abonnement Unibet Coolblue
pi_205602123
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 19:54 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Ik denk dat dit sarcastisch bedoeld is... Terwijl het misschien wel een prima idee is.

Maar jij bent (dus) tegen die tax of begrijp ik het niet goed?
Ik ben voor belastingen maar de belastingdruk in Nederland is al erg hoog.

Op het moment dat je overdrijft verjaag je vooral nog meer bedrijven naar Ierland, waar de vennootschapsbelasting maar 12,5% is.

Vermogen extra belasten klinkt ook heel nobel maar mensen met wat spaargeld in aandelen hebben dit jaar ook een fors negatief rendement op hun beleggingen (tenzij ze toevallig in de olie zaten, waar ik zelf bijvoorbeeld niet in investeer).

Ik tik ieder jaar braaf ¤35.000 belasting af terwijl ik m'n spaargeld door inflatie zag verdampen, aan de bank 0,5% rente moest betalen en m'n rendement in aandelen ook nog eens negatief was.

Dat vind ik voorlopig wel even genoeg.
pi_205602136
Niet echt eerlijk toch? Zo behandel/gebruik je mensen met een hoger inkomen als tweederangsburgers/cash cows die aan de ene kant al leeggezogen worden om de herverdeling van kapitaal door de staat in stand te houden, én daarnaast stijgen de kosten voor deze mensen net zo goed en is het dus wrang dat mensen die de Nederlandse economie überhaupt mogelijk maken ook nog eens gestraft worden omdat ze kapitaal bezitten. Iets wat je in een bureaucratische heilstaat verwacht. :{

Ik zeg niet dat rijke mensen zielig zijn, maar ik vind dit een hellend vlak. Dit moet voorzichtig benaderd worden.
pi_205602147
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 19:57 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ik ben voor belastingen maar de belastingdruk in Nederland is al erg hoog.

Op het moment dat je overdrijft verjaag je vooral nog meer bedrijven naar Ierland, waar de vennootschapsbelasting maar 12,5% is.

Vermogen extra belasten klinkt ook heel nobel maar mensen met wat spaargeld in aandelen hebben dit jaar ook een fors negatief rendement op hun beleggingen (tenzij ze toevallig in de olie zaten, waar ik zelf bijvoorbeeld niet in investeer).

Ik tik ieder jaar braaf ¤35.000 belasting af terwijl ik m'n spaargeld door inflatie zag verdampen, aan de bank 0,5% rente moest betalen en m'n rendement in aandelen ook nog eens negatief was.

Dat vind ik voorlopig wel even genoeg.
Ah dus je hebt het over bedrijven maar eigenlijk gaat het over jezelf. Helder. :)

Zie ook deze:

Bart2002 in POL / Libertarisch Nederland?

Post en de link naar het artikel. Dat beschrijft goed waar jij mee zit. :)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_205602172
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 20:01 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Ah dus je hebt het over bedrijven maar eigenlijk gaat het over jezelf. Helder. :)
Nee, dan heb je niet goed gelezen of willen lezen.

Om Shell als voorbeeld te nemen: in 2020 draaiden ze verlies, niemand die er medelijden mee had (ik ook niet).
Afgelopen kwartaal hadden ze $18 miljard winst en direct is het "nou, belachelijk, laat ze maar flink wat belasting betalen". Het is allemaal erg makkelijk.
  woensdag 10 augustus 2022 @ 20:05:00 #205
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205602183
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 19:41 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Waarom neem jij het voor ze op? Ze redden zichzelf uitstekend. Het is meestal zo dat men het idee heeft om zelf nog eens tot de superrijken te behoren. Daarom moet die groep met vooruitwerkende kracht verdedigd worden. :)
Ik neem het niet voor ze op, ik probeer buitendam duidelijk te maken dat hij de economie om zeep helpt als je zijn ideeen uitvoert.
Maar leg gerust uit hoe je er voor zorgt dat er inversteringen blijven komen als je buitendam zijn ideaal realiseert
pi_205602185
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 20:04 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Nee, dan heb je niet goed gelezen of willen lezen.

Om Shell als voorbeeld te nemen: in 2020 draaiden ze verlies, niemand die er medelijden mee had (ik ook niet).
Afgelopen kwartaal hadden ze $18 miljard winst en direct is het "nou, belachelijk, laat ze maar flink wat belasting betalen". Het is allemaal erg makkelijk.
het is zeker makkelijk en dat is ook precies de terechte reden dat er ook niet aan geluisterd wordt.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205602199
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 19:57 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ik ben voor belastingen maar de belastingdruk in Nederland is al erg hoog.

Op het moment dat je overdrijft verjaag je vooral nog meer bedrijven naar Ierland, waar de vennootschapsbelasting maar 12,5% is.

Vermogen extra belasten klinkt ook heel nobel maar mensen met wat spaargeld in aandelen hebben dit jaar ook een fors negatief rendement op hun beleggingen (tenzij ze toevallig in de olie zaten, waar ik zelf bijvoorbeeld niet in investeer).

Ik tik ieder jaar braaf ¤35.000 belasting af terwijl ik m'n spaargeld door inflatie zag verdampen, aan de bank 0,5% rente moest betalen en m'n rendement in aandelen ook nog eens negatief was.

Dat vind ik voorlopig wel even genoeg.
Precies ^O^
pi_205602207
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 20:04 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Nee, dan heb je niet goed gelezen of willen lezen.

Om Shell als voorbeeld te nemen: in 2020 draaiden ze verlies, niemand die er medelijden mee had (ik ook niet).
Afgelopen kwartaal hadden ze $18 miljard winst en direct is het "nou, belachelijk, laat ze maar flink wat belasting betalen". Het is allemaal erg makkelijk.
Nou ja het gaat er m.i. om wat ze precies met die 18 miljard gaan doen. Ik las al dat ze voor 6 miljard eigen aandelen gaan inkopen om de koers te steunen. Hier worden alleen aandeelhouders beter van. Als je tot die groep behoort dan zal dat goed nieuws zijn. Voor de rest is het dat niet want niet echt nuttig.

Het kapitalisme in de basis zoals beschreven door John Smith dicteert een eerste wet: gij zult de winst herinvesteren. Dat gebeurt dus i.i.g. niet met die 6 miljard en mogelijk met de rest ook niet. Als je meeprofiteert is het zoals gezegd goed nieuws wegens eigenbelang maar eigenlijk niet voor de maatschappij als geheel.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_205602208
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 20:05 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Ik neem het niet voor ze op, ik probeer buitendam duidelijk te maken dat hij de economie om zeep helpt als je zijn ideeen uitvoert.
Maar leg gerust uit hoe je er voor zorgt dat er inversteringen blijven komen als je buitendam zijn ideaal realiseert
Niet, als je als bedrijf ieder jaar je winst fors afgeroomd ziet worden dan verkas je.

Uiteraard zal dat niet gaan om "Groenteboer Harm Wortel" of "Bakkerij de Bruine Bol" maar ieder bedrijf dat op Europees of Globaal niveau opereert zal een ander hoofdkantoor zoeken.
pi_205602218
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 20:05 schreef Jan_Onderwater het volgende:
dat hij de economie om zeep helpt
De huidige economie is een economie van de rijken. De inkomensgroei van het gewone volk staat al min of meer 40 jaar stil. Die hebben dus niks aan die groei. (bron Rabobank).
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  woensdag 10 augustus 2022 @ 20:10:40 #211
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205602222
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 19:37 schreef Buitendam het volgende:

[..]
:D dat lijkt me bijzonder sterk.
Vertel.
Hoe ga je investeringen aantrekken met jouw plannen, en hoe ga je ze hier houden?
  Moderator woensdag 10 augustus 2022 @ 20:10:48 #212
54278 crew  Tijger_m
42
pi_205602223
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 20:08 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Niet, als je als bedrijf ieder jaar je winst fors afgeroomd ziet worden dan verkas je.

Uiteraard zal dat niet gaan om "Groenteboer Harm Wortel" of "Bakkerij de Bruine Bol" maar ieder bedrijf dat op Europees of Globaal niveau opereert zal een ander hoofdkantoor zoeken.
Daar is overigens ook een mouw aan te passen. Niet dat Nederland dat snel zal doen maar goed.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_205602231
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 20:08 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Niet, als je als bedrijf ieder jaar je winst fors afgeroomd ziet worden dan verkas je.

Uiteraard zal dat niet gaan om "Groenteboer Harm Wortel" of "Bakkerij de Bruine Bol" maar ieder bedrijf dat op Europees of Globaal niveau opereert zal een ander hoofdkantoor zoeken.
is dat erg?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205602233
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 20:08 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Nou ja het gaat er m.i. om wat ze precies met die 18 miljard gaan doen. Ik las al dat ze voor 6 miljard eigen aandelen gaan inkopen om de koers te steunen. Hier worden alleen aandeelhouders beter van. Als je tot die groep behoort dan zal dat goed nieuws zijn. Voor de rest is het dat niet want niet echt nuttig.
Ze gaan ook een loonsverhoging van 8% doorvoeren voor personeel, ik ken de details niet en weet dus niet of dat in 1 of 2 jaar is maar ze doen wel wat met de winst. En dat is overigens ook terecht, personeel heeft ook inflatiezorgen. Tegelijkertijd zit je wel met de "inflatiespiraal".

quote:
Het kapitalisme in de basis zoals beschreven door John Smith dicteert een eerste wet: gij zult de winst herinvesteren. Dat gebeurt dus i.i.g. niet met die 6 miljard en mogelijk met de rest ook niet. Als je meeprofiteert is het zoals gezegd goed nieuws wegens eigenbelang maar eigenlijk niet voor de maatschappij als geheel.
Zoals gezegd, ik heb geen aandelen Shell (wel Tesla, Ahold, Beyond Meat en nog 37 anderen) maar wat een bedrijf met z'n winst doet moet het natuurlijk zelf weten.

Shell heeft een groot probleem voor zich liggen: de transitie naar schone energie en CO2 neutraal worden.
Ik denk dat op korte termijn er nog wel forse winst gemaakt wordt maar over 10 of 15 jaar kunnen de zaken er wel eens heel anders voor liggen.

Maar goed, dat ik het niet eens ben met de keuzes van Shell doet er niet toe.
pi_205602241
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 20:11 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
is dat erg?
Weet niet, als ze verkassen dan kan je geen hoge belastingen meer innen (hooguit nog over in Nederland behaalde omzet maar dat is voor een globaal opererend bedrijf natuurlijk minder relevant).
Zo'n grapje kan je dus 1x uithalen.
  woensdag 10 augustus 2022 @ 20:14:52 #216
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205602258
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 20:11 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
is dat erg?
Ga eens in Venezuela kijken.
pi_205602318
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 19:10 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Weet niet of het sarcastisch bedoeld is maar om deze periode van bizar hoge energierekeningen te overbruggen zou het prima zijn.

Daarna wel weer afbouwen.
Nee, niet weer afbouwen, want dat zou betekenen dat mensen weer moeten gaan strijden om betaalbare energie te krijgen.
pi_205602332
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 20:25 schreef torentje het volgende:

[..]
Nee, niet weer afbouwen, want dat zou betekenen dat mensen weer moeten gaan strijden om betaalbare energie te krijgen.
Als de energieprijzen zakken naar "normaal" kan je het wel afbouwen toch? Dan heb ik het over de prijzen zoals ze rond juli 2021 waren (al vermoed ik dat we die nooit meer terugzien).

Tegelijk zou ik ook wel een "Deltaplan" willen zien voor het isoleren van woningen in Nederland.
pi_205602375
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 20:14 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Ga eens in Venezuela kijken.
nee
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205602425
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 20:26 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Als de energieprijzen zakken naar "normaal" kan je het wel afbouwen toch? Dan heb ik het over de prijzen zoals ze rond juli 2021 waren (al vermoed ik dat we die nooit meer terugzien).

Tegelijk zou ik ook wel een "Deltaplan" willen zien voor het isoleren van woningen in Nederland.
Want vind jij normaal? Ik ben een koukleum-heb namelijk geen vlees op de botten- en moet dus de verwarming behoorlijk hoog zetten en had dus al moeite om de energielasten te betalen toen de tarieven van de energie "normaal" waren.
pi_205602438
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 20:11 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ze gaan ook een loonsverhoging van 8% doorvoeren voor personeel, ik ken de details niet en weet dus niet of dat in 1 of 2 jaar is maar ze doen wel wat met de winst. En dat is overigens ook terecht, personeel heeft ook inflatiezorgen. Tegelijkertijd zit je wel met de "inflatiespiraal".
Ah netjes. Die bangigheid voor de loon-prijsspiraal is m.i. ongepast. Tenslotte zijn de prijzen van alles ondanks de stilstand in salarisontwikkeling in verhouding tot de groei van de economie ook gewoon gestegen. De afgelopen 40 jaar zo.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_205602444
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 20:36 schreef torentje het volgende:

[..]
Want vind jij normaal? Ik ben een koukleum-heb namelijk geen vlees op de botten- en moet dus de verwarming behoorlijk hoog zetten en had dus al moeite om de energielasten te betalen toen de tarieven van de energie "normaal" waren.
Wat ik "normaal" vind staat er bij.

Maar daarbij noemde ik ook een "Deltaplan" om woningen in verhoogd tempo te isoleren.
Wat er niet uit vliegt hoef je niet bij te stoken.
  woensdag 10 augustus 2022 @ 20:43:08 #223
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205602493
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 20:37 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Ah netjes. Die bangigheid voor de loon-prijsspiraal is m.i. ongepast. Tenslotte zijn de prijzen van alles ondanks de stilstand in salarisontwikkeling in verhouding tot de groei van de economie ook gewoon gestegen. De afgelopen 40 jaar zo.
En wat denk je dat er nu gebeurd? het reeel besteedbaar inkomen daalt verder.
pi_205602514
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 20:43 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
En wat denk je dat er nu gebeurd? het reeel besteedbaar inkomen daalt verder.
Ja? Daarom zou er iets met het salaris kunnen gebeuren. Dan trek je die ontwikkeling weer een beetje recht. Waar ben je bang voor? Lijk op een soort eigenbelang...
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  woensdag 10 augustus 2022 @ 20:47:33 #225
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205602530
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 20:38 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Wat ik "normaal" vind staat er bij.

Maar daarbij noemde ik ook een "Deltaplan" om woningen in verhoogd tempo te isoleren.
Wat er niet uit vliegt hoef je niet bij te stoken.
Ja, laten we een overheidscampagne opzetten om mensen daarvan bewust te maken.
_O-

Serieus, dit hoor ik al sinds de oliecrisis van de jaren 70
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')