Die zaten trouwens al veilig in het land waar ze als 1ste aankwamen...quote:Op woensdag 17 augustus 2022 06:41 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Niet meer van deze tijd... Maar asielzoekers zitten daar wel veilig.
In Ter Apel lijkt het nu elke dag raak... (Pleuris)quote:Op woensdag 17 augustus 2022 07:52 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Ergens hoop ik dat de pleuris gaat uitbreken bij dat hotel. Bespottelijk dat zo'n clubje als het COA zomaar even een hotel koopt, om het vervolgens vol te stoppen met veiligelanders die hier niks te zoeken hebben. Opheffen dat COA, en wel nu
Ter Apel moet per direct sluiten. We. Zitten. Vol.quote:Op woensdag 17 augustus 2022 07:58 schreef Bocaj het volgende:
[..]
In Ter Apel lijkt het nu elke dag raak... (Pleuris)
Niet ergens. Ik hoop het.quote:Op woensdag 17 augustus 2022 07:52 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Ergens hoop ik dat de pleuris gaat uitbreken bij dat hotel. Bespottelijk dat zo'n clubje als het COA zomaar even een hotel koopt, om het vervolgens vol te stoppen met veiligelanders die hier niks te zoeken hebben. Opheffen dat COA, en wel nu
Misschien? Op het eerste vliegtuig terug, en snel een beetje.quote:Op woensdag 17 augustus 2022 08:34 schreef Twiitch het volgende:
Quote van een paar weken geleden:
Alleen eten en slapen, als beesten,” verwoordt Mukhtar Ahmed Mahamed (25) uit Somalië zijn gevoel. „Ik ben zeven jaar in Duitsland geweest, een jaar in Frankrijk, nu in Nederland. Misschien kan ik beter teruggaan naar Somalië. We hebben hier geen human rights, we willen gewoon een goede plek.”
Door deze mensen loopt het vast en voor deze mensen wordt hemel en aarde bewogen om ze toch opvang te geven.
Daar verbaasde ik me toen ook over. Het eerste wat ik dacht: "Gewoon doen. Ga vooral terug naar Somalië."quote:Op woensdag 17 augustus 2022 08:34 schreef Twiitch het volgende:
Quote van een paar weken geleden:
Alleen eten en slapen, als beesten,” verwoordt Mukhtar Ahmed Mahamed (25) uit Somalië zijn gevoel. „Ik ben zeven jaar in Duitsland geweest, een jaar in Frankrijk, nu in Nederland. Misschien kan ik beter teruggaan naar Somalië. We hebben hier geen human rights, we willen gewoon een goede plek.”
Door deze mensen loopt het vast en voor deze mensen wordt hemel en aarde bewogen om ze toch opvang te geven.
Ook lekker dat hij een prachtvoorbeeld is van geen vluchteling zijn maar een illegale “migrant”.quote:Op woensdag 17 augustus 2022 08:37 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Daar verbaasde ik me toen ook over. Het eerste wat ik dacht: "Gewoon doen. Ga vooral terug naar Somalië."
Waarom dat nou weer?quote:Op woensdag 17 augustus 2022 07:52 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Volgens mij snap jij niet dat je met een lange termijn visie niet een probleem van nu oplost?quote:Op woensdag 17 augustus 2022 08:54 schreef Kiwi7 het volgende:
Dus we leven in zo'n goed functionerende democratie dat de overheid totaal over het besluit van gemeenten walst. Zonder enige lange termijn visie om problemen op te lossen...
Ga dan lekker in 16-18 graden op een grasveldje slapenquote:Op woensdag 17 augustus 2022 08:36 schreef Dutch_view het volgende:
Ik het NOS journaal vanochtend klaagde een asielzoeker dat het buiten zo koud was![]()
Had alle ramen en deuren open maar koelde amper af
Want jij weet waarom hij hier is en gevlucht is?quote:Op woensdag 17 augustus 2022 08:47 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Ook lekker dat hij een prachtvoorbeeld is van geen vluchteling zijn maar een illegale “migrant”.
7 jaar in Duitsland.. gaan mensen nou eens wakker worden of niet?
Het gebrek aan visie zorgt dus voor de situatie zoals die nu is.quote:Op woensdag 17 augustus 2022 08:56 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Volgens mij snap jij niet dat je met een lange termijn visie niet een probleem van nu oplost?
Je kunt niet honderden mensen buiten laten slapen omdat er een oplossing is voor over 5 jaar......
Moet open blijven en nee we zitten niet vol.quote:Op woensdag 17 augustus 2022 08:02 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
Ter Apel moet per direct sluiten. We. Zitten. Vol.
In 40-45 waren ze maar wat trots geweest op mensen zoals jij.quote:Op woensdag 17 augustus 2022 08:58 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Moet open blijven en nee we zitten niet vol.
Ter Apel AZC wel, en dus moet de overheid met de COA ingrijpen en gemeenten dwingen.
Wel gek met al die testosteron bommetjes uit veilige landen die hier alleen maar heen komen om rotzooi te trappen.quote:Op woensdag 17 augustus 2022 07:58 schreef Bocaj het volgende:
[..]
In Ter Apel lijkt het nu elke dag raak... (Pleuris)
De landelijke overheid moet de kraan gewoon dichtdraaien bij de voordeur ipv problemen over de schutting flikkeren van gemeenten.quote:Op woensdag 17 augustus 2022 00:37 schreef Breekfast het volgende:
Ik snap wel dat de landelijke overheid nu gewoon gemeentes gaat dwingen om vluchtelingen op te vangen. Het systeem waarbij je de verantwoordelijkheid bij de gemeentes zelf neerlegt heeft duidelijk niet gewerkt. Als er structureel mensen in Ter Apel buiten moeten slapen dan verzaken de gemeentes structureel in het aanbieden van voldoende plekken. Hoe logisch het ook mag zijn dat ze er niet heel happig op zijn.
Maar dan vraag ik mij wel af: waarom is weer een klein dorp in de provincie aan de beurt? Waarom dwingen we Amsterdam, Rotterdam, Utrecht niet om veel meer rijksgebouwen open te stellen voor vluchtelingen?
Gemeenten hebben te maken met draagvlak van de bevolking. Als er geen draagvlak is in je gemeenschap voor het opvangen van overlastgevend tuig dan heb je daar naar te luisteren.quote:Op woensdag 17 augustus 2022 08:56 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Volgens mij snap jij niet dat je met een lange termijn visie niet een probleem van nu oplost?
Je kunt niet honderden mensen buiten laten slapen omdat er een oplossing is voor over 5 jaar......
En de democratie in NL werkt super goed.
Alleen gemeenten zijn gewoon walgelijk in het blokkeren van alles op dit gebied. Dan is het super dat de overheid met de COA wat aanpakt.
Grote onzin, er geld nog steeds dezelfde procedure. Dat gemeenten langzaam zijn in het opstellen van een bestemmingsplan is heel wat anders dan de daarop volgende procedure conform Awb.quote:Op dinsdag 9 augustus 2022 19:19 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)g-aanpassen-voor-azc
Als het bestemmingsplan voor woningen aangepast moet worden, dan duurt dat 5 jaar , voor asielzoekers opvangen ergens kan het in een weekje
Ja dat mag.quote:Op dinsdag 9 augustus 2022 19:43 schreef Weltschmerz het volgende:
Kan dat wel? Ik weet dat het Rijk aan spontane vernietiging mag doen en dus elk besluit van een gemeente mag vernietigen.
Stoer hoor dat je dit soort dingen zegt.quote:Op woensdag 17 augustus 2022 09:02 schreef Scorpie het volgende:
[..]
In 40-45 waren ze maar wat trots geweest op mensen zoals jij.
Alsof gemeenten ooit onderzoek gedaan hebben naar de draagvlak onder de bevolking.quote:Op woensdag 17 augustus 2022 09:07 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Gemeenten hebben te maken met draagvlak van de bevolking. Als er geen draagvlak is in je gemeenschap voor het opvangen van overlastgevend tuig dan heb je daar naar te luisteren.
En straks zijn ze dan heel verbaasd dat het vertrouwen bij gemeentes, regio’s en burgers weg is in de overheidquote:Op woensdag 17 augustus 2022 07:06 schreef RedFever007 het volgende:
[..]obvious troll is obvious hoop ik. Dat je dit soort zinnen durft te typen.
Het doordrukken van een vergunning om overlastgevende asielzoekers te moeten opvangen is niets anders dan een dictatoriale overheid!![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |