Als het de bedoeling is dat ik de connectie tussen dat gifje en mijn post vind ben ik bang dat ik hevig teleur ga stellen.quote:
@GeorgeM leg deze geitenbreier even uit hoe het zit.quote:Op donderdag 11 augustus 2022 12:01 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Als het de bedoeling is dat ik de connectie tussen dat gifje en mijn post vind ben ik bang dat ik hevig teleur ga stellen.
Ik vind de Mexicaanse bonenmix wel lekker.quote:Op donderdag 11 augustus 2022 12:04 schreef Fred_B het volgende:
Ik vind zowel doperwten als wortels prima te eten trouwens, maar niet in combinatie uit zo’n potje. Al is zo’n groentemix in pot nog erger, dan smaakt alles hetzelfde.
Ik vraag me altijd af hoe je dat blad dan eet? Gewoon zo, als een soort salade?quote:Op donderdag 11 augustus 2022 11:54 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
En aan zo'n bos zit ook nog vaak een flink bosje blad, wat je net als van de bloemkool gewoon prima kunt eten.
Ja graag, want ik ken dit alleen van "een broodje poep"quote:Op donderdag 11 augustus 2022 12:02 schreef Fred_B het volgende:
[..]
@:georgem leg deze geitenbreier even uit hoe het zit.
Dat kan, al kunnen de dikke stukken nog wel een beetje taai zijn rauw. Bloemkoolblad gaat bij mij vaak in de wok/roerbak, de dikke nerf gesneden meegewokt en het groene blad aan het eind rauw erin.quote:Op donderdag 11 augustus 2022 12:14 schreef Yesse het volgende:
[..]
Ik vraag me altijd af hoe je dat blad dan eet? Gewoon zo, als een soort salade?
Wel heel duurzaam maar ik vind het altijd zo’n gek ideequote:Op donderdag 11 augustus 2022 12:24 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Dat kan, al kunnen de dikke stukken nog wel een beetje taai zijn rauw. Bloemkoolblad gaat bij mij vaak in de wok/roerbak, de dikke nerf gesneden meegewokt en het groene blad aan het eind rauw erin.
Blad van wortels gaat in principe hetzelfde voor op, al is dat soms wat dun om op hoog vuur te wokken.
Dunne blad rauw, dikkere stukken even garen.
Rozjeeequote:Op donderdag 11 augustus 2022 12:01 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Als het de bedoeling is dat ik de connectie tussen dat gifje en mijn post vind ben ik bang dat ik hevig teleur ga stellen.
Done Fredquote:Op donderdag 11 augustus 2022 12:02 schreef Fred_B het volgende:
[..]
@:georgem leg deze geitenbreier even uit hoe het zit.
En naast duurzaam als in minder voedselverspilling, ook nog eens heel fijn voor de portemonnee. Soms zit er aan een flinke bloemkool bijna net zoveel blad als bloem, zelfs als je de minder mooie stukjes er nog vanaf snijdt. Dat is gewoon twee keer zoveel eten voor hetzelfde geld.quote:Op donderdag 11 augustus 2022 12:27 schreef Yesse het volgende:
[..]
Wel heel duurzaam maar ik vind het altijd zo’n gek ideeal weet ik dat het puur cultureel is waarbij we hebben bepaald wat we wel en niet normaal vinden om te eten. Nu heb ik ook niet echt een heel verfijnd palet qua smaak
quote:Op donderdag 11 augustus 2022 12:01 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Ah, ik heb ome Willem nooit echt meegekregen.quote:Op donderdag 11 augustus 2022 12:32 schreef GeorgeM het volgende:
[..]
Rozjeee![]()
![]()
Ome Willem had aan het begin van z’n program ‘de film van Ome Willem’ (nadat hij dus zo binnenkwam) een liedje en daar zat iets in over bloemkool met een papje. Met een papjeeee met een papjeeee
Dit horend ben ik er niet heel rouwig om dat dat het geen groot deel van mijn jeugd is geweest.quote:
Mijn man eet tegenwoordig ook kiwi's met schil, heel veel extra vezels.. maar ook daar kan ik niet voorbij de structuur. Ik ben sowieso slecht met structuren van eten. Sommige dingen vind ik prima smaken, maar de manier waarop het bereid qua structuur die het dan krijgt kan voor mij echt een gerecht maken of breken. Zo ben ik geen fan van oesters, of garnalen of zachte bananen (zolang ik ze nog kan bijten zijn ze prima)quote:Op donderdag 11 augustus 2022 12:34 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
En naast duurzaam als in minder voedselverspilling, ook nog eens heel fijn voor de portemonnee. Soms zit er aan een flinke bloemkool bijna net zoveel blad als bloem, zelfs als je de minder mooie stukjes er nog vanaf snijdt. Dat is gewoon twee keer zoveel eten voor hetzelfde geld.
* Legt zijn vuist demonstratief op de vuist van Rogerquote:Op donderdag 11 augustus 2022 12:41 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Dit horend ben ik er niet heel rouwig om dat dat het geen groot deel van mijn jeugd is geweest.
* Was zich niet bewust een vuist gemaakt te hebbenquote:Op donderdag 11 augustus 2022 12:47 schreef Strani het volgende:
[..]
* Legt zijn vuist demonstratief op de vuist van Roger
Ah, wel, bijten kan met deze bladeren iig prima. Er zit echt veel crunch aan, zelfs na even gewokt te zijn.quote:Op donderdag 11 augustus 2022 12:44 schreef Yesse het volgende:
[..]
Mijn man eet tegenwoordig ook kiwi's met schil, heel veel extra vezels.. maar ook daar kan ik niet voorbij de structuur. Ik ben sowieso slecht met structuren van eten. Sommige dingen vind ik prima smaken, maar de manier waarop het bereid qua structuur die het dan krijgt kan voor mij echt een gerecht maken of breken. Zo ben ik geen fan van oesters, of garnalen of zachte bananen (zolang ik ze nog kan bijten zijn ze prima)
Ik heb ze liever tegen het groene aan :p En overrijpe bananen gaan in smoothies of baksels als bananenpannekoekjesquote:Op donderdag 11 augustus 2022 12:54 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Ah, wel, bijten kan met deze bladeren iig prima. Er zit echt veel crunch aan, zelfs na even gewokt te zijn.![]()
En ik vind bananen juist lekkerder als ze zacht zijn. Soms zit er nog wat bite aan, dat vind ik juist niks.
Goed rijp en anders niet, liefst met al bruine plekken op de schil.
Ik ook. Zodra er bruine spikkeltjes op de schil beginnen te komen hoef ik ze meestal niet meer en gaan ze inderdaad in smoothies (of New Mexico eet ze opquote:Op donderdag 11 augustus 2022 13:02 schreef Yesse het volgende:
[..]
Ik heb ze liever tegen het groene aan :p En overrijpe bananen gaan in smoothies of baksels als bananenpannekoekjes
Hoe klim je dan naar boven?quote:Op donderdag 11 augustus 2022 12:51 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
* Was zich niet bewust een vuist gemaakt te hebben
Ik zat gister op het terras en Subwoolfer werd gedraaidquote:
Dit heb ik helemaal gemist. Waar doen ze dat?quote:Op donderdag 11 augustus 2022 14:20 schreef molloot200 het volgende:
Ze zijn vandaag de Expeditie Robinson kandidaten aan het onthullen en voor de ESF liefhebber zit er ook weer een kandidaat bij. Laura Vlasblom (Frizzle Sizzle) doet mee.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |