abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_205628624
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 13:24 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ik heb dat nog nooit bij een huisarts gezien, zelfs de praktijk waar ik nu zit met 2 huisartsen hebben ze geen assistent om dit soort dingen te doen.
Bij mij ook, en die assistenten nemen echt heel veel werk van de huisarts uit handen.

Ook door het verlenen van zorg.

Maar ik woon wel in Brabant.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_205628650
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 18:32 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Bij mij ook, en die assistenten nemen echt heel veel werk van de huisarts uit handen.

Ook door het verlenen van zorg.

Maar ik woon wel in Brabant.
Ik in Amsterdam en ook daar doen de assistenten veel.
pi_205628712
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 17:53 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]
Bezoek aan de huisarts is gratis. Het kost je geen eigen risico.
Zorgmijders gaan niet zo snel naar een huisarts, ook al is dat gratis.
pi_205629549
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 18:23 schreef FlauwKapsel het volgende:

[..]
Laat dat taalnazi maar zitten. Focus je op het andere deel. Mensen kunnen daar flink gefrustreerd door raken. De eerste 10 keer wellicht niet maar de elfde kan het gewoon genoeg zijn en dan kan men wel eens uit z'n slof schieten. En dat hoeft niet schandalig te zijn. Dat kan gewoon geirriteerd zijn.
ok :)

Tuurlijk snap ik die frustratie dan. Maar als ik hoor hoe mensen tekeer gaan tegen helpdeskmedewerkers of de doktersassistentes denk ik doe ff normaal. Vorige week ook in de supermarkt zag in een vakkenvuller helemaal verrot gescholden worden ondat een bepaald product er al weken niet was. Hou op hoor :') gelukkig door een aantal mensen inclusief de manager op zijn plek gezet.
  zaterdag 13 augustus 2022 @ 20:17:08 #95
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_205629681
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 13:00 schreef raptorix het volgende:
... dingen als mijn bloeddruk meten hoeft echt niet gedaan te worden door iemand met 12 jaar opleiding.
Zijn er nog praktijken waar dat door een arts wordt gedaan, dan? En trouwens, bloeddruk meten kun je ook thuis. Een betrouwbare meter kost een paar tientjes.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_205630007
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 20:00 schreef Malavita het volgende:

[..]
ok :)

Tuurlijk snap ik die frustratie dan. Maar als ik hoor hoe mensen tekeer gaan tegen helpdeskmedewerkers of de doktersassistentes denk ik doe ff normaal. Vorige week ook in de supermarkt zag in een vakkenvuller helemaal verrot gescholden worden ondat een bepaald product er al weken niet was. Hou op hoor :') gelukkig door een aantal mensen inclusief de manager op zijn plek gezet.
Is ook nier wat ik ik zei
pi_205630344
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 20:17 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Zijn er nog praktijken waar dat door een arts wordt gedaan, dan? En trouwens, bloeddruk meten kun je ook thuis. Een betrouwbare meter kost een paar tientjes.
Veel praktijken met 1 huisarts werken nog op de ouderwetse manier, maar de administratieve taken die ieder jaar groter worden maakt dat steeds moeilijker.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zaterdag 13 augustus 2022 @ 21:44:02 #98
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_205630506
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 21:28 schreef voetbalmanager2 het volgende:

Veel praktijken met 1 huisarts werken nog op de ouderwetse manier
Dat zal dan wel meer in de provincie zijn, vermoed ik?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_205630530
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 21:28 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Veel praktijken met 1 huisarts werken nog op de ouderwetse manier, maar de administratieve taken die ieder jaar groter worden maakt dat steeds moeilijker.
Elke MBO er kan daar helpen, die zorgarmoede houden ze ook deels zelf in stand.
pi_205630825
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 21:44 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Dat zal dan wel meer in de provincie zijn, vermoed ik?
Vaak wel, ja.
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 21:46 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Elke MBO er kan daar helpen, die zorgarmoede houden ze ook deels zelf in stand.
Nee, een huisarts moet veel van die administratieve taken zelf invullen. Dat is 'ie wettelijk verplicht.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_205630831
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 20:17 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Zijn er nog praktijken waar dat door een arts wordt gedaan, dan? En trouwens, bloeddruk meten kun je ook thuis. Een betrouwbare meter kost een paar tientjes.
Nou ja praktijk waar ik zit heeft 2 artsen, ja weet dat ik zelf kan, maar meting deden ze toen ik daar kwam met pijn op mijn borst. Kom overigens zelden bij arts.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_205630888
quote:
10s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 12:12 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Ja dat roep ik al jaren, maar wat bizar is is dat mensen niet tegen dit feit kunnen.
Als ik dit tegen mensen zeg in een discussie raken ze soms beledigd en stellen ze voor dat ik er maar een einde aan moet maken. Verbeter de wereld en begin bij jezelf he? :)
Klopt, met dat non-argument komen ze vrijwel altijd aanzetten.

De problemen van de mensheid bestaan uit 2 factoren, teveel mensen, met teveel wensen.
Ondertussen is er in vrijwel het hele westen nog steeds allerlei kindersubsidie.

Daadwerkelijk streven naar minder mensen blijft taboe.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_205631045
Gedeeltelijk heb ik het idee dat ze van de huisartsenzorg een te groot circus hebben gemaakt. Als kind kwam ik met enige regelmaat bij de huisarts. Hij bestierde zijn praktijk samen met zijn vrouwen. Hij was de huisarts en zij nam de telefoon en de apotheek voor haar rekening. Met een groep van een arts of 6 uit de omliggende dorpen werkte hij samen en iedere arts had een keer in de 6 weken avond- en weekenddienst.

Nu moest ik vorig jaar voor het eerst sinds lang weer bij de huisarts zijn. Verschillende huisartsen, een ongekend aantal assistentes rent daar rond en een apotheek hebben ze niet. Die is elders waar ook weer de hele dag een groep mensen druk bezig is. Avond- en weekdienst, aparte posten met triagemedewerkers en de hele rambam.

Het kan aan mij liggen, maar volgens mij is het gewoon nodeloos complex gemaakt.
pi_205631103
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 22:26 schreef maan_man het volgende:
Gedeeltelijk heb ik het idee dat ze van de huisartsenzorg een te groot circus hebben gemaakt. Als kind kwam ik met enige regelmaat bij de huisarts. Hij bestierde zijn praktijk samen met zijn vrouwen. Hij was de huisarts en zij nam de telefoon en de apotheek voor haar rekening. Met een groep van een arts of 6 uit de omliggende dorpen werkte hij samen en iedere arts had een keer in de 6 weken avond- en weekenddienst.

Nu moest ik vorig jaar voor het eerst sinds lang weer bij de huisarts zijn. Verschillende huisartsen, een ongekend aantal assistentes rent daar rond en een apotheek hebben ze niet. Die is elders waar ook weer de hele dag een groep mensen druk bezig is. Avond- en weekdienst, aparte posten met triagemedewerkers en de hele rambam.

Het kan aan mij liggen, maar volgens mij is het gewoon nodeloos complex gemaakt.
vooral teveel administratieve rompslomp, hele zorgsysteem moet gewoon de schop op
pi_205632491
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 22:12 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Vaak wel, ja.
[..]
Nee, een huisarts moet veel van die administratieve taken zelf invullen. Dat is 'ie wettelijk verplicht.
Dat zal allemaal best, afgelopen week heeft mijn jongste weer twee inentingen gehad, die andere vier hadden er nooit last van, deze zat onder de bulten. Alsof ze dwars door de brandnetels was gekropen.

Bizar, kan ik inderdaad de huisarts bellen maar de bulten verdwenen weer net zo snel als ze kwamen, om vervolgens weer terug te komen. Geen koorts en ze had er geen last van. Daar bel ik geen huisarts voor maar wel de kinderarts van het consultatiebureau.

Anderen gaan na hun werk door naar de huisartsenpost in het ziekenhuis, logisch want tweeverdieners en die kunnen niet dansen naar de pijpen van de agenda van een huisarts. De zorginstellingen nu passen niet in het tijdsbeeld van 30 jaar geleden.

Beetje moderne huisartsenpraktijk heeft nu inloopspreekuur tussen 18:00 en 19:00 voor werkende ouders.
Maar kijk je nu in de gemiddelde wachtruimte bij de huisarts dan zitten daar veel senioren die hun medicijnkastje willen veranderen. Consultatiebureau werkt hier ook overdag, vreemd want ouders moeten werken.

Ook vrijgezellen of mensen met een baan van veertig uur, wanneer kunnen die rustig naar een huisarts?
Die rennen met klachten eerder naar de spoedeisende hulp dan dat ze naar hun huisarts gaan.
pi_205632651
Wie weet hebben over een 10 jaar wel huisartsen van de zorgverzekeraar als eerste toegangspunt.
.
pi_205632898
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 00:51 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Dat zal allemaal best, afgelopen week heeft mijn jongste weer twee inentingen gehad, die andere vier hadden er nooit last van, deze zat onder de bulten. Alsof ze dwars door de brandnetels was gekropen.

Bizar, kan ik inderdaad de huisarts bellen maar de bulten verdwenen weer net zo snel als ze kwamen, om vervolgens weer terug te komen. Geen koorts en ze had er geen last van. Daar bel ik geen huisarts voor maar wel de kinderarts van het consultatiebureau.

Anderen gaan na hun werk door naar de huisartsenpost in het ziekenhuis, logisch want tweeverdieners en die kunnen niet dansen naar de pijpen van de agenda van een huisarts. De zorginstellingen nu passen niet in het tijdsbeeld van 30 jaar geleden.

Beetje moderne huisartsenpraktijk heeft nu inloopspreekuur tussen 18:00 en 19:00 voor werkende ouders.
Maar kijk je nu in de gemiddelde wachtruimte bij de huisarts dan zitten daar veel senioren die hun medicijnkastje willen veranderen. Consultatiebureau werkt hier ook overdag, vreemd want ouders moeten werken.

Ook vrijgezellen of mensen met een baan van veertig uur, wanneer kunnen die rustig naar een huisarts?
Die rennen met klachten eerder naar de spoedeisende hulp dan dat ze naar hun huisarts gaan.
ik ken echt niemand die dat doet, gewoon vrij vragen voor arts bezoek, elke normale werkgever werkt daar aan mee, zo niet:andere baan zoeken
pi_205633143
quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2022 06:30 schreef mschol het volgende:

[..]
ik ken echt niemand die dat doet, gewoon vrij vragen voor arts bezoek, elke normale werkgever werkt daar aan mee, zo niet:andere baan zoeken
Sterker nog, in veel CAOs en arbeidscontracten is het gewoon geregeld dat je daar bijzonder verlof voor krijgt. Voor mensen met de mogelijkheid tot thuiswerken al helemaal geen probleem om even tussendoor wat te plannen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zondag 14 augustus 2022 @ 09:11:30 #109
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_205633251
Wie zijn toch al die mensen die voor het minste en geringste naar hun huisarts gaan?
  zondag 14 augustus 2022 @ 09:21:12 #110
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_205633316
quote:
11s.gif Op zondag 14 augustus 2022 09:11 schreef Twiitch het volgende:
Wie zijn toch al die mensen die voor het minste en geringste naar hun huisarts gaan?
Hypochonders.
  zondag 14 augustus 2022 @ 09:25:19 #111
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_205633342
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 22:31 schreef mschol het volgende:

[..]
vooral teveel administratieve rompslomp, hele zorgsysteem moet gewoon de schop op
Dat ja, en doek die nep marktwerking tussen zorgverzekeraars ook maar op. Die moeten toch allemaal hetzelfde aanbieden, dus daar valt eigenlijk helemaal niet te concurreren. Het enige dat je krijgt is dat er extra geld uitgegeven gaat worden aan marketing en reclame om maar volume te kunnen draaien.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_205633499
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 12:07 schreef heywoodu het volgende:
Mensen die aan de telefoon vervelend of agressief of zelfs dreigend worden zouden sowieso gelijk naar onderen geschoven moeten worden op de wachtlijstjes. Doe maar gewoon even normaal, om te beginnen.
Het valt niet goed te praten.

Alleen: de enige manier om dit weg te nemen is de dienstverlening te verbeteren want het is een veel breder probleem dan alleen de huisarts. Mensen hebben het gevoel werkelijk overal aan het lijntje gehouden te worden en van het kastje naar de muur gestuurd te worden en dat roept veel frustraties op en kost heel veel tijd.

Ik had laatst zelf een mooi voorbeeld bij een energiemaatschappij. Ik belde voor een simpele aanpassing als gevolg van een administratieve fout bij de maatschappij (mailen wordt ontmoedigd). Eerst een half uur in de wacht. Dan het antwoord dat ze me niet konden helpen en dat ik een paar dagen later maar terug moest bellen. Een discussie verder kreeg ik iemand anders aan de lijn en vervolgens werd ik nogmaals doorverbonden. De derde lijn kon het ptobleem in 10 seconden oplossen. Kostte uiteindelijk wel een uur om daar te komen.

Werken met mensen zonder kennis die niet weten hoe het in elkaar zit en hele irritante chatbots. Je ziet het steeds meer... en ja tijdens dat gesprek heb ik op een bepaald moment ook duidelijk gemaakt geen genoegen te nemen en iemand te willen spreken die wel ruimte had buiten het belscript. Het roept zo ontzettend veel onnodige frustratie op.

Terug naar het onderwerp van dit topic: Het leidt er denk ik ook toe dat mensen gesprekken veel assertiever in gaan en niet direct genoegen nemen met een negatief antwoord, door schade en schande wijs geworden. Mensen vragen zich aan te passen of een zorgvraag uit te stellen is een onbegaanbaar pad voor de lange termijn. We gaan hier nog lang last van houden maar de oplossing ligt in een fundamentele andere waardering van de publieke sector waardoor mensen daar graag willen werken. En ja dat komt met meer ambtenaren en hogere belastingen.
pi_205642025
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 09:52 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Het valt niet goed te praten.

Alleen: de enige manier om dit weg te nemen is de dienstverlening te verbeteren want het is een veel breder probleem dan alleen de huisarts. Mensen hebben het gevoel werkelijk overal aan het lijntje gehouden te worden en van het kastje naar de muur gestuurd te worden en dat roept veel frustraties op en kost heel veel tijd.

Ik had laatst zelf een mooi voorbeeld bij een energiemaatschappij. Ik belde voor een simpele aanpassing als gevolg van een administratieve fout bij de maatschappij (mailen wordt ontmoedigd). Eerst een half uur in de wacht. Dan het antwoord dat ze me niet konden helpen en dat ik een paar dagen later maar terug moest bellen. Een discussie verder kreeg ik iemand anders aan de lijn en vervolgens werd ik nogmaals doorverbonden. De derde lijn kon het ptobleem in 10 seconden oplossen. Kostte uiteindelijk wel een uur om daar te komen.

Werken met mensen zonder kennis die niet weten hoe het in elkaar zit en hele irritante chatbots. Je ziet het steeds meer... en ja tijdens dat gesprek heb ik op een bepaald moment ook duidelijk gemaakt geen genoegen te nemen en iemand te willen spreken die wel ruimte had buiten het belscript. Het roept zo ontzettend veel onnodige frustratie op.

Terug naar het onderwerp van dit topic: Het leidt er denk ik ook toe dat mensen gesprekken veel assertiever in gaan en niet direct genoegen nemen met een negatief antwoord, door schade en schande wijs geworden. Mensen vragen zich aan te passen of een zorgvraag uit te stellen is een onbegaanbaar pad voor de lange termijn. We gaan hier nog lang last van houden maar de oplossing ligt in een fundamentele andere waardering van de publieke sector waardoor mensen daar graag willen werken. En ja dat komt met meer ambtenaren en hogere belastingen.
Ik heb zelf ook echt de schurft aan chatbots. Het begint al met 'stel uw vraag / geef uw probleem' in niet meer dan 75 tekens. Dat maakt het al vrijwel onmogelijk om het probleem fatsoenlijk te omschrijven. Ik werd op eens geconfronteerd met een bizar hoog verbruik omdat ze de vervanging van een meter niet goed geadminstreerd hadden. Met moeite in 75 tekens geramd, chatbot zegt 'meter is niet van ons, uw probleem!'. Gelukkig kreeg ik vervolgens een telefoonnummer van de klantenservice (die optie verstoppen ze op de website) en werd ik na 5 minuten prima geholpen door een dame van die klantenservice, maar er zijn inderdaad ook genoeg bedrijven waar je minimaal een half uur in de wacht hangt en vervolgens ook alleen maar iemand krijgt die een belscript af kan draaien.

Toch wil ik dat niet vergelijken met de situatie bij huisartsen. Dat zijn geen grote partijen met een klantenservice waarvan het gebruik zoveel mogelijk ontmoedigd dient te worden. Daar zitten gewoon 1 of misschien 2 receptionisten die zowel de binnenkomende patiënten ontvangen als de telefoon opnemen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_205642041
quote:
11s.gif Op zondag 14 augustus 2022 09:11 schreef Twiitch het volgende:
Wie zijn toch al die mensen die voor het minste en geringste naar hun huisarts gaan?
Amsterdam heeft relatief veel allochtonen, die zijn vaker ziek.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_205642058
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 09:25 schreef nixxx het volgende:

[..]
Dat ja, en doek die nep marktwerking tussen zorgverzekeraars ook maar op. Die moeten toch allemaal hetzelfde aanbieden, dus daar valt eigenlijk helemaal niet te concurreren. Het enige dat je krijgt is dat er extra geld uitgegeven gaat worden aan marketing en reclame om maar volume te kunnen draaien.
Klopt, het liberaliseren van homogene diensten levert helemaal niks op. Werkt alleen als er een monopolie in stand word gehouden, een mooi voorbeeld is Telecom, daar werkt het prima en besparen de consumenten nu honderden euros per jaar.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')