abonnement Unibet Coolblue
pi_205626268
Tekort aan waarnemend huisartsen, oproep om zorgvraag uit te stellen als dat kan

Door de zomervakantie hebben huisartsenpraktijken in Amsterdam grote moeite om hulpbehoevende patiënten van dienst te kunnen zijn. De zorgsector kampt met een personeelstekort en in de vakantieperiode lopen verschillende praktijken tegen het probleem aan dat ze geen waarnemend artsen kunnen vinden. Het gevolg: patiënten wordt verzocht hun zorgvraag, indien mogelijk, uit te stellen tot na de zomer.



Hoge werkdruk
Begin juli protesteerden huisartsen nog op het Malieveld tegen de hoge werkdruk. Nu is het probleem deze zomer verergerd: omdat het moeilijker dan ooit is om aan waarnemers te komen, hebben de achttien gezondheidscentra van SAG hun patiënten een mail gestuurd. Hierin staat de mededeling dat waarnemend artsen niet gevonden kunnen worden en dat er eigenlijk alleen plek is voor zorg die niet kan wachten. In de mail valt te lezen: "U kunt gebruik maken van www.thuisarts.nl en www.moetiknaardedokter.nl. Pas als die informatie u onvoldoende helpt of blijkt dat een doktersafspraak noodzakelijk is, neemt u contact op met het gezondheidscentrum."

Korter lontje
De druk op het aanwezige personeel neemt toe en het begrip bij patiënten ontbreekt regelmatig. Doktersassistenten merken alleen al aan de telefoontjes dat de situatie vraagt om verandering. "Wat je voornamelijk merkt is dat mensen steeds sneller een korter lontje hebben en dat ze wel heel graag de afspraak vandaag ingepland willen hebben", legt assistent Sajjad Willems uit. "Ze halen dan ook echt alles uit de kast om dat zover te kunnen krijgen dat ze vandaag de afspraak ingepland krijgen."

Dat baart huisarts Langeslag zorgen, want ze voorspelt dat de onprettige sfeer aan de telefoon op langere termijn ook gevolgen heeft. "Als dat dan weer leidt tot ziekte-uitval of invalassistentes die zeggen 'dit is zo onaangenaam, dit werk ga ik niet meer doen', dan is dat ook vervelend", aldus de huisarts. "Dan komen we ook in een soort neerwaartse spiraal en dan zitten we aan het eind van het jaar helemaal met een tekort aan mensen."
https://www.at5.nl/artike(...)-stellen-als-dat-kan
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_205626289
quote:
99s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 12:03 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Pas als die informatie u onvoldoende helpt of blijkt dat een doktersafspraak noodzakelijk is, neemt u contact op met het gezondheidscentrum."
dit is een prima vraag en zou eigenlijk altijd moeten gelden.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205626296
Zo te zien is het de hoogste tijd om de mensheid te decimeren. Hetzij door oorlog, hetzij door virussen.
Er zijn gewoon te veel mensen.
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 13 augustus 2022 @ 12:07:24 #4
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_205626304
Mensen die aan de telefoon vervelend of agressief of zelfs dreigend worden zouden sowieso gelijk naar onderen geschoven moeten worden op de wachtlijstjes. Doe maar gewoon even normaal, om te beginnen.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_205626322
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 12:05 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
dit is een prima vraag en zou eigenlijk altijd moeten gelden.
Als iemand nou tig afspraken in het jaar maakt, ok. Maar bij iemand die incidenteel eens naar een huisarts wil vind ik dit pure onzin. Je betaalt maandelijks een best bedrag aan de zorg, dan mag je best wat terug verwachten.
pi_205626328
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 12:06 schreef Hiddendoe het volgende:
Zo te zien is het de hoogste tijd om de mensheid te decimeren. Hetzij door oorlog, hetzij door virussen.
Er zijn gewoon te veel mensen.
Asociale mensen die de herseninhoud van een amoebe hebben, vooral.
You need to be cold to be queen.
pi_205626332
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 12:07 schreef heywoodu het volgende:
Mensen die aan de telefoon vervelend of agressief of zelfs dreigend worden zouden sowieso gelijk naar onderen geschoven moeten worden op de wachtlijstjes. Doe maar gewoon even normaal, om te beginnen.
Dat sowieso.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 13 augustus 2022 @ 12:11:44 #8
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_205626345
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 12:09 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Dat sowieso.
Sommige mensen lijken echt te denken dat zo'n assistente waar ze mee aan de telefoon zitten daar zit om hun het leven zuur te maken ofzo. Man man man.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  zaterdag 13 augustus 2022 @ 12:12:59 #9
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_205626350
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 12:06 schreef Hiddendoe het volgende:
Er zijn gewoon te veel mensen.
Ja dat roep ik al jaren, maar wat bizar is is dat mensen niet tegen dit feit kunnen.
Als ik dit tegen mensen zeg in een discussie raken ze soms beledigd en stellen ze voor dat ik er maar een einde aan moet maken. Verbeter de wereld en begin bij jezelf he? :)
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_205626573
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 12:11 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Sommige mensen lijken echt te denken dat zo'n assistente waar ze mee aan de telefoon zitten daar zit om hun het leven zuur te maken ofzo. Man man man.
:D precies dit idd. Soms lijkt dat echt de gedachte, alsof er medewerkers express iemand tegenwerken .
pi_205626578
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 12:42 schreef Malavita het volgende:

[..]
:D precies dit idd. Soms lijkt dat echt de gedachte, alsof er medewerkers express iemand tegenwerken .
dat is toch ook zo? ze zorgen er express voor dat er minder afspraken komen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205626582
Gaaf land
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_205626583
quote:
10s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 12:12 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Ja dat roep ik al jaren, maar wat bizar is is dat mensen niet tegen dit feit kunnen.
Als ik dit tegen mensen zeg in een discussie raken ze soms beledigd en stellen ze voor dat ik er maar een einde aan moet maken. Verbeter de wereld en begin bij jezelf he? :)
dat wil ik best doen als gegarandeerd anderen dit ook doen en het probleem wordt opgelost.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205626593
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 12:43 schreef Mexicanobakker het volgende:
Gaaf land
Broos vaasje
pi_205626597
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 12:07 schreef heywoodu het volgende:
Mensen die aan de telefoon vervelend of agressief of zelfs dreigend worden zouden sowieso gelijk naar onderen geschoven moeten worden op de wachtlijstjes. Doe maar gewoon even normaal, om te beginnen.
Grotendeels mee eens, al kan hier in dit geval ook wat anders achter zitten.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_205626603
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 12:42 schreef Malavita het volgende:

[..]
:D precies dit idd. Soms lijkt dat echt de gedachte, alsof er medewerkers express iemand tegenwerken .
Dat doen ze dan ook. Vaak terecht, soms zeer onterecht.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_205626608
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 12:46 schreef marcb1974 het volgende:

[..]
Grotendeels mee eens, al kan hier in dit geval ook wat anders achter zitten.
zeker mijn zus was zo omdat ze niet gehoord werd en als ze als een schaapje zich liet behandelen had ze nu geen been meer gehad.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205626614
Moest laatst helaas avonds naar de spoedpost, zit daar een tokkie mevrouw met een obesitas dochter van een jaar of 10 met alleen een kriebelhoest :')
Later nog even gekeken wat dit nu eigenlijk gekost heeft ¤138 voor 10 minuten
pi_205626631
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 12:09 schreef Waldorf22 het volgende:

[..]
Asociale mensen die de herseninhoud van een amoebe hebben, vooral.
Helaas zijn dat soort mensen net onkruid, ze blijven maar door huppelen... :X
"Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
pi_205626636
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 12:48 schreef etuiedelapiel het volgende:
Moest laatst helaas avonds naar de spoedpost, zit daar een tokkie mevrouw met een obesitas dochter van een jaar of 10 met alleen een kriebelhoest :')
Later nog even gekeken wat dit nu eigenlijk gekost heeft ¤138 voor 10 minuten
Hoe zijn die door de telefoniste van de spoedpost gekomen? Bij de spoedpost in mijn woonplaats krijg je eerst een kruisverhoor voordat je daar een afspraak kunt maken. Met alleen een kriebelhoest lukt je dat echt niet.
pi_205626638
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 12:51 schreef KillerBee4ever het volgende:

[..]
Helaas zijn dat soort mensen net onkruid, ze blijven maar door huppelen... :X
https://en.wikipedia.org/wiki/Idiocracy
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205626641
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 12:48 schreef etuiedelapiel het volgende:
Moest laatst helaas avonds naar de spoedpost, zit daar een tokkie mevrouw met een obesitas dochter van een jaar of 10 met alleen een kriebelhoest :')
Later nog even gekeken wat dit nu eigenlijk gekost heeft ¤138 voor 10 minuten
jA maaR ik beTaaL toCh zoRgveRzekEriNg!!1!
You need to be cold to be queen.
pi_205626651
"Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
pi_205626652
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 12:48 schreef etuiedelapiel het volgende:
Moest laatst helaas avonds naar de spoedpost, zit daar een tokkie mevrouw met een obesitas dochter van een jaar of 10 met alleen een kriebelhoest :')
Later nog even gekeken wat dit nu eigenlijk gekost heeft ¤138 voor 10 minuten
En je punt, behalve de blijkbare behoefte iemand belachelijk te maken :?
stupidity has become as common as common sense was before
pi_205626653
Ik heb een tijd op de SEH gewerkt, niet normaal met wat voor klachten mensen komen en verwachten dat ze meteen door de SEH arts gezien worden. En dan bij de balie assistente gaan zeiken dat het lang duurt terwijl ze net een brancard naar binnen hebben zien rijden :')
You need to be cold to be queen.
pi_205626655
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 12:52 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Hoe zijn die door de telefoniste van de spoedpost gekomen? Bij de spoedpost in mijn woonplaats krijg je eerst een kruisverhoor voordat je daar een afspraak kunt maken. Met alleen een kriebelhoest lukt je dat echt niet.
in de utopie van fok kan alles
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205626658
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 12:54 schreef marcb1974 het volgende:

[..]
En je punt, behalve de blijkbare behoefte iemand belachelijk te maken :?
jezelf belachelijk maken is toch niet erg?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zaterdag 13 augustus 2022 @ 12:56:46 #28
3542 Gia
User under construction
pi_205626671
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 12:48 schreef etuiedelapiel het volgende:
Moest laatst helaas avonds naar de spoedpost, zit daar een tokkie mevrouw met een obesitas dochter van een jaar of 10 met alleen een kriebelhoest :')
Later nog even gekeken wat dit nu eigenlijk gekost heeft ¤138 voor 10 minuten
Voor de spoedpost moet je je aanmelden. Lijkt me sterk dat iemand voor een kriebelhoest mag komen. Zelfs bij je eigen huisarts niet.
Dus waarschijnlijk was er iets anders aan de hand, maar had ze ook een kriebelhoestje.
pi_205626684
Veel van het werk van een huisarts wordt veroorzaakt door een klein gedeelte van zijn patiënten.

Zijn vaak dezelfde mensen die constant aan de telefoon hangen voor elke scheet. En met vage symptonen die je ook wel kan Googlelen.
pi_205626694
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 12:42 schreef Malavita het volgende:

[..]
:D precies dit idd. Soms lijkt dat echt de gedachte, alsof er medewerkers express iemand tegenwerken .
Het is 'expres' en je hebt geen idee hoeveel incompetente mensen er in de zorg werken.
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 13 augustus 2022 @ 13:00:08 #31
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_205626703
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 12:46 schreef marcb1974 het volgende:

[..]
Grotendeels mee eens, al kan hier in dit geval ook wat anders achter zitten.
Ongetwijfeld soms, maar vaak is het ook gewoon ongeduld. "Ik wil vandaag geholpen worden! Geen plek? Dan maak je maar een plek!"

Ja rot op, als het niet spoedeisend is kan dat dus niet zomaar.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_205626707
Ik denk dat de opleiding van huisarts veel te zwaar is voor het werk wat ze doen, zorg dat veel voorkomende handelingen direct door assistenten met een lichtere opleiding wordt gedaan, dingen als mijn bloeddruk meten hoeft echt niet gedaan te worden door iemand met 12 jaar opleiding.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_205626711
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 13:00 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Ongetwijfeld soms, maar vaak is het ook gewoon ongeduld. "Ik wil vandaag geholpen worden! Geen plek? Dan maak je maar een plek!"

Ja rot op, als het niet spoedeisend is kan dat dus niet zomaar.
Daarom ook grotendeels mee eens ;)

En soms is het wel spoedeisend en zal je echt door moeten zetten om er tussen te komen als zij denken van anders.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_205626740
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 13:01 schreef marcb1974 het volgende:

[..]
Daarom ook grotendeels mee eens ;)

En soms is het wel spoedeisend en zal je echt door moeten zetten om er tussen te komen als zij denken van anders.
Dat is inderdaad de andere kant van de medaille. Ik heb tien jaar lang gehad dat ik vaak de dokter zelf nog aan de lijn kreeg en direct een afspraak kon maken omdat hij wist dat ik niet voor onzinnige dingen bel en de laatste 2 jaar moet je eerst een kruisverhoor doorlopen voordat je een afspraak gemaakt hebt.

Ik zie het maar als noodzakelijk kwaad.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_205626815
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 13:00 schreef raptorix het volgende:
Ik denk dat de opleiding van huisarts veel te zwaar is voor het werk wat ze doen, zorg dat veel voorkomende handelingen direct door assistenten met een lichtere opleiding wordt gedaan, dingen als mijn bloeddruk meten hoeft echt niet gedaan te worden door iemand met 12 jaar opleiding.
Als ik in het ziekenhuis kom wordt dat soms ook gewoon door de internist gedaan. Bij de huisarts hebben ze assisten voor dat soort zaken in mijn geval.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_205626841
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 13:21 schreef Monolith het volgende:

[..]
Als ik in het ziekenhuis kom wordt dat soms ook gewoon door de internist gedaan. Bij de huisarts hebben ze assisten voor dat soort zaken in mijn geval.
Ik heb dat nog nooit bij een huisarts gezien, zelfs de praktijk waar ik nu zit met 2 huisartsen hebben ze geen assistent om dit soort dingen te doen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_205626860
ik ben laatst met een gebroken voet weggestuurd moest de volgende dag maar terug komen

lekker hoor die bezuinigingen
  zaterdag 13 augustus 2022 @ 13:30:56 #38
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_205626878
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 13:28 schreef Jahr00n het volgende:
ik ben laatst met een gebroken voet weggestuurd moest de volgende dag maar terug komen

lekker hoor die bezuinigingen
Welke bezuinigingen?
pi_205626883
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 12:06 schreef Hiddendoe het volgende:
Zo te zien is het de hoogste tijd om de mensheid te decimeren. Hetzij door oorlog, hetzij door virussen.
Er zijn gewoon te veel mensen.
Dit bericht zegt niets over het totaal aantal mensen maar over de verhouding tussen het aantal zorgvragers en zorgverleners.
Die is kennelijk scheef.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_205626892
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 13:24 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ik heb dat nog nooit bij een huisarts gezien, zelfs de praktijk waar ik nu zit met 2 huisartsen hebben ze geen assistent om dit soort dingen te doen.
Die van mij zit in een praktijk met 6 huisartsen, dus wellicht maakt dat het verschil.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_205626901
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 13:30 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]
Welke bezuinigingen?
de netto bezuinigen die al jaren en jaren in de zorg zijn.
het beschikbare geld stijgt niet mee met de stijgende zorgvraag.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205626916
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 13:28 schreef Jahr00n het volgende:
ik ben laatst met een gebroken voet weggestuurd moest de volgende dag maar terug komen

lekker hoor die bezuinigingen
mijn zus is tijdens corona meerdere keren naar huis gestuurd met een ontstoken been, dat in diameter ca 3x vergroot was.
Pa na random doktoren bellen en de zieligheidskaart trekken was er eigenlijk een doktor die wou helpen hoewel het niet mocht en die schrok zo hevig en zei dat het geen 2 dagen meer had mogen duren, want dan moest er geamputeerd worden.
Na antibotica was het in 3 dagen nagenoeg weg.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zaterdag 13 augustus 2022 @ 13:41:32 #43
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_205626969
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 13:33 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
de netto bezuinigen die al jaren en jaren in de zorg zijn.
het beschikbare geld stijgt niet mee met de stijgende zorgvraag.
De afgelopen jaren is er alleen maar meer geld aan zorg besteed.

pi_205626979
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 13:41 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]
De afgelopen jaren is er alleen maar meer geld aan zorg besteed.

[ afbeelding ]
klopt inderdaad _O-

en toch klopt mijn verhaal. Als je het niet snapt dan heb je pech, ik ben geen leraar
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205627000
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 13:33 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
de netto bezuinigen die al jaren en jaren in de zorg zijn.
het beschikbare geld stijgt niet mee met de stijgende zorgvraag.
Mjah, zonder die netto bezuinigingen wordt het ook niet meer houdbaar. De keuzes moeten gemaakt worden.
De vraag is of het probleem uit dit topic komt door bezuinigingen of door andere factoren, (of een beetje van alles)
stupidity has become as common as common sense was before
  zaterdag 13 augustus 2022 @ 13:44:33 #46
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_205627007
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 13:42 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
klopt inderdaad _O-

en toch klopt mijn verhaal. Als je het niet snapt dan heb je pech, ik ben geen leraar
Je kunt de zorgkosten niet met de vraag laten meegroeien. Dat is met de vergrijzing onbetaalbaar.

[ Bericht 0% gewijzigd door Van_Poppel op 13-08-2022 14:04:51 ]
pi_205627237
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 13:44 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]
Je kunt de zorgkosten niet met de vraag laten meegroeien. Dat is met de vergrijzing onbetaalbaar.
Vvd narratief geinternaliseerd _O_
  zaterdag 13 augustus 2022 @ 14:41:51 #48
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_205627374
Tussen al die raketgeleerden en ingenieurs in Ter Apel zal toch ook wel een arts zitten
Ik ben inmiddels overleden
pi_205627377
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 13:44 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]
Je kunt de zorgkosten niet met de vraag laten meegroeien. Dat is met de vergrijzing onbetaalbaar.
Dat is een mooie aanvulling op mijn post
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205627389
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 12:52 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Hoe zijn die door de telefoniste van de spoedpost gekomen? Bij de spoedpost in mijn woonplaats krijg je eerst een kruisverhoor voordat je daar een afspraak kunt maken. Met alleen een kriebelhoest lukt je dat echt niet.
Aandikken, overdrijven blabla
pi_205627398
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 12:54 schreef marcb1974 het volgende:

[..]
En je punt, behalve de blijkbare behoefte iemand belachelijk te maken :?
Ze maken zichzelf wel belachelijk door zoiets in de wachtruimte te vertellen.
pi_205627437
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 14:46 schreef etuiedelapiel het volgende:

[..]
Ze maken zichzelf wel belachelijk door zoiets in de wachtruimte te vertellen.
Dat haal ik er niet uit. Ik haal eruit dat de poster een dokter is met rontgen ogen, mri handen om de conclusie te trekken dat het alleen kriebelhoest is.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205627449
Alles gaat volledig naar de kut op dit moment......
Eens kijken
  zaterdag 13 augustus 2022 @ 15:03:57 #54
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_205627483
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 13:00 schreef raptorix het volgende:
Ik denk dat de opleiding van huisarts veel te zwaar is voor het werk wat ze doen, zorg dat veel voorkomende handelingen direct door assistenten met een lichtere opleiding wordt gedaan, dingen als mijn bloeddruk meten hoeft echt niet gedaan te worden door iemand met 12 jaar opleiding.
Dat bloeddruk meten is toch zo gedaan, om daar een assistente voor op te trommelen… die ondertussen zinnige dingen kan doen heeft ook geen zin.
Want alleen bloeddruk meten is echt niet het enige wat de huisarts dan doet tijdens een visite.
Maar die gegevens heeft hij wel nodig om conclusies te kunnen trekken over wat er aan de hand kan zijn.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_205627533
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 14:13 schreef PotjeSambal het volgende:

[..]
Vvd narratief geinternaliseerd _O_
Vertel even hoe het wél moet dan. Volgens mij is er weinig vreemds of VVD’s aan de stelling dat je de zorgkosten niet langer zo kan laten stijgen als nu gebeurt. Is gewoon niet houdbaar.
pi_205627542
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 12:52 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Hoe zijn die door de telefoniste van de spoedpost gekomen? Bij de spoedpost in mijn woonplaats krijg je eerst een kruisverhoor voordat je daar een afspraak kunt maken. Met alleen een kriebelhoest lukt je dat echt niet.
je gaat er gewoon naartoe
  zaterdag 13 augustus 2022 @ 15:16:37 #57
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_205627544
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 13:00 schreef raptorix het volgende:
Ik denk dat de opleiding van huisarts veel te zwaar is voor het werk wat ze doen, zorg dat veel voorkomende handelingen direct door assistenten met een lichtere opleiding wordt gedaan, dingen als mijn bloeddruk meten hoeft echt niet gedaan te worden door iemand met 12 jaar opleiding.
En daar kan je zelf gewoon een apparaat voor kopen. Net als voor je bloedsuiker en cholesterol.

[ Bericht 2% gewijzigd door Eightyone op 13-08-2022 15:32:18 ]
pi_205627570
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 14:46 schreef etuiedelapiel het volgende:

[..]
Ze maken zichzelf wel belachelijk door zoiets in de wachtruimte te vertellen.
.
pi_205627574
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 14:53 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Dat haal ik er niet uit. Ik haal eruit dat de poster een dokter is met rontgen ogen, mri handen om de conclusie te trekken dat het alleen kriebelhoest is.
Je was erbij :?
pi_205627603
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 15:15 schreef mschol het volgende:

[..]
je gaat er gewoon naartoe
Hier kom je niet langs de bewaking zonder afspraak. Je moet je id kaart laten zien bij binnenkomst. Dan word gecheckt of je een afspraak hebt of niet.
pi_205627619
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 15:22 schreef etuiedelapiel het volgende:

[..]
Je was erbij :?
nee, ik schreef dat haal ik er niet uit, en dat betekent uit het bericht.
Hetgeen ik daarna schreef haal ik wel uit het bericht.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zaterdag 13 augustus 2022 @ 15:31:47 #62
486162 EenAndereWeg
houd 1,5 meter afstand
pi_205627634
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 12:48 schreef etuiedelapiel het volgende:
Moest laatst helaas avonds naar de spoedpost, zit daar een tokkie mevrouw met een obesitas dochter van een jaar of 10 met alleen een kriebelhoest :')
Later nog even gekeken wat dit nu eigenlijk gekost heeft ¤138 voor 10 minuten
Je hoorde iemand hoesten in de wachtkamer. Je weet niet de echte reden van de SEH bezoek.
Dus als iemand een scheet zou laten in de wachtkamer zou jij tot de conclusie komen dat hij daar is vanwege darmproblemen?
Hoe simpel kun je zijn.
houd ANDERHALVE METER afstand
pi_205627668
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 14:56 schreef Maharski het volgende:
Alles gaat volledig naar de kut op dit moment......
Nieuw elan.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zaterdag 13 augustus 2022 @ 15:42:35 #64
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_205627679
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 13:36 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
mijn zus is tijdens corona meerdere keren naar huis gestuurd met een ontstoken been, dat in diameter ca 3x vergroot was.
Pa na random doktoren bellen en de zieligheidskaart trekken was er eigenlijk een doktor die wou helpen hoewel het niet mocht en die schrok zo hevig en zei dat het geen 2 dagen meer had mogen duren, want dan moest er geamputeerd worden.
Na antibotica was het in 3 dagen nagenoeg weg.
:{

Oké, dat is dan weer het andere uiterste. Schandalig zeg. Is er daarna door die arts nog iets ondernomen tegen die weigeraars? Geen idee of dat kan, maar al is het maar gewoon ze aanspreken op hun duidelijk verkeerde inschatting.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_205627717
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 14:13 schreef PotjeSambal het volgende:

[..]
Vvd narratief geinternaliseerd _O_
Jij wil de geldkraan onbeperkt laten lopen richting de zorg ?
Het loop al de spuigaten uit met de jaarlijkse toename, dit is niet lang meer houdbaar.
En nee, absoluut geen VVD'er.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_205627727
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 14:56 schreef Maharski het volgende:
Alles gaat volledig naar de kut op dit moment......
Niemand durft het bijna te zeggen, maar dit land zit vol met systeem corruptie, er is genoeg geld, maar het stroomt allemaal richting de vriendjes, in Nederland betalen we geen enveloppen met zwart geld, we huren gewoon een consultancy bureau in.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_205627739
Het land is vol. Overvol. De instellingen capituleren onder de enorme vraag voor van alles en nog wat.
pi_205627808
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 15:42 schreef Kriegel het volgende:

[..]
:{

Oké, dat is dan weer het andere uiterste. Schandalig zeg. Is er daarna door die arts nog iets ondernomen tegen die weigeraars? Geen idee of dat kan, maar al is het maar gewoon ze aanspreken op hun duidelijk verkeerde inschatting.
alsof dat zin heeft? Die hebben dan wel een verhaal klaar liggen dat er nog testen moesten worden uitgevoerd ofzo. Die strijd is zinloos en levert niks op en kost veelst te veel energie.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205627847
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 15:52 schreef raptorix het volgende:
Niemand durft het bijna te zeggen, maar dit land zit vol met systeem corruptie, er is genoeg geld, maar het stroomt allemaal richting de vriendjes, in Nederland betalen we geen enveloppen met zwart geld, we huren gewoon een consultancy bureau in.
https://www.facebook.com/(...)kRjNM2K6NpHUMwkHtJSl

weet niet of je dit kan openen, maar dit gaat erover...
Eens kijken
pi_205627893
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 12:43 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
dat is toch ook zo? ze zorgen er express voor dat er minder afspraken komen.
je denkt dat ze het leuk vinden om mensen teleur te stellen?
pi_205627900
Ik zat vorige week bij een jongen in de trein, denk dat hij 23 was, toen de reiziger naast hem vroeg wat hij voor werk deed vertelde dat hij voor KPMG werkte, en dat hij strategisch advies gaf aan ziekenhuizen, nee nee, geen rapporten, powerpoints, want dat was tegenwoordig de standaard, hoe de fuck geeft iemand voor een tarief van 300 per uur op die leeftijd strategisch advies in de zorg, nou als je je afvraagt waarom zorg zo duur is, hier door dus.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_205627908
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 12:59 schreef FlauwKapsel het volgende:

[..]
Het is 'expres' en je hebt geen idee hoeveel incompetente mensen er in de zorg werken.
ok taalnazi :D

Men denkt medewerkers, in welke branche dan ook, schandalig te kunnen en mogen behandelen.

Wat een onzin zeg.
pi_205627909
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 16:25 schreef Malavita het volgende:

[..]
je denkt dat ze het leuk vinden om mensen teleur te stellen?
nee, wat een rare conclusie van mijn bericht
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205627914
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 16:28 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
nee, wat een rare conclusie van mijn bericht
wees zelf dan eens wat duidelijker :)
pi_205627920
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 16:28 schreef Malavita het volgende:

[..]
wees zelf dan eens wat duidelijker :)
dat kan ik niet
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zaterdag 13 augustus 2022 @ 16:32:35 #76
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_205627934
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 15:54 schreef Confetti het volgende:
Het land is vol. Overvol. De instellingen capituleren onder de enorme vraag voor van alles en nog wat.
Wat verder natuurlijk een onzin reden is

Laten we even kijken naar Zuid-Korea, waar mijn schoonfamilie zit dus ik kom er vrij vaak

- Minder kinderen/jongeren
- 2 keer zo groot als Nederland maar wel 52 miljoen mensen
- Veel meer ouderen
- Een Zuid-Koreaan gaat gemiddeld 7 keer per jaar naar de dokter

Maar:
- Je kan zo per direct bij elk ziekenhuis terecht
- Vrijwel geen wachtrijen in het ziekenhuis
- Geen gedoe met huisartsen
- Ik betaalde - zonder verzekering - 30 euro voor een gesprek, xray foto's, medicijnen en een korte behandeling.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_205628214
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 16:26 schreef raptorix het volgende:
Ik zat vorige week bij een jongen in de trein, denk dat hij 23 was, toen de reiziger naast hem vroeg wat hij voor werk deed vertelde dat hij voor KPMG werkte, en dat hij strategisch advies gaf aan ziekenhuizen, nee nee, geen rapporten, powerpoints, want dat was tegenwoordig de standaard, hoe de fuck geeft iemand voor een tarief van 300 per uur op die leeftijd strategisch advies in de zorg, nou als je je afvraagt waarom zorg zo duur is, hier door dus.
Tja, wij hebben een tijd geleden gekozen voor meer marktwerking in de zorg.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_205628218
Een ander groot probleem is dat we misschien eens kritisch moeten kijken naar de zorgkosten van echt ouderen, we geven gigantische bedragen uit aan een hele kleine groep.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_205628221
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 17:20 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Tja, wij hebben een tijd geleden gekozen voor meer marktwerking in de zorg.
A dat hebben we niet gekozen, en B we hebben geen marktwerking in de zorg, was het maar waar dat we dat hadden.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_205628250
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 13:24 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ik heb dat nog nooit bij een huisarts gezien, zelfs de praktijk waar ik nu zit met 2 huisartsen hebben ze geen assistent om dit soort dingen te doen.
Bij mij wel.
  zaterdag 13 augustus 2022 @ 17:32:13 #81
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_205628281
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 17:21 schreef raptorix het volgende:

[..]
A dat hebben we niet gekozen, en B we hebben geen marktwerking in de zorg, was het maar waar dat we dat hadden.
De zorg wordt nu inderdaad nog volledig met publieke middelen gefinancierd. Er is dus geen enkele prikkel om zuiniger met zorg om te gaan. Het is immers “gratis”.
pi_205628283
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 16:26 schreef raptorix het volgende:
Ik zat vorige week bij een jongen in de trein, denk dat hij 23 was, toen de reiziger naast hem vroeg wat hij voor werk deed vertelde dat hij voor KPMG werkte, en dat hij strategisch advies gaf aan ziekenhuizen, nee nee, geen rapporten, powerpoints, want dat was tegenwoordig de standaard, hoe de fuck geeft iemand voor een tarief van 300 per uur op die leeftijd strategisch advies in de zorg, nou als je je afvraagt waarom zorg zo duur is, hier door dus.
Je weet zijn leeftijd niet. Dus even dimmen.
pi_205628290
Allemaal van die parttimers zeker :')

Voor iedere huisarts die met pensioen gaat heb je bijkans 2 nieuwe nodig om aan dezelfde capaciteit te komen.
pi_205628298
quote:
2s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 16:32 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Wat verder natuurlijk een onzin reden is

Laten we even kijken naar Zuid-Korea, waar mijn schoonfamilie zit dus ik kom er vrij vaak

- Minder kinderen/jongeren
- 2 keer zo groot als Nederland maar wel 52 miljoen mensen
- Veel meer ouderen
- Een Zuid-Koreaan gaat gemiddeld 7 keer per jaar naar de dokter

Maar:
- Je kan zo per direct bij elk ziekenhuis terecht
- Vrijwel geen wachtrijen in het ziekenhuis
- Geen gedoe met huisartsen
- Ik betaalde - zonder verzekering - 30 euro voor een gesprek, xray foto's, medicijnen en een korte behandeling.
En hoe zijn de andere voorzieningen geregeld in Zuid-Korea?
pi_205628304
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 17:32 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Je weet zijn leeftijd niet. Dus even dimmen.
Laat ik zo zeggen dat hij piepjong was en dat hij zelf vertelde dat hij net klaar was met studeren.
Daarnaast vind ik van het zotte dat al die overheids instellingen en non-profits teren op "advies", als je zelf duur betaalde mensen hebt, mag ik verwachten dat je niet afhankelijk bent van miljoenen aan advies van derden, dan kun je net zo goed die mensen op doeken en alleen nog maar adviseurs inhuren.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_205628330
...

[ Bericht 98% gewijzigd door raptorix op 13-08-2022 19:14:25 ]
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zaterdag 13 augustus 2022 @ 17:46:24 #87
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_205628356
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 17:34 schreef potjecreme het volgende:

[..]
En hoe zijn de andere voorzieningen geregeld in Zuid-Korea?
Ongeveer hetzelfde zou ik zeggen. Huizenprijzen wel een stuk hoger dan in NL (1,5 keer ongeveer) maar OV weer een stuk lager. Pensioenen zijn iets minder geloof ik, dus mensen werken lang door.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_205628386
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 17:32 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]
De zorg wordt nu inderdaad nog volledig met publieke middelen gefinancierd. Er is dus geen enkele prikkel om zuiniger met zorg om te gaan. Het is immers “gratis”.
De meeste zorg van de huisarts gaat toch nog steeds naar weldoorvoede sporters? Terwijl wegens gebrek aan capabele huisartsen de zorgmijders thuis of in de goot liggen te creperen.
  zaterdag 13 augustus 2022 @ 17:53:39 #89
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_205628393
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 17:52 schreef torentje het volgende:

[..]
De meeste zorg van de huisarts gaat toch nog steeds naar weldoorvoede sporters? Terwijl wegens gebrek aan capabele huisartsen de zorgmijders thuis of in de goot liggen te creperen.
Bezoek aan de huisarts is gratis. Het kost je geen eigen risico.
pi_205628551
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 16:27 schreef Malavita het volgende:

[..]
ok taalnazi :D

Men denkt medewerkers, in welke branche dan ook, schandalig te kunnen en mogen behandelen.

Wat een onzin zeg.
Laat dat taalnazi maar zitten. Focus je op het andere deel. Mensen kunnen daar flink gefrustreerd door raken. De eerste 10 keer wellicht niet maar de elfde kan het gewoon genoeg zijn en dan kan men wel eens uit z'n slof schieten. En dat hoeft niet schandalig te zijn. Dat kan gewoon geirriteerd zijn.
pi_205628624
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 13:24 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ik heb dat nog nooit bij een huisarts gezien, zelfs de praktijk waar ik nu zit met 2 huisartsen hebben ze geen assistent om dit soort dingen te doen.
Bij mij ook, en die assistenten nemen echt heel veel werk van de huisarts uit handen.

Ook door het verlenen van zorg.

Maar ik woon wel in Brabant.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_205628650
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 18:32 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Bij mij ook, en die assistenten nemen echt heel veel werk van de huisarts uit handen.

Ook door het verlenen van zorg.

Maar ik woon wel in Brabant.
Ik in Amsterdam en ook daar doen de assistenten veel.
pi_205628712
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 17:53 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]
Bezoek aan de huisarts is gratis. Het kost je geen eigen risico.
Zorgmijders gaan niet zo snel naar een huisarts, ook al is dat gratis.
pi_205629549
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 18:23 schreef FlauwKapsel het volgende:

[..]
Laat dat taalnazi maar zitten. Focus je op het andere deel. Mensen kunnen daar flink gefrustreerd door raken. De eerste 10 keer wellicht niet maar de elfde kan het gewoon genoeg zijn en dan kan men wel eens uit z'n slof schieten. En dat hoeft niet schandalig te zijn. Dat kan gewoon geirriteerd zijn.
ok :)

Tuurlijk snap ik die frustratie dan. Maar als ik hoor hoe mensen tekeer gaan tegen helpdeskmedewerkers of de doktersassistentes denk ik doe ff normaal. Vorige week ook in de supermarkt zag in een vakkenvuller helemaal verrot gescholden worden ondat een bepaald product er al weken niet was. Hou op hoor :') gelukkig door een aantal mensen inclusief de manager op zijn plek gezet.
  zaterdag 13 augustus 2022 @ 20:17:08 #95
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_205629681
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 13:00 schreef raptorix het volgende:
... dingen als mijn bloeddruk meten hoeft echt niet gedaan te worden door iemand met 12 jaar opleiding.
Zijn er nog praktijken waar dat door een arts wordt gedaan, dan? En trouwens, bloeddruk meten kun je ook thuis. Een betrouwbare meter kost een paar tientjes.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_205630007
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 20:00 schreef Malavita het volgende:

[..]
ok :)

Tuurlijk snap ik die frustratie dan. Maar als ik hoor hoe mensen tekeer gaan tegen helpdeskmedewerkers of de doktersassistentes denk ik doe ff normaal. Vorige week ook in de supermarkt zag in een vakkenvuller helemaal verrot gescholden worden ondat een bepaald product er al weken niet was. Hou op hoor :') gelukkig door een aantal mensen inclusief de manager op zijn plek gezet.
Is ook nier wat ik ik zei
pi_205630344
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 20:17 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Zijn er nog praktijken waar dat door een arts wordt gedaan, dan? En trouwens, bloeddruk meten kun je ook thuis. Een betrouwbare meter kost een paar tientjes.
Veel praktijken met 1 huisarts werken nog op de ouderwetse manier, maar de administratieve taken die ieder jaar groter worden maakt dat steeds moeilijker.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zaterdag 13 augustus 2022 @ 21:44:02 #98
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_205630506
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 21:28 schreef voetbalmanager2 het volgende:

Veel praktijken met 1 huisarts werken nog op de ouderwetse manier
Dat zal dan wel meer in de provincie zijn, vermoed ik?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_205630530
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 21:28 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Veel praktijken met 1 huisarts werken nog op de ouderwetse manier, maar de administratieve taken die ieder jaar groter worden maakt dat steeds moeilijker.
Elke MBO er kan daar helpen, die zorgarmoede houden ze ook deels zelf in stand.
pi_205630825
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 21:44 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Dat zal dan wel meer in de provincie zijn, vermoed ik?
Vaak wel, ja.
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 21:46 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Elke MBO er kan daar helpen, die zorgarmoede houden ze ook deels zelf in stand.
Nee, een huisarts moet veel van die administratieve taken zelf invullen. Dat is 'ie wettelijk verplicht.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')