abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 12 augustus 2022 @ 10:43:20 #1
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_205615570
In de huidige peilingen staat de BBB op enorme zetelwinst. Ik weet dat een peiling niet hetzelfde is als een verkiezingsuitslag. Maar het houdt wel redelijk verband met elkaar.

Ik snap alleen niet zo goed waarom deze partij het zo goed doet in de peilingen. Als op hun website kijkt gaat het openingsstukje alleen maar over boeren. Als je dan hun partijprogramma bekijkt onder het kopje Burger. Blijkt al snel dat hier ook alles vooral betrekking heeft op de relatie van de burger met de boer. Het is echt boer voor, boer na in dat stuk. Uiteraard wordt er met geen woord gerept over de enorme vervuiling en natuurverschraling waar de boer voor zorgt.

De boeren vormen ongeveer 0,6% van de totale Nederlandse beroepsbevolking, al lees ik ook bij de CBS dat ze voorzien in 0,6% van de werkgelegenheid in Nederland wat uiteraard zou betekenen dat als je alle Polen, roemenen en andere seizoensarbeiders er af trekt deze groep echte boeren nog veel kleiner is dan deze 0,6%.

Dit in beschouwing genomen snap ik niet dat zoveel mensen (in de peilingen) zeggen op deze partij te gaan stemmen. Is het om de "Symphatieke" Caroline v/d Plas? Speelt de coronacrisis mee? Stemmen tegen de huidige coalitie? (Ik heb het idee dat er opvallend veel wappies tussen de aanhang van BBB zitten). Waarom zou men als men geen boer is op deze partij stemmen?
pi_205615585
Sinds wanneer hebben tussentijdse peilingen een verband met de verkiezingsuitslag maanden tot jaren later?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205615593
Het is idd maar een peiling maat los daarvan zijn dit proteststemmen. Alle tokkies die ik ken, en dat zijn er veel gezien mijn afkomst, zijn allemaal pro-boer. Oftewel, anti-overheid.
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_205615618
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 10:46 schreef Mike-The-Situation het volgende:
Het is idd maar een peiling maat los daarvan zijn dit proteststemmen. Alle tokkies die ik ken, en dat zijn er veel gezien mijn afkomst, zijn allemaal pro-boer. Oftewel, anti-overheid.
Het zijn protestklikken want je klikt op een optie en je stemt niet.
Bij verkiezingen zal 20% op de vvd stemmen en de rest verspreidt over de andere 28 partijen zodat de vvd weer de grootste wordt.
Dan kan iedereen weer roepen dat de meerderheid op de vvd heeft gestemd!
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 12 augustus 2022 @ 10:50:48 #5
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_205615642
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 10:46 schreef Mike-The-Situation het volgende:
Het is idd maar een peiling maat los daarvan zijn dit proteststemmen. Alle tokkies die ik ken, en dat zijn er veel gezien mijn afkomst, zijn allemaal pro-boer. Oftewel, anti-overheid.
Dit gevoel heb ik dus ook, puur stemmen tegen het establishment, als je hun programma doorleest kan iedereen die een beetje kan nadenken namelijk direct concluderen dat BBB maar 1 heel klein groepje dient en verder niemand.
pi_205615658
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 10:50 schreef RealistAtheist het volgende:

[..]
Dit gevoel heb ik dus ook, puur stemmen tegen het establishment, als je hun programma doorleest kan iedereen die een beetje kan nadenken namelijk direct concluderen dat BBB maar 1 heel klein groepje dient en verder niemand.
Hoeveel mensen ken jij die partij programma's leest?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 12 augustus 2022 @ 10:53:07 #7
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_205615666
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 10:45 schreef sjorsie1982 het volgende:
Sinds wanneer hebben tussentijdse peilingen een verband met de verkiezingsuitslag maanden tot jaren later?
Misschien had ik mijn titel iets anders moeten formuleren idd. Maar het gaat mij vooral om de groei van zo'n partij in de peilingen en het waarom. Volgens mij wordt dat ook wel duidelijk in mijn verhaal.
pi_205615681
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 10:53 schreef RealistAtheist het volgende:

[..]
Misschien had ik mijn titel iets anders moeten formuleren idd. Maar het gaat mij vooral om de groei van zo'n partij in de peilingen en het waarom. Volgens mij wordt dat ook wel duidelijk in mijn verhaal.
Omdat kiezers mensen zijn die emotioneel worden beinvloed.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 12 augustus 2022 @ 10:55:34 #9
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_205615683
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 10:51 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Hoeveel mensen ken jij die partij programma's leest?
Toch best wel veel. Maar als je het partijprogramma niet leest, waarom stem je dan wel op een specifieke partij?
pi_205615690
Toen we nog jong en idealistisch waren dachten we te stemmen op politieke partijen die 'het beste' voor ons waren.
Nu we ouder en meer ervaren zijn zoeken we een politieke partij die het minst slecht voor ons is.

BBB is voor veel mensen de minst slechte partij denk ik.
pi_205615691
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 10:55 schreef RealistAtheist het volgende:

[..]
Toch best wel veel. Maar als je het partijprogramma niet leest, waarom stem je dan wel op een specifieke partij?
Uit emotie en gewoonte zoals heel veel mensen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 12 augustus 2022 @ 11:08:41 #12
307331 aloa
Steeds harder, steeds sneller
pi_205615780
Het spreekt mij totaal niet aan.

Ik stem wel ergens anders op.
94257 - 478969
In my dreams I'm dying all the time
  Vis een optie? vrijdag 12 augustus 2022 @ 11:08:45 #13
70532 loveli
N
pi_205615782
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 10:55 schreef RealistAtheist het volgende:

[..]
Toch best wel veel. Maar als je het partijprogramma niet leest, waarom stem je dan wel op een specifieke partij?
Als je het partijprogramma wel leest, dan kom je er bij de VVD achter dat je belazerd wordt. Ze voeren er niets van uit (dividendbelasting, anyone?).

Een hoop mensen stemmen op de partij waarvan ze verwachten dat die iets teweeg kan brengen, qua potentiele zetels heeft op dit moment BBB de grootste hefboom.
crap in = crap out
  vrijdag 12 augustus 2022 @ 11:14:47 #14
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_205615861
Er heeft nauwelijks iemand op BBB gestemd dus zo relevant is de vraag niet
pi_205615886
Omdat Nederland laatst beleid niet zo populair is als men wilt doen geloven.
pi_205615887
Tegen de tijd dat we moeten stemmen kan alles weer anders zijn. Nu is het natuurlijk zo dat veel mensen de pest hebben aan dit kabinet, en onderbuikgevoelens tellen zwaar momenteel.
  Moderator vrijdag 12 augustus 2022 @ 11:21:39 #17
54278 crew  Tijger_m
42
pi_205615924
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 11:17 schreef Chivaz het volgende:
Omdat Nederland laatst beleid niet zo populair is als men wilt doen geloven.
Dat voert dan ook niemand uit.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Beste/leukste mod 2022 vrijdag 12 augustus 2022 @ 11:23:13 #18
319979 Fok-it
All is well
pi_205615949
Ik moet zeggen dat ze voor mij in eerste instantie als een of andere ongeciviliseerde kenau de kamer inkwam, dat stigma is wel enigszins verbeterd maar ik heb het idee dat een hoop mensen die op haar stemmen totaal geen idee hebben wat dat teweeg brengt op het moment dat zij meer mensen de kamer in brengt. Dat is gewoon 1 grote boerenlobby
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  vrijdag 12 augustus 2022 @ 11:23:13 #19
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_205615950
Ze zijn veel in het nieuws en het zijn denk ik veel onderbuikgevoelens die meespelen.
pi_205616037
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 11:21 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dat voert dan ook niemand uit.
Ja zeker, het huidige kabinet behartigd de belangen van de Nederlander niet. We hebben ze wel gekozen maar uiteindelijk voelen ze weinig voor de mensen in het land.
Ik wijs even naar de huidige situatie met de hoge energieprijzen waar zelfs de PvdA die pretenderen de arbeiders te vertegenwoordigen afzien van het verlagen van de belasting op gas.
Alles moet wijken voor het klimaat, zelfs het welzijn van de eigen bevolking. Uiteraard is er voor het buitenland genoeg geld, onbeperkte immigratie, miljoenen naar Oekraïne inclusief wapentuig maar geen cent voor de burger die het allemaal mag ophoesten.
Als dit geen Nederland laatst beleid is, wat dan wel?
  Moderator vrijdag 12 augustus 2022 @ 11:31:01 #21
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205616039
twitter


Ze spreekt heel erg voor het "hardwerkende burger"/"de gewone Nederlander" sentiment. Maar voor Jan Modaal is natuurlijk helemaal geen aantrekkelijk partij perse om op te stemmen. Vraag Follow the money maar.
pi_205616058
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 10:50 schreef RealistAtheist het volgende:

[..]
Dit gevoel heb ik dus ook, puur stemmen tegen het establishment, als je hun programma doorleest kan iedereen die een beetje kan nadenken namelijk direct concluderen dat BBB maar 1 heel klein groepje dient en verder niemand.
In de boeren protest groepen kom je deze zooi tegen:








Dat gaat puur om anti overheid en heeft niets met de boeren te maken.

Ze staan daar niet voor de boeren maar voor zichzelf
  vrijdag 12 augustus 2022 @ 11:34:03 #23
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_205616069
Populisten die azen op de onderbuik is niets nieuws. Gewoon weer een nieuwe vorm van populisme. Zelfde charlatan nieuw jasje.

Over een paar jaar zullen er misschien weer tig andere partijen bijgekomen zijn. ex-CDA'ers, VVD'ers, FvD'ers, PVV'ers noem maar op, die in de oppositie gaan zeiken dat de burger boos is en het helemaal zat is. Ondertussen doet zo'n partij er geen ene fuck aan omdat zo'n partij vooral bestaat uit incompetente autoritaire narcistische sabotageclowns waar niet mee samen te werken valt.

Geert Wilders is het grootste voorbeeld. Sinds dat ik politiek ben gaan volgen heb ik zelden een grotere pannenkoek gezien dan deze man. Decennia in de kamer zitten, massa's zetels, en dan alleen een paar falende animal cops voor elkaar weten te krijgen. :')

[ Bericht 0% gewijzigd door Harvest89 op 12-08-2022 11:52:04 ]
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_205616104
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 11:34 schreef Harvest89 het volgende:
Populisten die azen op de onderbuik is niets nieuws. Gewoon weer een nieuwe vorm van populisme. Zelfde charlatan nieuw jasje.

Over een paar zullen er misschien weer tig andere partijen bijgekomen zijn. ex-CDA'ers, VVD'ers, FvD'ers, PVV'ers noem maar op, die in de oppositie gaan zeiken dat de burger boos is en het helemaal zat is. Ondertussen doet zo'n partij er geen ene fuck aan omdat zo'n partij vooral bestaat uit incompetente autoritaire narcistische sabotageclowns waar niet mee samen te werken valt.

Geert Wilders is het grootste voorbeeld. Sinds dat ik politiek ben gaan volgen heb ik zelden een grotere pannenkoek gezien dan deze man. Decennia in de kamer zitten, massa's zetels, en dan alleen een paar falende animal cops voor elkaar weten te krijgen. :')
Vind je wilders erger dan bv FvD leden in de kamer? Wat vind je bv van van meijeren?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205616117
Omdat heel veel mensen niet achter het beleid omtrent de boeren staan, met verschillende achterliggende redenen; en dit zwaar weegt voor ze. Vermoed ik iig.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_205616124
quote:
16s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 11:39 schreef FlippingCoin het volgende:
Omdat heel veel mensen niet achter het beleid omtrent de boeren staan, met verschillende achterliggende redenen; en dit zwaar weegt voor ze. Vermoed ik iig.
Dan ga je er vanuit dat ze het beleid kennen en dat vraag ik me af
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Moderator vrijdag 12 augustus 2022 @ 11:41:19 #27
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205616128
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 11:37 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Vind je wilders erger dan bv FvD leden in de kamer? Wat vind je bv van van meijeren?
Wilders zie ik als pure populist. Al kan hij soms wel de vinger op de pijnlijke plek leggen, al heeft hij zelf natuurlijk nooit echt een oplossing voor die problemen. Wat FVD doet tegenwoordig gaat wel verder, en vind ik wel iets engs hebben. Praten over een boreaal Nederland, zo makkelijk pro Russisch zijn in conflict, wetenschapsontkenning etc.
pi_205616139
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 11:41 schreef Momo het volgende:

[..]
Wilders zie ik als pure populist. Al kan hij soms wel de vinger op de pijnlijke plek leggen, al heeft hij zelf natuurlijk nooit echt een oplossing voor die problemen. Wat FVD doet tegenwoordig gaat wel verder, en vind ik wel iets engs hebben. Praten over een boreaal Nederland, zo makkelijk pro Russisch zijn in conflict, wetenschapsontkenning etc.
Is fvd dan ook populistisch of een staatsgevaar?
Ik vind dat laatste trouwens. Vooral van meijeren is zeer zeer gevaarlijk.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Beste/leukste mod 2022 vrijdag 12 augustus 2022 @ 11:45:18 #29
319979 Fok-it
All is well
pi_205616167
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 11:42 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Is fvd dan ook populistisch of een staatsgevaar?
Ik vind dat laatste trouwens. Vooral van meijeren is zeer zeer gevaarlijk.
Dat is mijns inziens het gevaarlijkste tweedekamer lid wat we op dit moment hebben rondlopen ja. Die brengt het ondermijnen van enige democratie naar een heel ander niveau
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  vrijdag 12 augustus 2022 @ 11:45:21 #30
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_205616169
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 11:37 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Vind je wilders erger dan bv FvD leden in de kamer?
FvD komt vaak wel met argumenten en plannen. Totaal van de pot gerukt natuurlijk. Maar wel een wat duidelijkere visie. Toen ze kersvers waren opgericht hadden ze ook een uitgebreid verkiezingsprogramma met standpunten die toen best interessant waren.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  vrijdag 12 augustus 2022 @ 11:47:37 #31
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_205616199
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 10:46 schreef Mike-The-Situation het volgende:
Alle tokkies die ik ken, en dat zijn er veel gezien mijn afkomst, zijn allemaal pro-boer. Oftewel, anti-overheid.
Hier hetzelfde.
Ze denken vast dat een boer nog een arme sloeber is die hard op zijn land werkt en loopt op klompen. :')

quote:
1s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 11:37 schreef sjorsie1982 het volgende:
Wat vind je bv van van meijeren?
Totale idioot. Is wel de vraag hoe lang hij in de kamer blijft.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_205616207
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 11:40 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Dan ga je er vanuit dat ze het beleid kennen en dat vraag ik me af
Nou ja, van wat ze meekrijgen van het beleid dan.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  Moderator vrijdag 12 augustus 2022 @ 11:48:37 #33
54278 crew  Tijger_m
42
pi_205616208
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 11:30 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ja zeker, het huidige kabinet behartigd de belangen van de Nederlander niet. We hebben ze wel gekozen maar uiteindelijk voelen ze weinig voor de mensen in het land.
Ik wijs even naar de huidige situatie met de hoge energieprijzen waar zelfs de PvdA die pretenderen de arbeiders te vertegenwoordigen afzien van het verlagen van de belasting op gas.
Alles moet wijken voor het klimaat, zelfs het welzijn van de eigen bevolking. Uiteraard is er voor het buitenland genoeg geld, onbeperkte immigratie, miljoenen naar Oekraïne inclusief wapentuig maar geen cent voor de burger die het allemaal mag ophoesten.
Als dit geen Nederland laatst beleid is, wat dan wel?
Je snapt niet dat er een relatie is tussen klimaat en welzijn van de bevolking? Tja, dan houdt het wel op, he?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_205616247
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 11:34 schreef Harvest89 het volgende:
Geert Wilders is het grootste voorbeeld. Sinds dat ik politiek ben gaan volgen heb ik zelden een grotere pannenkoek gezien dan deze man. Decennia in de kamer zitten, massa's zetels, en dan alleen een paar falende animal cops voor elkaar weten te krijgen. :')
Hij zit daar enkel voor de poet die hij ieder jaar binnen harkt.
Jaar: ¤ 126.981,23
Maand: ¤ 10.581,77
Week: ¤ 2.441,95
Dag: ¤ 488,39

niet slecht toch?
  vrijdag 12 augustus 2022 @ 11:55:55 #35
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_205616275
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 11:52 schreef Dries4Ever het volgende:

[..]
Hij zit daar enkel voor de poet die hij ieder jaar binnen harkt.
Jaar: ¤ 126.981,23
Maand: ¤ 10.581,77
Week: ¤ 2.441,95
Dag: ¤ 488,39

niet slecht toch?
En dan durft hij nog zijn bek open te trekken over linkse elite. Volgens mij is hij zelfs het langstzittende kamerlid...
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_205616287
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 11:52 schreef Dries4Ever het volgende:

[..]
Hij zit daar enkel voor de poet die hij ieder jaar binnen harkt.
Jaar: ¤ 126.981,23
Maand: ¤ 10.581,77
Week: ¤ 2.441,95
Dag: ¤ 488,39

niet slecht toch?
Mwah ik heb het idee dat hij eerder kiest voor minder geld zonder dreiging dan dit geld met dreiging.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Beste/leukste mod 2022 vrijdag 12 augustus 2022 @ 11:59:18 #37
319979 Fok-it
All is well
pi_205616310
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 11:55 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
En dan durft hij nog zijn bek open te trekken over linkse elite. Volgens mij is hij zelfs het langstzittende kamerlid...
Van der Staaij is dat volgens mij
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_205616326
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 11:47 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Hier hetzelfde.
Ze denken vast dat een boer nog een arme sloeber is die hard op zijn land werkt en loopt op klompen. :')
[..]
Totale idioot. Is wel de vraag hoe lang hij in de kamer blijft.
Ik hoop dat men ontdekt dat een tolerante samenleving intolerantie afstraft met verbanning.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Moderator vrijdag 12 augustus 2022 @ 12:03:35 #39
54278 crew  Tijger_m
42
pi_205616357
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 11:57 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Mwah ik heb het idee dat hij eerder kiest voor minder geld zonder dreiging dan dit geld met dreiging.
En wat gaat hij dan doen? Het is niet alsof Wilders ooit iets anders heeft gedaan dan politiek.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_205616372
Omdat veel mensen veel vlees eten en bang zijn dat dat anders niet meer mag straks.
pindazakje
  Moderator vrijdag 12 augustus 2022 @ 12:10:13 #41
54278 crew  Tijger_m
42
pi_205616408
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 12:04 schreef Hyaenidae het volgende:
Omdat veel mensen veel vlees eten en bang zijn dat dat anders niet meer mag straks.
Dat komt uit Ierland.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator vrijdag 12 augustus 2022 @ 12:56:09 #42
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_205616874
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 12:04 schreef Hyaenidae het volgende:
Omdat veel mensen veel vlees eten en bang zijn dat dat anders niet meer mag straks.
Vind je het gek. Ga mijn bitterballen niet opgeven
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
pi_205616912
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 12:56 schreef Plompzakker het volgende:

[..]
Vind je het gek. Ga mijn bitterballen niet opgeven
Bitterballen zijn diervriendelijk, bevatten maar 6% vlees van het totaal.
Dus maak je geen zorgen _O_
pindazakje
  Moderator vrijdag 12 augustus 2022 @ 12:59:24 #44
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_205616924
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 12:58 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Bitterballen zijn diervriendelijk, bevatten maar 6% vlees van het totaal.
Dus maak je geen zorgen _O_
De mijne niet. Die hebben veel meer vlees _O_
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
pi_205616955
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 12:59 schreef Plompzakker het volgende:

[..]
De mijne niet. Die hebben veel meer vlees _O_
Mijn frikandel bevat ook 98% vlees en de rest is vocht.
pindazakje
  Redactie Sport / Supervogel vrijdag 12 augustus 2022 @ 13:53:44 #46
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_205617531
Ze iS zo LeKkeR GeWoOn GeBleVeN

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 12 augustus 2022 @ 14:55:09 #47
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205617956
Een groot deel van die kiezers is van het type dat altijd boos is en altijd overal tegen.

En Baudet is voor hen iets te geflipt en op Wilders zijn ze ook wel uitgekeken. Daarom is Caroline nu de nieuwe heldin.
pi_205619089
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 10:48 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Het zijn protestklikken want je klikt op een optie en je stemt niet.
Bij verkiezingen zal 20% op de vvd stemmen en de rest verspreidt over de andere 28 partijen zodat de vvd weer de grootste wordt.
Dan kan iedereen weer roepen dat de meerderheid op de vvd heeft gestemd!
Ik hoop het van harte van niet. Meer dan half Nederland is compleet ontevreden, gefrustreerd en klaar met de huidige situatie. Moties worden ingediend om het kabinet te bewegen terug te keren van reces, maar deze geeft gewoon niet thuis. Ze blijven weg en ik denk dat dit ondertussen angstvallig is. Het wordt toch echt een keer de hoogste tijd dat dit kabinet werk maakt van alle dossiers en alle problemen die er momenteel zijn. Echter ik vrees dat onder supervisie van Rutte dit echt niet meer gaat lukken. Kabinet Rutte vier was echt een brug te ver voor deze samenleving, dat wordt steeds meer duidelijk.
  vrijdag 12 augustus 2022 @ 18:19:58 #49
480574 Smegma.
Ettert lekker onder je toompje
pi_205619594
Zolang de bestuurspartijen zich qua daden vooral blijven richten op de winnaars van de maatschappij zullen de verliezers blijven stemmen op trieste 'bewegingen' met vlotgebekte leiders. Josse de Voogd beschrijft dit allemaal vrij aardig. Tenzij er een groot schandaal met betrekking tot BBB opkomt stevent die partij af op een overwinning zoals FvD in 2019 bij de PS-verkiezingen en daaropvolgend EK-verkiezingen.
pi_205619891
Veel kiezers vertrouwen onze politieke partijen niet meer en hopen dat een nieuwe partij wel betrouwbaar en transparant is. Pieter Omtzigt geeft een betrouwbare en transparante indruk en daarom scoort hij in peilingen met een denkbeeldige Lijst Omtzigt ontzettend goed zonder dat er ook maar 1 standpunt van die niet bestaande lijst bekend is.

Ergens snap ik het wel, onze politiek is een achterbakse slangenkuil waar het volk als achterlijk gepeupel wordt gezien die geen recht heeft over diens eigen leven te beslissen.
  Moderator vrijdag 12 augustus 2022 @ 19:14:12 #51
54278 crew  Tijger_m
42
pi_205620258
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 17:29 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]
Ik hoop het van harte van niet. Meer dan half Nederland is compleet ontevreden, gefrustreerd en klaar met de huidige situatie. Moties worden ingediend om het kabinet te bewegen terug te keren van reces, maar deze geeft gewoon niet thuis. Ze blijven weg en ik denk dat dit ondertussen angstvallig is. Het wordt toch echt een keer de hoogste tijd dat dit kabinet werk maakt van alle dossiers en alle problemen die er momenteel zijn. Echter ik vrees dat onder supervisie van Rutte dit echt niet meer gaat lukken. Kabinet Rutte vier was echt een brug te ver voor deze samenleving, dat wordt steeds meer duidelijk.
Waar haal jij deze onzin vandaan? De 2e Kamer is met reces en kan dus helemaal geen motie hebben verwerkt om het kabinet terug te laten komen van reces en sowieso heeft de regering helemaal geen reces.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator vrijdag 12 augustus 2022 @ 19:15:58 #52
54278 crew  Tijger_m
42
pi_205620289
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 18:19 schreef Smegma. het volgende:
Zolang de bestuurspartijen zich qua daden vooral blijven richten op de winnaars van de maatschappij zullen de verliezers blijven stemmen op trieste 'bewegingen' met vlotgebekte leiders. Josse de Voogd beschrijft dit allemaal vrij aardig. Tenzij er een groot schandaal met betrekking tot BBB opkomt stevent die partij af op een overwinning zoals FvD in 2019 bij de PS-verkiezingen en daaropvolgend EK-verkiezingen.
En dan? Want ook de BBB komt niet onder de situatie uit en doen alsof het probleem niet bestaat is ook geen optie, zie Urgenda, een uitspraak die men dan opnieuw gaat behalen maar dan voor stikstof.

Het enige wat de BBB kan bereiken is wat knip en plakwerk, een paar miljoen hier en daar ALS ze uberhaupt in de regering komen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_205620675
Stemmen heeft toch geen zin want tussen de partijen wordt samsam gedaan voor hun punten en vaak houdt het nog geen 4 jaar stand.

Dus democratie is leuk maar eigenlijk alleen maar verneukeratief.

In feite ben je met dictatuur beter af.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_205620986
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 19:14 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Waar haal jij deze onzin vandaan? De 2e Kamer is met reces en kan dus helemaal geen motie hebben verwerkt om het kabinet terug te laten komen van reces en sowieso heeft de regering helemaal geen reces.
Jij bent mod dus jij zal het wel weten
pi_205620999
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 20:20 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]
Jij bent mod dus jij zal het wel weten
deze reactie geven is inderdaad beter dan jezelf gewoon eens te verdiepen in de materie.
pi_205621027
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 20:21 schreef koemleit het volgende:

[..]
deze reactie geven is inderdaad beter dan jezelf gewoon eens te verdiepen in de materie.
Ok
  Moderator vrijdag 12 augustus 2022 @ 20:28:59 #57
54278 crew  Tijger_m
42
pi_205621093
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 20:20 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]
Jij bent mod dus jij zal het wel weten
Dat wist ik ook al voordat ik mod was, het is basale kennis van ons politieke bestel.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_205623070
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 20:28 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dat wist ik ook al voordat ik mod was, het is basale kennis van ons politieke bestel.
Voor jou wellicht.
pi_205624238
BBB is denk ik vooral een proteststem uit sympathie naar de boeren tegen dit kabinet dat best veel mensen spuugzat zijn
pi_205631791
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 10:56 schreef hb64 het volgende:
Toen we nog jong en idealistisch waren dachten we te stemmen op politieke partijen die 'het beste' voor ons waren.
Nu we ouder en meer ervaren zijn zoeken we een politieke partij die het minst slecht voor ons is.

BBB is voor veel mensen de minst slechte partij denk ik.
Dat lijkt me stug. Zij halen hun bestaansrecht uit het zoveel mogelijk ontzien van boeren, een relatief enorme rijke beroepsgroep, voor welke maatregel dan ook, waardoor alle extra kosten en moeite die dat met zich meebrengt verspreid wordt over de niet-boer. Wij dus. Boeren hoeven zich niet meer aan stikstofregels te houden? Minder huizen gebouwd, dus onze huizen duurder. Boeren mogen nog meer megastallen bouwen? Onze leefomgeving aan gort. Etc etc. In principe is de minst slechte partij er eentje die maatregelen verzint om zoveel mogelijk geld afhandig te maken van de rijkste NLers en het grootbedrijf. Dan hoeft de gewone burger het minst op te hoesten.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_205634883
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 23:14 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Dat lijkt me stug. Zij halen hun bestaansrecht uit het zoveel mogelijk ontzien van boeren, een relatief enorme rijke beroepsgroep, voor welke maatregel dan ook, waardoor alle extra kosten en moeite die dat met zich meebrengt verspreid wordt over de niet-boer. Wij dus. Boeren hoeven zich niet meer aan stikstofregels te houden? Minder huizen gebouwd, dus onze huizen duurder. Boeren mogen nog meer megastallen bouwen? Onze leefomgeving aan gort. Etc etc. In principe is de minst slechte partij er eentje die maatregelen verzint om zoveel mogelijk geld afhandig te maken van de rijkste NLers en het grootbedrijf. Dan hoeft de gewone burger het minst op te hoesten.
Misschien moet ik mijn cynische kijk op de NL politiek toelichten.

NL is geen democratie meer maar een lobbycratie. Rond verkiezingstijd komen de partijen met allerlei sociaal gewenste verhaaltjes om kiezers te verleiden om op hen te stemmen. Na de verkiezingsdag is men alle verhaaltjes spontaan weer vergeten en gaat over tot de orde van de dag.

Politieke partijen zijn nu verlengstukken geworden van lobbyclubs. De meest succesvolle lobbyclub is het World Economic Forum dat succesvol invloed heeft verworven in de hoogste regionen van ons bestuur. Dat WEF is zelf ondemocratisch en er op gericht om de elite nog rijker te maken door belastingslaven uit te buiten.

Dan hebben we nog de partij voor de multinationals; geen idee waarom je daar als burger op zou willen stemmen.

Een aantal partijen is ingepalmd door milieuclubs en de zieligheidsindustrie. Met het milieu in NL gaat het beter dan ooit. Wat de rupjes-nooit-genoeg van de milieuclubs roepen laat zich wel raden... Om relevant te blijven verzinnen ze iedere keer iets nieuws.

Het hele stikstofprobleem is verzonnen probleem en wordt gebruikt als vehikel om een groot deel van onze economie de nek om te draaien. Het gaat niet alleen om de agrariërs, er zijn veel bedrijven van afhankelijk. De boeren hebben gelijk dat ze in opstand komen en verdienen onze steun.

De milieuclubs dromen van de staat van de NL-natuur zoals die van 200 jaar geleden. Er woonden toen iets minder mensen in NL. Het is een utopie te denken dat je ongerepte natuur kunt hebben in een overbevolkt land als NL.

Dat huizen in NL onbetaalbaar zijn geworden heeft alles te maken met de economische wet van vraag-en-aanbod. Er is meer vraag dan aanbod dus gaat de prijs omhoog. Dat kun je de boeren niet verwijten. Die grote vraag naar woningen komt vooral door massa immigratie. Meer dan 100.000 inwoners erbij per jaar? Daar is niet tegenop te bouwen.

BBB krijgt komende verkiezingen mijn stem. De kartelpartijen dienen niet langer het belang van de bevolking. Het is tijd voor een frisse wind (met een beetje mest aroma) in Den Haag.
  Moderator zondag 14 augustus 2022 @ 13:23:29 #62
54278 crew  Tijger_m
42
pi_205635061
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 12:59 schreef hb64 het volgende:

[..]
Misschien moet ik mijn cynische kijk op de NL politiek toelichten.

NL is geen democratie meer maar een lobbycratie. Rond verkiezingstijd komen de partijen met allerlei sociaal gewenste verhaaltjes om kiezers te verleiden om op hen te stemmen. Na de verkiezingsdag is men alle verhaaltjes spontaan weer vergeten en gaat over tot de orde van de dag.

Politieke partijen zijn nu verlengstukken geworden van lobbyclubs. De meest succesvolle lobbyclub is het World Economic Forum dat succesvol invloed heeft verworven in de hoogste regionen van ons bestuur. Dat WEF is zelf ondemocratisch en er op gericht om de elite nog rijker te maken door belastingslaven uit te buiten.

Dan hebben we nog de partij voor de multinationals; geen idee waarom je daar als burger op zou willen stemmen.

Een aantal partijen is ingepalmd door milieuclubs en de zieligheidsindustrie. Met het milieu in NL gaat het beter dan ooit. Wat de rupjes-nooit-genoeg van de milieuclubs roepen laat zich wel raden... Om relevant te blijven verzinnen ze iedere keer iets nieuws.

Het hele stikstofprobleem is verzonnen probleem en wordt gebruikt als vehikel om een groot deel van onze economie de nek om te draaien. Het gaat niet alleen om de agrariërs, er zijn veel bedrijven van afhankelijk. De boeren hebben gelijk dat ze in opstand komen en verdienen onze steun.

De milieuclubs dromen van de staat van de NL-natuur zoals die van 200 jaar geleden. Er woonden toen iets minder mensen in NL. Het is een utopie te denken dat je ongerepte natuur kunt hebben in een overbevolkt land als NL.

Dat huizen in NL onbetaalbaar zijn geworden heeft alles te maken met de economische wet van vraag-en-aanbod. Er is meer vraag dan aanbod dus gaat de prijs omhoog. Dat kun je de boeren niet verwijten. Die grote vraag naar woningen komt vooral door massa immigratie. Meer dan 100.000 inwoners erbij per jaar? Daar is niet tegenop te bouwen.

BBB krijgt komende verkiezingen mijn stem. De kartelpartijen dienen niet langer het belang van de bevolking. Het is tijd voor een frisse wind (met een beetje mest aroma) in Den Haag.
En BBB is geen lobbyclub van agri business net zoals het CDA dat voorheen was? Want je doet net alsof de enige lobby die er bestaat in Nederland van milieu en "zieligheidsindustrie" komt en dat is compleet wereldvreemd in mijn opinie net als de onzin over de WEF.

Als dat je beweegredenen zijn dan snap ik niet waarom je voor BBB kiest, overigens, je zou je toch meer op je plek moeten voelen bij een conspiracy partij als de FvD.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  zondag 14 augustus 2022 @ 14:21:58 #63
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_205635635
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 01:53 schreef Cupfighter het volgende:
BBB is denk ik vooral een proteststem uit sympathie naar de boeren tegen dit kabinet dat best veel mensen spuugzat zijn
Mensen hebben willens en wetens voor dit kabinet gestemd.
We have always been at war with Eastasia.
  zondag 14 augustus 2022 @ 14:49:02 #64
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_205635972
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 12:59 schreef hb64 het volgende:

[..]
Misschien moet ik mijn cynische kijk op de NL politiek toelichten.

NL is geen democratie meer maar een lobbycratie. Rond verkiezingstijd komen de partijen met allerlei sociaal gewenste verhaaltjes om kiezers te verleiden om op hen te stemmen. Na de verkiezingsdag is men alle verhaaltjes spontaan weer vergeten en gaat over tot de orde van de dag.

Politieke partijen zijn nu verlengstukken geworden van lobbyclubs. De meest succesvolle lobbyclub is het World Economic Forum dat succesvol invloed heeft verworven in de hoogste regionen van ons bestuur. Dat WEF is zelf ondemocratisch en er op gericht om de elite nog rijker te maken door belastingslaven uit te buiten.

Dan hebben we nog de partij voor de multinationals; geen idee waarom je daar als burger op zou willen stemmen.

(…)

BBB krijgt komende verkiezingen mijn stem. De kartelpartijen dienen niet langer het belang van de bevolking. Het is tijd voor een frisse wind (met een beetje mest aroma) in Den Haag.
BBB is letterlijk bedacht door een pr-bureau en dat is jouw keuze voor je anti-lobby stem?
I am a black hole shitting into the void
pi_205636598
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 13:23 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
En BBB is geen lobbyclub van agri business net zoals het CDA dat voorheen was? Want je doet net alsof de enige lobby die er bestaat in Nederland van milieu en "zieligheidsindustrie" komt en dat is compleet wereldvreemd in mijn opinie net als de onzin over de WEF.

Als dat je beweegredenen zijn dan snap ik niet waarom je voor BBB kiest, overigens, je zou je toch meer op je plek moeten voelen bij een conspiracy partij als de FvD.
Ik schrijf nergens dat BBB de beste partij is, voor mij en vele anderen is het de minst slechte.
Er zal zeker beinvloeding zijn vanuit de agro hoek. Wat wil je met zo'n naam.

quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 14:49 schreef Gimmick het volgende:

[..]
BBB is letterlijk bedacht door een pr-bureau en dat is jouw keuze voor je anti-lobby stem?
Een politieke partij die zich o.a. richt op burgers, je moet er maar op komen. Dat PR bureau heeft vast meer goede ideeën... Oh wacht, dat heet populisme dat is niet politiek correct, sorry.

Stel je eens voor de burgers voor hun belangen opkomen en daar een politieke partij bij zoeken. Hetzelfde geldt voor boeren, wat zijn dat toch voor mensen?
pi_205636697
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 15:33 schreef hb64 het volgende:

[..]
Ik schrijf nergens dat BBB de beste partij is, voor mij en vele anderen is het de minst slechte.
Er zal zeker beinvloeding zijn vanuit de agro hoek. Wat wil je met zo'n naam.
[..]
Een politieke partij die zich o.a. richt op burgers, je moet er maar op komen. Dat PR bureau heeft vast meer goede ideeën... Oh wacht, dat heet populisme dat is niet politiek correct, sorry.

Stel je eens voor de burgers voor hun belangen opkomen en daar een politieke partij bij zoeken. Hetzelfde geldt voor boeren, wat zijn dat toch voor mensen?
BBB richt zich met name op het grootbedrijf en de megaboeren, helemaal niet op de standaardboeren en nog minder op de burgers. Die naam is gewoon misleiding (zoals PVV niks met Vrijheid heeft en FvD niks met Democratie).
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zondag 14 augustus 2022 @ 15:56:09 #67
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_205636852
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 15:33 schreef hb64 het volgende:

[..]
Ik schrijf nergens dat BBB de beste partij is, voor mij en vele anderen is het de minst slechte.
Er zal zeker beinvloeding zijn vanuit de agro hoek. Wat wil je met zo'n naam.
[..]
Een politieke partij die zich o.a. richt op burgers, je moet er maar op komen. Dat PR bureau heeft vast meer goede ideeën... Oh wacht, dat heet populisme dat is niet politiek correct, sorry.

Stel je eens voor de burgers voor hun belangen opkomen en daar een politieke partij bij zoeken. Hetzelfde geldt voor boeren, wat zijn dat toch voor mensen?
Dat pr-bureau heeft zeker meer goede ideeën en verkoopt deze voor een deftig uurtarief aan Vion, ABZdiervoeding, Agriant, Bayer, Cheapfeed.com, etc.

Dit heb ik overigens van de website van het bureau, het is geen complot ofzo: https://remarkable.nl/klanten
I am a black hole shitting into the void
pi_205637875
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 15:56 schreef Gimmick het volgende:

[..]
Dat pr-bureau heeft zeker meer goede ideeën en verkoopt deze voor een deftig uurtarief aan Vion, ABZdiervoeding, Agriant, Bayer, Cheapfeed.com, etc.

Dit heb ik overigens van de website van het bureau, het is geen complot ofzo: https://remarkable.nl/klanten
Ja. En dit maakt het programma van de partij ook volledig verklaarbaar. In plaats van achter boeren als deze te gaan staan: https://www.gld.nl/nieuws(...)kstof-kunt-uitstoten
Staat BBB met name achter de grote megaboeren die ook de grote afnemers van de klanten van ReMarkAble zijn. Een bedrijf als Bayer promoot nota bene het gebruik van kunstmest en is de grootste producent van landbouwgiffen, beide moeten de boeren juist vanaf. Ook voor henzelf.

[ Bericht 2% gewijzigd door Hanca op 15-08-2022 07:59:09 ]
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_205641115
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 15:33 schreef hb64 het volgende:
Een politieke partij die zich o.a. richt op burgers, je moet er maar op komen. Dat PR bureau heeft vast meer goede ideeën... Oh wacht, dat heet populisme dat is niet politiek correct, sorry.
Maar BBB richt zich helemaal niet op burgers, maar op boeren. Boeren hebben volstrekt andere belangen dan burgers. Regelmatig tegengesteld zelfs.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_205642226
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 15:56 schreef Gimmick het volgende:

[..]
Dat pr-bureau heeft zeker meer goede ideeën en verkoopt deze voor een deftig uurtarief aan Vion, ABZdiervoeding, Agriant, Bayer, Cheapfeed.com, etc.

Dit heb ik overigens van de website van het bureau, het is geen complot ofzo: https://remarkable.nl/klanten
En je denkt dat dit bij andere politieke partijen niet gebeurt? Kijk maar wie in de Tweede kamer zitten, dan zijn allemaal jongens die bij KPMG, Shell en McInsey vandaan komen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  maandag 15 augustus 2022 @ 09:58:41 #71
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_205642426
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 09:32 schreef raptorix het volgende:

[..]
En je denkt dat dit bij andere politieke partijen niet gebeurt? Kijk maar wie in de Tweede kamer zitten, dan zijn allemaal jongens die bij KPMG, Shell en McInsey vandaan komen.
Bij andere partijen wordt zeker gelobbyd en er is ook sprake van mensen die van de industrie/bedrijfsleven naar de politiek en andersom gaan. Dat moet belicht worden.

Maar dat is toch geen argument om voor een 100 procent lobbyclub te kiezen?
I am a black hole shitting into the void
pi_205642785
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 01:53 schreef Cupfighter het volgende:
BBB is denk ik vooral een proteststem uit sympathie naar de boeren tegen dit kabinet dat best veel mensen spuugzat zijn
Dit geldt zeker voor de kiezers die overlopen van CDA naar BBB,
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_205642932
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 12:59 schreef hb64 het volgende:

[..]
Misschien moet ik mijn cynische kijk op de NL politiek toelichten.

NL is geen democratie meer maar een lobbycratie. Rond verkiezingstijd komen de partijen met allerlei sociaal gewenste verhaaltjes om kiezers te verleiden om op hen te stemmen. Na de verkiezingsdag is men alle verhaaltjes spontaan weer vergeten en gaat over tot de orde van de dag.

Politieke partijen zijn nu verlengstukken geworden van lobbyclubs. De meest succesvolle lobbyclub is het World Economic Forum dat succesvol invloed heeft verworven in de hoogste regionen van ons bestuur. Dat WEF is zelf ondemocratisch en er op gericht om de elite nog rijker te maken door belastingslaven uit te buiten.

Dan hebben we nog de partij voor de multinationals; geen idee waarom je daar als burger op zou willen stemmen.

Een aantal partijen is ingepalmd door milieuclubs en de zieligheidsindustrie. Met het milieu in NL gaat het beter dan ooit. Wat de rupjes-nooit-genoeg van de milieuclubs roepen laat zich wel raden... Om relevant te blijven verzinnen ze iedere keer iets nieuws.

Het hele stikstofprobleem is verzonnen probleem en wordt gebruikt als vehikel om een groot deel van onze economie de nek om te draaien. Het gaat niet alleen om de agrariërs, er zijn veel bedrijven van afhankelijk. De boeren hebben gelijk dat ze in opstand komen en verdienen onze steun.

De milieuclubs dromen van de staat van de NL-natuur zoals die van 200 jaar geleden. Er woonden toen iets minder mensen in NL. Het is een utopie te denken dat je ongerepte natuur kunt hebben in een overbevolkt land als NL.

Dat huizen in NL onbetaalbaar zijn geworden heeft alles te maken met de economische wet van vraag-en-aanbod. Er is meer vraag dan aanbod dus gaat de prijs omhoog. Dat kun je de boeren niet verwijten. Die grote vraag naar woningen komt vooral door massa immigratie. Meer dan 100.000 inwoners erbij per jaar? Daar is niet tegenop te bouwen.

BBB krijgt komende verkiezingen mijn stem. De kartelpartijen dienen niet langer het belang van de bevolking. Het is tijd voor een frisse wind (met een beetje mest aroma) in Den Haag.
weet jij zeker dat je bbb stemt?

want je lult als fvd
pi_205643160
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 09:58 schreef Gimmick het volgende:

[..]
Bij andere partijen wordt zeker gelobbyd en er is ook sprake van mensen die van de industrie/bedrijfsleven naar de politiek en andersom gaan. Dat moet belicht worden.

Maar dat is toch geen argument om voor een 100 procent lobbyclub te kiezen?
Het is geen lobbyclub, het is een reclamebureau.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_205643219
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 11:13 schreef raptorix het volgende:

[..]
Het is geen lobbyclub, het is een reclamebureau.
Het is een reclamebureau dat een partij heeft opgericht om voor de rijke megastalboeren en voor de grote foodbedrijven te lobbyen. Dat allemaal omdat het reclamebureau voor hen vervelende maatregelen als een verbod op veel landbouwgiffen en een kunstmestverbod en een verplichte kringlooplandbouw wil tegenhouden. De partij is dus een pure lobbyclub en niet in het belang van de burger of het gros van de boeren.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_205643273
quote:
1s.gif Op maandag 15 augustus 2022 11:21 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het is een reclamebureau dat een partij heeft opgericht om voor de rijke megastalboeren en voor de grote foodbedrijven te lobbyen. Dat allemaal omdat het reclamebureau voor hen vervelende maatregelen als een verbod op veel landbouwgiffen en een kunstmestverbod en een verplichte kringlooplandbouw wil tegenhouden. De partij is dus een pure lobbyclub en niet in het belang van de burger of het gros van de boeren.
Ja en D66 laat zich ook keihard door BigTech financieren, sterker nog big tech heeft ze persoonlijk geholpen bij de verkiezingen, samen met Kranten kartels.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  maandag 15 augustus 2022 @ 11:30:46 #77
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_205643295
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 11:27 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ja en D66 laat zich ook keihard door BigTech financieren, sterker nog big tech heeft ze persoonlijk geholpen bij de verkiezingen, samen met Kranten kartels.
Klinkt als een argument om niet op D66 te stemmen. Maar waarom dan wel op BBB stemmen/BBB verdedigen?
I am a black hole shitting into the void
pi_205643297
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 11:27 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ja en D66 laat zich ook keihard door BigTech financieren, sterker nog big tech heeft ze persoonlijk geholpen bij de verkiezingen, samen met Kranten kartels.
Wat is nu je punt?

Ben je tegen lobby groepen (en dus tegen het recht op verenigen, art 8 van onze grondwet)?
pi_205643301
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 11:30 schreef Gimmick het volgende:

[..]
Klinkt als een argument om niet op D66 te stemmen. Maar waarom dan wel op BBB stemmen/BBB verdedigen?
Als je wat meer in de partijen duikt zie je dat alles met macht en corruptie is verweven met uitzondering van wat partijtjes in de marge.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_205643303
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 11:30 schreef Gimmick het volgende:

[..]
Klinkt als een argument om niet op D66 te stemmen. Maar waarom dan wel op BBB stemmen/BBB verdedigen?
ik zou haast een reden vinden om op d66 te stemmen......
pi_205643305
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 11:27 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ja en D66 laat zich ook keihard door BigTech financieren, sterker nog big tech heeft ze persoonlijk geholpen bij de verkiezingen, samen met Kranten kartels.
Je laten financieren is net wel wat anders (en hulp door 'krantenkartels' is natuurlijk grote onzin) dan oprichten.

Partijen als D66, VVD, PvdA enz. zijn opgericht vanuit een levensvisie. Dat bedrijven zo'n visie soms delen en dus financieel steunen, is echt wel wat anders dan het andersom doen. Al kwam CDA met het verkopen van hun programma dicht bij wat BBB is.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_205643308
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 11:31 schreef raptorix het volgende:

[..]
Als je wat meer in de partijen duikt zie je dat alles met macht en corruptie is verweven met uitzondering van wat partijtjes in de marge.
welke partijen?
pi_205643343
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 11:32 schreef Korenfok het volgende:

[..]
welke partijen?
SP en Christelijk lobbyen niet zoveel.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_205643348
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 11:32 schreef Hanca het volgende:

[..]
Je laten financieren is net wel wat anders (en hulp door 'krantenkartels' is natuurlijk grote onzin) dan oprichten.

Partijen als D66, VVD, PvdA enz. zijn opgericht vanuit een levensvisie. Dat bedrijven zo'n visie soms delen en dus financieel steunen, is echt wel wat anders dan het andersom doen. Al kwam CDA met het verkopen van hun programma dicht bij wat BBB is.
Dat is helemaal geen onzin, de facto word het hele media landschap door 3 partijen beheerst en laten zich ook nog dik financieren door brussel.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_205643367
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 11:37 schreef raptorix het volgende:

[..]
Dat is helemaal geen onzin, de facto word het hele media landschap door 3 partijen beheerst en laten zich ook nog dik financieren door brussel.
Ik weet dat de kranten maar weinig eigenaren hebben, maar dat die een kartel vormen die D66 steunen is wel onzin.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_205643380
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 11:39 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik weet dat de kranten maar weinig eigenaren hebben, maar dat die een kartel vormen die D66 steunen is wel onzin.
Dan vind je het maar onzin, ik niet.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_205643436
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 11:37 schreef raptorix het volgende:

[..]
Dat is helemaal geen onzin, de facto word het hele media landschap door 3 partijen beheerst en laten zich ook nog dik financieren door brussel.
je bedoelt de meerderheid van nederland is (semi) content met de liberale wereld visie? Wat zich vertaald in onze consumenten gedrag van de kranten, nieuws wat we lezen en wat wew stemmen?

Niet heel gek, als nederland een van de stichters is van de liberale wereld.
pi_205643477
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 11:36 schreef raptorix het volgende:

[..]
SP en Christelijk lobbyen niet zoveel.
SP lobbyed niet? Een politieke partij hoeft niet te lobbyen lijkt me. maar wil je nu zeggen dat de sp geen lobby groepen achter zich heeft staan?

christelijk lobbyed niet veel? Wat bedoel je hier precies mee, denk je dat de sgp geen miljoenen krijgt van zijn achterban om te zwijgen over internationale fondsen waar ze geld van krijgen.

Ik stem meestal christelijk (vooral lokaal), maar dat er vanuit crhistelijke groepen niet gelobbbied wordt is gewoon onwaar.

[ Bericht 0% gewijzigd door Korenfok op 15-08-2022 12:18:51 ]
pi_205643879
Uit protest en omdat Carolain het zo 'leuk' doet in de media. Kortom, omdat mensen dom zijn.
pi_205643891
Iedere partij heeft contact met lobbygroepen, dat is alleen al belangrijk om je te informeren en met die informatie je eigen afweging te maken. Maar nogmaals: dat is niet wat er met BBB aan de hand is, bij BBB is er door een bedrijfstak een partij opgericht om speciaal voor die bedrijven op te komen. En wat mij betreft zijn dat nou net bedrijven waar je niks mee te maken moet willen hebben. Partijen die mede de oorzaak van de grondwatervervuiling zijn, bijvoorbeeld.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_205644858
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 12:37 schreef Hanca het volgende:
Iedere partij heeft contact met lobbygroepen, dat is alleen al belangrijk om je te informeren en met die informatie je eigen afweging te maken. Maar nogmaals: dat is niet wat er met BBB aan de hand is, bij BBB is er door een bedrijfstak een partij opgericht om speciaal voor die bedrijven op te komen. En wat mij betreft zijn dat nou net bedrijven waar je niks mee te maken moet willen hebben. Partijen die mede de oorzaak van de grondwatervervuiling zijn, bijvoorbeeld.
dat is toch ook een lobby groep? Ik zie het verschil niet als dat een groep rascisten een nieuwe partij op richten, een stel veganisten een politieke partij oprichten of dat een groep milieu behartigers contact zoeken om hun belangen te behartigen met politici van wie zij weten de zelfde ideeen hebben.
pi_205645025
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 14:15 schreef Korenfok het volgende:

[..]
dat is toch ook een lobby groep? Ik zie het verschil niet als dat een groep rascisten een nieuwe partij op richten, een stel veganisten een politieke partij oprichten of dat een groep milieu behartigers contact zoeken om hun belangen te behartigen met politici van wie zij weten de zelfde ideeen hebben.
Ik zie het verschil wel. Andere partijen worden opgericht vanuit een levensvisie, BBB vanuit een bedrijfsvisie met als enige doel de winsten van de Bayers van de wereld te beschermen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  maandag 15 augustus 2022 @ 14:41:48 #93
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_205645040
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 14:38 schreef Hanca het volgende:
als enige doel de winsten van de Bayers van de wereld te beschermen.
Dat zou de gemiddelde VVD- en D66-stemmer dan ook moeten aanspreken.
pi_205645059
quote:
7s.gif Op maandag 15 augustus 2022 14:41 schreef BasEnAad het volgende:

[..]
Dat zou de gemiddelde VVD- en D66-stemmer dan ook moeten aanspreken.
De gemiddelde D66er heeft echt niks met Bayer en dergelijke bedrijven.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_205648455
quote:
1s.gif Op maandag 15 augustus 2022 11:21 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het is een reclamebureau dat een partij heeft opgericht om voor de rijke megastalboeren en voor de grote foodbedrijven te lobbyen. Dat allemaal omdat het reclamebureau voor hen vervelende maatregelen als een verbod op veel landbouwgiffen en een kunstmestverbod en een verplichte kringlooplandbouw wil tegenhouden. De partij is dus een pure lobbyclub en niet in het belang van de burger of het gros van de boeren.
De ban op kunstmest is in Sri Lanka een daverend succes gebleken, Reuters: Fertiliser ban decimates Sri Lankan crops as government popularity ebbs Laten wij dat ook eens proberen :)

Duurder voedsel is zeker in het voordeel van de burger. Gelukkig hebben we geen inflatie de laatste decennia...
Oh wacht ... Geharmoniseerde consumentenprijsindex 11,6 procent hoger in juli

Ik heb gewoon meer vertrouwen in mensen met een gezond boerenverstand.
pi_205649539
quote:
11s.gif Op maandag 15 augustus 2022 20:52 schreef hb64 het volgende:

[..]
Ik heb gewoon meer vertrouwen in mensen met een gezond boerenverstand.
Ik ook, niet in het ongezonde gedrag van 'meer, meer, meer', maar gezond boerenverstand zoals de boer die ik hier eerder aan haalde. Boeren die niet per sé de grond willen uitputten maar die aan biologische kringlooplandbouw doen, daar heb ik ook veel vertrouwen in. Dat is gezond boerenverstand.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_205674912
Dit is een deel van de achtergrond van de oprichting van BBB:

Grote veevoerbedrijven vrezen voor hun verdienmodel

https://www.nd.nl/nieuws/(...)ntent=news-read-more

Kijk daarnaast naar het misschien komende verbod op kunstmest en de steeds meer verboden gewasbestrijdingsmiddelen en vervolgens naar de klantenlijst van ReMarkAble.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_205675932
quote:
11s.gif Op maandag 15 augustus 2022 20:52 schreef hb64 het volgende:

[..]
Ik heb gewoon meer vertrouwen in mensen met een gezond boerenverstand.
Hoe definieer je gezond boerenverstand?
  donderdag 18 augustus 2022 @ 19:21:55 #99
500783 Hawk234
Groene Dictator
pi_205678578
Ik vermoed zo dat veel mensen niet helemaal weten waarom ze een bepaalde partij, in dit geval BBB willen stemmen. Of de Nederlandse vlag omgekeerd ophangen.
Vragen komen op:
Weten zij hoe de stikstofplannen eruit zien?
En wat dit dan echt betekend voor de boeren?
Staan ze direct achter de boeren omdat.. het medeburgers zijn, en de politiek per definitie wordt gewantrouwd?

Vaak zijn het proteststemmen, zo ook hier want... ik kan me niet voorstellen dat een uit te kopen boer het van deze overheid slecht krijgt na een uitkoop. Het is voor de boer meer dat het boerenbedrijf, na 10 / 20 generaties boer zal verdwijnen door.. te veel stikstofuitstoot. En dat daarmee, de boerenzoon van nu.. een andere baan zal moeten vinden.... of overgaan op een meer biologisch boerenbedrijf. Of 1 generatie meeliften op de erfenis...

Conclusie: Ik vermoed dat het merendeel van de peiling stemmen is gebaseerd op wantrouwen naar de overheid en het opnemen voor / solidair zijn naar de boer.
pi_205720946
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 11:34 schreef Harvest89 het volgende:
Populisten die azen op de onderbuik is niets nieuws. Gewoon weer een nieuwe vorm van populisme. Zelfde charlatan nieuw jasje.

Over een paar jaar zullen er misschien weer tig andere partijen bijgekomen zijn. ex-CDA'ers, VVD'ers, FvD'ers, PVV'ers noem maar op, die in de oppositie gaan zeiken dat de burger boos is en het helemaal zat is. Ondertussen doet zo'n partij er geen ene fuck aan omdat zo'n partij vooral bestaat uit incompetente autoritaire narcistische sabotageclowns waar niet mee samen te werken valt.

Geert Wilders is het grootste voorbeeld. Sinds dat ik politiek ben gaan volgen heb ik zelden een grotere pannenkoek gezien dan deze man. Decennia in de kamer zitten, massa's zetels, en dan alleen een paar falende animal cops voor elkaar weten te krijgen. :')
Na het lezen van dit betoog ga ik op zeker PVV stemmen ik was altijd van de SP maar daar wilde ik al van af.
PS ik ben dol op Pannenkoeken _O-
Mijn Nederlands is bagger dat is bij mij bekend !!!!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')