Bocaj | dinsdag 9 augustus 2022 @ 12:33 |
PostNL gaat tarieven pakketbezorging verhogen.Die winstterugval van 50 miljoen was of is dat Corona gerelateerd? En hoeveel winst was dat dan voor Corona? | |
sjorsie1982 | dinsdag 9 augustus 2022 @ 12:34 |
Dat moeten hun weten. | |
BasEnAad | dinsdag 9 augustus 2022 @ 12:35 |
Graag de bezorgers dan ook wat meer betalen, niet alleen de benzineboer. | |
#ANONIEM | dinsdag 9 augustus 2022 @ 12:35 |
hoe precies heb jij hier last van? | |
Bocaj | dinsdag 9 augustus 2022 @ 12:39 |
Moet op mijn dividend uitkering letten! | |
de_boswachter | dinsdag 9 augustus 2022 @ 12:50 |
Terecht | |
junkiesietze | dinsdag 9 augustus 2022 @ 12:53 |
Dus met corona waren de pakketbezorgers niet aan te slepen, kon niet op want iedereen bestelde zoveel. miljoenen winst gemaakt in die 2 jaar. Nu word er minder besteld en moet de prijs omhoog van de bezorging? waarom ontslaan ze niet gewoon wat bezorgers? (doen ze waarschijnlijk ook, en de prijs omhoog zodat ze lekker meer winst kunnen maken, ik weet het wel maar doe toch alsof het niet zo werkt) | |
YoungDriller | dinsdag 9 augustus 2022 @ 13:01 |
De winst van afgelopen jaren is naar aandeelhouders gegaan. Kosten worden gedrukt door het bezorgwerk (én de verantwoordelijkheid zelf) uit handen te geven aan onderaannemers. Onderaannemers welke maximaal uitgeknepen kunnen worden (lees: boetes voor het niet halen van targets/verkeerd scannen van pakketten) door bedrijven als PostNL, DHL, e.d. wat uiteindelijk goedkoper is. Maar goed, dit gaat enkel voor particulieren gelden. Veel zoden aan de dijk zet het toch niet. | |
Drxx | dinsdag 9 augustus 2022 @ 13:14 |
Wordt hiermee bedoeld dat er minder pakketjes via PostNL worden verstuurd, of dat er gewoon minder pakketjes verstuurd worden punt? Ik heb zelf geen afname van pakketbezorgers gezien, maar wel van PostNL. Ondertussen zie ik veel meer Budbee, UPS, DHL etc. Zijn winkels niet gewoon samenwerkingen aangegaan met de concurrentie? Daar zullen dan ook wel redenen voor zijn? | |
Straatcommando. | dinsdag 9 augustus 2022 @ 13:17 |
PostNL is ziek. Een voorbeeld wat er gebeurt als je een bedrijf op en top neoliberaal Amerikaans runt, waar de winst geprivatiseerd is en de verliezen gesocialiseerd worden. | |
#ANONIEM | dinsdag 9 augustus 2022 @ 18:18 |
Dat staat gewoon in de OP: het marktaandeel van PostNL blijft stabiel. Dus er worden in totaliteit minder pakketten verstuurd. Het percentage van de pakketten dat via PostNL wordt verstuurd, blijft gelijk. | |
Nober | dinsdag 9 augustus 2022 @ 18:21 |
Daag postnl Hallo dhl, dpd, budbee, tnt, ups, gls... | |
-XOR- | dinsdag 9 augustus 2022 @ 18:35 |
| |
torentje | dinsdag 9 augustus 2022 @ 18:36 |
Als men zou regelen dat een rijbewijs niet nodig is, zou post nl ook wel goedkopere bezorgers kunnen krijgen. Want wie zou dat niet willen, betaald hele werkdagen rijden en af en toe stoppen om iets af te geven? | |
YoungDriller | dinsdag 9 augustus 2022 @ 20:07 |
Deze bedrijven doen exact hetzelfde. | |
arvensis | dinsdag 9 augustus 2022 @ 20:29 |
Mijn Vintedpakketjes komen voor ¤2,99 vanuit Frankrijk hier heen…. Ik bestel niks meer dat via PostNL gaat als ik de keus heb. | |
YoungDriller | dinsdag 9 augustus 2022 @ 20:33 |
In Indonesië (Jakarta en de voorsteden) gebruikt men veel Shoppee. Daar worden je pakketjes vaak dezelfde dag vaak nog geleverd als je voor 3 uur besteld. Dan komt er een bezorger op de motor jouw pakketje brengen en kost in verhouding tot het loon daar ook geen drol. 'tis beroerd dat dit soort dingen elders beter geregeld wordt dan hier.
| |
Seven. | dinsdag 9 augustus 2022 @ 23:22 |
TNT doet absoluut niet hetzelfde als PostNL. | |
Seven. | dinsdag 9 augustus 2022 @ 23:26 |
De bezorgers van PostNL zijn lang niet allemaal in dienst van. De subcontractors gooien massaal hun tarieven omhoog ivm stijgende brandstof en loonkosten. PostNL kan dat blijkbaar niet ondervangen, waarschijnlijk ook omdat ze met veel subcontractors werken. Ongetwijfeld zal PostNL zich afvragen hoeveel subcontractors en eigen bezorgers zij nodig hebben nu de volumes dalen. | |
Cockwhale | woensdag 10 augustus 2022 @ 00:00 |
Het kan wellicht nog goedkoper als ze geen verblijfsvergunning, adres, bankrekening, etc hoeven te hebben. Ik zie mogelijkheden voor het bedrijfsleven! | |
Janneke141 | woensdag 10 augustus 2022 @ 00:11 |
Het zou eens tijd worden. | |
kladderadatsch | woensdag 10 augustus 2022 @ 00:25 |
Nah, ik zie meer in betere coördinatie. Maar dat vergt van de ontvanger wel dat ze niet verlangen dat hun pakje altijd binnen 24 uur bezorgt kan worden. Bezorgers rijden toch gewoon een route, dus waarom zou je niet gewoon wachten tot een route 'vol' en dus meer rendabel is? Zal echt niet langer dan 3 dagen duren, zolang kun je toch wel wachten? Moet je het echt binnen 24 uur hebben dan dok je maar het dubbele of zo. Voor bederfelijke waar die wel binnen 24 uur bezorgt moet heb je tegenwoordig gespecialiseerde diensten als Trunkrs en zo. | |
Seven. | woensdag 10 augustus 2022 @ 07:57 |
De verzenders zijn vaak niet happig op langere levertijden. Onderzoek wijst uit dat consumenten de orders significant vaker cancellen als blijkt dat het niet de volgende dag bezorgd kan worden. Dus het prijskaartje van next day bezorging, weegt daar blijkbaar tegenop. Een vervoerder die hier wel op inspringt, is homerr. Kost geen drol, maar verschrikkelijk slechte service. En er is een reden dat hun marktaandeel heel klein is gebleven tot zover: er is weinig behoefte aan deze dienstverlening. Verder is de b-2-b markt vele malen groter dan b-2-c. En daar is next day delivery vaak veel belangrijker. | |
MichaelScott | woensdag 10 augustus 2022 @ 08:10 |
Brandstofkosten? Het grootste deel van de pakketbezorgers werkt via een twijfelachtige zzp-constructie als "zelfstandig ondernemer", lijkt me sterk dat PostNL hun brandstof betaalt. | |
Newone82 | woensdag 10 augustus 2022 @ 08:11 |
Wel duidelijk dat het einde van het gratis retourneren terecht voorbij is. Mediamarkt heeft de stap al gezet, retour op eigen kosten. Rest zal volgen zoals bol, coolblue en zalando | |
Mexicanobakker | woensdag 10 augustus 2022 @ 08:12 |
Motten zij wetuh | |
#ANONIEM | woensdag 10 augustus 2022 @ 08:15 |
Op zich mogen mensen best wel wat beter nadenken voordat ze online iets aanschaffen. Soms hoor je verhalen dat mensen blind allerlei zooi kopen om de helft weer retour te sturen, zoals schoenen in drie verschillende maten bestellen. | |
christmastsunami | woensdag 10 augustus 2022 @ 08:23 |
Dat is om te passen, ik vind het zelf nogal aso, maar de branche moet maar met een slimmere oplossing komen. Ik doe dit maar niet, want ik ben niet zo listig. | |
Toine51 | woensdag 10 augustus 2022 @ 08:28 |
Ik heb nog nooit iets terug gestuurd. Ik heb meestal dezelfde merken, dus de maat is altijd goed. Schoenen koop ik in de winkel, die wil ik goed kunnen passen. | |
#ANONIEM | woensdag 10 augustus 2022 @ 08:30 |
Ja, voor mij geldt hetzelfde, daarom zou ik het ook geen probleem vinden wanneer retourneren geld gaat kosten. | |
Newone82 | woensdag 10 augustus 2022 @ 08:38 |
Gratis retourneren is iets wat we over een jaar vreemd vinden. Heel artikel over gelezen gisteren. Als een grote partij de stap zet zoals MM volgt de rest vanzelf. |