Schijt en schijt ziek word ik er van.
Het WK wordt deze zomer in Qatar gehouden. Sommigen gaan kijken, sommigen niet. Degene die aangeven niet te gaan kijken, worden vaak met onderstaande drogreden (schaamteloos gejat van NU.nl) de les gelezen.
Dat iedereen klaagt over mensenrechten enz is best hypocriet. Niemand had commentaar in 2018, in Rusland. Rusland had in 2014 de krim ingenomen en zijn ook niet goed voor hun volk. Sinds 2014 was er in het oosten van Oekraïne ook al oorlog/gevechten. Ondanks dat Nederland niet speelde hoorde ik niemand er over. Of 2014 in Brazilië, toen moesten mensen hun huis verlaten in de sloppenwijken om stadions te bouwen, toen hoorde ik ook niemand... en nu gaan we even laten zien hoe oh zo goed we zijn door dit af te keuren.
Voor de duidelijkheid, wat in Qatar is gebeurd met de werkers kan en mag gewoon niet. Ik vind het ook belachelijk dat er in zo'n land het wk wordt georganiseerd. Dat is sowieso al een fout.
Pleur toch echt een eind op. Echt, sterf gewoon. Dan ook nog zo'n zielige disclaimer onder de lap diarree.
Goedpraten wat er in Qatar gebeurt omdat het in het verleden ook is gebeurd dus dan moet je nu ook maar goedkeuren wat Qatar doet anders ben je hypocriet.

Royall sadness