abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_205627459
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 14:13 schreef Tobias19xx het volgende:

[..]
Toen FOK! nog druk was waren er hier genoeg moslims die dit soort dingen afkeurden.
Zitten hier nog wel moslims?

Verder keurt geen enkele christelijke Nederlander dit af, maar is die alleen maar bezig met 2 miljard moslims
pi_205627461
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 14:55 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ik zal een twitteraccount aanmaken en iets soortgelijks Twittereren. Kan jij helemaal schuimbekken vanwege een tweet van een onbekend en anonieme iemand. Geen zorgen ik doe her in het Arabisch
Wel links de schuld geven dan hè, anders is het niet geloofwaardig.
pi_205627465
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 14:58 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Wel links de schuld geven dan hè, anders is het niet geloofwaardig.
Mag je van linkse mensen, zoals opgebaarde, niet zeggen want dat is rAcIsMe
pi_205627472
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 15:00 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Mag je volgens linkse mensen zoals opgebaarde niet zeggen want dat is rAcIsMe
Maak je toch gewoon twee Twitteraccounts. Steek er toch wat moeite in jongen. :P
  Beste debater 2022 zaterdag 13 augustus 2022 @ 15:02:37 #55
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205627476
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 15:00 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Mag je van linkse mensen, zoals opgebaarde, niet zeggen want dat is rAcIsMe
Ik ben links. Echt links, dat wel.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_205627621
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 15:02 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ik ben links. Echt links, dat wel.
:o ik schrijf dan wel weer met rechts
  zaterdag 13 augustus 2022 @ 16:10:17 #57
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_205627816
Dit heeft niks met de islam te maken.
De islam staat namelijk voor vrede en barmhartigheid
Ik ben inmiddels overleden
pi_205628136
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 14:13 schreef Tobias19xx het volgende:

[..]
Toen FOK! nog druk was waren er hier genoeg moslims die dit soort dingen afkeurden.
Maar duidelijke voorbeelden kan je niet geven.
  zaterdag 13 augustus 2022 @ 17:11:44 #59
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_205628162
De Europese unie ging toch werknemers ophalen uit Pakistan vanaf einde dit jaar? :') :')
Lekker naïef..
pi_205628282
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 15:30 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
:o ik schrijf dan wel weer met rechts
Als je een net handschrift hebt mag dat.Hier linkshandig trouwens. Maakt niet zo veel uit. Zat rechtshandige mensen die net kunnen schrijven, statistisch minder intelligent, maar ja, uitschieters, dat kan zowel links- als rechtshandig.

Geen garantie dat linkshandigen intelligenter zijn. Het is statistisch bewezen over een groep mensen. Het zegt niet zo veel.

[ Bericht 0% gewijzigd door Niels0Kurovski op 13-08-2022 17:40:17 ]
pi_205628448
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 09:06 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Wanneer moslims - terecht overigens- klagen dat iedereen over een kam wordt geschoren, beklaag je dan bij déze man.
Waarom beklagen bij deze man?

Deze man is een ongelofelijke idioot die wat mij betreft zo snel mogelijk van de aardbodem verdwijnt (Guantanamo bay is wat mij betreft ook prima)... Maar iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen uitspraken.

Stel:
1) een willekeurige blanke idioot roept dat alle niet-blanke rassen inferieur zijn aan het blanke ras.

2) Een niet-blanke idioot roept dat alle blanken racisten die niet-blanken inferieur vinden.

Hier kun je toch ook niet stellen dat het de schuld is van de blanke idioot (1), dat de niet-blanke idioot (2) zo generaliseert?

Je kan toch niet op basis van 1 haatdragende generaliserende gek, zelf tot allerlei generaliserende haatdragende conclusies komen over een hele groep?
Krekker is de bom!
  zaterdag 13 augustus 2022 @ 18:59:01 #62
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_205628910
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 18:07 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
Waarom beklagen bij deze man?

Deze man is een ongelofelijke idioot die wat mij betreft zo snel mogelijk van de aardbodem verdwijnt (Guantanamo bay is wat mij betreft ook prima)... Maar iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen uitspraken.

Stel:
1) een willekeurige blanke idioot roept dat alle niet-blanke rassen inferieur zijn aan het blanke ras.

2) Een niet-blanke idioot roept dat alle blanken racisten die niet-blanken inferieur vinden.

Hier kun je toch ook niet stellen dat het de schuld is van de blanke idioot (1), dat de niet-blanke idioot (2) zo generaliseert?

Je kan toch niet op basis van 1 haatdragende generaliserende gek, zelf tot allerlei generaliserende haatdragende conclusies komen over een hele groep?
Je maakt goede punten, maar volgens mij mis je míjn punt.
Ik vraag om meer zelfreinigend vermogen. Wees ook kritisch op de insiders.

Dus klaag ook over deze mafketel, distantieer je ervan. Het is geen moetje, maar aan de andere kant is het ook een kleine moeite.

Veranderingen zullen vooral van binnen uit moeten plaatsvinden.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  zaterdag 13 augustus 2022 @ 22:21:55 #63
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_205630971
quote:
Zij willen dat de fractievoorzitter het volgende slachtoffer wordt, vanwege zijn uitlatingen over moslims.
Subtiel, maar uiterst smerig zinnetje weer van het AD. En ik heb het sterke vermoeden dat dit zeer bewust is. Zoals al ontelbare keren is aangegeven: zijn uitlatingen gaan over de ideologie, niet over de aanhangers ervan. Daar hoef je het allemaal niet mee eens te zijn, je kunt het kwalijk vinden, etc. Prima.

Al decennia zijn er hier aanklachten tegen en is er ridiculisering van het Christendom(in allerlei vormen). Niemand die zeurt dat er "uitlatingen over christenen worden gedaan." Ik zou bijna zeggen: integendeel, heel 'progressief' Nederland stond vooraan om eraan mee te doen om zich 'vrij te vechten' van de christelijke dogma's en bekrompenheid. Wat werd er ook smakelijk om gelachen door al die vrijgevochten types.

In de basis is er geen enkel verschil met het op de hak nemen van de Islam. Echter wil men het bij de Islam doen voorkomen alsof het "tegen moslims" is, om er een xenofobisch sausje aan te hangen. Belachelijke dubbele moraal.
pi_205631006
Hoeveel is z'n pruik waard?
pi_205631899
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 14:13 schreef Tobias19xx het volgende:

[..]
Toen FOK! nog druk was waren er hier genoeg moslims die dit soort dingen afkeurden.
Even gelachen.

Blijkbaar heeft Fok zo'n indruk op hun achter gelaten dat ze tot inzicht kwamen dat verdere afkeuring elders (van Facebook, Twitter en andere sites/forums tot in real life) zinloos was, want je ziet ze echt nergerns.

Nergens. _O-

En anders altijd hetzelfde ''ja, maar..'' riedeltje.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  Beste debater 2022 zaterdag 13 augustus 2022 @ 23:28:15 #66
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205631923
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 22:21 schreef Repentless het volgende:

[..]
Subtiel, maar uiterst smerig zinnetje weer van het AD. En ik heb het sterke vermoeden dat dit zeer bewust is. Zoals al ontelbare keren is aangegeven: zijn uitlatingen gaan over de ideologie, niet over de aanhangers ervan. Daar hoef je het allemaal niet mee eens te zijn, je kunt het kwalijk vinden, etc. Prima.

Al decennia zijn er hier aanklachten tegen en is er ridiculisering van het Christendom(in allerlei vormen). Niemand die zeurt dat er "uitlatingen over christenen worden gedaan." Ik zou bijna zeggen: integendeel, heel 'progressief' Nederland stond vooraan om eraan mee te doen om zich 'vrij te vechten' van de christelijke dogma's en bekrompenheid. Wat werd er ook smakelijk om gelachen door al die vrijgevochten types.

In de basis is er geen enkel verschil met het op de hak nemen van de Islam. Echter wil men het bij de Islam doen voorkomen alsof het "tegen moslims" is, om er een xenofobisch sausje aan te hangen. Belachelijke dubbele moraal.
Dit dus ja...

En angst natuurlijk, want ze weten zelf ook wel dat SGP'ers of die drie katholieken die er nog zijn niet zo snel met hakmessen en bommen gaan smijten.

Blijf het maar herhalen (omdat dat nodig is): dat die PvdA'er uit A'dam (uiteraard) wel met z'n regenboogvlagje durft af te reizen naar een of ander gereformeerd gehucht op de Veluwe maar liever niet met dat ding bij een grootstedelijke moskee staat te schreeuwen om "tolerantie en inclusie" spreekt boekdelen over de huidige tendens.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_205631971
Wilders word al heel lang bedreigd omdat ie kritiek op de islam heeft, er is dus absoluut geen nieuwswaarde, dus waarom dit topic nog niet dicht is, is mij een raadsel.

Maar goed. Aangezien het Rushdie topic dicht blijft kan ik net zo goed even mijzelf quoten uit dat topic;

quote:
4s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 18:40 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]
Het is geen ''haat zaaien richting de gehele moslim gemeenschap'', maar je afkeuring uitspreken tegen een ideologie die de universele rechten van de mens schend, waarin een rechtvaardiging plus motivatie van barbaars geweld te vinden is, en de naïeve idealisten die deze gevaarlijke ideologie blindelings ter goede hoop blijven tolereren.

Het is geen rocket sience, maar schijnbaar voor veel mensen toch heel moeilijk ofzo.

Verders moet Rushdie Wilders niet zo zeuren. Hij schreef een boek en krijgt een mes steek heeft kritiek op de islam en word daarom al bijna twintig jaar beveiligd. Onlangs werd iemand nog onthoofd omdat ie een tekeningetje toonde. Het hoort er vandaag de dag allemaal een beetje bij, nietwaar? En dat allemaal dankzij die ene ideologie.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  Beste debater 2022 zaterdag 13 augustus 2022 @ 23:35:58 #68
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205631990
Samuel Paty was bij mij ook wel de druppel ja.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_205632022
quote:
4s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 23:33 schreef SpaceOddity het volgende:
Wilders word al heel lang bedreigd omdat ie kritiek op de islam heeft, er is dus absoluut geen nieuwswaarde, dus waarom dit topic nog niet dicht is, is mij een raadsel.

Maar goed. Aangezien het Rushdie topic dicht blijft kan ik net zo goed even mijzelf quoten uit dat topic;
[..]

Het hoort er allemaal een beetje bij? Ben je wel helemaal lekker?
Nowadays you have to boil people before you can sleep with them. *General's Daughter
pi_205632131
quote:
13s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 23:40 schreef Pokkehandtas het volgende:

[..]
Het hoort er allemaal een beetje bij? Ben je wel helemaal lekker?
Nee ik ben niet helemaal lekker.

Ik ben er kotsmisselijk van dat Rushdie aangevallen is omdat ie boek schreef met die ''ene-niet-nader-te-benoemen-islamitische-profeet'' er in en dat Wilders al zo lang beveiligd moet worden omdat ie kritiek heeft op een ''niet-nader-te-benoemen-ideologie. En dat al bijna 2 decennia lang. Laat ik maar even niet beginnen over de onthoofding van een onschuldige welwillende en goedbedoelende leraar omwille een FUCKING tekening van een moslim.

Maar sarcasme is jouw geheel vreemd ofzo?
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  zaterdag 13 augustus 2022 @ 23:56:11 #71
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_205632155
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 23:28 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dit dus ja...

En angst natuurlijk, want ze weten zelf ook wel dat SGP'ers of die drie katholieken die er nog zijn niet zo snel met hakmessen en bommen gaan smijten.

Blijf het maar herhalen (omdat dat nodig is): dat die PvdA'er uit A'dam (uiteraard) wel met z'n regenboogvlagje durft af te reizen naar een of ander gereformeerd gehucht op de Veluwe maar liever niet met dat ding bij een grootstedelijke moskee staat te schreeuwen om "tolerantie en inclusie" spreekt boekdelen over de huidige tendens.
Ik denk niet dat het angst is, maar gewoon doelbewust 'framen' (ik snap dat het voor velen een jeukwoord is, maar in dit geval is het weinig anders dan dat). Ze hebben zelf weinig te vrezen, want ze onderschrijven of steunen de standpunten van Wilders niet. Dat hoeft ook helemaal niet als nieuwsmedium zijnde.

Door dit echter consequent in de hoek "uitlatingen over moslims" te plaatsen, ben je mijns inziens willens en wetens doelbewust bezig om begrip te kweken voor een eventuele aanslag. De niet al te snuggere medemens neemt deze frame voor waar aan en wanneer er een parallel met de Holocaust wordt getrokken, kan iemand met een heldencomplex zelfs denken dat hij iets goeds doet voor de mensheid door Wilders om te leggen.

Uiteraard ligt het voor de echte fanatici anders, zij hebben een ideologisch motief vanwege belediging van de profeet of het geloof an sich.
pi_205632173
Dit laat zien dat iedereen die in de profeet gelooft en dit soort uitspraken niet veroordeeld niet thuis hoort in Europa of enig ander westers land.
De Euro was een goed idee ... en dat had het moeten blijven.
pi_205632183
quote:
4s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 23:53 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]
Nee ik ben niet helemaal lekker.

Ik ben er kotsmisselijk van dat Rushdie aangevallen is omdat ie boek schreef met die ''ene-niet-nader-te-benoemen-islamitische-profeet'' er in en dat Wilders al zo lang beveiligd moet worden omdat ie kritiek heeft op een ''niet-nader-te-benoemen-ideologie. En dat al bijna 2 decennia lang. Laat ik maar even niet beginnen over de onthoofding van een onschuldige welwillende en goedbedoelende leraar omwille een FUCKING tekening van een moslim.

Maar sarcasme is jouw geheel vreemd ofzo?
Misschien moet je je woorden beter kiezen in deze tijd. Niet iedereen snapt sarcasme en al helemaal niet op een forum. Ik wel, maar je weet nooit wie je voor je hebt. ;)
Nowadays you have to boil people before you can sleep with them. *General's Daughter
pi_205632218
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 00:00 schreef Pokkehandtas het volgende:

[..]
Misschien moet je je woorden beter kiezen in deze tijd. Niet iedereen snapt sarcasme en al helemaal niet op een forum. Ik wel, maar je weet nooit wie je voor je hebt. ;)
Sorry, maar het punt om daar rekening mee proberen te houden ben ik al lang voorbij. Als iemand (zoals jij) mn post niet leuk vind of verkeerd begrijpt dan wil ik best daar even wat duidelijkheid in brengen, maar van te voren rekening houden met iedereen is een onmogelijke opgave.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_205632693
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 23:58 schreef Bloemkool het volgende:
Dit laat zien dat iedereen die in de profeet gelooft en dit soort uitspraken niet veroordeeld niet thuis hoort in Europa of enig ander westers land.
Hoe stel je je dat praktisch gezien voor? Moet dan iedereen op het gemeentehuis langs komen om een verklaring te ondertekenen of zo?
  zondag 14 augustus 2022 @ 04:58:59 #76
3542 Gia
User under construction
pi_205632877
Krijgt de dader van dat soort moorden ook de uitgeloofde prijs ooit?
  zondag 14 augustus 2022 @ 07:12:19 #77
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_205632921
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 23:35 schreef EttovanBelgie het volgende:
Samuel Paty was bij mij ook wel de druppel ja.
Bij mij staat de kelder al blank dus die moord was de zoveelste druppel, voordat Paty begraven was hadden we die petitie van onze medelanders (120K+ keer getekend) om toch vooral prenten van ome Mo te verbieden. Dat was ook weer een druppel.
pi_205633033
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 04:58 schreef Gia het volgende:
Krijgt de dader van dat soort moorden ook de uitgeloofde prijs ooit?
Waarschijnlijk wel, aangezien iedereen gewoon gaat werken, zodat criminelen zonder tijd hoeven te verspillen met werken de gemaakte producten en diensten kunnen kopen met geld.
pi_205633070
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 23:58 schreef Bloemkool het volgende:
Dit laat zien dat iedereen die in de profeet gelooft en dit soort uitspraken niet veroordeeld niet thuis hoort in Europa of enig ander westers land.
Misschien deed de aanslagpleger het ook vanuit zijn voetbalhart. Moeten dan alle voetbalfans dit veroordelen?
Ik heb een aanslag nog nooit officieel veroordeeld en vanuit links en rechts gebeurt er regelmatig iets (zij het 'klein'). Jij wel druk met veroordelen?
pi_205633745
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 04:58 schreef Gia het volgende:
Krijgt de dader van dat soort moorden ook de uitgeloofde prijs ooit?
In het hiernamaals. Khomeini is al een tijdje dood.
pi_205633767
quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2022 08:38 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Misschien deed de aanslagpleger het ook vanuit zijn voetbalhart. Moeten dan alle voetbalfans dit veroordelen?
Ik heb een aanslag nog nooit officieel veroordeeld en vanuit links en rechts gebeurt er regelmatig iets (zij het 'klein'). Jij wel druk met veroordelen?
Ik vind dat elke blanke man dan ook openlijk de terroristische daden van andere blanken moet veroordelen. En dat alle 2 miljard christenen zich openlijk moeten uitspreken over de misdaden van de katholieke kerk.
pi_205634159
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 10:30 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Ik vind dat elke blanke man dan ook openlijk de terroristische daden van andere blanken moet veroordelen. En dat alle 2 miljard christenen zich openlijk moeten uitspreken over de misdaden van de katholieke kerk.
Als moslims dat moeten dan lijkt mij dat een ja inderdaad
pi_205634188
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 10:30 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Ik vind dat elke blanke man dan ook openlijk de terroristische daden van andere blanken moet veroordelen. En dat alle 2 miljard christenen zich openlijk moeten uitspreken over de misdaden van de katholieke kerk.
Religekkies moeten we gewoon mee stoppen.
pi_205634413
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 11:36 schreef Nober het volgende:

[..]
Religekkies moeten we gewoon mee stoppen.
OK. Ook aan jou dan de vraag hoe je je dat praktisch gezien voorstelt.
  zondag 14 augustus 2022 @ 12:07:59 #85
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_205634433
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 10:30 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Ik vind dat elke blanke man dan ook openlijk de terroristische daden van andere blanken moet veroordelen.
Blank zijn is geen ideologie. Islam wel.

En laat islam nou net een religie zijn waar moderatie zeldzaam is in de groep
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_205634486
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 12:07 schreef SpecialK het volgende:

[..]
Blank zijn is geen ideologie. Islam wel.

En laat islam nou net een religie zijn waar moderatie zeldzaam is in de groep
Plus dat blank zich ook niet constant presenteert als één groep.
Doen ze dat wel door bijvoorbeeld bij een motorbende aansluiten en vanuit de groep gebeurt wat, dan wel.
En ben je dat na duizenden keren zat dan stap je uit de groep/ideologie.
  zondag 14 augustus 2022 @ 12:23:03 #87
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_205634547
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 10:30 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Ik vind dat elke blanke man dan ook openlijk de terroristische daden van andere blanken moet veroordelen. En dat alle 2 miljard christenen zich openlijk moeten uitspreken over de misdaden van de katholieke kerk.
Geen probleem, als iets fout is, dan is het fout, ongeacht kleur religie, politieke voorkeur, seksuele voorkeur of wat dan ook.

Om maar een oud spreekwoord tevoorschijn te halen; wat u wilt dat niet geschiet, doe dat ook een ander niet.

Ik keur het allemaal af. Gewoon normaal doen mensen. :)
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_205634661
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 12:23 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Geen probleem, als iets fout is, dan is het fout, ongeacht kleur religie, politieke voorkeur, seksuele voorkeur of wat dan ook.

Om maar een oud spreekwoord tevoorschijn te halen; wat u wilt dat niet geschiet, doe dat ook een ander niet.

Ik keur het allemaal af. Gewoon normaal doen mensen. :)
Aha. Maar als iets fout is, moet dan iedereen die een bepaald kenmerk met de dader deelt, ook nog even expliciet bevestigen dat het inderdaad fout was?

Ik vrees namelijk dat ik daar dan een dagtaak aan ga krijgen.
  zondag 14 augustus 2022 @ 12:37:40 #89
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_205634688
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 12:34 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Aha. Maar als iets fout is, moet dan iedereen die een bepaald kenmerk met de dader deelt, ook nog even expliciet bevestigen dat het inderdaad fout was?

Ik vrees namelijk dat ik daar dan een dagtaak aan ga krijgen.
Nee, dat heb ik al eerder in de draad gezegd; je kunt een hele groepering hier niet op aanspreken.

quote:
Wanneer moslims - terecht overigens- klagen dat iedereen over een kam wordt geschoren, beklaag je dan bij déze man.
Laat ik het zo stellen; niks moet.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_205634692
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 12:16 schreef ReplaR het volgende:

[..]
Plus dat blank zich ook niet constant presenteert als één groep.
Doen ze dat wel door bijvoorbeeld bij een motorbende aansluiten en vanuit de groep gebeurt wat, dan wel.
En ben je dat na duizenden keren zat dan stap je uit de groep/ideologie.
Moslims presenteren zich wel als één groep? Hoe doen ze dat dan? Presenteren christenen zich dan ook als één groep? Of ligt dat anders?

En laten we zeggen dat jij heel erg fan bent van Feyenoord (of een andere club). Zou je dan moeten stoppen met Feyenoord-fan zijn, wanneer Feyenoord-hooligans zich keer op keer misdragen?

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 14-08-2022 12:41:25 ]
pi_205634698
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 12:16 schreef ReplaR het volgende:

[..]
Plus dat blank zich ook niet constant presenteert als één groep.
Doen ze dat wel door bijvoorbeeld bij een motorbende aansluiten en vanuit de groep gebeurt wat, dan wel.
En ben je dat na duizenden keren zat dan stap je uit de groep/ideologie.
Dus die miljoen Nederlanders hebben zich gepresenteerd met die aanslagplegers madrid, Brussel, Londen, Parijs etc?
pi_205634711
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 12:37 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Nee, dat heb ik al eerder in de draad gezegd; je kunt een hele groepering hier niet op aanspreken.
[..]
Laat ik het zo stellen; niks moet.
Toch lees ik in dit soort topics keer op keer dat moslims dit soort daden openlijk af zouden moeten keuren. Sterker: er zijn hier zelfs mensen die beweren dat elke moslim die dat niet doet, het land uit zou moeten.
  zondag 14 augustus 2022 @ 12:42:46 #93
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_205634745
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 12:39 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Toch lees ik in dit soort topics keer op keer dat moslims dit soort daden openlijk af zouden moeten keuren. Sterker: er zijn hier zelfs mensen die beweren dat elke moslim die dat niet doet, het land uit zou moeten.
Overtrokken beweringen naar mijn mening.

Ik heb kritiek op dat geloof op sommige punten. Maar ik wil geen geloven verbieden. Wat mij betreft gaat de individuele vrijheid voor.

Maar als anderen aan mijn individuele vrijheid willen morrelen, dan reageer ik. Prima als iets heilig is voor iemand, het is niet heilig voor mij en ik voel me dan ook totaal niet verbonden aan de bepaalde regels en voorschriften.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_205634798
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 12:42 schreef thedeedster het volgende:
Maar als anderen aan mijn individuele vrijheid willen morrelen, dan reageer ik. Prima als iets heilig is voor iemand, het is niet heilig voor mij en ik voel me dan ook totaal niet verbonden aan de bepaalde regels en voorschriften.
Dat lijkt me een gezonde houding. Tenzij je bijv. de (prachtige!) Aya Sophia in Istanbul van binnen zou willen zien. Ik neem aan dat je het dan wel logisch vindt om je te conformeren aan de regels, dan wel om toch van het bezoek af te zien.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-08-2022 12:50:09 ]
pi_205634888
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 09:26 schreef Nober het volgende:
Hebben er al moslims in Nederland afstand hiervan genomen?
Ja. Meteen op 9/11 al en voor hen geldt: eens gezegd blijft gezegd.

Veel islamitische mannen kunnen zich dan ook kapot ergeren dat Nederlanders kennelijk zó wispelturig zijn (of zó stokdoof) dat hun eigen meningen hooguit 24 uur geldig zijn en ze daardoor ook van anderen verwachten dat die iedere dag opnieuw & zo luidkeels mogelijk hun meningen herbevestigen en afstand nemen, want "anders zijn ze vast voorstanders van terrorisme ofzo."

Om een islamitische ex-collega te citeren: "Onze Korangeleerden hebben afstand genomen, onze imam heeft afstand genomen, mijn hele gezin inclusief mijzelf heeft (eigenlijk geheel ten overvloede) afstand genomen, maar het lijkt wel of sommige Nederlanders het niet willen horen - en dat zou dan onze schuld zijn. Geloof me, als wij, of onze imam, of de korangeleerden van mening veranderen, melden we dat heus wel."

(Vrijwel alle islamitische vrouwen die ik ken hebben een geheel eigen benadering: die verwerken voornoemd afstand nemen een paar keer per dag automatisch in de conversatie, net zoals ze overal "insh'allah"(1) doorheen gooien.) :D

(1) officieel "als God/Allah het wil" maar in de dagelijkse spreektaal is het meer een equivalent van ons eigen "ik moet het nog zien" :P

.

...haatreakties in 3... 2... 1... :P
  zondag 14 augustus 2022 @ 13:02:00 #96
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_205634904
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 12:49 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Dat lijkt me een gezonde houding. Tenzij je bijv. de (prachtige!) Aya Sophia in Istanbul van binnen zou willen zien. Ik neem aan dat je het dan wel logisch vindt om je te conformeren aan de regels, dan wel om toch van het bezoek af te zien.
Geweldig om te zien. Echt indrukwekkend. Absolute aanrader.

Toen ik de blauwe Moskee bezocht heb, heb ik uiteraard mijn schoeisel uitgedaan. Als je ergens op bezoek bent, dan gedraag je je naar de daar geldende regels.

De Aya Sophia was tijdens mijn bezoek geen officiële moskee, daar hoefde ik geen schoenen uit te doen.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  zondag 14 augustus 2022 @ 13:15:52 #97
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_205634992
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 09:26 schreef Nober het volgende:
Hebben er al moslims in Nederland afstand hiervan genomen? En misschien zelfs wel steun betuigd aan Wilders en Rushdie?
Waarom is dat noodzakelijk Rushdie is toch irrelevant en Nederlanders nemen toch ook geen afstand van kinderverkrschters die naar Limburg en Thailand gaan
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
pi_205635052
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 13:15 schreef corehype het volgende:

[..]
Waarom is dat noodzakelijk Rushdie is toch irrelevant en Nederlanders nemen toch ook geen afstand van kinderverkrschters die naar Limburg en Thailand gaan
Is Mohammed met Aysa naar Limburg en Thailand geweest?
pi_205635224
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 13:22 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Is Mohammed met Aysa naar Limburg en Thailand geweest?
Nee naar Rotherham en Rochdale.
pi_205635418
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 13:42 schreef ReplaR het volgende:

[..]
Nee naar Rotherham en Rochdale.
Je mag hier grappen over maken want Aysa was duidelijk niet zijn dochter en hetgeen van de leeftijdsverschil staat in de Koran en dat we dat naar moderne maatstaven vreemd vinden is een feit. Je mag m alleen niet afbeelden.

Wat ik los van Rushdie altijd wat apart vind is dat Mohammed een profeet was net als Jezus en sommige stellen dat Jezus een belangrijkere profeet was voor de Islam omdat hij vaker wordt genoemd.

Dat Moslims alleen het beledigen van God / Allah (de ongenadige God / zie de scheppende / God de vader in Christdom) zogenaamd erg vinden maar daarbij ook het beledigen van een sterfelijk persoon als Mohammed met al zn opgetekende tekortkomingen soms erg vinden terwijl je m niet kunt aanbidden en daar net als Hazes en zijn tienerbruid Rachel grappen over zou mogen maken omdat het feitelijk juist is.

Maar als je Jezus vervloekt en bekritiseert, dan vinden ze t allemaal wel prima. Het is dus uiterst arbitrair qua welke van de in de Koran genoemde profeten je bespot of bekritiseert en hoe. Die woede is iets van bepaalde Moslims en niet iets wat de Koran opdraagt.

Als Moslims hier wat relaxter over kunnen doen ipv primair en blind reageren met woede dan kunnen we misschien wat meer samenleven ipv langs elkaar heen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Beathoven op 14-08-2022 14:14:36 ]
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')