abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_205626448
Ok ik geef toe, als ze zo om mijn hoofd zoemen 's nachts, dat kan wel irritant zijn. Maar meestal sla ik ze dan dood als ze heel dicht bij mijn hoofd zijn.

Anyway, van de steken heb ik vrijwel geen last. De meeste bultjes komen nooit opzetten of zijn 's ochtends alweer verdwenen. Vroeger als kind had ik altijd veel meer last. Dan had ik er nog dagenlang jeuk van. Nu totaal niet. Vannacht twee keer op mijn arm gestoken. Nu zijn de bultjes alweer weg.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_205626478
Ik heb exact hetzelfde, vroeger kon ik daar echt wakker van liggen of uit bed gaan om ze dood te slaan.
En had ik 's morgens van die vieze gore kutjeuk en bulten.

Maar nu laat ik gewoon alle ramen open en boeit me niet meer, omdat ik er nauwelijks last van heb.
Ik heb het idee dat de muggenprikken gewoon veel milder zijn geworden laatste jaren.
pindazakje
  zaterdag 13 augustus 2022 @ 12:28:02 #3
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_205626489
Vroeger als kind wel, nu al jaren geen last meer van.

Misschien is de mug aan het uitsterven.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_205626494
Ik las laatst dat het komt omdat de wespen ze op eten.

Ik heb liever muggen dan wespen ;(
pi_205626510
Muggen zijn nog nooit zo gevaarlijk geweest. Steeds meer ziekten en enge soorten. Dat het dit jaar meevalt is omdat het extreem droog is waardoor er geen water is voor de eitjes.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_205626515
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 12:26 schreef Hyaenidae het volgende:
Ik heb exact hetzelfde, vroeger kon ik daar echt wakker van liggen of uit bed gaan om ze dood te slaan.
En had ik 's morgens van die vieze gore kutjeuk en bulten.

Maar nu laat ik gewoon alle ramen open en boeit me niet meer, omdat ik er nauwelijks last van heb.
Ik heb het idee dat de muggenprikken gewoon veel milder zijn geworden laatste jaren.
precies. ik hoor soms van andere mensen dat er zo'n last van hebben als ze de ramen open laten 's avonds met het licht aan maar het boeit mij ook echt totaal niet

misschien ook omdat ik in Azië geweest ben en de muggen daar veel groter en agressiever zijn?
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_205626519
quote:
2s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 12:31 schreef Notorious_Roy het volgende:
Muggen zijn nog nooit zo gevaarlijk geweest. Steeds meer ziekten en enge soorten. Dat het dit jaar meevalt is omdat het extreem droog is waardoor er geen water is voor de eitjes.
dat kan ik allemaal niet ontkennen, maar ik heb er gewoon minder last van als ze me steken
het jeukt minder
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_205626538
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 12:28 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik heb liever muggen dan wespen ;(
Wespen dringen mijn huis nooit binnen, itt muggen.
Wel ooit een dikke bij die het huis invloog, alles opengezet en heel de middag buiten gezeten tot hij eruit vloog.
Nog enkele weken overspannen van geweest daardoor en ook ziekteverlof moeten nemen.
Dat hoop ik echt nooit meer mee te maken!
pindazakje
pi_205626548
De wespen hebben de muggen vermoord.
pi_205626550
Dat is een teken dat je erg ongezond bloed hebt...
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_205626552
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 12:28 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik las laatst dat het komt omdat de wespen ze op eten.

Ik heb liever muggen dan wespen ;(
Wespen zijn veel beter dan muggen :(
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_205626562
quote:
16s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 12:39 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Wespen zijn veel beter dan muggen :(
Team mug w/
pi_205626567
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 12:40 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Team mug w/
Team baracuda _O_
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_205626568
Niet alle wespensoorten steken je ook. Het is alleen een beetje lastig om te zien welke soort er om je heen zoemt.
pi_205626735
Ik ben nog nooit door een wesp gestoken. Ik laat ze meestal ook maar een beetje. Interesseert me weinig. Moet wel zeggen dat ik op vakantie in Duitsland heel agressieve wespen heb gezien. Die moest ik wel echt wegslaan op een bepaald moment.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  Moderator zaterdag 13 augustus 2022 @ 13:27:42 #16
9859 crew  Karina
Woman
pi_205626856
Ik heb er ook nooit last van, word zelden gebeten en als ik word gebeten is het ook een klein bultje wat al heel snel weg is. Sowieso de laatste tijd geen mug meer gehoord, zeker te warm.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_205626926
Naarmate je vaker gebeten wordt krijg je steeds minder een afweerreactie en dus ook minder bultjes en jeuk.
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 zaterdag 13 augustus 2022 @ 14:14:37 #18
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_205627240
Ze zijn er nu ook minder. Gelukkig.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_205627247
Ik heb echt nergens last van, maar hoor meer mensen klagen over muggen.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_205627539
Niet veel last van.
Heb de ramen ook aardig dicht zitten moet ik zeggen.

Als ik in bed 1 om mij heen heb zoemen dan sta ik wel op en moet dat beest dood.
Én schijt irritant én ik zit niet te wachten op een bult.

Dit jaar nog weinig keren geprikt, maar die keren van wel nog net zo vervelend.
pi_205637638
Ik heb er dagenlang jeuk van. Heb inmiddels geleerd dat "pijnlijke warmte" helpt tegen die jeuk (blijkbaar worden signalen van hittereceptors via dezelfde zenuwen doorgegeven als jeuksignalen, waardoor je met pijnlijke hitte de jeuk kan onderdrukken.)
Daar kan je bvb een lepel opgewarmd in heet water voor gebruiken. Om brandwonden te vermijden kan je het best niet rechtstreeks doen. Leg bvb enkele lagen aluminiumfolie op de muggebeet, en druk daar de lepel op, dan kan je nog op tijd wegtrekken indien het te heet wordt, en je kan de hitte dan regelen door meer of minder hard te drukken.

De jeuk blijft daarna een uur of langer weg.

[ Bericht 4% gewijzigd door crystal_meth op 15-08-2022 09:18:29 ]
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_205637691
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 14:14 schreef puzziepie het volgende:
Ze zijn er nu ook minder. Gelukkig.
Dat dus. Vroeger hele zwermen in de tuin, die vooral 's avonds op lichtbronnen afkwamen. Dat zie je nu veel minder.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  Moderator dinsdag 16 augustus 2022 @ 15:37:04 #23
441859 crew  Lenny77
pi_205654957
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 17:27 schreef crystal_meth het volgende:
Ik heb er dagenlang jeuk van. Heb inmiddels geleerd dat "pijnlijke warmte" helpt tegen die jeuk (blijkbaar worden signalen van hittereceptors via dezelfde zenuwen doorgegeven als jeuksignalen, waardoor je met pijnlijke hitte de jeuk kan onderdrukken.)
Daar kan je bvb een lepel opgewarmd in heet water voor gebruiken. Om brandwonden te vermijden kan je het best niet rechtstreeks doen. Leg bvb enkele lagen aluminiumfolie op de muggebeet, en druk daar de lepel op, dan kan je nog op tijd wegtrekken indien het te heet wordt, en je kan de hitte dan regelen door meer of minder hard te drukken.

De jeuk blijft daarna een uur of langer weg.
Wat een werk!
Neem gewoon een Zyrtec of Cetirizine tabletje, dan is de jeuk ook weg.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_205655025
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 15:37 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Wat een werk!
Neem gewoon een Zyrtec of Cetirizine tabletje, dan is de jeuk ook weg.
Warmte werkt het snelst. Je kan er trouwens ook een toestel (heat pen) voor kopen:

https://www.deonlinedrogi(...)393431313437&cross=0

Zou ook bij andere insectenbeten helpen
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3257884/

https://www.birchbox.com/(...)emedy-itch-hot-spoon
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  Moderator dinsdag 16 augustus 2022 @ 16:16:57 #25
441859 crew  Lenny77
pi_205655383
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 15:43 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
Warmte werkt het snelst. Je kan er trouwens ook een toestel (heat pen) voor kopen:
[ afbeelding ]
https://www.deonlinedrogi(...)393431313437&cross=0

Zou ook bij andere insectenbeten helpen
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3257884/

https://www.birchbox.com/(...)emedy-itch-hot-spoon
Nuja ok, dat ziet er al handiger uit dan met alufolie en hete lepels gaan werken :D

(erg treffend ook met je usernaam :P )
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_205656091
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 16:16 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Nuja ok, dat ziet er al handiger uit dan met alufolie en hete lepels gaan werken :D

Een goedkoper alternatief is de oplaadbare zaklamp die de Action verkoopt. Die geeft voldoende warmte als je ze op de huid drukt.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_205656840
Zelfde hier idd; vroeger horendol en altijd flink lopen muggenziften daarover, nu helemaal niets meer. Zo wel, dan zou ik van een mug een olifant maken...

Echter, baby'tje slaapt bij ons nog op de kamer en zij lijkt soms serieus waterpokken te hebben als ze haar weer eens te grazen hebben genomen. Gisteravond ook weer anderhalf uur op jacht geweest, maar die kleredingen laten zich dan uiteraard weer niet zien. |:( Gelukkig maar dat ze er verder totaal geen last van lijkt te hebben.
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 19:21:28 #28
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_205656878
#teamhorren
The love you take is equal to the love you make.
pi_205657024
Ik word zelden gestoken. Familie ondertussen altijd 20 muggenbeten na 1 nacht :')
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 19:49:58 #30
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_205657161
Ik ben dus zo iemand die er wel veel last van heeft. Als ik gestoken word, en dat word ik CONTINU WAAROM IK TOCH STEEDS WHYYYYYYYY heb ik daar de eerste dag niet zoveel last van, maar daarna jeukt het zeker 3 dagen nog gekmakend bij vlagen en moet ik me inhouden om mijn huid niet open te krabben.
Ben dan ook een complete neuroot en als ik een mug hoor moet ik inderdaad het licht aan doen en op zoek naar de mug tot ik hem doodgeslagen heb.
Gelukkig werken antimugstekkers meestal goed, en er zijn er sowieso niet zo veel nu.
pi_205740431
Nee er zijn meerderen die dat hebben, ik wordt vaak helemaal lek geprikt door die kut muggen terwijl mijn vriend nergens last van heeft.

Tenzij ik me insmeer met DEET dan word ik ook niet gestoken, maar hij nog steeds niet, het is dus niet zo dat ik eerste keus ben en hij tweede keus, ze steken hem gewoon nooit.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 25 augustus 2022 @ 11:50:58 #32
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_205740509
Ik heb een gigantische hekel aan dat gezoem, en dat is voor mij ook de enige reden om mijn bed uit te gaan. Tegenwoordig ben ik helemaal niet zo lekker meer voor de muggen, dus geprikt word ik zelden, maar vervelende kutbeesten blijven het.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zaterdag 3 september 2022 @ 22:18:06 #33
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_205835828
Dit jaar zijn er erg weinig muggen. Ik heb de ramen vol open gehad deze zomer zonder dat mijn nachtrust verstoord werd door muggen.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_205840379
Een Dyson is trouwens een goed middel om het huis van muggen te zuiveren zonder vlekken achter te laten.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')