wel, ik dacht ook eerder dat je dan waanideen zou hebben als mens omdat je dan juist irreële gedachten zou hebben.
quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2022 10:57 schreef Medusa666 het volgende:

[..]
Mwah, niet persé.

Ik ken mensen die heel goed weten van zichzelf dat ze egocentrisch en sociopatisch zijn, maar ze gaat het uiteindelijk niet veranderen :N Dit vind ik zelf persoonlijk nog het allerergste.

Bepaalde sociopaten weten dat ze bij bepaalde mensen een hoop kunnen creëren dat ze kunnen veranderen, omdat ze eenmaal zelfinzicht hebben :’) en die tonen. Dat zelfinzicht is dan juist een manipulatiemiddel om je te doen geloven dat ze kunnen veranderen.

Dat is inderdaad helemaal next level manipulatie in de slechte zin
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 11:48 schreef laforest het volgende:
Even test gedaan. Ik ben geen sociopaat. ^O^
Gelukkig maar, al zou dat bij het verhuren van huisjes juist van pas komen O-)
quote:
Die 1e vrouw van het interview moet af en toe knipperen met haar ogen.
Maar dat is niet alleen een socio, het is ook een pathologische leugenaar want ze is in haar eigen leugen gaan geloven.
Dingen moeten gewoon een keer voorbij zijn
pi_205635480
quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2022 11:47 schreef Medusa666 het volgende:
Ik ben wel verrast over dat waangedachten en irrationeel denken juist horen tot de trekken die niét horen voor sociopaten en dat sociopaten juist rationeel denken. Ik dacht eerder juist van wel. Kan iemand dit uitleggen??
Omdat ze meer geneigd zijn te denken in 'wie/wat is bruikbaar voor mij?', 'welk middel heb ik nodig om dit en dat te bereiken', en daarbij medemensen vaak als mogelijk 'bruikbaar' of niet zien, zonder dat er iets van warmte en gevoel bij zit.

Daar kun je uiteraard heel veel op loslaten. Maar uiteindelijk hebben zulke dingen vaak als oer-basis afwijzing, ergens op een cruciale momenten van je vorming. Daaruit ontstaat een 'ik ga het allemaal wel zelf doen als jullie mij niet moeten', en daardoor ontwikkelt iemand eigenlijk geen emotionele verwantschap meer met anderen. Dat is dat egocentrisme en die koudheid.
Eens kijken
pi_205635720
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 13:45 schreef LeonDavinci het volgende:

[..]
Lang leve de waanindeen in deze :) Dan ben je in ieder geval geen sociopaat.
Maar ook iemand de beter geen oxa's of hallucinatieveroorzakende drugs kan gebruiken
Klopt, vroeger geëxperimenteerd met drugs (wiet en xtc) en dat heeft mijn brein wel gefucked, al was het maar paar keer per jaar dat ik het gebruikte.
pi_205635829
quote:
Wie is dat? Anna... maar verder? Achternaam?
Eens kijken
pi_205635942
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 14:40 schreef Maharski het volgende:

[..]
Wie is dat? Anna... maar verder? Achternaam?
Anna Sorokin

Wist jarenlang een luxe levensstijl te leiden en honderduizenden dollars achterover te drukken door zich voor te doen als de dochter van een Russische miljardair of zoiets. Uiteindelijk belandde ze daarvoor in de gevangenis. Ze is nogal mediageil en zodoende is het inmiddels zover gekomen dat haar leven en de dingen die ze gedaan zijn, werden verfilmd.
pi_205635992
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 14:47 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Anna Sorokin

Wist jarenlang een luxe levensstijl te leiden en honderduizenden dollars achterover te drukken door zich voor te doen als de dochter van een Russische miljardair of zoiets. Uiteindelijk belandde ze daarvoor in de gevangenis. Ze is nogal mediageil en zodoende is het inmiddels zover gekomen dat haar leven en de dingen die ze gedaan zijn, werden verfilmd.
Haha wel een mooi verhaal :P
Ik vind het stiekem wel cool wat ze gedaan heeft :D
Eens kijken
  zondag 14 augustus 2022 @ 15:09:35 #36
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_205636230
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 14:10 schreef Maharski het volgende:

[..]
Omdat ze meer geneigd zijn te denken in 'wie/wat is bruikbaar voor mij?', 'welk middel heb ik nodig om dit en dat te bereiken', en daarbij medemensen vaak als mogelijk 'bruikbaar' of niet zien, zonder dat er iets van warmte en gevoel bij zit.

Daar kun je uiteraard heel veel op loslaten. Maar uiteindelijk hebben zulke dingen vaak als oer-basis afwijzing, ergens op een cruciale momenten van je vorming. Daaruit ontstaat een 'ik ga het allemaal wel zelf doen als jullie mij niet moeten', en daardoor ontwikkelt iemand eigenlijk geen emotionele verwantschap meer met anderen. Dat is dat egocentrisme en die koudheid.
Dat is toch ook bij narcisten.
Sociopaten gebruiken anderen ook, maar hebben ook moeite hun impulsen te beheersen als ze boos zijn. Ze zijn vaak de wat ‘dommere’ psychopaten. De gevangenissen schijnen aardig vol te zitten met sociopaten.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_205636271
quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2022 15:09 schreef MissButterflyy het volgende:
Dat is toch ook bij narcisten.
Sociopaten gebruiken anderen ook, maar hebben ook moeite hun impulsen te beheersen als ze boos zijn. Ze zijn vaak de wat ‘dommere’ psychopaten. De gevangenissen schijnen aardig vol te zitten met sociopaten.
Ja sociopaten zijn dan ook per definitie narcistisch hè?

Ik heb wel eens de definitieomschrijving gelezen dat sociopaten zo zouden zijn geworden, onder invloed van maatschappelijke invloeden, ervaringen op school, als een soort socio-achtige verworvenheid etc. En psychopaten als het ware zo worden geboren.

Maar geen idee. Natuurlijk is het ook allemaal maar een definitiegedoe.
Eens kijken
pi_205636287
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 13:52 schreef LeonDavinci het volgende:

[..]
Sociopaten vallen meestal niet zo op, als je waanideen hebt val je juist enorm op bij anderen. Dan is het volgens mij lastig om manipulatief te zijn en egocentrisch. Maar het verbaast me inderdaad wel, ik dacht ook eerder dat je dan waanideen zou hebben als mens omdat je dan juist irreële gedachten zou hebben.
[..]
Dat is inderdaad helemaal next level manipulatie in de slechte zin
[..]
Gelukkig maar, al zou dat bij het verhuren van huisjes juist van pas komen O-)
Klopt, maar daar betaal ik een bedrijf voor. Die regelen dat soort zaken.
pi_205636324
quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2022 15:09 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Dat is toch ook bij narcisten.
Sociopaten gebruiken anderen ook, maar hebben ook moeite hun impulsen te beheersen als ze boos zijn. Ze zijn vaak de wat ‘dommere’ psychopaten. De gevangenissen schijnen aardig vol te zitten met sociopaten.
Ja alleen narcisten kunnen geloof ik dus wél waanideeën en psychoses hebben. Vooral het waanidee dat ze heel bijzonder zijn en meer recht op dingen hebben.
  zondag 14 augustus 2022 @ 15:18:50 #40
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_205636367
Narcisten hebben geloof ik idd net wat meer aandacht nodig ofzo
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_205636371
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 15:12 schreef Maharski het volgende:

[..]
Ja sociopaten zijn dan ook per definitie narcistisch hè?

Ik heb wel eens de definitieomschrijving gelezen dat sociopaten zo zouden zijn geworden, onder invloed van maatschappelijke invloeden, ervaringen op school, als een soort socio-achtige verworvenheid etc. En psychopaten als het ware zo worden geboren.

Maar geen idee. Natuurlijk is het ook allemaal maar een definitiegedoe.
Denk niet persé dat sociopaten per definitie narcisten zijn hoor, dat onderscheid is er niet voor niks.
pi_205636383
quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2022 15:18 schreef MissButterflyy het volgende:
Narcisten hebben geloof ik idd net wat meer aandacht nodig ofzo
Ja klopt en zijn minder op de slachtoffers/ omgeving gericht itt tot sociopaten.
pi_205636444
quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2022 15:19 schreef Medusa666 het volgende:
Denk niet persé dat sociopaten per definitie narcisten zijn hoor, dat onderscheid is er niet voor niks.
Jawel. Narcisme maakt onlosmakelijk onderdeel vanuit.

'een narcist is niet per definitie een psychopaat, maar een psychopaat wel per definitie een narcist'.

Past ook helemaal bij het ontstaan ervan.

Maar again: vergeet niet dat het allemaal maar woorden, definities en bedachte concepten zijn.
Eens kijken
  zondag 14 augustus 2022 @ 19:44:01 #44
491017 MizzezAmy
Raad het liedje
pi_205638711
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 15:22 schreef Maharski het volgende:

[..]
Jawel. Narcisme maakt onlosmakelijk onderdeel vanuit.

'een narcist is niet per definitie een psychopaat, maar een psychopaat wel per definitie een narcist'.

Past ook helemaal bij het ontstaan ervan.

Maar again: vergeet niet dat het allemaal maar woorden, definities en bedachte concepten zijn.
Ik weet niet zoveel van dit onderwerp, maar op https://www.psychologiema(...)-anderen-en-uzelf-4/ staan er wat artikelen over. Daar staat "Verheerlijkt zichzelf, maar een psychopaat doet dat minder dan een narcist, zegt onderzoeker Paulhus." dan denk ik toch dat een psychopaat niet per definitie een narcist is? (ik ben niet zo bekend met de DSM-5, en vind die niet zo makkelijk lezen, dus weet niet of het daarin gedefinieerd is)

Ook wel interessant vond ik
"Volgens expert Robert Hare wordt de term sociopaat gebruikt door mensen die denken dat de aandoening voortkomt uit sociale omstandigheden. De term psychopaat wordt gebruikt door mensen – onder wie hijzelf – die denken dat er ook biologische en genetische componenten aan ten grondslag liggen." Dus het zou genetisch kunnen zijn, dan vraag ik me af of er bij psychopaten afwijkingen in de hersenen te zien zijn en of die er al van kinds af aan zijn, of een bijvoorbeeld een bepaald genetisch defect. Dan zou je met opvoeding er mogelijk nog wat in kunnen bijschaven.

En geleerd dat er ook nog een machiavellist bestaat :D
Woorden zijn een zeldzaam iets
Wie teveel zegt
Zegt niets 🎶
pi_205638912
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 14:50 schreef Maharski het volgende:

[..]
Haha wel een mooi verhaal :P
Ik vind het stiekem wel cool wat ze gedaan heeft :D
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het ook inspirerend vind ergens. Ze heeft dingen gedaan die volgens de norm not done zijn, maar het leverde haar hoofdzakelijk voordelen en zelfs bewondering door anderen op.
pi_205639218
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 19:44 schreef MizzezAmy het volgende:
Ik weet niet zoveel van dit onderwerp, maar op https://www.psychologiema(...)-anderen-en-uzelf-4/ staan er wat artikelen over. Daar staat "Verheerlijkt zichzelf, maar een psychopaat doet dat minder dan een narcist, zegt onderzoeker Paulhus." dan denk ik toch dat een psychopaat niet per definitie een narcist is? (ik ben niet zo bekend met de DSM-5, en vind die niet zo makkelijk lezen, dus weet niet of het daarin gedefinieerd is)
Psychopaten heb je natuurlijk ook wel weer in verschillende gradaties. Van intelligentie, hoogfunctionerende, tot echt knettergestoorde psychopaten, bij wie de bedrading in het brein echt goed verknipt is.

Maar een narcist is doorgaans toch nog wel wat menselijker.
Eens kijken
pi_205639225
quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2022 20:07 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het ook inspirerend vind ergens. Ze heeft dingen gedaan die volgens de norm not done zijn, maar het leverde haar hoofdzakelijk voordelen en zelfs bewondering door anderen op.
Ze heeft vooral rijken genaaid. :P
Eens kijken
pi_205639786
Iedereen heeft trekken van een bepaalde stoornis of label.
Als ik allemaal testen op internet ga doen dan kan ik ook wel mezelf nu direct door de crisisdienst laten opnemen.
Als je je er zoveel zorgen over maakt, dan laat je je een keer psychiatrisch onderzoeken of je een sociopaat bent.

Spoiler Alert: Een sociopaat zal zich hoogstwaarschijnlijk niet afvragen: ben ik een sociopaat? Het boeit diegene vrijwel niks, als het maar werkt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-08-2022 21:38:52 ]
pi_205639800
quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2022 15:18 schreef MissButterflyy het volgende:
Narcisten hebben geloof ik idd net wat meer aandacht nodig ofzo
Narcisten hebben inderdaad meer aandacht nodig, maar spelen ook meer emotionele spelletjes en halen daar genot uit.

Sociopaten en psychopaten boeit het gewoon geen reet wat anderen van ze vinden en spelen ook weinig spelletjes, het is bij hen gewoon my way or the highway.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-08-2022 21:38:37 ]
pi_205639819
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 20:42 schreef Maharski het volgende:

[..]
Psychopaten heb je natuurlijk ook wel weer in verschillende gradaties. Van intelligentie, hoogfunctionerende, tot echt knettergestoorde psychopaten, bij wie de bedrading in het brein echt goed verknipt is.

Maar een narcist is doorgaans toch nog wel wat menselijker.
Voor veel hoge functies (CEO's, besturende functies, directeurs, noem maar op) heb je ook een zeker pakket aan 'Dark Triad' eigenschappen nodig om überhaupt in zo'n functie te kunnen functioneren en overleven.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')