abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_205600159
Hallo people!

Mijn moeder heeft nu al zo een 20 jaar MS, waarvan het laatste jaar de verschijnselen steeds moeilijker zijn geworden. Loopt slecht, kan moeilijk zaken nog zelf doen en mijn pa is ook al ouder en heeft last van zijn rug.

Nu wil ik uit mezelf zorg op me gaan nemen zodat ik mijn ouders kan helpen, dit heb ik bij het werk aangegeven.
Ik wil van 32 uur naar 24 uur gaan werken, dit is financieel gewoon mogelijk.

Nu vragen ze een mantelzorg verklaring? Why? Ik weet niet eens hoe ik hier aan moet komen, en ik ben echt teleurgesteld dat ze hierom vragen....mogen ze dit wel vragen?!

Kortom, hoe moet ik het nu verder aanpakken om minder uren te werken? Mag dit wel wat ze doen?
  woensdag 10 augustus 2022 @ 15:17:42 #2
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_205600170
The love you take is equal to the love you make.
pi_205600173
Ik zou eens gaan kijken naar een andere baan.

Belachelijk dat ze dit vragen.

Je hebt een hele legitieme reden minder te gaan werken.
pi_205600177
quote:
Dan nog. Neem niet dat TS uit zijn duim zuigt dat zijn ma MS heeft.

Werkgevers tegenwoordig :p
pi_205600179
https://www.rijksoverheid(...)f-minder-uren-werken

https://www.dezaak.nl/man(...)passing-arbeidsduur/

https://www.cnv.nl/themas/werktijden/meer-of-minder-werken/

Ben je lid van een vakbond? Zie laatste link.

Er bestaat dus een wettelijk recht op het werken in deeltijd, maar er zijn wel beperkingen op dat recht.
  woensdag 10 augustus 2022 @ 15:20:02 #6
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_205600186
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 15:16 schreef NilJohn43 het volgende:
Hallo people!

Mijn moeder heeft nu al zo een 20 jaar MS, waarvan het laatste jaar de verschijnselen steeds moeilijker zijn geworden. Loopt slecht, kan moeilijk zaken nog zelf doen en mijn pa is ook al ouder en heeft last van zijn rug.

Nu wil ik uit mezelf zorg op me gaan nemen zodat ik mijn ouders kan helpen, dit heb ik bij het werk aangegeven.
Ik wil van 32 uur naar 24 uur gaan werken, dit is financieel gewoon mogelijk.

Nu vragen ze een mantelzorg verklaring? Why? Ik weet niet eens hoe ik hier aan moet komen, en ik ben echt teleurgesteld dat ze hierom vragen....mogen ze dit wel vragen?!

Kortom, hoe moet ik het nu verder aanpakken om minder uren te werken? Mag dit wel wat ze doen?
Wat is de reden dat ze vragen om zo’n verklaring?
The love you take is equal to the love you make.
pi_205600190
quote:
Ja leuk, voor sociale huurwoning, vrijstelling sollicitatieplicht etc. Maar als jij minder wil gaan werken, dan moet dat gewoon kunnen zonder verklaring. Rare vraag van de werkgever...
  woensdag 10 augustus 2022 @ 15:21:07 #8
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_205600197
Denken ze misschien dat je zorgverlof wil opnemen in plaats van minder gaan werken? Zou ff doorvragen waarom ze zo'n verklaring nodig hebben.
pi_205600202
Staat gewoon letterlijk op de site van de Overheid zelf:

"Een officieel bewijs dat u mantelzorger bent, bestaat niet. Toch vragen veel organisaties erom."
:')

Dit land en regels :')

Maar: Stel dat de werkgever zegt: Ja, leuk dat minder werken, maar daar werken wij niet aan mee. Doei! Met argumentatie: We hebben iemand nodig die minimaal 32 uur doet, en anders kun je opzouten. Hoe zou dat aflopen?
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_205600217
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 15:21 schreef Het_Bokje het volgende:
Staat gewoon letterlijk op de site van de Overheid zelf:

"Een officieel bewijs dat u mantelzorger bent, bestaat niet. Toch vragen veel organisaties erom."
:')

Dit land en regels :')

Maar: Stel dat de werkgever zegt: Ja, leuk dat minder werken, maar daar werken wij niet aan mee. Doei! Met argumentatie: We hebben iemand nodig die minimaal 32 uur doet. Hoe zou dat aflopen?

De werkgever zou van mij als mijn ma ziek was een dikke fuck u krijgen.

Man ow man.
  woensdag 10 augustus 2022 @ 15:24:22 #11
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_205600218
Het is je wettelijke recht om minder te gaan werken, ongeacht de reden, tenzij de aard van het werk zich daartegen verzet (zoek maar eens op WAA/Wet Aanpassing Arbeidsduur).

Doe je werk dat onmogelijk, of heel moeilijk, voor minder uur te doen is dan je nu doet? Overigens is zelfs dan die mantelzorgverklaring onzin, maar toch.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_205600229
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 15:24 schreef Janneke141 het volgende:
Het is je wettelijke recht om minder te gaan werken, ongeacht de reden, tenzij de aard van het werk zich daartegen verzet (zoek maar eens op WAA/Wet Aanpassing Arbeidsduur).

Doe je werk dat onmogelijk, of heel moeilijk, voor minder uur te doen is dan je nu doet? Overigens is zelfs dan die mantelzorgverklaring onzin, maar toch.
Als ts voor uitzendbureau werkt geld dat niet voor hem of korter dan 6 maanden in dienst is, dus niet geheel waarr
pi_205600313
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 15:18 schreef Newone82 het volgende:
Ik zou eens gaan kijken naar een andere baan.

Belachelijk dat ze dit vragen.

Je hebt een hele legitieme reden minder te gaan werken.
Jij koopt zeker ook meteen een ander huis als de deur klemt?

Doe toch niet zo overdreven dramatisch man.
  Moderator woensdag 10 augustus 2022 @ 15:39:00 #14
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_205600316
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 15:38 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Jij koopt zeker ook meteen een ander huis als de deur klemt?

Doe toch niet zo overdreven dramatisch man.
Ik schoot in de lach :D
Breitling - Instruments for Professionals
  woensdag 10 augustus 2022 @ 16:40:43 #15
7306 Diepvriez
..word maar wat rustiger
pi_205600788
..maak een mooi tekeningetje en stuur dat op!
zo goed..?
pi_205601082
Er zijn regelingen waar de werkgever rekening mee kan/moet houden.

Je kan kort zorgverlof krijgen, waarbij de werkgever 70% door moet betalen. Lang verlof, waarbij de betalingsverplichting vervalt, maar je wel vakantiegeld en pensioen (denk ik) opbouwt.

Als het dus oprecht voor zorgverlof is, en je dus later misschien wel weer meer wil werken, kan een gesprek met je werkgever inzicht bieden. Voorwaarde is o.a. dat je de enige bent die de zorg kan verlenen.
https://www.cz.nl/zakelij(...)jke-verlofregelingen

Zou er niet gelijk van alles achter zoeken en gewoon eens bellen.
pi_205601754
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 15:21 schreef Het_Bokje het volgende:
Een officieel bewijs dat u mantelzorger bent, bestaat niet. Toch vragen veel organisaties erom.
TS kan dus gewoon opschrijven dat hij verklaart mantelzorger voor zijn moeder te zijn en dat ondertekenen.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_205602086
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 15:24 schreef Janneke141 het volgende:
Het is je wettelijke recht om minder te gaan werken, ongeacht de reden, tenzij de aard van het werk zich daartegen verzet (zoek maar eens op WAA/Wet Aanpassing Arbeidsduur).

Doe je werk dat onmogelijk, of heel moeilijk, voor minder uur te doen is dan je nu doet? Overigens is zelfs dan die mantelzorgverklaring onzin, maar toch.
Dit dus. En ook wegens de wet die juli jongstleden van kracht is:

quote:
Onder de Wet flexibel werken blijft de werknemer de mogelijkheid behouden om de werkgever te vragen om meer of minder uren te mogen werken. Daarnaast krijgt de werknemer de mogelijkheid om de werkgever te verzoeken de werktijden of arbeidsplaats te wijzigen.
En tevens blijkt dus dat die mantelzorgverklaring helemaal niet bestaat.

Het geeft toch te denken hoe dat werkt bij zo'n "HR" afdeling dat er ergens insluipt dat men gelooft dat die verklaring bestaat en dat de werknemer verplicht is die te leveren.... Hoe in Godesnaam ontstaat zoiets? :{
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_205602114
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 15:16 schreef NilJohn43 het volgende:
Nu wil ik uit mezelf zorg op me gaan nemen zodat ik mijn ouders kan helpen, dit heb ik bij het werk aangegeven.
Ik wil van 32 uur naar 24 uur gaan werken, dit is financieel gewoon mogelijk.
Mooi nobel streven hoor. Succes! ^O^
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  woensdag 10 augustus 2022 @ 20:15:53 #20
338319 ZarB
Piña colada
pi_205602264
Eh als je minder wilt werken dan ga je minder werken. Daar hoef je je werkgever toch niet eens uitleg over te geven? Hij gaat jou ook minder betalen dus wat zeikt die gek?
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_205603115
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 20:15 schreef ZarB het volgende:
Eh als je minder wilt werken dan ga je minder werken. Daar hoef je je werkgever toch niet eens uitleg over te geven? Hij gaat jou ook minder betalen dus wat zeikt die gek?
Hij zal wel iemand moeten vinden voor die handvol uurtjes die nu minder gewerkt worden. Financieel maakt dat wellicht niet uit, maar handig is anders.
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
  woensdag 10 augustus 2022 @ 22:50:30 #22
338319 ZarB
Piña colada
pi_205603915
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 21:35 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]
Hij zal wel iemand moeten vinden voor die handvol uurtjes die nu minder gewerkt worden. Financieel maakt dat wellicht niet uit, maar handig is anders.
Daar verandert die verklaring niets aan. Vervelend voor de werkgever maar echt niet het probleem van ts.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_205604173
Geef gewoon aan dat dit niet nodig is met een linkje erbij naar de website van de overheid. Mensen maken nu eenmaal weleens fouten probeer daar niet te dramatisch over te doen.
Let op dit is mijn mening, geen feit.
  donderdag 11 augustus 2022 @ 00:37:24 #24
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_205604567
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 19:52 schreef Bart2002 het volgende:
En tevens blijkt dus dat die mantelzorgverklaring helemaal niet bestaat.
Kwestie van even formulier A38 ophalen.

Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_205604814
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 19:52 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Dit dus. En ook alleen wegens de wet die juli jongstleden van kracht is:

Fixed it for you :) de waa is door deze wet vervangen
pi_205604990
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 15:24 schreef Janneke141 het volgende:
Het is je wettelijke recht om minder te gaan werken, ongeacht de reden, tenzij de aard van het werk zich daartegen verzet (zoek maar eens op WAA/Wet Aanpassing Arbeidsduur).
Die wet geldt niet meer. Per 2 augustus jl. is Wet flexibel werken van kracht.

quote:
Doe je werk dat onmogelijk, of heel moeilijk, voor minder uur te doen is dan je nu doet? Overigens is zelfs dan die mantelzorgverklaring onzin, maar toch.
Jij en anderen vallen over de verklaring, maar verzoek hierom komt mogelijk 'gewoon' voort uit artikel 2a van laatstgenoemde wet:
quote:
De werkgever kan van de werknemer verlangen dat hij aannemelijk maakt dat een omstandigheden [sic] als bedoeld in het eerste lid zich voordoet.
Nu is aannemelijk maken natuurlijk niet hetzelfde als een specifieke verklaring eisen, maar je snapt m'n punt. Het is de praktische vertaling van een wettelijk recht. Of er sprake is van noodzakelijke verzorging, kan ik niet beoordelen.

[ Bericht 0% gewijzigd door baskick op 11-08-2022 07:55:17 ]
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_205605727
Maar we hebben de belangrijkste vraag van ts geen antwoord, want de wet flexibel werken gaat pas in voor mensen die per augustus in dienst zijn en is voor mensen die langer dan 6 maanden bij de werkgever werken toch?

Plus uitzendkrachten geld het niet voor toch?
pi_205605761
quote:
1s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 07:41 schreef baskick het volgende:
Nu is aannemelijk maken natuurlijk niet hetzelfde als een specifieke verklaring eisen, maar je snapt m'n punt. Het is de praktische vertaling van een wettelijk recht. Of er sprake is van noodzakelijke verzorging, kan ik niet beoordelen.
Maar de wet geeft niet aan hoe het aannemelijk maken moet gebeuren of wie er het laatste oordeel heeft.
Aannemelijk maken kan ook in een gesprek met de werkgever.

Omdat er niets is bepaald over waar een mantelzorgverklaring aan moet voldoen kunnen in de praktijk zaken gaan botsen.
De werkgever vraagt een verklaring van de huisarts. De huisarts wil geen verklaring geven. De werkgever wil toch een verklaring van de huisarts.
Dit soort arbitraire beslissingen leveren dan weer een extra last op voor de werknemer.

De vraag is ook hoe iets gebracht wordt.
Als een medewerker bij de HR servicedesk gevraagd wordt om de werknemer om een mantelzorgverklaring te vragen en dat 1:1 doorgeeft ("Hee werknemer, je moet hiervoor een mantelzorgverklaring hebben.") zonder uitleg van wat er nu specifiek verlangd wordt dan zal de werknemer dit als een grotere last ervaren dan wanneer er uitgebreid besproken wordt wat er precies verlangd wordt.

Ik ben ook benieuwd hoe dit recht zich verhoudt tot de AVG.
Een mantelzorgverklaring gaat immers niet alleen over de werknemer die mantelzorg geeft maar ook over de ontvanger van die mantelzorg en zal daarbij ook iets zeggen over de gezondheidssituatie van die laatste.
mag de werkgever dat wel verwerken of bewaren?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_205605827
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 09:47 schreef jeroen25 het volgende:

[..]
Maar de wet geeft niet aan hoe het aannemelijk maken moet gebeuren of wie er het laatste oordeel heeft.
Aannemelijk maken kan ook in een gesprek met de werkgever.

Omdat er niets is bepaald over waar een mantelzorgverklaring aan moet voldoen kunnen in de praktijk zaken gaan botsen.
De werkgever vraagt een verklaring van de huisarts. De huisarts wil geen verklaring geven. De werkgever wil toch een verklaring van de huisarts.
Dit soort arbitraire beslissingen leveren dan weer een extra last op voor de werknemer.

De vraag is ook hoe iets gebracht wordt.
Als een medewerker bij de HR servicedesk gevraagd wordt om de werknemer om een mantelzorgverklaring te vragen en dat 1:1 doorgeeft ("Hee werknemer, je moet hiervoor een mantelzorgverklaring hebben.") zonder uitleg van wat er nu specifiek verlangd wordt dan zal de werknemer dit als een grotere last ervaren dan wanneer er uitgebreid besproken wordt wat er precies verlangd wordt.

Ik ben ook benieuwd hoe dit recht zich verhoudt tot de AVG.
Een mantelzorgverklaring gaat immers niet alleen over de werknemer die mantelzorg geeft maar ook over de ontvanger van die mantelzorg en zal daarbij ook iets zeggen over de gezondheidssituatie van die laatste.
mag de werkgever dat wel verwerken of bewaren?
Goede vraag met betrekking avg
pi_205605963
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 09:47 schreef jeroen25 het volgende:

[..]
Maar de wet geeft niet aan hoe het aannemelijk maken moet gebeuren of wie er het laatste oordeel heeft.
Aannemelijk maken kan ook in een gesprek met de werkgever.
Nee. Daarom zei ik ook dat aannemelijk maken niet hetzelfde is als een specifieke verklaring eisen. De eis om een (kennelijk onbestaande) verklaring is een manier om de aannemelijkheid te borgen. Of het de enige juiste manier is, valt te betwijfelen. Temeer de gevraagde verklaring kennelijk niet bestaat :+ Het geopperde gesprek is net zo goed een wijze van verklaring. We zijn het denk ik niet oneens.

quote:
Omdat er niets is bepaald over waar een mantelzorgverklaring aan moet voldoen kunnen in de praktijk zaken gaan botsen.
De werkgever vraagt een verklaring van de huisarts. De huisarts wil geen verklaring geven. De werkgever wil toch een verklaring van de huisarts.
Dit soort arbitraire beslissingen leveren dan weer een extra last op voor de werknemer.

De vraag is ook hoe iets gebracht wordt.
Als een medewerker bij de HR servicedesk gevraagd wordt om de werknemer om een mantelzorgverklaring te vragen en dat 1:1 doorgeeft ("Hee werknemer, je moet hiervoor een mantelzorgverklaring hebben.") zonder uitleg van wat er nu specifiek verlangd wordt dan zal de werknemer dit als een grotere last ervaren dan wanneer er uitgebreid besproken wordt wat er precies verlangd wordt.

Ik ben ook benieuwd hoe dit recht zich verhoudt tot de AVG.
Een mantelzorgverklaring gaat immers niet alleen over de werknemer die mantelzorg geeft maar ook over de ontvanger van die mantelzorg en zal daarbij ook iets zeggen over de gezondheidssituatie van die laatste.
mag de werkgever dat wel verwerken of bewaren?
Je hoeft toch niet specifiek te melden aan wie je mantelzorg gaat verlenen en waarom? Verklaren dat je mantelzorg gaat verlenen en dat de persoon in kwestie valt onder artikel 5:1 lid 2 is voldoende informatie, me dunkt. En dat kun je dan op verzoek verklaren en daarmee lijkt het me aannemelijk en niet in strijd met de AVG.

[ Bericht 2% gewijzigd door baskick op 11-08-2022 10:20:50 ]
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  donderdag 11 augustus 2022 @ 15:24:36 #31
486785 Pensioengenieter
Geen vrije tijd meer
pi_205608674
Als voormalig hoofd financiën/salaris afd had ik hier omtrent vaak conflicten met HR.
medewerker wilde minder werken om vaak zelfde soort redenen. Als ze bij mij kwamen om het salaris effect door te rekenen kwamen we vaak in andere oplossingen terecht o.a. AT5 uren opnemen snipperdagen inzetten aangepaste werktijden. Hierdoor hoefde sommige niet in salaris achteruit te gaan, allemaal praktisch in te vullen. Maar dan kwam HR om de hoek kijken en waar je dan tegen aanliep brrrrr. Waren nooit mijn vrienden in ieder geval

[ Bericht 0% gewijzigd door Pensioengenieter op 11-08-2022 15:30:33 ]
pi_205611276
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 15:24 schreef Pensioengenieter het volgende:
Als voormalig hoofd financiën/salaris afd had ik hier omtrent vaak conflicten met HR.
medewerker wilde minder werken om vaak zelfde soort redenen. Als ze bij mij kwamen om het salaris effect door te rekenen kwamen we vaak in andere oplossingen terecht o.a. AT5 uren opnemen snipperdagen inzetten aangepaste werktijden. Hierdoor hoefde sommige niet in salaris achteruit te gaan, allemaal praktisch in te vullen. Maar dan kwam HR om de hoek kijken en waar je dan tegen aanliep brrrrr. Waren nooit mijn vrienden in ieder geval
Vertel?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  vrijdag 12 augustus 2022 @ 11:52:23 #33
486785 Pensioengenieter
Geen vrije tijd meer
pi_205616242
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 20:34 schreef baskick het volgende:

[..]
Vertel?
Heel bureaucratisch, verkeerde voorlichting van de financiële consequenties, foute voorlichting rondom pensioen. Alles in voordeel van de werkgever uitvoeren sociaal aspect naar medewerker compleet negeren en botte tegenwerking als de salarisafd zich er mee bemoeit. En dit heb ik bij meerdere werkgevers mogen ervaren.
pi_205648213
quote:
1s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 07:41 schreef baskick het volgende:

[..]
Die wet geldt niet meer. Per 2 augustus jl. is Wet flexibel werken van kracht.
Die was er al, maar is aangepast. Die aanpassing is nu ingegaan.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_205648227
quote:
3s.gif Op maandag 15 augustus 2022 20:34 schreef vosss het volgende:

[..]
Die was er al, maar is aangepast. Die aanpassing is nu ingegaan.
Mooi. Je snapte m'n punt vast.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_205648388
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 20:35 schreef baskick het volgende:

[..]
Mooi. Je snapte m'n punt vast.
Ik had je punt niet gelezen :D :@
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_205648982
quote:
7s.gif Op maandag 15 augustus 2022 20:47 schreef vosss het volgende:

[..]
Ik had je punt niet gelezen :D :@
De derde quote uit diezelfde post.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_205650708
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 19:52 schreef Bart2002 het volgende:

Het geeft toch te denken hoe dat werkt bij zo'n "HR" afdeling dat er ergens insluipt dat men gelooft dat die verklaring bestaat en dat de werknemer verplicht is die te leveren.... Hoe in Godesnaam ontstaat zoiets? :{
Je kan hem bij veel gemeentes officieel aanvragen en er allerlei financiële voordeeltjes mee krijgen. Het idee dat een werknemer die verplicht moet tonen wanneer jij er om vraagt is dan wel idioot.
https://www.rotterdam.nl/loket/mantelzorgverklaring/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_205655348
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 06:33 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Je kan hem bij veel gemeentes officieel aanvragen en er allerlei financiële voordeeltjes mee krijgen. Het idee dat een werknemer die verplicht moet tonen wanneer jij er om vraagt is dan wel idioot.
https://www.rotterdam.nl/loket/mantelzorgverklaring/
Klinkt als een lokaal iets, niet als een landelijk erkende mantelzorgverklaring, want:
quote:
Een officieel bewijs dat u mantelzorger bent, bestaat niet.
Bron: https://www.regelhulp.nl/(...)mantelzorgverklaring
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_205655934
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 16:13 schreef baskick het volgende:

[..]
Klinkt als een lokaal iets, niet als een landelijk erkende mantelzorgverklaring, want:
[..]
Bron: https://www.regelhulp.nl/(...)mantelzorgverklaring
Dat zou kunnen. Ik weet het alleen van de gemeente Rotterdam omdat ik daar voor gewerkt heb.
Daar kon je dus die financiële extraatjes krijgen met een mantelzorgverklaring. Maar ook een gratis parkeervergunning voor het huis van diegene waar jij mantelzorger voor was. En mensen in de ww en bijstandsgerechtigden konden vrijstelling of beperking krijgen van de sollicitatieplicht met een mantelzorgverklaring.

Best een belangrijk dingetje dus.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')