abonnement Unibet Coolblue
pi_205589154
Stichting Brein haalde 349 illegale websites offline

quote:
Stichting Brein heeft afgelopen jaar 349 illegale websites en diensten offline gehaald. De auteursrechtenorganisatie trof 54 schikkingen met mensen die illegaal onder meer muziek, films, series en games verspreidden.

Dat meldt de Stichting Brein vandaag in een jaarverslag. In 2019 en 2020 liet de auteursrechtenorganisatie nog meer illegale sites uit de lucht halen, respectievelijk 564 en 466. Het aantal schikkingen was afgelopen jaar wel iets hoger dan een jaar eerder.

In 39 gevallen ging het om illegale streamingsites die hun diensten moesten staken. Ook werden 21 Facebook-groepen met illegaal aanbod verwijderd.

Illegale tv-abonnementen
Brein ondernam vorig jaar opnieuw actie tegen aanbieders van illegale IPTV-abonnementen die los of samen met mediaboxen worden verkocht. Acht handelaren moesten de verkoop van zulke illegale tv-pakketten staken en tegen acht andere lopen nog onderzoeken.

Brein deed ook onderzoek naar zes mensen die stiekem in Nederlandse bioscopen filmden, zodat die films illegaal online verspreid konden worden. Brein gaat daarvan aangifte doen bij de FIOD. Verder heeft de stichting 650 duizend zoekresultaten laten verwijderen omdat ze links naar illegaal aanbod bevatten.

Uploaders waarschuwen
Brein zegt afgelopen jaar ook 920 'frequente en langdurige uploaders' te hebben gedetecteerd. De stichting verzamelt IP-adressen van fervente gebruikers van Bittorrent, de populairste software om films, series en muziek illegaal mee te down- en uploaden. Brein vraagt de providers van veelvuldige uploaders om een waarschuwing naar die klanten door te sturen. Meerdere providers weigeren mee te werken aan zulke verzoeken.

Over de kwestie is Brein rechtszaken tegen providers gestart. De rechter oordeelde onlangs dat Ziggo voorlopig geen waarschuwingen van Brein hoeft door te sturen, omdat de provider daarvoor eerst een vergunning van de toezichthouder Autoriteit Persoonsgegevens nodig heeft.

Pirate Bay-blokkade
Brein herhaalt in zijn jaarverslag dat het Nederlandse bezoek aan de illegale bittorrentsite The Pirate Bay met 'meer dan 95 procent' is gedaald. In 2020 besloot het gerechtshof dat Ziggo en het voormalige XS4ALL, dat onderdeel was van KPN, de door Brein aangeleverde domeinnamen en IP-adressen van The Pirate Bay, en kopieën, moeten blokkeren. Met die uitspraak kwam een einde aan een jarenlange juridische strijd. Brein stuurt eens in de vier tot acht weken aan alle providers een bijgewerkte lijst met IP-adressen.

Eind vorig jaar ondertekenden de Nederlandse internetproviders een convenant waarin ze beloofden gezamenlijk websites te blokkeren als die volgens de rechter de auteursrechten schenden. Brein noemt die afspraak 'een mijlpaal in de handhaving tegen illegale sites'.

Ondanks de groeiende populariteit van betaalde streamingdiensten neemt ook het bezoek aan illegale downloadsites wereldwijd nog altijd toe, bleek onlangs uit een rapport.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)s-iptv-tv-abonnement

https://stichtingbrein.nl/brein-jaarverslag-2021/
349 websites offline gehaald dat is natuurlijk helemaal niks.

Alsof er een watertekort is en je vervolgens gaat dweilen met de kraan open.
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 15:00:05 #2
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205589165
Gelukkig maar, de problemen in Nederland zijn opgelost *O*.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_205589206
En onderwijl zijn er 698 bijgekomen?

quote:
Brein herhaalt in zijn jaarverslag dat het Nederlandse bezoek aan de illegale bittorrentsite The Pirate Bay met 'meer dan 95 procent' is gedaald.
Gelukkig zijn er geen manieren om te doen alsof je computer in een ander land staat, dus ik weet zeker dat die 95 procent vervolgens braaf een dvd of cd is gaan kopen.
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 15:07:00 #4
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205589222
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 15:05 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
En onderwijl zijn er 698 bijgekomen?
[..]
Gelukkig zijn er geen manieren om te doen alsof je computer in een ander land staat, dus ik weet zeker dat die 95 procent vervolgens braaf een dvd of cd is gaan kopen.
Idd, 95% minder Nederlandse IP adressen geregistreerd. Inmiddels op een torrentsite:

quote:
Your leaked IP address 84.17.46.24 reveals your location from UNITED KINGDOM
Hello mate, fancy a cuppa? c_/
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 15:19:02 #5
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_205589319
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 15:07 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Idd, 95% minder Nederlandse IP adressen geregistreerd. Inmiddels op een torrentsite:
[..]
Hello mate, fancy a cuppa? c_/
@TimKuik graag je reactie
pi_205589348
^O^
pi_205589885
1 wordt opgeheven en er staan alweer 5 opvolgers klaar.
pi_205589929
Is dat FTD ooit nog teruggekomen?
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_205590121
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 16:39 schreef Hathor het volgende:
Is dat FTD ooit nog teruggekomen?
FTD _O_ Zover ik weet nooit teruggekeerd
Op donderdag 21 mei 2015 19:22 schreef Vasion het volgende:
Vanaf nu ben jij mijn favoriete user.
Op zondag 7 december 2014 22:59 schreef GGMM het volgende:
Vanaf nu ben jij mijn favoriete user.
pi_205590180
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 15:05 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
En onderwijl zijn er 698 bijgekomen?
[..]
Gelukkig zijn er geen manieren om te doen alsof je computer in een ander land staat, dus ik weet zeker dat die 95 procent vervolgens braaf een dvd of cd is gaan kopen.
Dat hoeft niet eens, als je een andere DNS gebruikt dan die van je provider, kan je gewoon overal op.

Goed gewerkt hoor brein! Ik had 5 seconden nodig om het te omzeilen!

[ Bericht 2% gewijzigd door DX11 op 09-08-2022 18:07:40 ]
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_205590198
Er zijn echt veel minder torrent-websites dan 10 jaar geleden, nu ook popcorntime offline is is het een stuk moeilijker geworden om zomaar illegale content te vinden.
blablablabla
pi_205590220
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 15:00 schreef HeatWave het volgende:
Gelukkig maar, de problemen in Nederland zijn opgelost *O*.
:')
pi_205590233
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 14:58 schreef Nober het volgende:
betaalde streamingdiensten
Als je overal een abbo moet nemen wordt het wel een dure business...
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 17:23:51 #14
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205590260
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 17:13 schreef Elan het volgende:
Er zijn echt veel minder torrent-websites dan 10 jaar geleden, nu ook popcorntime offline is is het een stuk moeilijker geworden om zomaar illegale content te vinden.
Prima, laat het maar weer te moeilijk worden voor de tiktok-generatie die niets meer weet van de techniek die ze dagelijks gebruiken.

Reclaim the net nerds and geeks! (8>
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_205590294
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 17:13 schreef Elan het volgende:
Er zijn echt veel minder torrent-websites dan 10 jaar geleden, nu ook popcorntime offline is is het een stuk moeilijker geworden om zomaar illegale content te vinden.
Echt waar?
Sinds wanneer?
Ik zat vannacht om half 1 nog naar een film via popcorntime te kijken.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 17:30:11 #16
150967 Papabear
Bona diagnosis, bona curatio
pi_205590304
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 16:39 schreef Hathor het volgende:
Is dat FTD ooit nog teruggekomen?
Spotweb :)
Bona valetudo melior est quam maximae divitiae
pi_205590416
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 17:29 schreef marc0871 het volgende:

[..]
Echt waar?
Sinds wanneer?
Ik zat vannacht om half 1 nog naar een film via popcorntime te kijken.
https://www.vpngids.nl/ni(...)t-er-definitief-mee/
blablablabla
pi_205590515
quote:
Ik merk er nog niks van :+
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_205590573
quote:
Werkt anders nog prima! Er komen altijd nieuwe varianten, volgens mij is "de officiële" al 10x er mee gestopt.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_205590577
quote:
Brein deed ook onderzoek naar zes mensen die stiekem in Nederlandse bioscopen filmden, zodat die films illegaal online verspreid konden worden.
Cam versies zijn ook gewoon kut. Kan me niet voorstellen dat iemand daar vrijwillig naar gaat kijken. Goede zaak om die offline te halen, alleen kwaliteit uploads graag !
pi_205590666
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 18:07 schreef DX11 het volgende:

[..]
Werkt anders nog prima! Er komen altijd nieuwe varianten, volgens mij is "de officiële" al 10x er mee gestopt.
Zou kunnen voor popcorntime maar 2006/2008 was het aanbod gigantisch. Films die nog in de bios waren stonden al direct op Piratebay. Dvdrip Axxo enzo. Maar ook qua pc games die direct gecrackt werden, dat is nu vele malen minder.
blablablabla
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 18:23:18 #22
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205590703
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 18:18 schreef Elan het volgende:

[..]
Zou kunnen voor popcorntime maar 2006/2008 was het aanbod gigantisch. Films die nog in de bios waren stonden al direct op Piratebay. Dvdrip Axxo enzo. Maar ook qua pc games die direct gecrackt werden, dat is nu vele malen minder.
Ach, het is natuurlijk niet fout van de industrie dat ze maatregelen nemen tegen illegaal verspreiden, dat is de omgekeerde wereld ;).

Screeners lekken gewoon minder snel omdat ze bijhouden wie een recentiekopie krijgt en met Denuvo is kraken van games soms maanden geworden ipv vrijwel meteen.

Alleen winnen zullen ze nooit, en dat hoeft dan van mij zeker ook weer niet. Maar weer terug naar de tijd dat echt alleen technische mensen het kunnen, daar kan ik wel mee leven :7.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_205591027
quote:
4s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 18:23 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Ach, het is natuurlijk niet fout van de industrie dat ze maatregelen nemen tegen illegaal verspreiden, dat is de omgekeerde wereld ;).

Screeners lekken gewoon minder snel omdat ze bijhouden wie een recentiekopie krijgt en met Denuvo is kraken van games soms maanden geworden ipv vrijwel meteen.

Alleen winnen zullen ze nooit, en dat hoeft dan van mij zeker ook weer niet. Maar weer terug naar de tijd dat echt alleen technische mensen het kunnen, daar kan ik wel mee leven :7.
Als dat laatste bereikt is kun je toch wel spreken van een soort van overwinning. Al zal het afnemen van content meer komen door streamingsdiensten die gemeengoed zijn geworden dan door stichting Brein die een paar websites platlegt.
blablablabla
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 18:59:44 #24
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205591049
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 18:58 schreef Elan het volgende:

[..]
Als dat laatste bereikt is kun je toch wel spreken van een soort van overwinning. Al zal het afnemen van content meer komen door streamingsdiensten die gemeengoed zijn geworden dan door stichting Brein die een paar websites platlegt.
Content is er gewoon hoor, er zullen altijd rippers, crackers, uploaders blijven.

Maar ik kan uiteraard ook niet kwaad worden op de rechthebbenden voor het beschermen van hun materiaal O-).
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 20:44:32 #25
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_205592154
Lol, bestaat dat sneue clubje nog steeds?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')