abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zondag 14 augustus 2022 @ 04:58:59 #76
3542 Gia
User under construction
pi_205632877
Krijgt de dader van dat soort moorden ook de uitgeloofde prijs ooit?
  zondag 14 augustus 2022 @ 07:12:19 #77
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_205632921
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 23:35 schreef EttovanBelgie het volgende:
Samuel Paty was bij mij ook wel de druppel ja.
Bij mij staat de kelder al blank dus die moord was de zoveelste druppel, voordat Paty begraven was hadden we die petitie van onze medelanders (120K+ keer getekend) om toch vooral prenten van ome Mo te verbieden. Dat was ook weer een druppel.
pi_205633033
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 04:58 schreef Gia het volgende:
Waarschijnlijk wel, aangezien iedereen gewoon gaat werken, zodat criminelen zonder tijd hoeven te verspillen met werken de gemaakte producten en diensten kunnen kopen met geld.
pi_205633070
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 23:58 schreef Bloemkool het volgende:
Dit laat zien dat iedereen die in de profeet gelooft en dit soort uitspraken niet veroordeeld niet thuis hoort in Europa of enig ander westers land.
Misschien deed de aanslagpleger het ook vanuit zijn voetbalhart. Moeten dan alle voetbalfans dit veroordelen?
Ik heb een aanslag nog nooit officieel veroordeeld en vanuit links en rechts gebeurt er regelmatig iets (zij het 'klein'). Jij wel druk met veroordelen?
pi_205633745
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 04:58 schreef Gia het volgende:
In het hiernamaals. Khomeini is al een tijdje dood.
pi_205633767
quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2022 08:38 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Misschien deed de aanslagpleger het ook vanuit zijn voetbalhart. Moeten dan alle voetbalfans dit veroordelen?
Ik heb een aanslag nog nooit officieel veroordeeld en vanuit links en rechts gebeurt er regelmatig iets (zij het 'klein'). Jij wel druk met veroordelen?
Ik vind dat elke blanke man dan ook openlijk de terroristische daden van andere blanken moet veroordelen. En dat alle 2 miljard christenen zich openlijk moeten uitspreken over de misdaden van de katholieke kerk.
pi_205634159
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 10:30 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Ik vind dat elke blanke man dan ook openlijk de terroristische daden van andere blanken moet veroordelen. En dat alle 2 miljard christenen zich openlijk moeten uitspreken over de misdaden van de katholieke kerk.
Als moslims dat moeten dan lijkt mij dat een ja inderdaad
  zondag 14 augustus 2022 @ 11:36:56 #83
214643 Nober
#Altijdtegenons
pi_205634188
quote:

[..]
Religekkies moeten we gewoon mee stoppen.
pi_205634413
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 11:36 schreef Nober het volgende:

[..]
Religekkies moeten we gewoon mee stoppen.
OK. Ook aan jou dan de vraag hoe je je dat praktisch gezien voorstelt.
  zondag 14 augustus 2022 @ 12:07:59 #85
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_205634433
quote:

[..]
Ik vind dat elke blanke man dan ook openlijk de terroristische daden van andere blanken moet veroordelen.
Blank zijn is geen ideologie. Islam wel.

En laat islam nou net een religie zijn waar moderatie zeldzaam is in de groep
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_205634486
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 12:07 schreef SpecialK het volgende:

[..]
Blank zijn is geen ideologie. Islam wel.

En laat islam nou net een religie zijn waar moderatie zeldzaam is in de groep
Plus dat blank zich ook niet constant presenteert als n groep.
Doen ze dat wel door bijvoorbeeld bij een motorbende aansluiten en vanuit de groep gebeurt wat, dan wel.
En ben je dat na duizenden keren zat dan stap je uit de groep/ideologie.
  zondag 14 augustus 2022 @ 12:23:03 #87
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_205634547
quote:

[..]
Geen probleem, als iets fout is, dan is het fout, ongeacht kleur religie, politieke voorkeur, seksuele voorkeur of wat dan ook.

Om maar een oud spreekwoord tevoorschijn te halen; wat u wilt dat niet geschiet, doe dat ook een ander niet.

Ik keur het allemaal af. Gewoon normaal doen mensen. :)
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_205634661
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 12:23 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Geen probleem, als iets fout is, dan is het fout, ongeacht kleur religie, politieke voorkeur, seksuele voorkeur of wat dan ook.

Om maar een oud spreekwoord tevoorschijn te halen; wat u wilt dat niet geschiet, doe dat ook een ander niet.

Ik keur het allemaal af. Gewoon normaal doen mensen. :)
Aha. Maar als iets fout is, moet dan iedereen die een bepaald kenmerk met de dader deelt, ook nog even expliciet bevestigen dat het inderdaad fout was?

Ik vrees namelijk dat ik daar dan een dagtaak aan ga krijgen.
  zondag 14 augustus 2022 @ 12:37:40 #89
182233 thedeedster
pi_205634688
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 12:34 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Aha. Maar als iets fout is, moet dan iedereen die een bepaald kenmerk met de dader deelt, ook nog even expliciet bevestigen dat het inderdaad fout was?

Ik vrees namelijk dat ik daar dan een dagtaak aan ga krijgen.
Nee, dat heb ik al eerder in de draad gezegd; je kunt een hele groepering hier niet op aanspreken.

quote:
Wanneer moslims - terecht overigens- klagen dat iedereen over een kam wordt geschoren, beklaag je dan bij dze man.
Laat ik het zo stellen; niks moet.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_205634692
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 12:16 schreef ReplaR het volgende:

[..]
Doen ze dat wel door bijvoorbeeld bij een motorbende aansluiten en vanuit de groep gebeurt wat, dan wel.
Moslims presenteren zich wel als n groep? Hoe doen ze dat dan? Presenteren christenen zich dan ook als n groep? Of ligt dat anders?

En laten we zeggen dat jij heel erg fan bent van Feyenoord (of een andere club). Zou je dan moeten stoppen met Feyenoord-fan zijn, wanneer Feyenoord-hooligans zich keer op keer misdragen?
pi_205634698
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 12:16 schreef ReplaR het volgende:

[..]
Dus die miljoen Nederlanders hebben zich gepresenteerd met die aanslagplegers madrid, Brussel, Londen, Parijs etc?
pi_205634711
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 12:37 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Nee, dat heb ik al eerder in de draad gezegd; je kunt een hele groepering hier niet op aanspreken.
[..]
Laat ik het zo stellen; niks moet.
Toch lees ik in dit soort topics keer op keer dat moslims dit soort daden openlijk af zouden moeten keuren. Sterker: er zijn hier zelfs mensen die beweren dat elke moslim die dat niet doet, het land uit zou moeten.
  zondag 14 augustus 2022 @ 12:42:46 #93
182233 thedeedster
pi_205634745
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 12:39 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Toch lees ik in dit soort topics keer op keer dat moslims dit soort daden openlijk af zouden moeten keuren. Sterker: er zijn hier zelfs mensen die beweren dat elke moslim die dat niet doet, het land uit zou moeten.
Overtrokken beweringen naar mijn mening.

Ik heb kritiek op dat geloof op sommige punten. Maar ik wil geen geloven verbieden. Wat mij betreft gaat de individuele vrijheid voor.

Maar als anderen aan mijn individuele vrijheid willen morrelen, dan reageer ik. Prima als iets heilig is voor iemand, het is niet heilig voor mij en ik voel me dan ook totaal niet verbonden aan de bepaalde regels en voorschriften.
pi_205634798
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 12:42 schreef thedeedster het volgende:
Maar als anderen aan mijn individuele vrijheid willen morrelen, dan reageer ik. Prima als iets heilig is voor iemand, het is niet heilig voor mij en ik voel me dan ook totaal niet verbonden aan de bepaalde regels en voorschriften.
Dat lijkt me een gezonde houding. Tenzij je bijv. de (prachtige!) Aya Sophia in Istanbul van binnen zou willen zien. Ik neem aan dat je het dan wel logisch vindt om je te conformeren aan de regels, dan wel om toch van het bezoek af te zien.
pi_205634888
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 09:26 schreef Nober het volgende:
Hebben er al moslims in Nederland afstand hiervan genomen?
Ja. Meteen op 9/11 al en voor hen geldt: eens gezegd blijft gezegd.

Veel islamitische mannen kunnen zich dan ook kapot ergeren dat Nederlanders kennelijk z wispelturig zijn (of z stokdoof) dat hun eigen meningen hooguit 24 uur geldig zijn en ze daardoor ook van anderen verwachten dat die iedere dag opnieuw & zo luidkeels mogelijk hun meningen herbevestigen en afstand nemen, want "anders zijn ze vast voorstanders van terrorisme ofzo."

Om een islamitische ex-collega te citeren: "Onze Korangeleerden hebben afstand genomen, onze imam heeft afstand genomen, mijn hele gezin inclusief mijzelf heeft (eigenlijk geheel ten overvloede) afstand genomen, maar het lijkt wel of sommige Nederlanders het niet willen horen - en dat zou dan onze schuld zijn. Geloof me, als wij, of onze imam, of de korangeleerden van mening veranderen, melden we dat heus wel."

(Vrijwel alle islamitische vrouwen die ik ken hebben een geheel eigen benadering: die verwerken voornoemd afstand nemen een paar keer per dag automatisch in de conversatie, net zoals ze overal "insh'allah"(1) doorheen gooien.) :D

(1) officieel "als God/Allah het wil" maar in de dagelijkse spreektaal is het meer een equivalent van ons eigen "ik moet het nog zien" :P

.

...haatreakties in 3... 2... 1... :P
  zondag 14 augustus 2022 @ 13:02:00 #96
182233 thedeedster
pi_205634904
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 12:49 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Dat lijkt me een gezonde houding. Tenzij je bijv. de (prachtige!) Aya Sophia in Istanbul van binnen zou willen zien. Ik neem aan dat je het dan wel logisch vindt om je te conformeren aan de regels, dan wel om toch van het bezoek af te zien.
Geweldig om te zien. Echt indrukwekkend. Absolute aanrader.

Toen ik de blauwe Moskee bezocht heb, heb ik uiteraard mijn schoeisel uitgedaan. Als je ergens op bezoek bent, dan gedraag je je naar de daar geldende regels.

De Aya Sophia was tijdens mijn bezoek geen officile moskee, daar hoefde ik geen schoenen uit te doen.
pi_205634992
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 09:26 schreef Nober het volgende:
Hebben er al moslims in Nederland afstand hiervan genomen? En misschien zelfs wel steun betuigd aan Wilders en Rushdie?
Waarom is dat noodzakelijk Rushdie is toch irrelevant en Nederlanders nemen toch ook geen afstand van kinderverkrschters die naar Limburg en Thailand gaan
pi_205635052
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 13:15 schreef corehype het volgende:

[..]
Waarom is dat noodzakelijk Rushdie is toch irrelevant en Nederlanders nemen toch ook geen afstand van kinderverkrschters die naar Limburg en Thailand gaan
Is Mohammed met Aysa naar Limburg en Thailand geweest?
pi_205635224
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 13:22 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Is Mohammed met Aysa naar Limburg en Thailand geweest?
Nee naar Rotherham en Rochdale.
pi_205635418
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 13:42 schreef ReplaR het volgende:

[..]
Nee naar Rotherham en Rochdale.
Je mag hier grappen over maken want Aysa was duidelijk niet zijn dochter en hetgeen van de leeftijdsverschil staat in de Koran en dat we dat naar moderne maatstaven vreemd vinden is een feit. Je mag m alleen niet afbeelden.

Wat ik los van Rushdie altijd wat apart vind is dat Mohammed een profeet was net als Jezus en sommige stellen dat Jezus een belangrijkere profeet was voor de Islam omdat hij vaker wordt genoemd.

Dat Moslims alleen het beledigen van God / Allah (de ongenadige God / zie de scheppende / God de vader in Christdom) zogenaamd erg vinden maar daarbij ook het beledigen van een sterfelijk persoon als Mohammed met al zn opgetekende tekortkomingen soms erg vinden terwijl je m niet kunt aanbidden en daar net als Hazes en zijn tienerbruid Rachel grappen over zou mogen maken omdat het feitelijk juist is.

Maar als je Jezus vervloekt en bekritiseert, dan vinden ze t allemaal wel prima. Het is dus uiterst arbitrair qua welke van de in de Koran genoemde profeten je bespot of bekritiseert en hoe. Die woede is iets van bepaalde Moslims en niet iets wat de Koran opdraagt.

Als Moslims hier wat relaxter over kunnen doen ipv primair en blind reageren met woede dan kunnen we misschien wat meer samenleven ipv langs elkaar heen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Beathoven op 14-08-2022 14:14:36 ]
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')