abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_205623745
Met een beetje pijn in het hart heb ik besloten om afscheid te nemen van mijn Audi A3. Ik ben onlangs vader geworden en het is zo langzamerhand tijd om aan een ruimere gezinsauto te denken. Vooral beenruimte achterin is belangrijk aangezien daar een vrij grote isofix basis en maxi cosi/autostoeltje in moet passen zonder dat mijn vriendin met haar knieën tegen het dashboard zit.
Ik heb vanmiddag een proefrit gemaakt in een Golf variant. Dit was opzich een hele fijne auto met leuke opties, maar qua ruimte op de achterbank schiet ik er niet heel veel mee op.
Mijn auto heeft een gemiddelde inruilwaarde van 17500 en wil eigenlijk zo min mogelijk bij betalen.
Waar kan ik het beste naar kijken?
  VIVA vrijdag 12 augustus 2022 @ 23:56:10 #2
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_205623756
Octavia of een Superb afhankelijk van de leeftijd. Praktisch rijd je een VW voor een fractie van de prijs
What lies behind makes no sense in my mind
pi_205623796
M'n ouders hebben een Skoda Kamiq, die voelt wel heel ruim aan. Je zal alleen enkele duizenden euro's moeten neertellen tenzij je op de tweedehandsmarkt eentje koopt. Dan heb je ze wel voor een 17.000 euro.


---
Ze rijden met een Karoq, geen Kamiq (mijn fout)

[ Bericht 34% gewijzigd door einzeinz op 13-08-2022 00:16:52 ]
Cindy De Vuyst
pi_205623802
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 23:56 schreef cosmosis het volgende:
Octavia of een Superb afhankelijk van de leeftijd. Praktisch rijd je een VW voor een fractie van de prijs
Ja ik heb toevallig vanmiddag nog een stukje in een Octavia gereden. Die was idd wel wat ruimer achterin. In vergelijking met de Golf was het helaas wel een hele kale saaie auto. Maar met wat leuke opties, is het denk ik wel een goede optie.
pi_205623821
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 00:07 schreef einzeinz het volgende:
M'n ouders hebben een Skoda Kamiq, die voelt wel heel ruim aan. Je zal alleen enkele duizenden euro's moeten neertellen tenzij je op de tweedehandsmarkt eentje koopt. Dan heb je ze wel voor een 17.000 euro.
Mooie auto. Wordt mij op dit moment net ff te duur. Ik kan er geen één vinden onder de 20000.
pi_205623828
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 00:11 schreef Dj-delphi het volgende:

[..]
Mooie auto. Wordt mij op dit moment net ff te duur. Ik kan er geen één vinden onder de 20000.
Ik vrees alleen dat ie de tand des tijds niet zo zal doorstaan. Het is anno 2022 een mooie auto maar ik vind ook dat ik heel snel uitgekeken was op de auto van mijn ouders. Op sommige momenten lijkt ie wel saai.

Maar al bij al schrik ik toch elke keer weer over de ruimte in die wagen. Ik heb trouwens een fout gemaakt. Ze rijden met een Karoq.
Cindy De Vuyst
  zaterdag 13 augustus 2022 @ 00:27:44 #7
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_205623895
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 00:07 schreef einzeinz het volgende:
M'n ouders hebben een Skoda Kamiq, die voelt wel heel ruim aan.
JE MOEDER OOK!!1!!

OT: Prima wagen wel, maar niet bijzonder groot en ruimschoots boven budget. Dan kun je mi. beter een Passat Variant van rond bj 2018 nemen voor rond de 20k. Een Octavia uit hetzelfde bouwjaar is nog iets goedkoper.

Met 1 kind is een stationwagen absoluut overkill. De sedan versies van beide wagens bieden ruimschoots voldoende ruimte. Desnoods gooi je er een dakkoffer op voor vakanties.
  zaterdag 13 augustus 2022 @ 00:31:59 #8
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_205623912
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 00:08 schreef Dj-delphi het volgende:

[..]
Ja ik heb toevallig vanmiddag nog een stukje in een Octavia gereden. Die was idd wel wat ruimer achterin. In vergelijking met de Golf was het helaas wel een hele kale saaie auto. Maar met wat leuke opties, is het denk ik wel een goede optie.
Skoda's van een paar jaar oud zijn vaak wat saaie auto's. Tegenwoordig doen ze weinig meer onder voor de Volkswagens. Ik heb zelf een Passat gehad en momenteel een Arteon, maar mijn huur Superb voor vakantie was een uitstekend alternatief.

Als het budget geen bijna nieuwe toestaat zou ik voor een Passat gaan :Y Dan is het prijsverschil ook gering met een Skoda.
pi_205624115
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 00:31 schreef leolinedance het volgende:

[..]
Skoda's van een paar jaar oud zijn vaak wat saaie auto's. Tegenwoordig doen ze weinig meer onder voor de Volkswagens. Ik heb zelf een Passat gehad en momenteel een Arteon, maar mijn huur Superb voor vakantie was een uitstekend alternatief.

Als het budget geen bijna nieuwe toestaat zou ik voor een Passat gaan :Y Dan is het prijsverschil ook gering met een Skoda.
Ja zo’n Pasat ziet er inderdaad wel goed uit. Ik vind meerdere plug in hybrides uit 2016 die wel binnen mijn budget passen. Deze hebben alleen best veel op de teller staan. Maar een goed onderhouden Volkswagen gaat natuurlijk wel lang mee.
  zaterdag 13 augustus 2022 @ 01:43:35 #10
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_205624221
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 01:17 schreef Dj-delphi het volgende:

[..]
Ja zo’n Pasat ziet er inderdaad wel goed uit. Ik vind meerdere plug in hybrides uit 2016 die wel binnen mijn budget passen. Deze hebben alleen best veel op de teller staan. Maar een goed onderhouden Volkswagen gaat natuurlijk wel lang mee.
Ik heb zo'n GTE gehad en die rijdt echt prima. Let wel op dat je iets aan bagageruimte inlevert door het accupakket (is niet veel). Als je veel korte stukjes rijdt en thuis kunt opladen scheelt het wel aanzienlijk in de brandstofkosten.
pi_205624284
Wel bijzonder dat een Golf Variant niet zou passen. Die is ook aardig verlengt tegenover een gewone Golf of A3.

Je kan nog die nieuwe Leon ST kijken, die valt ergens tussen de Golf en Octavia in.

GTE Passat is wel zwaar en range wordt ook wel korter na zoveel km.

Of anders toch een suv. Is jouw vriendin 2 meter dat een Golf variant niet past?
.
pi_205624329
Tvp
pi_205624391
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 02:50 schreef Fer het volgende:
Wel bijzonder dat een Golf Variant niet zou passen. Die is ook aardig verlengt tegenover een gewone Golf of A3.
De extra lengte is voor de kofferbak, er zijn maar weinig modellen waarbij de station uitvoering extra beenruimte achterin biedt.

quote:
Of anders toch een suv. Is jouw vriendin 2 meter dat een Golf variant niet past?
Die kinderstoeltjes worden steeds groter. Ik vond het 15 jaar geleden al hopeloos en dat is bepaald niet beter geworden.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_205624581
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 00:27 schreef leolinedance het volgende:

[..]
Met 1 kind is een stationwagen absoluut overkill. De sedan versies van beide wagens bieden ruimschoots voldoende ruimte. Desnoods gooi je er een dakkoffer op voor vakanties.
1 kind past ook prima op de achterbank van een A3 hoor. 2 ook.
pindazakje
pi_205624783
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 08:26 schreef Hyaenidae het volgende:
1 kind past ook prima op de achterbank van een A3 hoor. 2 ook.
Mijn dochter van 9 zit er ook prima. Nooit een kinderzitje gemonteerd tho.
pi_205624946
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 02:50 schreef Fer het volgende:
Wel bijzonder dat een Golf Variant niet zou passen. Die is ook aardig verlengt tegenover een gewone Golf of A3.

Je kan nog die nieuwe Leon ST kijken, die valt ergens tussen de Golf en Octavia in.

GTE Passat is wel zwaar en range wordt ook wel korter na zoveel km.

Of anders toch een suv. Is jouw vriendin 2 meter dat een Golf variant niet past?
De Golf variant past Iets beter dan een A3, maar comfortabel is anders. Heel veel schiet ik er niet mee op. Mijn vriendin is 1,78 en met zo’n isofix basis en een maxi cosi, die de eerste maanden ook nog eens achterstevoren moet, moet haar stoel echt zo’n stuk naar voren dat haar knieën tegen het dashboard zitten.
pi_205624959
quote:
3s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 09:05 schreef Socios het volgende:

[..]
Mijn dochter van 9 zit er ook prima. Nooit een kinderzitje gemonteerd tho.
Ja natuurlijk zit je dochter van 9 prima. Ik heb ook vaak genoeg volwassen mensen achterin gehad die ook gewoon prima konden zitten. Het kinderstoeltje is nou juist het probleem.
pi_205624965
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 08:26 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
1 kind past ook prima op de achterbank van een A3 hoor. 2 ook.
Zeker, het ligt er alleen wel aan hoe lang je zelf bent.
pi_205624971
Koop een Lexus.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  Moderator zaterdag 13 augustus 2022 @ 09:36:17 #20
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_205624984
Een A4 natuurlijk.
~FEYENOORD~
*De donkerste nachten produceren de helderste sterren*
pi_205624993
quote:
2s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 09:36 schreef R-woud93 het volgende:
Een A4 natuurlijk.
Een IS300h
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_205625163
quote:
2s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 09:36 schreef R-woud93 het volgende:
Een A4 natuurlijk.
Kies dan voor de Passat. Die is ruimer dan een A4.
  zaterdag 13 augustus 2022 @ 10:09:45 #23
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_205625281
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 00:08 schreef Dj-delphi het volgende:

[..]
Ja ik heb toevallig vanmiddag nog een stukje in een Octavia gereden. Die was idd wel wat ruimer achterin. In vergelijking met de Golf was het helaas wel een hele kale saaie auto. Maar met wat leuke opties, is het denk ik wel een goede optie.
Ik rijd voor de zaak ook een octavia, en die goed ruimer dan mijn C-klasse.. achterin, en de kofferbak is ook groter volgens mij..
Gaan we het niet over rijden hebben, want dan wint toch echt de Benz, maar als het puur een boodschappen en kids transporter moet zijn, is een Skoda of VW niet heel verkeerd.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  Moderator zaterdag 13 augustus 2022 @ 11:11:37 #24
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_205625914
quote:
3s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 09:58 schreef Socios het volgende:

[..]
Kies dan voor de Passat. Die is ruimer dan een A4.
Nou en, als je een A3 hebt gereden voelt VW aan als goedkope rommel.

Dan maar een A6
~FEYENOORD~
*De donkerste nachten produceren de helderste sterren*
pi_205627468
quote:
6s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 11:11 schreef R-woud93 het volgende:

[..]
Nou en, als je een A3 hebt gereden voelt VW aan als goedkope rommel.

Dan maar een A6
Daar heb je wel een punt. Heb net een proefrit in een VW Tiguan gemaakt. Rijdt echt wel fijn, maar de afwerking en materialen voelen gewoon echt niet hetzelfde als bij Audi.
pi_205628865
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 06:56 schreef Sometimes het volgende:

[..]
De extra lengte is voor de kofferbak, er zijn maar weinig modellen waarbij de station uitvoering extra beenruimte achterin biedt.
[..]

Meeste stations hebben anno 2022 verlengde wielbasis. Zeker de Golf, Leon, maar ook de Focus of Megane zijn aardig verlengd, tegenover de standaard hatch.
.
pi_205637148
Gisteren heb ik dus een proefrit in een Tiguan gemaakt en daar was toch wel van onder de indruk. Heel wat anders natuurlijk, maar ik denk dat ik nu toch meer richting suv ga. Ik ga de Seat Ateca ook nog proberen want goedkoper. Een Tiguan binnen mijn huidige budget wordt toch wel erg kaal.
pi_205641826
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 06:56 schreef Sometimes het volgende:

[..]

Die kinderstoeltjes worden steeds groter. Ik vond het 15 jaar geleden al hopeloos en dat is bepaald niet beter geworden.
De kinderwagens die je tegenwoordig zonder Ing titel niet meer kan opvouwen, nemen tegenwoordig ook veel ruimte in.

Bij het uitzoeken van de auto, en zeker de kofferbak, zou ik dat ook even ter overweging mee willen geven :)
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_205641828
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 08:14 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]
De kinderwagens die je tegenwoordig zonder Ing titel niet meer kan opvouwen, nemen tegenwoordig ook veel ruimte in.

Bij het uitzoeken van de auto, en zeker de kofferbak, zou ik dat ook even ter overweging mee willen geven :)
Skoda Octavia kom je dan al snel op uit denk ik.
pi_205641890
Welke A3 heb je? Ik heb zelf de A3 E-Tron sportswagon en daar past met gemak alles in voor onze dochter.
pi_205642120
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 08:15 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Skoda Octavia kom je dan al snel op uit denk ik.
Yep, of de Superb, die is nog een slag groter ook. Heb hem een tijdje gehad als huurauto. Fijne auto, maar minder handig in Italiaanse middeleeuwse binnensteden :).
Honey ! Take me drunk, i am home !
  maandag 15 augustus 2022 @ 09:28:00 #32
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_205642193
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 09:17 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]
Yep, of de Superb, die is nog een slag groter ook. Heb hem een tijdje gehad als huurauto. Fijne auto, maar minder handig in Italiaanse middeleeuwse binnensteden :).
Nee joh, een Bugaboo past zelfs in een Polo. Een Superb (zelfs de sedan) is compleet overkill voor 1 kind. Neemt niet weg dat het best een fijne auto is.
pi_205642375
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 09:30 schreef Dj-delphi het volgende:

[..]
De Golf variant past Iets beter dan een A3, maar comfortabel is anders. Heel veel schiet ik er niet mee op. Mijn vriendin is 1,78 en met zo’n isofix basis en een maxi cosi, die de eerste maanden ook nog eens achterstevoren moet, moet haar stoel echt zo’n stuk naar voren dat haar knieën tegen het dashboard zitten.
Tot 15 maanden moet je kindje geloof ik achterstevoren zitten. Maar het wordt sterk aangeraden om dit zo lang mogelijk te doen (tot 4 jaar). In Zweden is dit volgens mij zelfs tot die leeftijd verplicht. Onze dochter is nu 1,5 jaar en wij hebben een stoeltje die in de Maxi-Cosi base zowel voor- als achterwaarts geplaatst kan worden. En dat neemt inderdaad veel ruimte in, mijn vriendin gaat vaak al maar achter mij zitten ipv naast mij (kan ook met mij te maken hebben hoor ;)).
Wij hebben een BMW 325i Touring uit 2006. Achterbak is niet erg groot en zit met de gewone kinderwagen (Joolz Day) al flink vol. Had hiervoor een BMW 7-serie uit 2000 en daar paste alles net in de achterbak met vakantie.

Het ligt er dus vooral aan wat je met de auto doet. Wij gebruiken ‘m ook voor vakantie en dan is wat meer ruimte zeker niet overbodig. Maar mijn zwager heeft een Kia Picanto en hun zoontje is bijna 2 en dat gaat ook nog goed. Maar die maken geen verre reizen. En inderdaad, met een dakkoffer kom je een heel eind. En uiteindelijk kan je kindje ook in een (veel compactere) buggy ipv de kinderwagen.
pi_205643929
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 16:22 schreef Dj-delphi het volgende:
Gisteren heb ik dus een proefrit in een Tiguan gemaakt en daar was toch wel van onder de indruk. Heel wat anders natuurlijk, maar ik denk dat ik nu toch meer richting suv ga. Ik ga de Seat Ateca ook nog proberen want goedkoper. Een Tiguan binnen mijn huidige budget wordt toch wel erg kaal.
Uitzonderlijk goede keuze! _O_
#freeWillemM
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2682522/1/25#p209511850" target="_blank" >woensdag 14 juni 2023 19:05</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/221644" target="_blank" >timmmmm</a> het volgende:[/b]
Ik heb in ieder geval liever huidkanker dan dit topic lezen
  Moderator maandag 15 augustus 2022 @ 12:52:22 #35
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_205644032
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 09:50 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]
Tot 15 maanden moet je kindje geloof ik achterstevoren zitten. Maar het wordt sterk aangeraden om dit zo lang mogelijk te doen (tot 4 jaar). In Zweden is dit volgens mij zelfs tot die leeftijd verplicht. Onze dochter is nu 1,5 jaar en wij hebben een stoeltje die in de Maxi-Cosi base zowel voor- als achterwaarts geplaatst kan worden. En dat neemt inderdaad veel ruimte in, mijn vriendin gaat vaak al maar achter mij zitten ipv naast mij (kan ook met mij te maken hebben hoor ;)).
Wij hebben een BMW 325i Touring uit 2006. Achterbak is niet erg groot en zit met de gewone kinderwagen (Joolz Day) al flink vol. Had hiervoor een BMW 7-serie uit 2000 en daar paste alles net in de achterbak met vakantie.

Het ligt er dus vooral aan wat je met de auto doet. Wij gebruiken ‘m ook voor vakantie en dan is wat meer ruimte zeker niet overbodig. Maar mijn zwager heeft een Kia Picanto en hun zoontje is bijna 2 en dat gaat ook nog goed. Maar die maken geen verre reizen. En inderdaad, met een dakkoffer kom je een heel eind. En uiteindelijk kan je kindje ook in een (veel compactere) buggy ipv de kinderwagen.
Wij zijn in een Kia Picanto naar Spanje gereden. (zonder kinderen want die hebben we niet :D)

Het ging. Kon vast sneller en comfortabeler, maar het ging :P
pi_205644549
Ja dat gaat ‘prima’ :p Maar baby’s hebben echt veel nodig. Wij gaan morgen naar Frankrijk maar denk dat ik wel een dakkoffer er op moet :( Ook omdat we nog de gewone kinderwagen meenemen (hebben nog geen buggy) en dat neemt dan al veel ruimte in. Maar goed, ben ook weleens met 2 vrienden in een Citroën AX 1.4 GT naar Praag geweest, ging ook goed.
pi_205645554
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 12:41 schreef NaarMensje het volgende:

[..]
Uitzonderlijk goede keuze! _O_
Vanmiddag na een proefrit gelijk een deal gesloten. Een hele mooie limited edition. Qua interieur kan er weinig aan Audi tippen, maar die Seat rijdt toch wel echt heel erg lekker. Erg blij met mijn keuze!
pi_205647534
quote:
5s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 23:53 schreef Dj-delphi het volgende:
Ik heb vanmiddag een proefrit gemaakt in een Golf variant. Dit was opzich een hele fijne auto met leuke opties, maar qua ruimte op de achterbank schiet ik er niet heel veel mee op.
Nee allicht niet nee, een Golf Variant staat op een C-segment platform, jouw A3 is een C-segment hatchback. In feite gewoon een Golf met een Audi badge. Je moet al naar een Passat Variant overstappen om dan iets van verschil te merken in grootte.
pi_205647652
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 13:39 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Ja dat gaat ‘prima’ :p Maar baby’s hebben echt veel nodig. Wij gaan morgen naar Frankrijk maar denk dat ik wel een dakkoffer er op moet :( Ook omdat we nog de gewone kinderwagen meenemen (hebben nog geen buggy) en dat neemt dan al veel ruimte in. Maar goed, ben ook weleens met 2 vrienden in een Citroën AX 1.4 GT naar Praag geweest, ging ook goed.
Nee, dakkoffer niet nodig gelukkig 😋

En gefeliciteerd met de aanschaf TS!
  maandag 15 augustus 2022 @ 23:26:56 #40
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_205650351
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 09:50 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]
Tot 15 maanden moet je kindje geloof ik achterstevoren zitten. Maar het wordt sterk aangeraden om dit zo lang mogelijk te doen (tot 4 jaar). In Zweden is dit volgens mij zelfs tot die leeftijd verplicht. Onze dochter is nu 1,5 jaar en wij hebben een stoeltje die in de Maxi-Cosi base zowel voor- als achterwaarts geplaatst kan worden. En dat neemt inderdaad veel ruimte in, mijn vriendin gaat vaak al maar achter mij zitten ipv naast mij (kan ook met mij te maken hebben hoor ;)).
Wij hebben een BMW 325i Touring uit 2006. Achterbak is niet erg groot en zit met de gewone kinderwagen (Joolz Day) al flink vol. Had hiervoor een BMW 7-serie uit 2000 en daar paste alles net in de achterbak met vakantie.

Het ligt er dus vooral aan wat je met de auto doet. Wij gebruiken ‘m ook voor vakantie en dan is wat meer ruimte zeker niet overbodig. Maar mijn zwager heeft een Kia Picanto en hun zoontje is bijna 2 en dat gaat ook nog goed. Maar die maken geen verre reizen. En inderdaad, met een dakkoffer kom je een heel eind. En uiteindelijk kan je kindje ook in een (veel compactere) buggy ipv de kinderwagen.
Gelukkig hebben jullie geen tweeling. Wij moesten alles in een compactere focus proppen, inclusief tweelingwagen en voldoende speelgoed, bedjes, stoeltjes etc.
Als je dingen slim verpakt en de ruimtes volledig benut kom het er zonder dakkoffer. De buren stonden verbaasd te kijken hoeveel er uit de auto kwam _O-
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
  maandag 15 augustus 2022 @ 23:37:29 #41
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_205650397
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 15:46 schreef Dj-delphi het volgende:

[..]
Vanmiddag na een proefrit gelijk een deal gesloten. Een hele mooie limited edition. Qua interieur kan er weinig aan Audi tippen, maar die Seat rijdt toch wel echt heel erg lekker. Erg blij met mijn keuze!
Die van ons gaat er binnenkort uit (lease). Heb er wel van genoten. Ligt een partij ruimte in de achterbak O+ En een lekker 1.4 motortje met 150pk is ook wel ok. Hopelijk heb je een paar nuttige opties: verwarmde voorruit, opklapbare trekhaak en Apple CarPlay/ android auto
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_205662183
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 23:26 schreef lipje het volgende:

[..]
Gelukkig hebben jullie geen tweeling. Wij moesten alles in een compactere focus proppen, inclusief tweelingwagen en voldoende speelgoed, bedjes, stoeltjes etc.
Als je dingen slim verpakt en de ruimtes volledig benut kom het er zonder dakkoffer. De buren stonden verbaasd te kijken hoeveel er uit de auto kwam _O-
😂 Ja dan heb je helemaal veel ruimte nodig! Wel netjes dat het in een Focus kon zeg. Mijn 3-serie zit wel stampvol zo zonder bak, met nog een kleine erbij hadden we denk ik alles los moeten doen zodat elk hoekje benut kon worden 😋
  woensdag 17 augustus 2022 @ 15:59:34 #43
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_205666347
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 08:25 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]
😂 Ja dan heb je helemaal veel ruimte nodig! Wel netjes dat het in een Focus kon zeg. Mijn 3-serie zit wel stampvol zo zonder bak, met nog een kleine erbij hadden we denk ik alles los moeten doen zodat elk hoekje benut kon worden 😋
Alle babykleding zat in hun wiegjes, extra kinderstoelen van de ikea gevuld met spullen, de voetruimte is vrij, dus daar konden ook weer de nodige tassen met kleding in. Wij namen dan wat minder eten mee, een opblaasbaar badje voor de baby, of met de baby douchen. En door het niet in koffers maar in (kneedbare reis)tassen te doen konden we ook meer ruimte benutten.

Gebruik ook de ruimte van het reservewiel als je alleen een pomp hebt, de ruimte tussen de kinderen op de bank en de voetenruimte onder de stoelen.

Een dakkoffer lijkt handig maar slurpt wel weer een hoop brandstof, een afgeladen auto zonder koffer drinkt een stuk minder.
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')