Dit idd. Alsof ze oogkleppen op hebben sommige.quote:Op zaterdag 15 oktober 2022 10:20 schreef Piles het volgende:
[..]
Heeft idd geen enkele juridische status. Dus je mag er met de auto op, en je hoeft er als fiets niet binnen te blijven.
Uiteraard mag je als fietsers anderen niet hinderen, dus mag/moet je wel ff aan de kant als er een auto langs wil
En dan ook nog bomen er naastquote:Op zaterdag 15 oktober 2022 10:25 schreef dick_laurent het volgende:
Vind dat overigens altijd de meest stressvolle type wegen in Nederland om overheen te rijden. Zeker omdat ik al té vaak heb meegemaakt dat tegenliggers en bijv busjes en ander lokaal verkeer daar gerust met 80 km/u overheen razen zonder ook maar een beetje af te remmen en dan met een tyfusvaart rakelings langs je knallen.
Leuk dat je de weg kent en precies weet hoe breed je auto is, maar het voelt gewoon niet relaxt als een tegenligger op 4cm van je spiegel met 80km/u langs je raast.
En voor 2022 geldt: Onder de huidige RVV staat het je vrij om de kant te kiezen die jij het veiligst vindt.quote:
Datzelfde argument kun je natuurlijk net zo goed tegen die boomers zeggen danquote:Op maandag 17 oktober 2022 07:08 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
En voor 2022 geldt: Onder de huidige RVV staat het je vrij om de kant te kiezen die jij het veiligst vindt.
Vind jij dat vervelend? Lekker belangrijk.
Met uitzondering van het gegeven dat jij zelf aangeeft dat jij dan kiest voor 'gevaarlijk rijgedrag' en de voetgangers dat niet doen.quote:Op maandag 17 oktober 2022 08:30 schreef DesertGlory het volgende:
[..]
Datzelfde argument kun je natuurlijk net zo goed tegen die boomers zeggen dan
Want als ze rechts zouden lopen zou je er wel omheen kunnen?quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 09:24 schreef DesertGlory het volgende:
Van die boomers die met zijn tween naast elkaar lekker rustig aan het wandelen zijn aan de verkeerde kant van de weg (''want dat is veiliger dan zie je het verkeer aankomen'') en die jou tegemoet wandelen en er niet over peinzen aan de kant te gaan. Jij die gewoon keurig netjes rechts van de weg fietst. En ook een andere weggebruiker die nog achter de wandelende boomers is en zélf ook netjes rechts rijdt, ook jou tegemoet komt, maar wel sneller gaat dan de boomers waardoor jij niet meer rechts kunt blijven fietsen (want daar lopen de boomers), maar je kunt ook niet meer links om hen heen (want daar rijdt een tegemoetkomende auto/brommer/fietser).
Meestal pers ik m'n fiets net ertussendoor op 1 cm afstand van de boomers, die dan boos worden omdat je gevaarlijk rijgedrag tentoonspreidt. Wat moet je dan doen, stoppen en afstappen ofzo?
Klopt, je dient wel rekening te houden met het overige verkeer, wat ook makkelijk kan als je links loopt, want dan zie je het aankomen.quote:Op maandag 17 oktober 2022 09:19 schreef qajariaq het volgende:
Het hele links lopen van voetgangers had wel als uitgangspunt dat je dan in de berm zou wachten als er ander verkeer kwam. Dat gebeurt dus niet.
Persoonlijk vind ik rechts van de weg prettiger. Als je links loopt en je komt een fietser tegen plus ander verkeer dan moet de fietser afstappen en de wandelaar stoppen. Loop de wandelaar rechts hoeft de fietser alleen in houden en kan de wandelaar gewoon doorlopen.
Wandelen op wegen is goed zichtbare kleding en evt verlichting altijd aan te raden natuurlijk.
Het probleem zat dan ook zeer zeker niet in de wet en regelgeving maar in het (wan)gedrag van mensen. Links lopen is en blijft de veilige optie omdat je dan kunt reageren op rijdend verkeer.quote:Op maandag 17 oktober 2022 09:19 schreef qajariaq het volgende:
Het hele links lopen van voetgangers had wel als uitgangspunt dat je dan in de berm zou wachten als er ander verkeer kwam. Dat gebeurt dus niet.
Sowieso zorgen dat je goed zichtbaar bent in schemering of donker als wandelaar is geen verstandig. En het vrijlaten van links of rechts lopen resulteert er meer en meer in dat men zowel links als rechts loopt en daarmee het overzicht van het verkeer lastiger maakt.quote:Persoonlijk vind ik rechts van de weg prettiger. Als je links loopt en je komt een fietser tegen plus ander verkeer dan moet de fietser afstappen en de wandelaar stoppen. Loop de wandelaar rechts hoeft de fietser alleen in houden en kan de wandelaar gewoon doorlopen.
Wandelen op wegen is goed zichtbare kleding en evt verlichting altijd aan te raden natuurlijk.
Dit vind ik wel meevallen eerlijk gezegd. Althans, toen ik net in Duitsland woonde viel het me ook op, inmiddels niet meer. Zie vaker dat bestuurders de auto laten uitrollen ipv vol in de ankers, uitzonderingen daargelaten natuurlijk.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 15:46 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
En wat me ook mateloos irriteert aan die Germanen, is dat ze bij elk snelheidsbord vol in de ankers gaan, om daarná pas op te tieven naar rechts als je al bijna achterin ligt met alles piepend en knipperend omdat de adaptive cruise dan even een noodstoppie maakt.. Het is vaak maar goed dat ik geen stenen in de auto heb, want soms kom je echt in de verleiding.. stom volk.
Maar wat is dan de optie volgens jou? Naar links ''er tussendoor'' mag niet. Je kunt ook moeilijk rechts blijven rijden en tegen de boomers aanrijden. Dan stoppen + afstappen, maar die boomers lopen toch op je af dus dan sta je alsnog in de weg. En ze maken vaak ook niet de indruk alsof ze bereid zijn hun pas te matigen. Moet je dan met fiets en al de berm / het water in of wat?quote:Op maandag 17 oktober 2022 08:34 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Met uitzondering van het gegeven dat jij zelf aangeeft dat jij dan kiest voor 'gevaarlijk rijgedrag' en de voetgangers dat niet doen.
Maar ja, waarschijnlijk wel te verwachten van millennials.
Boom is ho is toch het gezegde?quote:Op maandag 17 oktober 2022 16:57 schreef DesertGlory het volgende:
[..]
Maar wat is dan de optie volgens jou? Naar links ''er tussendoor'' mag niet. Je kunt ook moeilijk rechts blijven rijden en tegen de boomers aanrijden. Dan stoppen + afstappen, maar die boomers lopen toch op je af dus dan sta je alsnog in de weg. En ze maken vaak ook niet de indruk alsof ze bereid zijn hun pas te matigen. Moet je dan met fiets en al de berm / het water in of wat?
Heb jij ooit een wandelaar de berm in zien stappen om ruimte voor een ander te maken?quote:Op maandag 17 oktober 2022 09:31 schreef JaapB het volgende:
Wat mij betreft gaan ze gewoon terug naar de oude regelgeving, simpel en doeltreffend. En als wandelaar is een stap de berm in gemakkelijk te maken.
Oh zeker, de meeste mensen doen dat wel hier in het noorden. En ook als je als fietsers elkaar op een smal paadje door de weilanden tegenkomt is het altijd netjes om allebei ruimte te maken.quote:Op maandag 17 oktober 2022 18:46 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Heb jij ooit een wandelaar de berm in zien stappen om ruimte voor een ander te maken?
Als je rechts loopt dan merk je het achteropkomend verkeer niet eerder dan dat die naast je zijn, En soms is dat niet erg als je daar in je eentje loopt maar als je met zijn tweeën naast elkaar loopt hinder je het andere verkeer. En heel eerlijk ik ben nog geen wandelaar tegengekomen die een achteruitkijkspiegel heeft en gebruikt. Sterker nog er zijn veel die doppen op de oren hebben om zich nog verder van de wereld af te sluiten.quote:Als je rechts loopt kan achteropkomend verkeer net zo ruim om je heen als tegemoetkomend verkeer. Komt er een tegenligger aan dan kijk je even achterom, dan weet je of je rekening moet houden met ruimte gebrek of dat je gewoon door kunt lopen.
Als je links loopt zie je de auto op jouw weghelft aankomen en kun je een stap opzij doen en is er meer ruimte.quote:Bij links lopen is een auto die met tachtig langs je rijd net zo eng als dat je rechts loopt. Dat je meer ruimte hebt is gewoon niet waar.
Probleem is dat je niet ziet aankomen als je voor je flikker wordt gereden. Als je links loopt wel. Dan stapt die fietser maar af. Wat overigens niet nodig is.quote:Op maandag 17 oktober 2022 09:19 schreef qajariaq het volgende:
Het hele links lopen van voetgangers had wel als uitgangspunt dat je dan in de berm zou wachten als er ander verkeer kwam. Dat gebeurt dus niet.
Persoonlijk vind ik rechts van de weg prettiger. Als je links loopt en je komt een fietser tegen plus ander verkeer dan moet de fietser afstappen en de wandelaar stoppen. Loop de wandelaar rechts hoeft de fietser alleen in houden en kan de wandelaar gewoon doorlopen.
Wandelen op wegen is goed zichtbare kleding en evt verlichting altijd aan te raden natuurlijk.
Ik kan het heel goed begrijpen hoor.quote:Op zaterdag 15 oktober 2022 10:25 schreef dick_laurent het volgende:
Leuk dat je de weg kent en precies weet hoe breed je auto is, maar het voelt gewoon niet relaxt als een tegenligger op 4cm van je spiegel met 80km/u langs je raast.
Lolquote:Op maandag 24 oktober 2022 16:41 schreef Charged het volgende:
Mijn eigen irritatie/fuck up.
Ruitensproeiers van m'n stokbroodje stopten met werken. Pompje hoorde ik amper lopen maar ook nooit op gelet.
Tankje en pompje uitgebouwd om na te meten en het werkt gewoon. Sproeiers uit de motorkap lopen friemelen om door te blazen en die zijn vrij van obstructie.
Guess what....reservoir leeg
Ik voel me serieus als het achterend van een varken.
Teveel afhankelijk geworden van dashboard meldingen en dat is mijn eigen stomme schuld.
Ah heerlijk,wat is jou reactie..groot licht,middelvinger,claxon,niks doen of achter het stuur ze de vinkentering schelden? Ik het laatste als me dat gebeurd. Meerdere opties zijn mogelijk maar niet echt oke,denk ik.quote:Op maandag 24 oktober 2022 17:17 schreef daNpy het volgende:
[..]
Lol
Gisteren weer diverse mensen die het normaal vinden om een voorrangsweg op te draaien waar verkeer aan komt.
Gewoon cruise erop houden en meteen inhalen. Als ik moet ankeren gaat ook het groot licht aan, alleen zie ik het over het algemeen wel aankomen dus zorg ik dat er sowieso niks kan gebeuren.quote:Op maandag 24 oktober 2022 18:02 schreef Charged het volgende:
[..]
Ah heerlijk,wat is jou reactie..groot licht,middelvinger,claxon,niks doen of achter het stuur ze de vinkentering schelden? Ik het laatste als me dat gebeurd. Meerdere opties zijn mogelijk maar niet echt oke,denk ik.
Van die bejaarden die nog even 20 auto's en 5 vrachtwagens voor laten omdat ze toch geen haast hebben zijn wel storend hoor.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 14:24 schreef MatthijsDJ het volgende:
Ritsstroken... omdat er altijd wel één simpele ziel tussen zit; die bind dat de persoon op de ritsstrook eerder had moeten invoegen en daarom die persoon, maar gaat "blokkeren". Of helemaal uit hun stekker gaan omdat andere chauffeurs het niks boeit en dus netjes een ruimte creëren.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)rachtig-om-te-ritsenquote:Op woensdag 26 oktober 2022 14:24 schreef MatthijsDJ het volgende:
Ritsstroken... omdat er altijd wel één simpele ziel tussen zit; die bind dat de persoon op de ritsstrook eerder had moeten invoegen en daarom die persoon, maar gaat "blokkeren". Of helemaal uit hun stekker gaan omdat andere chauffeurs het niks boeit en dus netjes een ruimte creëren.
Tja is een kip en ei verhaal. Als iedereen normaal rijdt en er moet geritst worden dan laat ik altijd een plekje open. Maar ook MAXIMAAL 1, dus niet een flapdrol die ook nog voor mij er tussen wil... zo werkt een rits niet.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 14:24 schreef MatthijsDJ het volgende:
Ritsstroken... omdat er altijd wel één simpele ziel tussen zit; die bind dat de persoon op de ritsstrook eerder had moeten invoegen en daarom die persoon, maar gaat "blokkeren". Of helemaal uit hun stekker gaan omdat andere chauffeurs het niks boeit en dus netjes een ruimte creëren.
I raise you met krijsende dronken fietsers zonder licht op de autorijbaan tegen het verkeer in.quote:
Waarom in vredesnaam de rem aantikken? Gewoon gas los of van de cruisecontrol er af is voldoende.quote:Op woensdag 9 november 2022 22:59 schreef Jordy-B het volgende:
Na zeven kilometer op een rustige weg (dus zat ruimte om in te halen) een klever achter me gehad te hebben, toch maar een keer de rem geaaid en langzaam gaan rijden. Het hielp hem over te halen om toch maar een inhaalactie uit te voeren, maar ik betwijfel of de boodschap over kwam.
Vermoeiend zulke lui. Hebben die dan echt niet door hoe gevaarlijk het isquote:Op woensdag 9 november 2022 22:59 schreef Jordy-B het volgende:
Na zeven kilometer op een rustige weg (dus zat ruimte om in te halen) een klever achter me gehad te hebben, toch maar een keer de rem geaaid en langzaam gaan rijden. Het hielp hem over te halen om toch maar een inhaalactie uit te voeren, maar ik betwijfel of de boodschap over kwam.
Was niet voldoende. Hij bleef gewoon achter me hangen.quote:Op donderdag 10 november 2022 14:50 schreef JaapB het volgende:
[..]
Waarom in vredesnaam de rem aantikken? Gewoon gas los of van de cruisecontrol er af is voldoende.
In die categorie had ik laatst iemand die achteruitreed van de oprit naar de snelweg.quote:Op donderdag 10 november 2022 15:11 schreef loveli het volgende:
Niet echt een irritatie op de weg, maar een WTF.
Meter of 30 voorbij zijstraat van doorgaande weg komt iemand erachter dat hij de zijstraat had gemist. 200 m verderop is een rotonde, dus eitje om te keren. Hij zet de auto in z'n achteruit. Een paar auto's reden erlangs, tot er 1 ruimte gaf aan de malloot. Hij is (slingerend) achteruitgereden (ook nog eens over zebrapad) en is de gemiste zijstraat ingereden.
Die man mag wat mij betreft z'n rijbewijs per direct inleveren.
Best raar, tegen de tijd dat ik me af heb laten zakken naar 20 km/u gaan ze er echt wel voorbij.quote:Op donderdag 10 november 2022 18:36 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Was niet voldoende. Hij bleef gewoon achter me hangen.
Ik heb een keer meegemaakt dat afzakken naar veertig de afstand nog korter liet worden. Plus dat er file achter ontstaat en dat geeft weer gevaar voor anderen. Ben toen maar de berm ingereden om hem te laten passeren. Bij het stoplicht sta je er weer achter natuurlijk.quote:Op donderdag 10 november 2022 21:52 schreef JaapB het volgende:
[..]
Best raar, tegen de tijd dat ik me af heb laten zakken naar 20 km/u gaan ze er echt wel voorbij.
Dat aantikken van de rem is overbodig
Dat er een file achter ontstaat betekent dat het toch wel druk is op de weg. Ik heb het gehad met echt lege weg voor en achter, goed overzichtelijk en geen tegenliggers. En mijn achterligger ging er pas voorbij toen ik 20 reed en vond het nodig om mij nog te snijden ook.quote:Op vrijdag 11 november 2022 11:10 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Ik heb een keer meegemaakt dat afzakken naar veertig de afstand nog korter liet worden. Plus dat er file achter ontstaat en dat geeft weer gevaar voor anderen. Ben toen maar de berm ingereden om hem te laten passeren. Bij het stoplicht sta je er weer achter natuurlijk.
Je hebt ook van die mensen, die niet durven inhalenquote:Op vrijdag 11 november 2022 12:10 schreef JaapB het volgende:
[..]
Dat er een file achter ontstaat betekent dat het toch wel druk is op de weg. Ik heb het gehad met echt lege weg voor en achter, goed overzichtelijk en geen tegenliggers. En mijn achterligger ging er pas voorbij toen ik 20 reed en vond het nodig om mij nog te snijden ook.
Veel mensen kunnen dan ook niet inhalen. Want dan moet je afstand houden en vooruit kijken, zodat jequote:Op vrijdag 11 november 2022 12:17 schreef aloa het volgende:
[..]
Je hebt ook van die mensen, die niet durven inhalen
Of ze halen in een te hoge versnelling in...ook niet handig.quote:Op vrijdag 11 november 2022 12:27 schreef daNpy het volgende:
[..]
Veel mensen kunnen dan ook niet inhalen. Want dan moet je afstand houden en vooruit kijken, zodat je
1. een gat (tussen tegenliggers) tijdig ziet
2. hierop kan anticiperen en op het juiste moment versnellen
3. in het gat naar de linkerbaan, met een hogere snelheid als je voorligger
waardoor je 4. in korte tijd ingehaald hebt en niet lang links hebt gezeten.
Als je dan gaat bumperkleven ontneem je jezelf alle mogelijkheden om in te halen, stap 2 snappen ze niet en stap 3 is 'eng'.
Van die klevers die uiterst links op de rijstrook gaan hangen om voorbij hun voorganger te kunnen kijken.quote:Op vrijdag 11 november 2022 12:27 schreef daNpy het volgende:
[..]
Veel mensen kunnen dan ook niet inhalen. Want dan moet je afstand houden en vooruit kijken, zodat je
1. een gat (tussen tegenliggers) tijdig ziet
2. hierop kan anticiperen en op het juiste moment versnellen
3. in het gat naar de linkerbaan, met een hogere snelheid als je voorligger
waardoor je 4. in korte tijd ingehaald hebt en niet lang links hebt gezeten.
Als je dan gaat bumperkleven ontneem je jezelf alle mogelijkheden om in te halen, stap 2 snappen ze niet en stap 3 is 'eng'.
Had pas zo'n Tesla achter me, denk dat 'ie z'n adaptive cruise control op "3 meter en lock target" had gezet.quote:Op vrijdag 11 november 2022 12:17 schreef aloa het volgende:
[..]
Je hebt ook van die mensen, die niet durven inhalen
Ik ga altijd naar links, lekker door rijden en mensen kunnen invoegen. Ik snap dat wat jij schetst ook nooitquote:Op dinsdag 22 november 2022 16:37 schreef dick_laurent het volgende:
Mensen die terwijl je op de invoegstrook rijdt gaan accelereren om je er niet tussen te laten
Alleen in Nederland maak je dit soort extreem zielig calimerogedrag mee
Waarom zou je dat doen?quote:Op dinsdag 22 november 2022 17:23 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Ik ga altijd naar links, lekker door rijden en mensen kunnen invoegen. Ik snap dat wat jij schetst ook nooit
Ik bedoel, als ik op de snelweg zit en ik zie auto's op de invoegstrook, dan ga ik als er plek is naar links zodat ze rustig kunnen invoegen. Daarna weer naar rechts.quote:
Jij bent er zeker ook zo eentje die vrachtwagens de ruimte geeft?quote:Op dinsdag 22 november 2022 17:50 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Ik bedoel, als ik op de snelweg zit en ik zie auto's op de invoegstrook, dan ga ik als er plek is naar links zodat ze rustig kunnen invoegen. Daarna weer naar rechts.
Niets mis mee, toch? Mits je dat doet zonder de doorstroming fors te hinderen (dus niet in de ankers gaan bijvoorbeeld).quote:Op dinsdag 22 november 2022 17:55 schreef loveli het volgende:
[..]
Jij bent er zeker ook zo eentje die vrachtwagens de ruimte geeft?
Waarom zou je dat doen?quote:Op dinsdag 22 november 2022 17:50 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Ik bedoel, als ik op de snelweg zit en ik zie auto's op de invoegstrook, dan ga ik als er plek is naar links zodat ze rustig kunnen invoegen. Daarna weer naar rechts.
Zelfs al hinder je de doorstroming niet fors is er geen enkele reden om het te doen, tenzij de hele rechter strook vol verkeer is en er links weinig verkeer rijd.quote:Op dinsdag 22 november 2022 17:59 schreef DW457 het volgende:
[..]
Niets mis mee, toch? Mits je dat doet zonder de doorstroming fors te hinderen (dus niet in de ankers gaan bijvoorbeeld).
Ik heb hier echt altijd ruzie over met mn vriendin.quote:Op dinsdag 22 november 2022 18:02 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Waarom zou je dat doen?
[..]
Zelfs al hinder je de doorstroming niet fors is er geen enkele reden om het te doen, tenzij de hele rechter strook vol verkeer is en er links weinig verkeer rijd.
Bijzonder, een instructeur die tegen de regels in gaat.quote:Op dinsdag 22 november 2022 18:09 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
Ik heb hier echt altijd ruzie over met mn vriendin.
Ze geeft rijles en vind dat iedereen naar links moet en ruimte moet maken.
Ik vind dat niet en doe t ook niet, al helemaal niet als het rustig is. Die invoegers presteren het ook altijd om precies naast je te blijven rijden ipv even gas los of gas bijgeven... En dan aan het einde van de invoegstrook is er paniek want ze kunnen er niet tussen.
Maargoed, 1 van de dingen waar we dus vaak ruzie over hebben.
Dat is hoe het CBR verwacht dat het gaat. Geen ruimte geven tijdens een examen is zakken en opnieuw.quote:Op dinsdag 22 november 2022 18:15 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Bijzonder, een instructeur die tegen de regels in gaat.
Waarom zou je niet? Is gewoon een vriendelijk gebaar in het verkeer.quote:Op dinsdag 22 november 2022 18:02 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Waarom zou je dat doen?
[..]
Zelfs al hinder je de doorstroming niet fors is er geen enkele reden om het te doen, tenzij de hele rechter strook vol verkeer is en er links weinig verkeer rijd.
Niks vriendelijks aan en totaal onnodig. Iemand die invoegt kan toch zelf wel zorgen dat ie er tussenkomt?quote:Op dinsdag 22 november 2022 18:24 schreef DW457 het volgende:
[..]
Waarom zou je niet? Is gewoon een vriendelijk gebaar in het verkeer.
Zie het als de deur open houden voor iemand. Moet het? Nee. Wordt de wereld er een beetje vriendelijker door? Ja.quote:Op dinsdag 22 november 2022 18:29 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
Niks vriendelijks aan en totaal onnodig. Iemand die invoegt kan toch zelf wel zorgen dat ie er tussenkomt?
Onze invoegstroken zijn lang genoeg, zelfs met een panda uit het jaar kruik lukt t om voldoende snelheid te maken
Omdat je het niet moet doen. De invoeger moet de ruimte opzoeken. Als er geen ruimte is kan je dat dus maken, maar in principe doe je het niet.quote:Op dinsdag 22 november 2022 18:24 schreef DW457 het volgende:
[..]
Waarom zou je niet? Is gewoon een vriendelijk gebaar in het verkeer.
Je houd die deur met deze temperaturen maar gewoon dicht, zit ik verdomme in de tocht omdat jij de deur langer open houdquote:Op dinsdag 22 november 2022 18:34 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Zie het als de deur open houden voor iemand. Moet het? Nee. Wordt de wereld er een beetje vriendelijker door? Ja.
Uiteraard alleen als de omstandigheden het toestaanquote:Op dinsdag 22 november 2022 18:35 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Je houd die deur met deze temperaturen maar gewoon dicht, zit ik verdomme in de tocht omdat jij de deur langer open houd
DW547 doet het ook als hij het verkeer een beetje ophoud als ik zijn posts moet geloven. Dat is gewoon kut als je op de linkerbaan rijd. En dan vervolgens mag wachten tot hij de invoeger voorbij is (of nog erger, als hij er uiteindelijk weer achter terugschuift omdat die invoeger toch harder rijd.)quote:Op dinsdag 22 november 2022 18:35 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Uiteraard alleen als de omstandigheden het toestaan
Nee, want dat zorgt voor verwarring en onrust in het verkeer. Even naar links gaan als je niemand in de weg zit niet.quote:Op dinsdag 22 november 2022 18:36 schreef kanovinnie het volgende:
Geven jullie mensen ook voorrang als jij van rechts komt, omdat dat zo aardig is?
Dat is zeker kut.quote:Op dinsdag 22 november 2022 18:38 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
DW547 doet het ook als hij het verkeer een beetje ophoud als ik zijn posts moet geloven. Dat is gewoon kut als je op de linkerbaan rijd. En dan vervolgens mag wachten tot hij de invoeger voorbij is (of nog erger, als hij er uiteindelijk weer achter terugschuift omdat die invoeger toch harder rijd.)
Gewoon je snelheid houden (er van uitgaande dat het een normale rechterbaansnelheid is) en de invoeger het laten oplossen is rustiger dan wanneer jij ook nog eens 2 keer van baan wisselt, of verschillen we daarover van mening?quote:Op dinsdag 22 november 2022 18:38 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Nee, want dat zorgt voor verwarring en onrust in het verkeer. Even naar links gaan als je niemand in de weg zit niet.
Eh, nee. Dat heb ik nergens gezegd, dus hou dat soort posts even voor je of leer lezen.quote:Op dinsdag 22 november 2022 18:38 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
DW547 doet het ook als hij het verkeer een beetje ophoud als ik zijn posts moet geloven. Dat is gewoon kut als je op de linkerbaan rijd. En dan vervolgens mag wachten tot hij de invoeger voorbij is (of nog erger, als hij er uiteindelijk weer achter terugschuift omdat die invoeger toch harder rijd.)
quote:
Wat lees ik hier dan verkeerd?quote:Op dinsdag 22 november 2022 17:59 schreef DW457 het volgende:
[..]
Niets mis mee, toch? Mits je dat doet zonder de doorstroming fors te hinderen (dus niet in de ankers gaan bijvoorbeeld).
Zonder te hinderen wil ik een vrachtwagen best wel wat ruimte geven. Niets meer, niets minder. Waarom? Omdat ik niet rij als een empathieloze autist.quote:Op dinsdag 22 november 2022 18:43 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
[..]
Wat lees ik hier dan verkeerd?
En ditquote:Op dinsdag 22 november 2022 18:34 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Zie het als de deur open houden voor iemand. Moet het? Nee. Wordt de wereld er een beetje vriendelijker door? Ja.
Ah mooi, ik ook.quote:Op dinsdag 22 november 2022 18:44 schreef DW457 het volgende:
[..]
Zonder te hinderen wil ik een vrachtwagen best wel wat ruimte geven. Niets meer, niets minder. Waarom?
Wie doet dat dan wel hier?quote:Omdat ik niet rij als een empathieloze autist.
Ja, dat denk ik wel. Van rijstrook wisselen als je niemand in de weg zit doet wat mij betreft niets af aan de rust van het verkeersbeeld. Uiteraard alleen als je ziet dat de invoeger ongeveer bij jou uit gaat komen en dus zal moeten vertragen of versnellen om achter of voor je in te voegen.quote:Op dinsdag 22 november 2022 18:42 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Gewoon je snelheid houden (er van uitgaande dat het een normale rechterbaansnelheid is) en de invoeger het laten oplossen is rustiger dan wanneer jij ook nog eens 2 keer van baan wisselt, of verschillen we daarover van mening?
Geen idee, ik ga niet wijzen.quote:Op dinsdag 22 november 2022 18:46 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ah mooi, ik ook.
[..]
Wie doet dat dan wel hier?
In die uitzonderlijke gevallen, zeker bij een korte invoegstrook, doe ik dat ook. Maar hoe vaak gebeurd dat nou?quote:Op dinsdag 22 november 2022 18:46 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Ja, dat denk ik wel. Van rijstrook wisselen als je niemand in de weg zit doet wat mij betreft niets af aan de rust van het verkeersbeeld. Uiteraard alleen als je ziet dat de invoeger ongeveer bij jou uit gaat komen en dus zal moeten vertragen of versnellen om achter of voor je in te voegen.
Same.quote:Overigens heb ik er echt geen moeite mee als iemand het niet doet hoor. Ik vind het alleen een kleine moeite waar je niemand mee lastig valt. Ik heb er sowieso wel een handje van om wat ruimte om me heen te houden in het verkeer, ik vertrouw andere deelnemers voor geen meter
Geen idee, zo vaak kom ik niet meer op de snelwegquote:Op dinsdag 22 november 2022 18:50 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
In die uitzonderlijke gevallen, zeker bij een korte invoegstrook, doe ik dat ook. Maar hoe vaak gebeurd dat nou?
[..]
Same.
Maar hier ging het vandaag dus "mis".quote:Op dinsdag 22 november 2022 18:42 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Gewoon je snelheid houden (er van uitgaande dat het een normale rechterbaansnelheid is) en de invoeger het laten oplossen is rustiger dan wanneer jij ook nog eens 2 keer van baan wisselt, of verschillen we daarover van mening?
Die is compleet debielquote:Op dinsdag 22 november 2022 19:33 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Maar hier ging het vandaag dus "mis".
Het busje in kwestie reed namelijk terwijl ik aan het accelereren was op de invoegstrook een meter of 25 a 30 achter mij. Vervolgens enkele seconden later op het moment dat ik begin in te voegen, netjes met knipper aan naar links, reed het busje opeens echt VLAK op mijn bumper en kreeg ik groot licht geseind en getoeter achter me.
Terwijl ik al die tijd gewoon praktisch volgas aan het accelereren was. De enige verklaring is dat pipo in busje dus ook opeens flink begon te accelereren, anders kon ie no way in een paar seconden opeens zo zijn ingelopen.
En dan ook meteen toeteren en met groot licht schijnen. Echt, kansloos gedrag.
Whaha, ook een van mijn ergernissen.quote:Op dinsdag 22 november 2022 18:09 schreef Bouke-p het volgende:
Ik vind dat niet en doe t ook niet, al helemaal niet als het rustig is. Die invoegers presteren het ook altijd om precies naast je te blijven rijden ipv even gas los of gas bijgeven... En dan aan het einde van de invoegstrook is er paniek want ze kunnen er niet tussen.
Zeker het theorieboek?quote:Op zondag 4 december 2022 20:39 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik vind wel dat opmerkelijk veel mensen met andere dingen bezig zijn dan met het opletten van de weg.
Had afgelopen week een busje wat ineens half over de vluchttrook reed.
Dus ik haal hem in en kijk wat de reden is van dat rare rijgedrag.
Zit meneer een boekje te lezen
quote:
Dat laatste doe ik ook nooit, gewoon er voorbij. Zie wel eens van die oude fossielen die dat wel doenquote:Op zondag 4 december 2022 20:38 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Whaha, ook een van mijn ergernissen.
Geef gas en haal mij in of rem en ga achter mij rijden, maar niet naast mij blijven rijden en verwachten dat ik naar links ophoepel.
Ongeveer hetzelfde als mensen voorrang geven die haaientanden hebben.
Het is super gevaarlijk en het schept alleen maar verwarring.quote:Op zondag 4 december 2022 21:15 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Dat laatste doe ik ook nooit, gewoon er voorbij. Zie wel eens van die oude fossielen die dat wel doen
En dan verontwaardigd zijn als je je gewoon aan de regels houdt. Tja, dan moet je maar niet met je vooroorlogs vervoersmiddel over de weg gaan hoor.quote:Op zondag 4 december 2022 21:16 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Het is super gevaarlijk en het schept alleen maar verwarring.
Die fietsers verwachten dan ook soms dat je ze voorrang geeft..
In Duitsland is dat verplicht, je kunt een boete krijgen als je niet tot het einde doorrijdt (en dan netjes om en om invoegen).quote:Op zondag 4 december 2022 21:18 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Ik rij er dan meestal langs tot het einde en rits op het einde
Ja, in de meeste Europese landen weten ze hoe te ritsen, maar Engelsen willen er niet aan. Terwijl Engelsen over het algemeen juist wel veel ruimte geven op drukke wegen als je rechts afslaat (dus over de baan van aankomend verkeer), of de weg op moet uit een zijstraat.quote:Op zondag 4 december 2022 21:34 schreef loveli het volgende:
[..]
In Duitsland is dat verplicht, je kunt een boete krijgen als je niet tot het einde doorrijdt (en dan netjes om en om invoegen).
Het is tegenwoordig ieder voor zich helaas. En dat zie je overal in terug.quote:Op dinsdag 6 december 2022 16:02 schreef loveli het volgende:
Niet echt een irritatie, maar ik moet het geloof ik ff kwijt. Niemand stopt meer voor een ander bij pech, lijkt het wel. Ja, ik. Afgelopen zomer een vrouw met lekke band op een drukke parkeerplaats geholpen met wisselen, vandaag een jonge Hongaar die zelf geen idee had hoe je een krik plaatst.
Wil men niet helpen of kan men niet? Op die drukke parkeerplaats nog een willekeurige motorrijder aangesproken toen ik het wiel niet los kreeg van de naaf, maar die had er ook geen kaas van gegeten.
Misschien toch wel een irritatie, maar dan naast de weg.
De hele Nederlandse verkeerschaos is één grote calimeroshow. Als je voorrang moet verlenen gaat de ander op full-blind. Niks defensief rijgedrag, gewoon voorrang nemen, of gewoon blijven doorrijden. Misschien zelfs hinderen, al zien ze dat niet zo.quote:Op dinsdag 22 november 2022 16:37 schreef dick_laurent het volgende:
Mensen die terwijl je op de invoegstrook rijdt gaan accelereren om je er niet tussen te laten
Alleen in Nederland maak je dit soort extreem zielig calimerogedrag mee
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |