abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zaterdag 13 augustus 2022 @ 07:49:33 #1
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_205624476
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)oen-kwetsbare-huizen

quote:
Door de aanhoudende droogte dreigen honderdduizenden huizen te verzakken en flinke schade op te lopen. Niet alleen valt er nauwelijks regen, ook de hoeveelheid water dat via de rivieren wordt aangevoerd, blijft dalen.

Het meest kwetsbaar zijn huizen die niet op betonnen palen of een betonnen fundering zijn gebouwd. Het gaat dan om huizen in het veenweidegebied en de kleipolders: West-Nederland, Noord-Friesland en Groningen. Huizen gebouwd voor 1980, die nog staan op houten palen.

"Er is niets aan de hand als die palen continu onder water staan. Maar als de grondwaterstand daalt door droogte, komen de palen soms wel, soms niet boven het water uit en gaan daardoor rotten", legt geo-hydroloog Maarten Kuiper uit. Hij verwacht dat het gaat om honderdduizenden tot een miljoen kwetsbare huizen.

Experts kennen verschillende vormen van droogte. Hier gaat het om een extreme grondwaterdroogte. Het grondwaterpeil is vrijwel in heel Nederland meer dan 20 centimeter lager dan normaal voor de tijd van het jaar. Net als in de zomer van 2018. Destijds raakten honderden huizen beschadigd door de grondverzakking veroorzaakt door het lage waterpeil.

Toen werd duidelijk dat ook in de hogere delen van het land op grote schaal funderingsschade optreedt. In het rivierengebied en delen van het zuiden en het oosten van het land. Kuiper: "De fundering van het huis deels opnieuw aanbrengen of verstevigen is ingewikkeld en kostbaar. Je bent gauw 80.000 euro kwijt voor een woning."

<<< Funderingsschade door droogte is niet te verzekeren. Alleen een onzeker voorval waarvan de oorzaak duidelijk is, is verzekerbaar. Bijvoorbeeld overstroming.

Het Verbond van Verzekeraars, Aedes, Vereniging Eigen Huis, de banken en het KCAF roepen op tot maatregelen en pleiten voor een deltaplan. "Circa 1 miljoen woningen kunnen te maken krijgen met schade als gevolg van droogte. De kosten die hiermee gemoeid zijn kunnen oplopen tot 60 miljard euro in 2050. We moeten deze schade voorkomen. Dit vraagt om een landelijke aanpak. Droogteschade zullen we vooral moeten bestrijden door middel van preventie. Nu ligt het op het bordje van woningeigenaren. Voor preventie zijn op grotere schaal maatregelen nodig. Hoog tijd om van deze ambitie in het regeerakkoord nu echt werk te maken." >>>

Eén van de oorzaken van de verdroging van Nederland is dat er 's winters water wordt weggepompt, zegt Kuiper. "Omdat de boeren in de winter het land op willen. Maar het water dat je 's winters wegpompt heb je 's zomers niet meer. Het water in het land verdampt en oxydeert. Het land wordt daardoor veel droger."

Daarom moeten we vaker kiezen waar we water nodig hebben, zegt Kuiper, die samen met zijn ingenieursbureau onderzoek doet naar vraagstukken op het gebied van water, infrastructuur, klimaat, bouw en duurzaamheid en elk jaar een droogtemonitor uitgeeft. "Veel water wordt nu gebruikt als drinkwater, voor de landbouw en voor de industrie. We moeten daarmee zuiniger omgaan. Ook zullen we minder water moeten afvoeren en meer water moeten vasthouden in gezonde bodems. Het ondergrondse water communiceert met elkaar. Uiteindelijk putten we allemaal uit dezelfde voorraad, die steeds kleiner wordt."

Groen

Een deel van ons water is opgeslagen in het IJsselmeer, maar die opslag is niet onuitputtelijk, zegt hij. "Via een verdringingsreeks wordt dat water zorgvuldig verdeeld over de gebieden die het meeste nodig hebben, waarbij onvermijdelijke keuzes worden gemaakt. Grondwater en bodemdaling in bebouwde gebieden zou daar een groter belang in moeten krijgen."

Water langer vasthouden is ook een noodzakelijke oplossing. "Een groen landschap bevordert dat. Zo weinig mogelijk steen en asfalt. Groen en een open bodem houden water beter vast, waardoor dorpen en steden beter bestand zijn tegen droogte en ook hitte wordt verminderd."
Huizen van voor 1980, op houten palen, deels in West-Nederland, dus.

Ze hebben in hartje Amsterdam al genoeg problemen met hun infrastructuur, afbrokkelende kades, enzovoort.
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 13 augustus 2022 @ 07:53:25 #2
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_205624479
Huizen van minstens een jaar of veertig oud en in een relatief klein deel van het land, en dat zijn er dan al een miljoen. Hoeveel huizen staan er dan in vredesnaam eigenlijk in het land, en wonen er gemiddeld 0,6 mensen per huis in ofzo? :o
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_205624500
Dat komt mooi uit, Huug gaat een Miljoen huizen erbij bouwen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_205624503
Alles naar de klote!!!!! :')
- Souverän ist nicht, wer viel hat, sondern wenig braucht -
pi_205624542
Allemaal dankzij de reactie politiek van Rutte

#marksisme
pi_205624549
Lekker toch, alle minima weer gratis overheidsgeld om een nieuw huis te laten bouwen _O_
De middeninkomens mogen het zelf betalen :6
pindazakje
pi_205624569
Allemaal in opdracht van het WEF, wordt wakker!

:')
Het is koud, het is guur....
pi_205624586
Elke dag een nieuwe crisis? Er kan wel een apart forum gemaakt worden CRI.
pi_205624638
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 08:28 schreef NeeOfTochJA het volgende:
Elke dag een nieuwe crisis? Er kan wel een apart forum gemaakt worden CRI.
Het houd grotendeels verband met een en hetzelfde probleem: klimaatveranderingen.

Maar mensen blijven hun kop in het zand steken.
- Souverän ist nicht, wer viel hat, sondern wenig braucht -
pi_205624853
Storm in een glas water.
pi_205624872
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 08:37 schreef Galvez het volgende:

[..]
Het houd grotendeels verband met een en hetzelfde probleem: klimaatveranderingen.

Maar mensen blijven hun kop in het zand steken.
Er is 1x droogte en dat ligt gelijk aan t klimaat?
pi_205624877
Pas na 1980 betonnen palen? Kan me haast niet voorstellen.
pi_205624891
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 09:18 schreef skrn het volgende:
Pas na 1980 betonnen palen? Kan me haast niet voorstellen.
Groningen hè, draai die kraan maar open. Dat deel is toch al verloren. :') 14.gif
  zaterdag 13 augustus 2022 @ 09:45:03 #14
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205625045
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 08:03 schreef raptorix het volgende:
Dat komt mooi uit, Huug gaat een Miljoen huizen erbij bouwen.
Dat doet Hug niet , dan wordt ie nooit meer commisaris van de koning van een provincie
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zaterdag 13 augustus 2022 @ 09:45:38 #15
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205625051
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 08:25 schreef TweedeKlum het volgende:
Allemaal in opdracht van het WEF, wordt wakker!

:')
wie is de wef ??
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zaterdag 13 augustus 2022 @ 09:47:39 #16
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205625063
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 08:37 schreef Galvez het volgende:

[..]
Het houd grotendeels verband met een en hetzelfde probleem: klimaatveranderingen.

Maar mensen blijven hun kop in het zand steken.
Dat klopt , volgend jaar dan stroomt de zee via rotterdam het land in en is de Rijn boven NAP droog

Dat is veel erger dan dat er wat mensen hun fundering moeten vernieuwen

[ Bericht 0% gewijzigd door michaelmoore op 13-08-2022 10:07:11 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zaterdag 13 augustus 2022 @ 09:48:44 #17
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205625068
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 09:18 schreef skrn het volgende:
Pas na 1980 betonnen palen? Kan me haast niet voorstellen.
nee na 1960 bedoelt ie

ik had een huis dat was in 1963 gebouwd en dat was goed gefundeerd

Maar pas in 1980 was het verplicht in het bouwbesluit
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_205625085
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 08:28 schreef NeeOfTochJA het volgende:
Elke dag een nieuwe crisis? Er kan wel een apart forum gemaakt worden CRI.
Ik keek net even voor de grap naar de topics die nu lopen in NWS, het is alleen maar kommer en kwel.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_205625093
Tsja, misschien dat mensen zich nu eindelijk eens gaan interesseren voor de Waterschapsverkiezingen...
pi_205625101
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 09:50 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ik keek net even voor de grap naar de topics die nu lopen in NWS, het is alleen maar kommer en kwel.
En de winter moet nog beginnen. popcorn.gif
pi_205625208
hebben huizen met fundatie op staal op harde zand hier ook last van?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205625226
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 09:51 schreef Piles het volgende:
Tsja, misschien dat mensen zich nu eindelijk eens gaan interesseren voor de Waterschapsverkiezingen...
als dat systeem met geborgde zetels in de 2de kamer zou worden ingevoerd dan zou NL internationaal geboycot worden als dictatuurschap
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205625231
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 09:48 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
nee na 1960 bedoelt ie

ik had een huis dat was in 1963 gebouwd en dat was goed gefundeerd

Maar pas in 1980 was het verplicht in het bouwbesluit
mag fundatie op staal niet meer?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zaterdag 13 augustus 2022 @ 10:07:37 #24
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205625262
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 10:02 schreef sjorsie1982 het volgende:
hebben huizen met fundatie op staal op harde zand hier ook last van?
Ja , hoezo ??

quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 10:05 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
mag fundatie op staal niet meer?
nee is niet goed
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_205625329
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 10:07 schreef michaelmoore het volgende:
Ja , hoezo ??
omdat ik dat bijna nergens hoor en wat ik hoor is dat als de fundatie op staal goed is aangelegd die niet uit maakt. Ik heb enige geo-hydrologische kennis en ik zou ook niet weten waarom dit niet kan.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205625359
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 10:07 schreef michaelmoore het volgende:
nee is niet goed
hier zal je vast wel een onderbouwing voor hebben, kan je die eens geven?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zaterdag 13 augustus 2022 @ 10:17:06 #27
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_205625364
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 10:02 schreef sjorsie1982 het volgende:
hebben huizen met fundatie op staal op harde zand hier ook last van?
Het probleem lijkt me dan eerder ongelijke zetting in onderliggende lagen. Maar ja, hoe groot is die kans?
  zaterdag 13 augustus 2022 @ 10:17:25 #28
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205625369
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 10:14 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
omdat ik dat bijna nergens hoor en wat ik hoor is dat als de fundatie op staal goed is aangelegd die niet uit maakt. Ik heb enige geo-hydrologische kennis en ik zou ook niet weten waarom dit niet kan.
tuurlijk kan dat wel, daar gaat dit topic ook niet over, het gaat over houten palen , die gaan rotten doordat ze droog vallen

Maar ik kan me wel voorstellen dat staal kan roesten

quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 10:16 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
hier zal je vast wel een onderbouwing voor hebben, kan je die eens geven?
topic gaat over houten palen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_205625387
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 10:17 schreef Nobu het volgende:

[..]
Het probleem lijkt me dan eerder ongelijke zetting in onderliggende lagen. Maar ja, hoe groot is die kans?
als de zand goed verhard is dan is deze kans nihil en dat heeft niks te maken met het grondwaterniveau toch?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205625392
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 10:17 schreef michaelmoore het volgende:
Maar ik kan me wel voorstellen dat staal kan roesten
_O-
je hebt mijn dag weer goed gemaakt *O*
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zaterdag 13 augustus 2022 @ 10:25:12 #31
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_205625456
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 10:19 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
als de zand goed verhard is dan is deze kans nihil en dat heeft niks te maken met het grondwaterniveau toch?
Nee daarom. Zal wel gaan om oude boerderijen op kleigrond.
pi_205625472
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 10:25 schreef Nobu het volgende:

[..]
Nee daarom. Zal wel gaan om oude boerderijen op kleigrond.
hoewel fundatiemethodes en kennis als voor de romeinse tijd al aanwezig was, heb ik mij ook verbaasd dat in NL er ook huizen op staal zijn gefundeerd in klei gronden.
Die huizen zijn de sjaak inderdaad.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205625900
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 09:17 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Er is 1x droogte en dat ligt gelijk aan t klimaat?
Ja hoor, Thierry.
- Souverän ist nicht, wer viel hat, sondern wenig braucht -
  zaterdag 13 augustus 2022 @ 11:23:04 #34
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205625991
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 09:17 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Er is 1x droogte en dat ligt gelijk aan t klimaat?
Dat er geen smeltwater meer komt uit zwitserland en dat de noordpool smelt , de permafrost in de fik staat en de verwoestijning van zuid en oost europa , en dat de rijn droog valt komt door het klimaat
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zaterdag 13 augustus 2022 @ 11:24:30 #35
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205626001
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 09:51 schreef Piles het volgende:
Tsja, misschien dat mensen zich nu eindelijk eens gaan interesseren voor de Waterschapsverkiezingen...
Dat helpt niets

Die mensen zitten ook met hun regels , die kunnen niet zomaar het waterpeil hoger zetten , dat moet langs allerlei commissies
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zaterdag 13 augustus 2022 @ 12:17:36 #36
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_205626381
Ben je net van plan een miljoen huizen te bouwen, storten letterlijk een miljoen huizen in. _O-
Doe dan maar 2 miljoen Hugo. :7
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_205626491
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 08:21 schreef Hyaenidae het volgende:
Lekker toch, alle minima weer gratis overheidsgeld om een nieuw huis te laten bouwen _O_
De middeninkomens mogen het zelf betalen :6
De middeninkomers zijn echt de nieuwe in de zorg werkende wijven. Altijd en overal maar klagen over hoe slecht ze het wel hebben en altijd zichzelf vergelijken met andere groepen.

De middeninkomers hebben geld zat. Kunnen tenminste een huis kopen en zijn daardoor niet afhankelijk van huurhuizen die de mensen die daar al 20 jaar wonen omdat ze geen hypotheek kunnen krijgen maar ondertussen dat huurhuis al minstens 2x betaald hebben. Kunnen zaken aanschaffen waardoor ze minder afhankelijk zijn van energie en gas. Dus stop maar gewoon met jezelf zo zielig te vinden met je hoge inkomen.
pi_205626521
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 12:28 schreef hyviiee het volgende:

[..]
De middeninkomers zijn echt de nieuwe in de zorg werkende wijven. Altijd en overal maar klagen over hoe slecht ze het wel hebben en altijd zichzelf vergelijken met andere groepen.

De middeninkomers hebben geld zat. Kunnen tenminste een huis kopen en zijn daardoor niet afhankelijk van huurhuizen die de mensen die daar al 20 jaar wonen omdat ze geen hypotheek kunnen krijgen maar ondertussen dat huurhuis al minstens 2x betaald hebben. Kunnen zaken aanschaffen waardoor ze minder afhankelijk zijn van energie en gas. Dus stop maar gewoon met jezelf zo zielig te vinden met je hoge inkomen.
Je klinkt als een minima.
pindazakje
pi_205626531
quote:
10s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 12:32 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Je klinkt als een minima.
Klopt. Ik verdien geen 2500,- per maand nee, dus ben ik een minima. En jij bent een zeikende middeinkomertje met geld zat.
pi_205626596
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 12:34 schreef hyviiee het volgende:

[..]
Klopt. Ik verdien geen 2500,- per maand nee, dus ben ik een minima. En jij bent een zeikende middeinkomertje met geld zat.
ook met dat bedrag ben je een minima hoor
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205626598
En dát zijn dus de voordelen van wonen in Gaza. (voor het geval er beweerd wordt dat niemand iets om Gaza geeft)
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_205627279
Dat speelt natuurlijk al jaren en komt niet alleen door deze zomer. Gaat om oude huizen en er zijn onderhand meer dan genoeg oplossingen voor. Valt onder het groot onderhoud om het te herstellen. Komkommernieuws.
pi_205627385
quote:
2s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 14:23 schreef machtpen het volgende:
Dat speelt natuurlijk al jaren en komt niet alleen door deze zomer. Gaat om oude huizen en er zijn onderhand meer dan genoeg oplossingen voor. Valt onder het groot onderhoud om het te herstellen. Komkommernieuws.
Als de bewoner zelf bij machte is om de oplossing door te voeren dan kost het bijna niks en is onderhoud niet nodig
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205627648
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 14:44 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Als de bewoner zelf bij machte is om de oplossing door te voeren dan kost het bijna niks en is onderhoud niet nodig
Groot onderhoud is groot onderhoud ongeacht wie het doet.
pi_205627651
quote:
2s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 15:34 schreef machtpen het volgende:

[..]
Groot onderhoud is groot onderhoud ongeacht wie het doet.
ah dan ga ik het waterschap bellen om het grondwaterpeil te verhogen
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205627661
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 12:28 schreef hyviiee het volgende:
De middeninkomers hebben geld zat. Kunnen tenminste een huis kopen en zijn daardoor niet afhankelijk van huurhuizen die de mensen die daar al 20 jaar wonen omdat ze geen hypotheek kunnen krijgen maar ondertussen dat huurhuis al minstens 2x betaald hebben.
Minstens 2x de waarde van het huis betaald aan huur? In 20 jaar?
Met dit soort geroeptoeter neemt natuurlijk niemand je serieus, dat begrijp je zelf ook wel neem ik aan.
pi_205627690
Is dat trouwens verzekerd, schade aan je huis door verzakking vanwege natuurverschijnselen zoals droogte?
In de US kan je je wel verzekeren voor schade door verschillende "acts of God".

Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_205627738
quote:
3s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 09:20 schreef Socios het volgende:

[..]
Groningen hè, draai die kraan maar open. Dat deel is toch al verloren. :') 14.gif
Ff Apeldoorn bellen wordt dus ff Groningen bellen als je huis verzakt.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_205627829
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 15:45 schreef Digi2 het volgende:
Is dat trouwens verzekerd, schade aan je huis door verzakking vanwege natuurverschijnselen zoals droogte?
In de US kan je je wel verzekeren voor schade door verschillende "acts of God".

normaal is langzaam onstane schade niet verzekerd in de opstalverzekering.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205627993
Lekker is dat, jaren '50 wederopbouw appartementencomplex hier, dus binnenkort einde van mijn extra pensioenpot waar ik mijn hele leven geld voor opzij heb gezet omdat de boel is weggerot door iets waar ik zelf geen invloed op heb kunnen hebben :')
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')