abonnement Unibet Coolblue
pi_205617963
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 14:53 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
De maatschappelijke druk om iets te doen moet gewoon opgevoerd worden in de komende weken, men kan dit niet blijven negeren als iets dat wel overwaait.
Inderdaad, als er niets gebeurd gaat het echt een slagveld worden.

Overigens denk ik dat Vlad op 1 november of 1 december de kraan helemaal dicht draait vanwege "technische problemen".
pi_205617967
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 14:43 schreef maan_man het volgende:

[..]
Als individu niet slim inderdaad, maar als groep misschien wel. Als ik lees dat 1/3 van de huishoudens in de problemen gaat komen, dan zijn dat enorme aantallen. Kunnen die allemaal of een groot deel de eindafrekening niet betalen dan komt het systeem piepend en krakend tot stilstand. Energiebedrijven, schuldhulpverleners, rechtbanken, deurwaarders,.... Kunnen allemaal deze enorme aantallen niet verwerken. Dan moet er wel iets gebeuren.

Daarnaast is het misschien geen struisvogelgedrag, maar de keuze tussen morgen eten of over x maanden de energierekening betalen.
Tja. Er is een verschil tussen mensen die in die situatie komen omdat ze geen keus hebben en mensen die die keus wel hebben maar er niets mee doen (tot het misgaat).

Er is ook nog zoiets als eigen verantwoordelijkheid.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_205617995
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 13:57 schreef Sometimes het volgende:

[..]
Die zijn er ook bij, maar ook mensen die al moeite hebben met rondkomen.
Dat zullen er vast wel wat bijzitten uit die groep. Ik ken ze niet maar dat wil niet alles zeggen natuurlijk.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 12 augustus 2022 @ 15:07:14 #29
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_205617998
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 09:55 schreef Antares1981 het volgende:
Allemaal de schuld van Poetin, bij voorbaat.
Daar heeft nu niemand wat aan. -O-

Maar goed, men zal nu zeer innovatief te werk moeten blijven gaan om alle bestaande én aanstaande problemen nog enigszins te beperken, waaronder genoeg warmtelevering voor aankomende winter en allerhande torenhoge kosten voor de meest gewone burger. Op locatie helpen wij daar ook gaarne bij, maar zélfs dan is er nog geen enkele zekerheid.

M.b.t. de energiecrisis staat echter wel een 'vrij omstreden' en veelbesproken optie open die volgens deskundigen en visionairs in noodsituaties prima benut kan worden, oftewel het Groningse gas.
https://www.telegraaf.nl/(...)gas-echt-beste-optie

Dus we wachten alle besluiten en eventuele resultaten gezamenlijk in terechte verontrusting af!
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
pi_205618003
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 14:59 schreef Sometimes het volgende:

[..]
Tja. Er is een verschil tussen mensen die in die situatie komen omdat ze geen keus hebben en mensen die die keus wel hebben maar er niets mee doen (tot het misgaat).

Er is ook nog zoiets als eigen verantwoordelijkheid.
Of een groep die het gewoon kan betalen als de rekening komt.

Volgens het nibud 2/3, maar het nibud kennende wel groter.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205618050
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 15:07 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Of een groep die het gewoon kan betalen als de rekening komt.

Volgens het nibud 2/3, maar het nibud kennende wel groter.
Leuk dat je het punt steeds terug naar je eigen situatie blijft buigen, maar zoals ik hierboven op je vorige reactie al schreef gaat het me om mensen die al problemen hebben of tegen het randje zitten.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_205618064
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 14:40 schreef raptorix het volgende:
In Nederland was het volgens mij geen succes, is wel een proef mee geweest:

https://group.vattenfall.(...)uishoudens-voorkomen

Heel vroeger was het gewoon normaal, werkte ongeveer als een parkeermeter: https://mijnstadmijndorp.(...)uctie-van-de-gasmunt
Altijd wel leuk om te zien die oude systemen.
pi_205618082
quote:
11s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 15:07 schreef Scjvb het volgende:

[..]
Daar heeft nu niemand wat aan. -O-

Maar goed, men zal nu zeer innovatief te werk moeten blijven gaan om alle bestaande én aanstaande problemen nog enigszins te beperken, waaronder genoeg warmtelevering voor aankomende winter en allerhande torenhoge kosten voor de meest gewone burger. Op locatie helpen wij daar ook gaarne bij, maar zélfs dan is er nog geen enkele zekerheid.

M.b.t. de energiecrisis staat echter wel een 'vrij omstreden' en veelbesproken optie open die volgens deskundigen en visionairs in noodsituaties prima benut kan worden, oftewel het Groningse gas.
https://www.telegraaf.nl/(...)gas-echt-beste-optie

Dus we wachten alle besluiten en eventuele resultaten gezamenlijk in terechte verontrusting af!
Misschien kan de gegoede burgerij van Haarlem wat belastingen gaan betalen voor het algemeen nut van iedereen.
  vrijdag 12 augustus 2022 @ 15:21:33 #34
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_205618090
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 15:19 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Misschien kan de gegoede burgerij van Haarlem wat belastingen gaan betalen voor het algemeen nut van iedereen.
Te uwer informatie: de gegoede burgerij in het algemeen betaalt sowieso al karrenvrachten aan belastinggelden, toch? ;)
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
pi_205618136
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 15:07 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Of een groep die het gewoon kan betalen als de rekening komt.

Volgens het nibud 2/3, maar het nibud kennende wel groter.
Het gewoon kunnen betalen wil nog niet zeggen dat die mensen het niet voelen. Deze kostenposten (samen met alle andere stijgende lasten) zorgt het voor dat de koopkracht achteruit holt of dat er ingeteerd moet worden op spaargeld bijvoorbeeld dat eigenlijk bedoelt was voor andere (dringende) aankopen. 1/3 van alle huishoudens zijn overigens miljoenen mensen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_205618137
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 15:16 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Altijd wel leuk om te zien die oude systemen.
Tot nog niet zo heel lang geleden zag je op sommige plekken in Amsterdam nog een Gasmeter aan de buitenkant van de woning, er zijn er geloof ik nog een paar die er als een soort van monument op zitten maar die zijn niet meer werkzaam.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_205618167
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 15:21 schreef Scjvb het volgende:

[..]
Te uwer informatie: de gegoede burgerij in het algemeen betaalt sowieso al karrenvrachten aan belastinggelden, toch? ;)
In absolute zin zal de gegoede burgerij met een fier inkomen meer belasting betalen, dan de hardwerkende arbeider die de eindjes nog maar net aan elkaar kan knopen. Desondanks heeft de wetgever besloten dat belasting voornamelijk moet zitten op arbeid en maar weinig op eigendom. De arbeider zal dus procentueel gezien een stuk groter deel van zijn vermogen kwijt zijn aan belasting, dan degene met 20 huurhuizen of een gediversifieerde beleggingsportfolio. Om nog maar te zwijgen over de vele andere zaken die armoede heel duur maken voor degene die toch al weinig geld had.
pi_205618184
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 15:26 schreef raptorix het volgende:

[..]
Tot nog niet zo heel lang geleden zag je op sommige plekken in Amsterdam nog een Gasmeter aan de buitenkant van de woning, er zijn er geloof ik nog een paar die er als een soort van monument op zitten maar die zijn niet meer werkzaam.
Ik heb die van mijn huis - niet in Amsterdam - vorig jaar naar binnen laten verplaatsen. Stond tegen de voorgevel, een dichte kast met de meter er in. Geen gezicht.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_205618215
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 15:26 schreef raptorix het volgende:

[..]
Tot nog niet zo heel lang geleden zag je op sommige plekken in Amsterdam nog een Gasmeter aan de buitenkant van de woning, er zijn er geloof ik nog een paar die er als een soort van monument op zitten maar die zijn niet meer werkzaam.
Best wel veel van onze infra is zo houtje-touwtje aan elkaar gezet op de een of andere manier toch al decennia werkt. Zo'n gasmeter zou het tegenwoordig niet meer halen. Dan kan iedereen zien wanneer ik aan het douchen ben.
  vrijdag 12 augustus 2022 @ 15:38:51 #40
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_205618247
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 15:29 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
In absolute zin zal de gegoede burgerij met een fier inkomen meer belasting betalen, dan de hardwerkende arbeider die de eindjes nog maar net aan elkaar kan knopen. Desondanks heeft de wetgever besloten dat belasting voornamelijk moet zitten op arbeid en maar weinig op eigendom. De arbeider zal dus procentueel gezien een stuk groter deel van zijn vermogen kwijt zijn aan belasting, dan degene met 20 huurhuizen of een gediversifieerde beleggingsportfolio. Om nog maar te zwijgen over de vele andere zaken die armoede heel duur maken voor degene die toch al weinig geld had.
Daar zal in zekere zin een kern van waarheid in kunnen zitten. Edoch lijkt dit toch 'n wat overtrokken conclusie die u hier trekt en etaleert voor uw medeburgers alom. :s) :s) :s)
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
pi_205618288
quote:
15s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 15:38 schreef Scjvb het volgende:

[..]
Daar zal in zekere zin een kern van waarheid in kunnen zitten. Edoch lijkt dit toch 'n wat overtrokken conclusie die u hier trekt en etaleert voor uw medeburgers alom. :s) :s) :s)
Noblesse oblige, ouwe reus, gewoon betalen!
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_205618289
quote:
15s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 15:38 schreef Scjvb het volgende:

[..]
Daar zal in zekere zin een kern van waarheid in kunnen zitten. Edoch lijkt dit toch 'n wat overtrokken conclusie die u hier trekt en etaleert voor uw medeburgers alom. :s) :s) :s)
Ik hoor graag van u waar de hiaten in mijn kennis, of de tekortkomingen in mijn betoog zitten.
pi_205618354
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 15:26 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Het gewoon kunnen betalen wil nog niet zeggen dat die mensen het niet voelen. Deze kostenposten (samen met alle andere stijgende lasten) zorgt het voor dat de koopkracht achteruit holt of dat er ingeteerd moet worden op spaargeld bijvoorbeeld dat eigenlijk bedoelt was voor andere (dringende) aankopen. 1/3 van alle huishoudens zijn overigens miljoenen mensen.
Zeker maar die kunnen het gewoon dragen zonder schulden.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 12 augustus 2022 @ 15:55:22 #44
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_205618374
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 15:45 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ik hoor graag van u waar de hiaten in mijn kennis, of de tekortkomingen in mijn betoog zitten.
En u heeft al gereageerd, dus las op mijn beurt gaarne van u een betere onderbouwing met bronnen van uw eigen stelligheid hierin, wat ook niet gebeurde. ;)
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
  vrijdag 12 augustus 2022 @ 16:00:22 #45
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_205618409
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 15:45 schreef raptorix het volgende:

[..]
Noblesse oblige, ouwe reus, gewoon betalen!
Akkoord! :)
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
  vrijdag 12 augustus 2022 @ 16:04:25 #46
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_205618438
Wat mij betreft wordt de rekening bij Haarlem, Purmerend en Helmond gelegd. Eventueel nog aangevuld met Oude Pekela.
pi_205618507
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 15:55 schreef Scjvb het volgende:

[..]
En u heeft al gereageerd, dus las op mijn beurt gaarne van u een betere onderbouwing met bronnen van uw eigen stelligheid hierin, wat ook niet gebeurde. ;)
quote:
Als u uw 2e woning verhuurt, hoeft u de inkomsten uit de verhuur niet op te geven.
https://www.belastingdien(...)is/verhuur-2e-woning

Kent u een beroep waarop minder belastingen zitten dan 0%? Dit is een van de vele voorbeelden die uw belastingadviseur u waarschijnlijk beter kan uitleggen.

Daarnaast kan ik u een simpel voorbeeld geven van hoe duur armoede is uit mijn vroege carrière bij een telecom bedrijf. Er waren daar honderden klanten die onder bewind stonden en dus geen toegang tot hun rekening hadden. De bewindvoerder krijgt een mooi salaris betaalt, door degene onder bewind, om alle rekeningen op tijd te voldoen. Deze mensen hadden een abonnement van 25 euro en werden iedere maand afgesloten vanwege te laat betalen. De aansluitingskosten waren vervolgens 29 euro. Deze mensen hadden dus een paar dagen geen internet, moesten iedere maand lang aan de telefoon hangen, betaalden meer dan twee keer zoveel voor hetzelfde product en moesten ook nog eens iemand betalen om het zo te verprutsen.

Gaat een rekening naar een incassobureau, omdat je hem niet kon betalen, dan is de kans groot dat het bedrag binnen een maand al 5x over de kop is gegaan.

Als gegoede burgerij heeft u daar allemaal nooit mee te maken gehad, maar voor miljoenen Nederlanders is het de harde realiteit.
pi_205618525
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 16:04 schreef damsco het volgende:
Wat mij betreft wordt de rekening bij Haarlem, Purmerend en Helmond gelegd. Eventueel nog aangevuld met Oude Pekela.
oude pekel genot
  vrijdag 12 augustus 2022 @ 16:20:39 #49
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_205618577
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 16:11 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
[..]
https://www.belastingdien(...)is/verhuur-2e-woning

Kent u een beroep waarop minder belastingen zitten dan 0%? Dit is een van de vele voorbeelden die uw belastingadviseur u waarschijnlijk beter kan uitleggen.

Daarnaast kan ik u een simpel voorbeeld geven van hoe duur armoede is uit mijn vroege carrière bij een telecom bedrijf. Er waren daar honderden klanten die onder bewind stonden en dus geen toegang tot hun rekening hadden. De bewindvoerder krijgt een mooi salaris betaalt, door degene onder bewind, om alle rekeningen op tijd te voldoen. Deze mensen hadden een abonnement van 25 euro en werden iedere maand afgesloten vanwege te laat betalen. De aansluitingskosten waren vervolgens 29 euro. Deze mensen hadden dus een paar dagen geen internet, moesten iedere maand lang aan de telefoon hangen, betaalden meer dan twee keer zoveel voor hetzelfde product en moesten ook nog eens iemand betalen om het zo te verprutsen.

Gaat een rekening naar een incassobureau, omdat je hem niet kon betalen, dan is de kans groot dat het bedrag binnen een maand al 5x over de kop is gegaan.

Als gegoede burgerij heeft u daar allemaal nooit mee te maken gehad, maar voor miljoenen Nederlanders is het de harde realiteit.
Dank voor de aangedragen info.

Het is zeer zeker iets om toch even bij stil te staan en op mijn beurt alles nader te bekijken. :)
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
pi_205619052
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 07:55 schreef raptorix het volgende:

[..]
Wat een bullshit, bij Vattenfall krijg je elke maand een zeer uitgebreid Energie rapport waarin exact je kosten en verbruik worden gecommuniceerd, daarnaast kan je als je een smartmeter hebt tot het uur nauwkeurig je verbruik zien.
Hey klojo, met je ´bullshit´. Wat heb je aan een maandrapport als de kosten niet in verhouding worden gebracht met je voorschot? Niets. M'n kosten waren in juli ca 50 euro. Gemiddeld genomen is juli doorgaans de maand met het minste gasverbruik afgezet tegen het jaar (nog geen 2% meen ik). Het rapport zegt niets of dat ongeveer in lijn is met het voorschot. D.w.z. het totale verwachte verbruik dit jaar vermenigvuldigd met de tarieven die al meerdere keren gewijzigd zijn.

Hoeveel ik bij moet gaan betalen wordt dus een complete verassing, tenzij ik zelf moeite moet gaan doen met Excelletjes en cheapo smarthome rommel wat behalve geile statistiekjes weinig meerwaarde heeft, terwijl die informatie prima in te schatten valt door een energiebedrijf.

Mijn punt is, in plaats van 'bezorgd' te zijn, zou het energiebedrijven sieren meer proactief te communiceren of de voorschotten in eerste instantie in lijn zijn met het daaraan verwachte verbruik. Dat doen ze niet.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')