abonnement Unibet Coolblue
pi_206328259
quote:
4s.gif Op zaterdag 15 oktober 2022 10:11 schreef aloa het volgende:

[..]
Zoiets als dit...

[ afbeelding ]
Heeft idd geen enkele juridische status. Dus je mag er met de auto op, en je hoeft er als fiets niet binnen te blijven.
Uiteraard mag je als fietsers anderen niet hinderen, dus mag/moet je wel ff aan de kant als er een auto langs wil :P
  zaterdag 15 oktober 2022 @ 10:22:41 #100
307331 aloa
Steeds harder, steeds sneller
pi_206328278
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2022 10:19 schreef Salatrel het volgende:

[..]
ja daar mag je dus gewoon overheen rijden met de auto
Snap ik :P Maar als ze er met zijn 2en fietsen en ook nog ruim naast het fietspad wordt het een ander verhaal.

Ga dan achter elkaar fietsen :+
94257 - 478969
In my dreams I'm dying all the time
  zaterdag 15 oktober 2022 @ 10:23:29 #101
307331 aloa
Steeds harder, steeds sneller
pi_206328286
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2022 10:20 schreef Piles het volgende:

[..]
Heeft idd geen enkele juridische status. Dus je mag er met de auto op, en je hoeft er als fiets niet binnen te blijven.
Uiteraard mag je als fietsers anderen niet hinderen, dus mag/moet je wel ff aan de kant als er een auto langs wil :P
Dit idd. Alsof ze oogkleppen op hebben sommige.
94257 - 478969
In my dreams I'm dying all the time
  Moderator zaterdag 15 oktober 2022 @ 10:25:20 #102
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_206328297
Vind dat overigens altijd de meest stressvolle type wegen in Nederland om overheen te rijden. Zeker omdat ik al té vaak heb meegemaakt dat tegenliggers en bijv busjes en ander lokaal verkeer daar gerust met 80 km/u overheen razen zonder ook maar een beetje af te remmen en dan met een tyfusvaart rakelings langs je knallen.

Leuk dat je de weg kent en precies weet hoe breed je auto is, maar het voelt gewoon niet relaxt als een tegenligger op 4cm van je spiegel met 80km/u langs je raast.
  zaterdag 15 oktober 2022 @ 10:32:09 #103
307331 aloa
Steeds harder, steeds sneller
pi_206328357
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2022 10:25 schreef dick_laurent het volgende:
Vind dat overigens altijd de meest stressvolle type wegen in Nederland om overheen te rijden. Zeker omdat ik al té vaak heb meegemaakt dat tegenliggers en bijv busjes en ander lokaal verkeer daar gerust met 80 km/u overheen razen zonder ook maar een beetje af te remmen en dan met een tyfusvaart rakelings langs je knallen.

Leuk dat je de weg kent en precies weet hoe breed je auto is, maar het voelt gewoon niet relaxt als een tegenligger op 4cm van je spiegel met 80km/u langs je raast.
En dan ook nog bomen er naast :{

Zie je hier gelukkig maar weinig.
94257 - 478969
In my dreams I'm dying all the time
  maandag 17 oktober 2022 @ 07:08:12 #104
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_206347200
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2022 08:23 schreef DesertGlory het volgende:

Voor 1990 ja. Het is nu 2022.
En voor 2022 geldt: Onder de huidige RVV staat het je vrij om de kant te kiezen die jij het veiligst vindt.

Vind jij dat vervelend? Lekker belangrijk.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_206347478
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 07:08 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
En voor 2022 geldt: Onder de huidige RVV staat het je vrij om de kant te kiezen die jij het veiligst vindt.

Vind jij dat vervelend? Lekker belangrijk.
Datzelfde argument kun je natuurlijk net zo goed tegen die boomers zeggen dan :')
  maandag 17 oktober 2022 @ 08:34:34 #106
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_206347494
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 08:30 schreef DesertGlory het volgende:

[..]
Datzelfde argument kun je natuurlijk net zo goed tegen die boomers zeggen dan :')
Met uitzondering van het gegeven dat jij zelf aangeeft dat jij dan kiest voor 'gevaarlijk rijgedrag' en de voetgangers dat niet doen.

Maar ja, waarschijnlijk wel te verwachten van millennials.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  maandag 17 oktober 2022 @ 08:46:06 #107
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206347550
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 09:24 schreef DesertGlory het volgende:
Van die boomers die met zijn tween naast elkaar lekker rustig aan het wandelen zijn aan de verkeerde kant van de weg (''want dat is veiliger dan zie je het verkeer aankomen'') en die jou tegemoet wandelen en er niet over peinzen aan de kant te gaan. Jij die gewoon keurig netjes rechts van de weg fietst. En ook een andere weggebruiker die nog achter de wandelende boomers is en zélf ook netjes rechts rijdt, ook jou tegemoet komt, maar wel sneller gaat dan de boomers waardoor jij niet meer rechts kunt blijven fietsen (want daar lopen de boomers), maar je kunt ook niet meer links om hen heen (want daar rijdt een tegemoetkomende auto/brommer/fietser).

Meestal pers ik m'n fiets net ertussendoor op 1 cm afstand van de boomers, die dan boos worden omdat je gevaarlijk rijgedrag tentoonspreidt. Wat moet je dan doen, stoppen en afstappen ofzo?
Want als ze rechts zouden lopen zou je er wel omheen kunnen?

Juist figuren met zo'n mentaliteit zijn reden om in het buitengebied links te lopen.
Plus dat het hier eens in de zoveel tijd misgaat met een dropping van een camping met jeugd die niet meer geleerd is links te lopen.
Ligt er weer een 14-jarige in het ziekenhuis of z'n kist, maar gut jij moet er omheen fietsen...

Maar goed, ga zelf vooral rechts lopen als er geen trottoir is, liefst op een slecht verlichte weg.

Of de wandelaars links of rechts lopen maakt voor jou niet uit, je moet er sowieso omheen.
Voor hen maakt het wel uit waar ze lopen, het kan het verschil zijn tussen weg kunnen stappen en doodgereden worden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_206347834
Het hele links lopen van voetgangers had wel als uitgangspunt dat je dan in de berm zou wachten als er ander verkeer kwam. Dat gebeurt dus niet.

Persoonlijk vind ik rechts van de weg prettiger. Als je links loopt en je komt een fietser tegen plus ander verkeer dan moet de fietser afstappen en de wandelaar stoppen. Loop de wandelaar rechts hoeft de fietser alleen in houden en kan de wandelaar gewoon doorlopen.

Wandelen op wegen is goed zichtbare kleding en evt verlichting altijd aan te raden natuurlijk.
  maandag 17 oktober 2022 @ 09:28:02 #109
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206347890
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 09:19 schreef qajariaq het volgende:
Het hele links lopen van voetgangers had wel als uitgangspunt dat je dan in de berm zou wachten als er ander verkeer kwam. Dat gebeurt dus niet.

Persoonlijk vind ik rechts van de weg prettiger. Als je links loopt en je komt een fietser tegen plus ander verkeer dan moet de fietser afstappen en de wandelaar stoppen. Loop de wandelaar rechts hoeft de fietser alleen in houden en kan de wandelaar gewoon doorlopen.

Wandelen op wegen is goed zichtbare kleding en evt verlichting altijd aan te raden natuurlijk.
Klopt, je dient wel rekening te houden met het overige verkeer, wat ook makkelijk kan als je links loopt, want dan zie je het aankomen.

De wandelaar die rechts loopt niet, dus die zal er ook minder rekening mee houden.

Ik loop links, ik zit hier al snel in het buitengebied en als er weer eens zo'n busje met 80 aan komt scheuren op een weg die net niet breed genoeg is om 2 auto's elkaar te laten passeren zonder dat een van beiden door de berm rijdt zie ik het verkeer dat aan de kant rijdt waar ik loop liever aankomen, dan zie ik ook of ze mij zien.
Dat is in een regio met veel alcomobilisme nogal van belang.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 17 oktober 2022 @ 09:31:41 #110
54121 JaapB
°Heel nozel??°
pi_206347919
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 09:19 schreef qajariaq het volgende:
Het hele links lopen van voetgangers had wel als uitgangspunt dat je dan in de berm zou wachten als er ander verkeer kwam. Dat gebeurt dus niet.
Het probleem zat dan ook zeer zeker niet in de wet en regelgeving maar in het (wan)gedrag van mensen. Links lopen is en blijft de veilige optie omdat je dan kunt reageren op rijdend verkeer.

quote:
Persoonlijk vind ik rechts van de weg prettiger. Als je links loopt en je komt een fietser tegen plus ander verkeer dan moet de fietser afstappen en de wandelaar stoppen. Loop de wandelaar rechts hoeft de fietser alleen in houden en kan de wandelaar gewoon doorlopen.

Wandelen op wegen is goed zichtbare kleding en evt verlichting altijd aan te raden natuurlijk.
Sowieso zorgen dat je goed zichtbaar bent in schemering of donker als wandelaar is geen verstandig. En het vrijlaten van links of rechts lopen resulteert er meer en meer in dat men zowel links als rechts loopt en daarmee het overzicht van het verkeer lastiger maakt.
Wat mij betreft gaan ze gewoon terug naar de oude regelgeving, simpel en doeltreffend. En als wandelaar is een stap de berm in gemakkelijk te maken.
Waar zouden we zijn zonder de "on"
pi_206348431
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 15:46 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

En wat me ook mateloos irriteert aan die Germanen, is dat ze bij elk snelheidsbord vol in de ankers gaan, om daarná pas op te tieven naar rechts als je al bijna achterin ligt met alles piepend en knipperend omdat de adaptive cruise dan even een noodstoppie maakt.. Het is vaak maar goed dat ik geen stenen in de auto heb, want soms kom je echt in de verleiding.. stom volk. }:|
Dit vind ik wel meevallen eerlijk gezegd. Althans, toen ik net in Duitsland woonde viel het me ook op, inmiddels niet meer. Zie vaker dat bestuurders de auto laten uitrollen ipv vol in de ankers, uitzonderingen daargelaten natuurlijk.

Op zich wel begrijpelijk, op mijn "standaard" route naar NL (München - Stuttgart - Keulen - Aken - Antwerpen - NL) zitten wel een stuk of 6 vaste flitsers en 2 of 3 mobiele. Althans, afgelopen zaterdag toen ik terug reed.

Gelukkig geen last van aangezien ik een oude diesel rijd die maar 110 gaat. (Uiteraard op de rechterbaan, tussen de vrachtwagens).
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_206348545
Gister maar weer eens een Duitser ingehaald via de invoegstrook omdat ze met 60 ging invoegen op een drukke A1 :X
A mind with a heart of it's own
pi_206353887
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 08:34 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Met uitzondering van het gegeven dat jij zelf aangeeft dat jij dan kiest voor 'gevaarlijk rijgedrag' en de voetgangers dat niet doen.

Maar ja, waarschijnlijk wel te verwachten van millennials.
Maar wat is dan de optie volgens jou? Naar links ''er tussendoor'' mag niet. Je kunt ook moeilijk rechts blijven rijden en tegen de boomers aanrijden. Dan stoppen + afstappen, maar die boomers lopen toch op je af dus dan sta je alsnog in de weg. En ze maken vaak ook niet de indruk alsof ze bereid zijn hun pas te matigen. Moet je dan met fiets en al de berm / het water in of wat?
  maandag 17 oktober 2022 @ 17:18:25 #114
54121 JaapB
°Heel nozel??°
pi_206354035
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 16:57 schreef DesertGlory het volgende:

[..]
Maar wat is dan de optie volgens jou? Naar links ''er tussendoor'' mag niet. Je kunt ook moeilijk rechts blijven rijden en tegen de boomers aanrijden. Dan stoppen + afstappen, maar die boomers lopen toch op je af dus dan sta je alsnog in de weg. En ze maken vaak ook niet de indruk alsof ze bereid zijn hun pas te matigen. Moet je dan met fiets en al de berm / het water in of wat?
Boom is ho is toch het gezegde?

Maar wat ik je eerder al aangaf wat ik doe in zo'n geval. Ik stop vlak voor de wandelaars en stap af met de fiets tussen mij en de wandelaars. Even wachten tot Waldrof en Statler zijn uitgefoeterd en ze dan netjes uitleggen hoe het zit met verkeer, gedrag en artikel 5
Waar zouden we zijn zonder de "on"
pi_206354957
quote:
6s.gif Op maandag 17 oktober 2022 09:31 schreef JaapB het volgende:
Wat mij betreft gaan ze gewoon terug naar de oude regelgeving, simpel en doeltreffend. En als wandelaar is een stap de berm in gemakkelijk te maken.
Heb jij ooit een wandelaar de berm in zien stappen om ruimte voor een ander te maken?

Als je rechts loopt kan achteropkomend verkeer net zo ruim om je heen als tegemoetkomend verkeer. Komt er een tegenligger aan dan kijk je even achterom, dan weet je of je rekening moet houden met ruimte gebrek of dat je gewoon door kunt lopen.

Bij links lopen is een auto die met tachtig langs je rijd net zo eng als dat je rechts loopt. Dat je meer ruimte hebt is gewoon niet waar.
  maandag 17 oktober 2022 @ 19:40:44 #116
54121 JaapB
°Heel nozel??°
pi_206355670
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 18:46 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Heb jij ooit een wandelaar de berm in zien stappen om ruimte voor een ander te maken?
Oh zeker, de meeste mensen doen dat wel hier in het noorden. En ook als je als fietsers elkaar op een smal paadje door de weilanden tegenkomt is het altijd netjes om allebei ruimte te maken.

quote:
Als je rechts loopt kan achteropkomend verkeer net zo ruim om je heen als tegemoetkomend verkeer. Komt er een tegenligger aan dan kijk je even achterom, dan weet je of je rekening moet houden met ruimte gebrek of dat je gewoon door kunt lopen.
Als je rechts loopt dan merk je het achteropkomend verkeer niet eerder dan dat die naast je zijn, En soms is dat niet erg als je daar in je eentje loopt maar als je met zijn tweeën naast elkaar loopt hinder je het andere verkeer. En heel eerlijk ik ben nog geen wandelaar tegengekomen die een achteruitkijkspiegel heeft en gebruikt. Sterker nog er zijn veel die doppen op de oren hebben om zich nog verder van de wereld af te sluiten.

quote:
Bij links lopen is een auto die met tachtig langs je rijd net zo eng als dat je rechts loopt. Dat je meer ruimte hebt is gewoon niet waar.
Als je links loopt zie je de auto op jouw weghelft aankomen en kun je een stap opzij doen en is er meer ruimte.

Wat je nu ziet is dat mensen zowel links als rechts lopen, liefst met meerderen naast elkaar en de firma beter horen mist wat klanten want een belletje horen ze door de regel niet. En dan krijg ik een grote mond als ik na 3 keer bellen maar eens een voorzichtige brul eruit gooi?

Je moet het met elkaar doen, geven en nemen en het is vooral niet zo dat sommige mensen alles maar nemen omdat een ander moet geven? Balans en anticiperen maar dat is helaas zeldzaam geworden, zowel lopend, op de fiets, op de motor of in de auto
Waar zouden we zijn zonder de "on"
  maandag 17 oktober 2022 @ 20:27:24 #117
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206356606
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 18:46 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Heb jij ooit een wandelaar de berm in zien stappen om ruimte voor een ander te maken?
Gisteravond nog gedaan, 3 keer.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Vis een optie? maandag 17 oktober 2022 @ 21:14:38 #118
70532 loveli
N
pi_206357255
2 ct: buiten de bk op 60-km weg natuurlijk links lopen, en in de berm stappen. Op een fietspad is links onlogisch en hinderlijk, daar gewoon met de flow mee rechts lopen.

Maar goed, de gemiddelde hond is tegenwoordig beter zichtbaar met reflecterend materiaal en lichtjes dan een gemiddelde wandelaar.
crap in = crap out
  woensdag 19 oktober 2022 @ 16:48:36 #119
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_206376560
Ouwe mensen die in de spits rijden met 35/40 waar 50 mag. En dan met elke bocht of kruising flink afremmen :r

Mensen die denken handig op de ander baan langs de rij wachtende mensen voor het stoplicht te kunnen rijden om hem er voor in te proppen, om te zien dat het licht op rood blijft dus dat het niet werkt. En dan maar stoppen waardoor ik vertraagd wordt :r

Het was weer een heel avontuur op de weg zoals jullie lezen.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_206376638
Langzame automobilisten.
Snelle automobilisten.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  woensdag 19 oktober 2022 @ 16:58:47 #121
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_206376658
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 09:19 schreef qajariaq het volgende:
Het hele links lopen van voetgangers had wel als uitgangspunt dat je dan in de berm zou wachten als er ander verkeer kwam. Dat gebeurt dus niet.

Persoonlijk vind ik rechts van de weg prettiger. Als je links loopt en je komt een fietser tegen plus ander verkeer dan moet de fietser afstappen en de wandelaar stoppen. Loop de wandelaar rechts hoeft de fietser alleen in houden en kan de wandelaar gewoon doorlopen.

Wandelen op wegen is goed zichtbare kleding en evt verlichting altijd aan te raden natuurlijk.
Probleem is dat je niet ziet aankomen als je voor je flikker wordt gereden. Als je links loopt wel. Dan stapt die fietser maar af. Wat overigens niet nodig is.
pi_206381905
Vandaag reed ik op de snelweg met de bus op de rechterbaan. Op de middelste baan reed een linksplakker en ik hield meer dan genoeg ruimte om niet de indruk te geven dat ik rechts wilde inhalen. Vanuit mijn ooghoek zag ik opeens een auto achter die linksplakker die bezig was naar rechts te komen. Terwijl zijn motorkap nog ter hoogte van mijn voorkant was dus ik toeteren. En nog meer toeteren. Maar nee hoor meneer besloot gewoon om zijn actie door te zetten. Wat heb ik dan veel zin om niet van het gas af te gaan en die wagen gewoon van de weg te rammen. Ik ben beroepschauffeur dus ik moet het goede voorbeeld geven maar ik hoop echt dat zo`n figuur wel de verkeerde tegen komt die zulk gedrag afstraft.
  vrijdag 21 oktober 2022 @ 19:51:09 #123
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_206402543
Twee dingen die me opvielen vandaag:

Vanmorgen in een hele rij achter een zeer traag rijdende vrachtwagen met Duits kenteken op een provinciale weg. Maximaal 60-65 km/u waar 80 km/u is toegestaan. Direct achter de Duitse vrachtwagen reed een andere vrachtwagen met oplegger waarop een auto stond bevestigd, en bij de berijder ervan liepen de frustraties duidelijk hoog op; claxonneren en vrij wild slingeren achter de Duitser. Bij een rotonde ging de weg kortstondig over in twee rijstroken, en hier werd de trage Duitser érg lomp ingehaald door de vrachtwagen met oplegger + auto erop. Het opgehoogde middenstuk van de rotonde werd ruim meegepakt, en de hele combinatie schudde zo hevig dat ik even vreesde dat de auto van de oplegger zou donderen.

Vanmiddag ik vervolgens met 86 km/u op de cc huiswaarts op een provinciale weg. Een Mercedes besloot me vrij nabij een blinde bocht in te halen en vanuit die hoek bleek ineens vanuit de tegenovergestelde richting 'ineens' een auto al vrij dichtbij te zijn. Ik moest snelheid minderen om de Mercedes te 'helpen' inhalen zonder ongelukken ...
pi_206403064
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2022 10:25 schreef dick_laurent het volgende:
Leuk dat je de weg kent en precies weet hoe breed je auto is, maar het voelt gewoon niet relaxt als een tegenligger op 4cm van je spiegel met 80km/u langs je raast.
Ik kan het heel goed begrijpen hoor.

Maar toch. Zo lang het geen 0cm of minder is, is er nog helemaal niks aan de hand. :P

Mja, ik heb op zulke weggetjes leren autorijden. Omgeving Markelo/Rijssen.
  maandag 24 oktober 2022 @ 16:41:10 #125
187289 Charged
Ziet em duun.
pi_206434583
Mijn eigen irritatie/fuck up.
Ruitensproeiers van m'n stokbroodje stopten met werken. Pompje hoorde ik amper lopen maar ook nooit op gelet.
Tankje en pompje uitgebouwd om na te meten en het werkt gewoon. Sproeiers uit de motorkap lopen friemelen om door te blazen en die zijn vrij van obstructie.

Guess what....reservoir leeg :')
Ik voel me serieus als het achterend van een varken.
Teveel afhankelijk geworden van dashboard meldingen en dat is mijn eigen stomme schuld.
Graag verwijderen.
  maandag 24 oktober 2022 @ 17:17:02 #126
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_206434865
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2022 16:41 schreef Charged het volgende:
Mijn eigen irritatie/fuck up.
Ruitensproeiers van m'n stokbroodje stopten met werken. Pompje hoorde ik amper lopen maar ook nooit op gelet.
Tankje en pompje uitgebouwd om na te meten en het werkt gewoon. Sproeiers uit de motorkap lopen friemelen om door te blazen en die zijn vrij van obstructie.

Guess what....reservoir leeg :')
Ik voel me serieus als het achterend van een varken.
Teveel afhankelijk geworden van dashboard meldingen en dat is mijn eigen stomme schuld.
Lol :D

Gisteren weer diverse mensen die het normaal vinden om een voorrangsweg op te draaien waar verkeer aan komt.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  maandag 24 oktober 2022 @ 18:02:14 #127
187289 Charged
Ziet em duun.
pi_206435190
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2022 17:17 schreef daNpy het volgende:

[..]
Lol :D

Gisteren weer diverse mensen die het normaal vinden om een voorrangsweg op te draaien waar verkeer aan komt.
Ah heerlijk,wat is jou reactie..groot licht,middelvinger,claxon,niks doen of achter het stuur ze de vinkentering schelden? Ik het laatste als me dat gebeurd. Meerdere opties zijn mogelijk maar niet echt oke,denk ik.
Graag verwijderen.
  maandag 24 oktober 2022 @ 18:37:22 #128
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_206435495
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2022 18:02 schreef Charged het volgende:

[..]
Ah heerlijk,wat is jou reactie..groot licht,middelvinger,claxon,niks doen of achter het stuur ze de vinkentering schelden? Ik het laatste als me dat gebeurd. Meerdere opties zijn mogelijk maar niet echt oke,denk ik.
Gewoon cruise erop houden en meteen inhalen. Als ik moet ankeren gaat ook het groot licht aan, alleen zie ik het over het algemeen wel aankomen dus zorg ik dat er sowieso niks kan gebeuren.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_206454053
Ritsstroken... omdat er altijd wel één simpele ziel tussen zit; die bind dat de persoon op de ritsstrook eerder had moeten invoegen en daarom die persoon, maar gaat "blokkeren". Of helemaal uit hun stekker gaan omdat andere chauffeurs het niks boeit en dus netjes een ruimte creëren.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_206454085
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 14:24 schreef MatthijsDJ het volgende:
Ritsstroken... omdat er altijd wel één simpele ziel tussen zit; die bind dat de persoon op de ritsstrook eerder had moeten invoegen en daarom die persoon, maar gaat "blokkeren". Of helemaal uit hun stekker gaan omdat andere chauffeurs het niks boeit en dus netjes een ruimte creëren.
Van die bejaarden die nog even 20 auto's en 5 vrachtwagens voor laten omdat ze toch geen haast hebben zijn wel storend hoor.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
  Moderator donderdag 27 oktober 2022 @ 09:43:06 #131
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_206463825
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 14:24 schreef MatthijsDJ het volgende:
Ritsstroken... omdat er altijd wel één simpele ziel tussen zit; die bind dat de persoon op de ritsstrook eerder had moeten invoegen en daarom die persoon, maar gaat "blokkeren". Of helemaal uit hun stekker gaan omdat andere chauffeurs het niks boeit en dus netjes een ruimte creëren.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)rachtig-om-te-ritsen

Yep. Ritsen. De Nederlander in optima forma hoor _O- :')

Ik had het een poosje terug ook, 2 baans die naar 1 baans ging van rechts naar links.
Ik reed op rechterbaan, en moest dus naar links ritsen. Auto naast me bleef maar direct naast me rijden, dus ik gaf gas bij om er maar voor te gaan. En ja hoor, pipo begint ook te versnellen waardoor ik alnog naast m rijd. Uiteindelijk maar flink in de rem gegaan om er achter in te voegen (half over het verdrijvingsvlak ook nog omdat het te lang had geduurd door die kansloze actie van hem :|W )

FYI: het maakte mij trouwens persoonlijk niet uit of ik nu voor of achter deze persoon in zou voegen. Maar aangezien hij in eerste instantie net een halve neuslengte achter mij reed ging ik maar versnellen, dat "voelde" logischer kwa actie op dat moment. Totdat ik merkte dat hij dat direct ook deed en we dus maar zonder resultaat naast elkaar bleven rijden.....

[ Bericht 10% gewijzigd door dick_laurent op 27-10-2022 09:54:49 ]
pi_206463919
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 14:24 schreef MatthijsDJ het volgende:
Ritsstroken... omdat er altijd wel één simpele ziel tussen zit; die bind dat de persoon op de ritsstrook eerder had moeten invoegen en daarom die persoon, maar gaat "blokkeren". Of helemaal uit hun stekker gaan omdat andere chauffeurs het niks boeit en dus netjes een ruimte creëren.
Tja is een kip en ei verhaal. Als iedereen normaal rijdt en er moet geritst worden dan laat ik altijd een plekje open. Maar ook MAXIMAAL 1, dus niet een flapdrol die ook nog voor mij er tussen wil... zo werkt een rits niet.

Maar je ziet ook vaak dat mensen dan toch nog ff gaan inhalen achter je terwijl ze weten dat ze moeten ritsen. Dan kan ik ook weer begrijpen dat je denkt mazzel en gaat dichtrijden.

NOG leuker vind ik zo'n onnodige linksrijder waar ik al kilometers achter zit dus dan ga ik er maar rechts langs, heel rustig, en dan moet HIJ ritsen en dan blokkeer ik hem >:) dat voelt goed.
Facts don't care about your feelings
pi_206553261
Fietsers zonder licht.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  vrijdag 4 november 2022 @ 10:43:44 #134
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_206553497
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2022 10:21 schreef jeroen25 het volgende:
Fietsers zonder licht.
I raise you met krijsende dronken fietsers zonder licht op de autorijbaan tegen het verkeer in.
pi_206619914
Na zeven kilometer op een rustige weg (dus zat ruimte om in te halen) een klever achter me gehad te hebben, toch maar een keer de rem geaaid en langzaam gaan rijden. Het hielp hem over te halen om toch maar een inhaalactie uit te voeren, maar ik betwijfel of de boodschap over kwam. :{
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  donderdag 10 november 2022 @ 14:50:41 #136
54121 JaapB
°Heel nozel??°
pi_206625221
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2022 22:59 schreef Jordy-B het volgende:
Na zeven kilometer op een rustige weg (dus zat ruimte om in te halen) een klever achter me gehad te hebben, toch maar een keer de rem geaaid en langzaam gaan rijden. Het hielp hem over te halen om toch maar een inhaalactie uit te voeren, maar ik betwijfel of de boodschap over kwam. :{
Waarom in vredesnaam de rem aantikken? Gewoon gas los of van de cruisecontrol er af is voldoende.
Waar zouden we zijn zonder de "on"
  donderdag 10 november 2022 @ 14:57:16 #137
307331 aloa
Steeds harder, steeds sneller
pi_206625300
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2022 22:59 schreef Jordy-B het volgende:
Na zeven kilometer op een rustige weg (dus zat ruimte om in te halen) een klever achter me gehad te hebben, toch maar een keer de rem geaaid en langzaam gaan rijden. Het hielp hem over te halen om toch maar een inhaalactie uit te voeren, maar ik betwijfel of de boodschap over kwam. :{
Vermoeiend zulke lui. Hebben die dan echt niet door hoe gevaarlijk het is :?
94257 - 478969
In my dreams I'm dying all the time
  Vis een optie? donderdag 10 november 2022 @ 15:11:50 #138
70532 loveli
N
pi_206625455
Niet echt een irritatie op de weg, maar een WTF.

Meter of 30 voorbij zijstraat van doorgaande weg komt iemand erachter dat hij de zijstraat had gemist. 200 m verderop is een rotonde, dus eitje om te keren. Hij zet de auto in z'n achteruit. Een paar auto's reden erlangs, tot er 1 ruimte gaf aan de malloot. Hij is (slingerend) achteruitgereden (ook nog eens over zebrapad) en is de gemiste zijstraat ingereden.

Die man mag wat mij betreft z'n rijbewijs per direct inleveren.
crap in = crap out
pi_206627462
quote:
6s.gif Op donderdag 10 november 2022 14:50 schreef JaapB het volgende:

[..]
Waarom in vredesnaam de rem aantikken? Gewoon gas los of van de cruisecontrol er af is voldoende.
Was niet voldoende. Hij bleef gewoon achter me hangen.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_206628753
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2022 15:11 schreef loveli het volgende:
Niet echt een irritatie op de weg, maar een WTF.

Meter of 30 voorbij zijstraat van doorgaande weg komt iemand erachter dat hij de zijstraat had gemist. 200 m verderop is een rotonde, dus eitje om te keren. Hij zet de auto in z'n achteruit. Een paar auto's reden erlangs, tot er 1 ruimte gaf aan de malloot. Hij is (slingerend) achteruitgereden (ook nog eens over zebrapad) en is de gemiste zijstraat ingereden.

Die man mag wat mij betreft z'n rijbewijs per direct inleveren.
In die categorie had ik laatst iemand die achteruitreed van de oprit naar de snelweg.
Wtf ben je denkende :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  donderdag 10 november 2022 @ 21:52:32 #141
54121 JaapB
°Heel nozel??°
pi_206630783
quote:
1s.gif Op donderdag 10 november 2022 18:36 schreef Jordy-B het volgende:

[..]
Was niet voldoende. Hij bleef gewoon achter me hangen.
Best raar, tegen de tijd dat ik me af heb laten zakken naar 20 km/u gaan ze er echt wel voorbij.
Dat aantikken van de rem is overbodig
Waar zouden we zijn zonder de "on"
pi_206635203
quote:
6s.gif Op donderdag 10 november 2022 21:52 schreef JaapB het volgende:

[..]
Best raar, tegen de tijd dat ik me af heb laten zakken naar 20 km/u gaan ze er echt wel voorbij.
Dat aantikken van de rem is overbodig
Ik heb een keer meegemaakt dat afzakken naar veertig de afstand nog korter liet worden. Plus dat er file achter ontstaat en dat geeft weer gevaar voor anderen. Ben toen maar de berm ingereden om hem te laten passeren. Bij het stoplicht sta je er weer achter natuurlijk.
  vrijdag 11 november 2022 @ 12:10:39 #143
54121 JaapB
°Heel nozel??°
pi_206636102
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2022 11:10 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Ik heb een keer meegemaakt dat afzakken naar veertig de afstand nog korter liet worden. Plus dat er file achter ontstaat en dat geeft weer gevaar voor anderen. Ben toen maar de berm ingereden om hem te laten passeren. Bij het stoplicht sta je er weer achter natuurlijk.
Dat er een file achter ontstaat betekent dat het toch wel druk is op de weg. Ik heb het gehad met echt lege weg voor en achter, goed overzichtelijk en geen tegenliggers. En mijn achterligger ging er pas voorbij toen ik 20 reed en vond het nodig om mij nog te snijden ook.
Waar zouden we zijn zonder de "on"
  vrijdag 11 november 2022 @ 12:17:04 #144
307331 aloa
Steeds harder, steeds sneller
pi_206636222
quote:
6s.gif Op vrijdag 11 november 2022 12:10 schreef JaapB het volgende:

[..]
Dat er een file achter ontstaat betekent dat het toch wel druk is op de weg. Ik heb het gehad met echt lege weg voor en achter, goed overzichtelijk en geen tegenliggers. En mijn achterligger ging er pas voorbij toen ik 20 reed en vond het nodig om mij nog te snijden ook.
Je hebt ook van die mensen, die niet durven inhalen :+
94257 - 478969
In my dreams I'm dying all the time
  vrijdag 11 november 2022 @ 12:27:51 #145
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_206636449
quote:
4s.gif Op vrijdag 11 november 2022 12:17 schreef aloa het volgende:

[..]
Je hebt ook van die mensen, die niet durven inhalen :+
Veel mensen kunnen dan ook niet inhalen. Want dan moet je afstand houden en vooruit kijken, zodat je
1. een gat (tussen tegenliggers) tijdig ziet
2. hierop kan anticiperen en op het juiste moment versnellen
3. in het gat naar de linkerbaan, met een hogere snelheid als je voorligger
waardoor je 4. in korte tijd ingehaald hebt en niet lang links hebt gezeten.

Als je dan gaat bumperkleven ontneem je jezelf alle mogelijkheden om in te halen, stap 2 snappen ze niet en stap 3 is 'eng'.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  vrijdag 11 november 2022 @ 12:31:31 #146
307331 aloa
Steeds harder, steeds sneller
pi_206636508
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2022 12:27 schreef daNpy het volgende:

[..]
Veel mensen kunnen dan ook niet inhalen. Want dan moet je afstand houden en vooruit kijken, zodat je
1. een gat (tussen tegenliggers) tijdig ziet
2. hierop kan anticiperen en op het juiste moment versnellen
3. in het gat naar de linkerbaan, met een hogere snelheid als je voorligger
waardoor je 4. in korte tijd ingehaald hebt en niet lang links hebt gezeten.

Als je dan gaat bumperkleven ontneem je jezelf alle mogelijkheden om in te halen, stap 2 snappen ze niet en stap 3 is 'eng'.
Of ze halen in een te hoge versnelling in...ook niet handig.
94257 - 478969
In my dreams I'm dying all the time
pi_206636642
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2022 12:27 schreef daNpy het volgende:

[..]
Veel mensen kunnen dan ook niet inhalen. Want dan moet je afstand houden en vooruit kijken, zodat je
1. een gat (tussen tegenliggers) tijdig ziet
2. hierop kan anticiperen en op het juiste moment versnellen
3. in het gat naar de linkerbaan, met een hogere snelheid als je voorligger
waardoor je 4. in korte tijd ingehaald hebt en niet lang links hebt gezeten.

Als je dan gaat bumperkleven ontneem je jezelf alle mogelijkheden om in te halen, stap 2 snappen ze niet en stap 3 is 'eng'.
Van die klevers die uiterst links op de rijstrook gaan hangen om voorbij hun voorganger te kunnen kijken. :')
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')