abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_205596899
Ik heb via mijn werk een tablet waarop het downloaden van niet-werk apps via de playstore allemaal strict aan banden is gelegd door de IT afdeling :')
Zou het wel tof vinden om te kunnen Netflixen op vakantie op een wat groter scherm dan mijn telefoon. Is er een mogelijkheid om dit alsnog voorelkaar te krijgen? Het betreft een samsung galaxy tab die uiteraard draait onder Android. Als ik via de google play store probeer een ander account toe te voegen krijg ik de melding dat ik daar geen toestemming voor heb. Via myaccount/google/com is het me wel al gelukt alsnog mijn eigen account te openen, maar zodra ik dan via de puntjes rechtsbovenin naar de playstore ga linkt ie me alsnog naar de door de IT afdeling beperkte versie waarmee ik niets kan downloaden.
pi_205597103
Webversie gebruiken? App sideloaden?
Uitvinder van de biersmiley.
pi_205597158
Webversie kom ik wel op ingelogd maar dan staat er 'download de gratis app' als ik iets wil bekijken (en dat downloaden doet ie dan vervolgens ook niet :')
pi_205597192
Dat is precies de doelstelling van IT en vanwege beleid van de werkgever dus niet toegestaan dus moet je het ook niet willen omzeilen.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_205597206
Koop zelf een tablet?
  woensdag 10 augustus 2022 @ 10:37:42 #6
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_205597217
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 10:34 schreef Chinless het volgende:
Dat is precies de doelstelling van IT en vanwege beleid van de werkgever dus niet toegestaan dus moet je het ook niet willen omzeilen.
Precies
Snap heel goed dat de organisatie waar je werkt dit niet in hun tokospullen wil hebben en snap eigenlijk niet waarom je niet zelf een tablet koopt hiervoor. Die dingen kosten geen zak meer tegenwoordig
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_205597227
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 10:30 schreef GlenSpey het volgende:
Webversie kom ik wel op ingelogd maar dan staat er 'download de gratis app' als ik iets wil bekijken (en dat downloaden doet ie dan vervolgens ook niet :')
En als je de desktopversie opvraagt in je browser? Dat kan met mobiel tenminste, geen idee hoe dat zit met tablet.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_205597242
Ik zou sowieso mijn werk devices niet willen gebruiken voor prive dingen, want ze zullen ook wel alles kunnen zien zoals al je webactiviteit. Je hebt zeker ook een zakelijk google account eraan gekoppeld?

Ik begrijp mensen die werkspul meenemen op vakantie eigenlijk al niet echt, het idee van vakantie is toch dat je niks met werk te maken hoeft te hebben.

Dus inderdaad eigen tablet kopen.
pi_205597265
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 10:39 schreef dimmak het volgende:

[..]
En als je de desktopversie opvraagt in je browser? Dat kan met mobiel tenminste, geen idee hoe dat zit met tablet.
Pikt ie ook niet, zelfs als ik een link van een werkende video vanuit mijn eigen browser kopieer naar de tablet stuurt ie me naar het download de app gebeuren
pi_205597300
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 10:41 schreef Farenji het volgende:
Ik zou sowieso mijn werk devices niet willen gebruiken voor prive dingen, want ze zullen ook wel alles kunnen zien zoals al je webactiviteit. Je hebt zeker ook een zakelijk google account eraan gekoppeld?

Ik begrijp mensen die werkspul meenemen op vakantie eigenlijk al niet echt, het idee van vakantie is toch dat je niks met werk te maken hoeft te hebben.

Dus inderdaad eigen tablet kopen.
Een eigen tablet kopen behoort zeker tot de mogelijkheden, maar gezien ik al dagelijks met een dure tablet rondloop (en die eigenlijk helemaal niet zo vaak hoef te gebruiken) vind ik dat eigenlijk vooral zonde. Dus toch even onderzoeken wat de mogelijkheden zijn bij mijn huidige tablet. Als het écht niet mogelijk is dan houdt het idd op.
pi_205597348
quote:
2s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 10:49 schreef GlenSpey het volgende:

[..]
Een eigen tablet kopen behoort zeker tot de mogelijkheden, maar gezien ik al dagelijks met een dure tablet rondloop (en die eigenlijk helemaal niet zo vaak hoef te gebruiken) vind ik dat eigenlijk vooral zonde. Dus toch even onderzoeken wat de mogelijkheden zijn bij mijn huidige tablet. Als het écht niet mogelijk is dan houdt het idd op.
Heb je al met it gepraat om te vragen of er voor netflix een uitzondering gemaakt kan worden? Durf er namelijk wel wat om te verwedden dat ze dat bij it zelf wel allemaal hebben :D
  woensdag 10 augustus 2022 @ 14:19:46 #12
189961 ex
aperture science
pi_205599715
quote:
2s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 10:49 schreef GlenSpey het volgende:

[..]
Een eigen tablet kopen behoort zeker tot de mogelijkheden, maar gezien ik al dagelijks met een dure tablet rondloop (en die eigenlijk helemaal niet zo vaak hoef te gebruiken) vind ik dat eigenlijk vooral zonde. Dus toch even onderzoeken wat de mogelijkheden zijn bij mijn huidige tablet. Als het écht niet mogelijk is dan houdt het idd op.
Je hebt geen huidige tablet, je hebt er 1 in bruikleen, het is werk gereedschap, gebruik het ook zo. Koop privé iets voor privé zaken.
The cake is a lie!
pi_205599823
- Verschillende browsers proberen (mocht je die kunnen installeren), i.c.m. desktopweergave.

- Sideloaden; de .apk downloaden installeren (als dat mag, denk het niet).

- Bij IT navragen of je tijdelijk Netflix mag gebruiken. Als zij een uitzondering kunnnen maken betekent dat ook minder gedoe voor jou, omdat je via de officiële kanelen doet.
pi_205600968
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 14:19 schreef ex het volgende:

[..]
Je hebt geen huidige tablet, je hebt er 1 in bruikleen, het is werk gereedschap, gebruik het ook zo. Koop privé iets voor privé zaken.
Oh excuus dat ik hier iets vraag, moraalridder
pi_205600981
Anyway het kan dus niet, weet ik genoeg voor nu, dank voor de serieuzere reacties :W
  donderdag 11 augustus 2022 @ 10:28:42 #16
189961 ex
aperture science
pi_205606063
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 17:08 schreef GlenSpey het volgende:

[..]
Oh excuus dat ik hier iets vraag, moraalridder
Geen probleem voor deze ene keer, gierigaard.
The cake is a lie!
pi_205638218
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 10:34 schreef Chinless het volgende:
Dat is precies de doelstelling van IT en vanwege beleid van de werkgever dus niet toegestaan dus moet je het ook niet willen omzeilen.
En krijg je de updates een andere manier gepushed.
Ô mon citoyens vous serez unis.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')