De verzenders zijn vaak niet happig op langere levertijden. Onderzoek wijst uit dat consumenten de orders significant vaker cancellen als blijkt dat het niet de volgende dag bezorgd kan worden. Dus het prijskaartje van next day bezorging, weegt daar blijkbaar tegenop.quote:Op woensdag 10 augustus 2022 00:25 schreef kladderadatsch het volgende:
Nah, ik zie meer in betere coördinatie. Maar dat vergt van de ontvanger wel dat ze niet verlangen dat hun pakje altijd binnen 24 uur bezorgt kan worden.
Bezorgers rijden toch gewoon een route, dus waarom zou je niet gewoon wachten tot een route 'vol' en dus meer rendabel is? Zal echt niet langer dan 3 dagen duren, zolang kun je toch wel wachten? Moet je het echt binnen 24 uur hebben dan dok je maar het dubbele of zo.
Voor bederfelijke waar die wel binnen 24 uur bezorgt moet heb je tegenwoordig gespecialiseerde diensten als Trunkrs en zo.
Brandstofkosten? Het grootste deel van de pakketbezorgers werkt via een twijfelachtige zzp-constructie als "zelfstandig ondernemer", lijkt me sterk dat PostNL hun brandstof betaalt.quote:Op dinsdag 9 augustus 2022 12:33 schreef Bocaj het volgende:
Daardoor kampt het post- en pakketbedrijf onder meer met stijgende brandstofkosten.
Op zich mogen mensen best wel wat beter nadenken voordat ze online iets aanschaffen. Soms hoor je verhalen dat mensen blind allerlei zooi kopen om de helft weer retour te sturen, zoals schoenen in drie verschillende maten bestellen.quote:Op woensdag 10 augustus 2022 08:11 schreef Newone82 het volgende:
Wel duidelijk dat het einde van het gratis retourneren terecht voorbij is. Mediamarkt heeft de stap al gezet, retour op eigen kosten. Rest zal volgen zoals bol, coolblue en zalando
Dat is om te passen, ik vind het zelf nogal aso, maar de branche moet maar met een slimmere oplossing komen.quote:Op woensdag 10 augustus 2022 08:15 schreef kale_gehaktbal het volgende:
[..]
Op zich mogen mensen best wel wat beter nadenken voordat ze online iets aanschaffen. Soms hoor je verhalen dat mensen blind allerlei zooi kopen om de helft weer retour te sturen, zoals schoenen in drie verschillende maten bestellen.
Ik heb nog nooit iets terug gestuurd. Ik heb meestal dezelfde merken, dus de maat is altijd goed.quote:Op woensdag 10 augustus 2022 08:15 schreef kale_gehaktbal het volgende:
[..]
Op zich mogen mensen best wel wat beter nadenken voordat ze online iets aanschaffen. Soms hoor je verhalen dat mensen blind allerlei zooi kopen om de helft weer retour te sturen, zoals schoenen in drie verschillende maten bestellen.
Ja, voor mij geldt hetzelfde, daarom zou ik het ook geen probleem vinden wanneer retourneren geld gaat kosten.quote:Op woensdag 10 augustus 2022 08:28 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit iets terug gestuurd. Ik heb meestal dezelfde merken, dus de maat is altijd goed.
Schoenen koop ik in de winkel, die wil ik goed kunnen passen.
Gratis retourneren is iets wat we over een jaar vreemd vinden. Heel artikel over gelezen gisteren. Als een grote partij de stap zet zoals MM volgt de rest vanzelf.quote:Op woensdag 10 augustus 2022 08:30 schreef kale_gehaktbal het volgende:
[..]
Ja, voor mij geldt hetzelfde, daarom zou ik het ook geen probleem vinden wanneer retourneren geld gaat kosten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |