abonnement Unibet Coolblue
pi_205591822
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 19:16 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het wordt nu inderdaad uitgemolken en bij een overduidelijk vooringenomen en partijdige organisatie als Wikipedia was dit natuurlijk te verwachten. Die zullen alles doen om in de bres te springen voor hun geliefde Democraten. Net zoals veel media, die maar wat graag in de pen klimmen om hetzelfde te bewerkstelligen. Zoals we immers weten zijn de grenzen tussen journalistiek en politiek activisme bij sommige outlets al in de VS al jaren aan het vervagen.
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 17:32 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Brave New World is een eindje verderop daar kun je je samenzweringstheorieën kwijt ;)
Incelfrikandel
  Overall beste user 2022 dinsdag 9 augustus 2022 @ 20:22:06 #102
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_205591844
Wikipedia partijdig.

Lol.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_205591969
quote:
Welcome to the strangest Senate race in America

Sen. Mike Lee (R-Utah) is facing his first real reelection challenge from an ex-Republican endorsed by Democrats who, if elected, would caucus with neither party.
quote:
There’s Evan McMullin, a former presidential candidate who’s convinced Utah Democrats to not run a candidate while saying he’d buck both Chuck Schumer and Mitch McConnell to become a one-man caucus if he’s elected. Then there’s incumbent Sen. Mike Lee, a pugnacious two-term conservative who once detested Donald Trump so much that his 2016 presidential pick was ... McMullin.

Awkwardly stuck in the middle: Sen. Mitt Romney, whose neutrality in the race McMullin “greatly appreciates.”

McMullin is running as an independent in the mold of Romney or Sen. Joe Manchin (D-W.Va.), a novel strategy that requires support from Democrats, independents and anti-Trump Republicans in a deep-red state. He says the race is “close,” citing public polls showing him within 5 points; during an interview, Lee handed over an internal poll showing him up by 14.

Even as a clear underdog, McMullin is making it the most competitive Utah Senate race in perhaps 30 years. It’s a remarkable test of McMullin’s unproven theory that he can topple a conservative by running a one-on-one race with no Democratic spoiler. The matchup is as much about the last six years of the Republican Party — and Lee’s place in it — as it is about McMullin’s half-court heave of a political strategy.
Incelfrikandel
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 20:42:32 #104
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_205592112
Dat zou echt sensationeel zijn, maar ik ben bang dat hij net tekort komt. Wel indicatief voor de teruglopende steun voor het extremisme van de huidige GOP.
An apatheist is someone who is not interested in accepting or rejecting any claims that gods exist or do not exist.
  Moderator dinsdag 9 augustus 2022 @ 20:57:40 #105
54278 crew  Tijger_m
42
pi_205592450
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 20:22 schreef Ulx het volgende:
Wikipedia partijdig.

Lol.
Artikelen op wikipedia kunnen partijdig zijn, de organisatie an sich is dat, naar mijn weten, niet.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_205592602
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 20:42 schreef kladderadatsch het volgende:
Dat zou echt sensationeel zijn, maar ik ben bang dat hij net tekort komt. Wel indicatief voor de teruglopende steun voor het extremisme van de huidige GOP.
Ik weet dat zo net nog niet of dat indicatief zou zijn. Utah is wel een Republikeins bolwerk, maar gezien de grote groep Mormonen (62% van de staat zijn Latter-day Saint Mormonen) gemiddeld een wat ander type Republikein dan je in andere staten ziet.

[ Bericht 1% gewijzigd door SnertMetChoco op 09-08-2022 21:10:37 ]
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 21:13:39 #107
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_205592739
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 21:04 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Ik weet dat zo net nog niet of dat indicatief zou zijn. Utah is wel een Republikeins bolwerk, maar gezien de grote groep Mormonen (62% van de staat zijn Latter-day Saint Mormonen) gemiddeld een wat ander type Republikein dan je in andere staten ziet.
Ah en Kansas dan? Daar hebben ze in 50 jaar niet op een Democraat gestemd maar laatst wél tegen de abortus wetgeving zoals de GOP die voorstaat. Indicatief.
An apatheist is someone who is not interested in accepting or rejecting any claims that gods exist or do not exist.
  Moderator dinsdag 9 augustus 2022 @ 21:18:41 #108
54278 crew  Tijger_m
42
pi_205592826
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 21:04 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Ik weet dat zo net nog niet of dat indicatief zou zijn. Utah is wel een Republikeins bolwerk, maar gezien de grote groep Mormonen (62% van de staat zijn Latter-day Saint Mormonen) gemiddeld een wat ander type Republikein dan je in andere staten ziet.
Oh, die gaan binnenkort op zoek naar een nieuw onderkomen vermoedelijk, het Great Salt Lake is aardig op weg te verdrogen en dat zal Salt Lake City onleefbaar gaan maken.

https://abcnews.go.com/US(...)le/story?id=87009378
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 21:23:04 #109
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_205592896
Nou die zullen de anti-wetenschap houding van de GOP, waar klimaatsverandering nog altijd een complot/hoax/hysterie is, vast ook wel kunnen waarderen, niet?
An apatheist is someone who is not interested in accepting or rejecting any claims that gods exist or do not exist.
pi_205593015
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 21:13 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]
Ah en Kansas dan? Daar hebben ze in 50 jaar niet op een Democraat gestemd maar laatst wél tegen de abortus wetgeving zoals de GOP die voorstaat. Indicatief.
Kansas staat dacht ik bekend om net weer een wat vrijer/liberaler type Republikein en juist daadwerkelijk gericht op "state's rights"... zeg maar zoals ik ook denk dat Alaska in de wedstrijd zit, hoewel ik dat alles meer moet putten uit geheugen. Ik kan zo niet een bron overleggen dus je mag dit met een aardige korrel zou nemen... ik heb nu geen energie om echt te zoeken, dus als iemand iets heeft - voor of tegen - hou ik me aanbevolen. Echter zou ik de uitslag van dat referendum misschien kunnen aanvoeren als een stuk bewijs hiervoor, maar dan zou je moeten kijken naar welke mensen zijn op komen dagen om te stemmen... en dat weet ik niet.

Om wel een beeld te geven - en, ja, verkiezingen op staatsniveau hebben voor veel kiezers wel een andere lading dan op federaal niveau - hebben ze sinds 2019 een Democratische gouverneur, na dat ook gehad te hebben van 2003-2011. Zegt niet per se heel veel natuurlijk, dat zou ik met je eens zijn, maar zegt wel dat ze er met de juiste kandidaat lokaal voor open staan.

[ Bericht 1% gewijzigd door SnertMetChoco op 09-08-2022 21:38:00 ]
pi_205593661
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 19:34 schreef HeatWave het volgende:

[..]
OK fair, als ze gelijk heeft heeft ze gelijk.

Maar het komt ze wel erg goed uit natuurlijk, de economie is echt heel erg beroerd voor de gemiddelde Amerikaan, inflatie is torenhoog

Benzine is iets gedaald, maar niet veel en de stijging was 100% Putins schuld, volgens Biden had ie geen invloed op de benzineprijs. Maar die kleine daling is 100% Bidens werk om redenen.

Dus dan kan je als regering wel gaan neuzelen of je nou wel of niet officieel in een recessie zit, in het dagelijks leven voelt het iig wel als een recessie.

Lijkt dan toch wel op de publieke opinie bespelen vlak voor verkiezingen, maar dat zouden Dems nooit doen uiteraard :P.
Ik weet niet waar jij je informatie vandaan haalt maar dit klopt niet :D
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_205594345
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 17:57 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Daar gaan weer wat flessen ketchup tegen de muur.
twitter

quote:
"While it is possible that Congress may attempt to threaten the sitting President with an invasive request after leaving office, every President takes office knowing that he will be subject to the same laws as all other citizens upon leaving office. This is a feature of our democratic republic, not a bug," Judge David Sentelle wrote in the panel's opinion.
En tenslotte heeft hij dat meermalen beloofd dus wat is het probleem :?



[ Bericht 8% gewijzigd door Kijkertje op 09-08-2022 22:39:03 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 22:42:34 #113
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_205594562
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 21:28 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Kansas staat dacht ik bekend om net weer een wat vrijer/liberaler type Republikein en juist daadwerkelijk gericht op "state's rights"... zeg maar zoals ik ook denk dat Alaska in de wedstrijd zit, hoewel ik dat alles meer moet putten uit geheugen. Ik kan zo niet een bron overleggen dus je mag dit met een aardige korrel zou nemen... ik heb nu geen energie om echt te zoeken, dus als iemand iets heeft - voor of tegen - hou ik me aanbevolen. Echter zou ik de uitslag van dat referendum misschien kunnen aanvoeren als een stuk bewijs hiervoor, maar dan zou je moeten kijken naar welke mensen zijn op komen dagen om te stemmen... en dat weet ik niet.

Om wel een beeld te geven - en, ja, verkiezingen op staatsniveau hebben voor veel kiezers wel een andere lading dan op federaal niveau - hebben ze sinds 2019 een Democratische gouverneur, na dat ook gehad te hebben van 2003-2011. Zegt niet per se heel veel natuurlijk, dat zou ik met je eens zijn, maar zegt wel dat ze er met de juiste kandidaat lokaal voor open staan.
Tsja, je kunt wel telkens een 'ander type' Republikein opvoeren om je punt te maken, maar de VS bestaat uit 50 staten waar in feite allemáál andere type mensen wonen, dus ik snap niet zo goed waar je eigenlijk heen wilt?

Je kunt precies hetzelfde zeggen over Democratisch stemmende Texans vs Democratisch stemmende New-Yorkers, het zegt verder precies niks.

Mijn oorspronkelijke punt is dat er onder Republikeinen (nation-wide) een trend zichtbaar is die weg lijkt te bewegen van het extremisme dat de GOP sinds Trump voorstaat. Indicatief dus. Net zoals het indicatief is dat Texas, om nog maar eens een Republikeins bastion te noemen, momenteel blauwer is dan het in decennia geweest is, maar daar weet je vast ook wel een uitzonderingsregel voor te bedenken. :+
An apatheist is someone who is not interested in accepting or rejecting any claims that gods exist or do not exist.
pi_205594697
Mike Pence over de MAL-huiszoeking:

twitter

twitter

8)7

Waarom wordt toch iedere keer het argument gebruikt dat het eerdere presidenten nooit overkomen is? Nee tot nu toe was daar geen reden voor en bij Trump wel. Typisch.

Mss kan Trump zijn huiszoekingsbevel openbaar maken om aan te tonen dat er geen reden voor was? :D

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_205594773
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 21:13 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]
Ah en Kansas dan? Daar hebben ze in 50 jaar niet op een Democraat gestemd maar laatst wél tegen de abortus wetgeving zoals de GOP die voorstaat. Indicatief.
Kansas ís niet liberaler, het is juist een van de meest conservatieve staten. Maar ook conservatief als in "we houden van onze vrijheid en daar blijft de overheid mooi van af." En dat is ook hoe de abortusbeweging het heeft gespeeld, door te roepen dat de overheid zich ging bemoeien met de vrijheid van de burgers om een keus hierover te maken. En het enige wat de anti abortus beweging er tegen over stelde is dat abortus een zonde is, plus dat ze heel veel verschillende boodschappen in hun ads gebruikten die elkaar soms tegenspraken. Ooit was er die film Erin Brokovich waarin een wat ordinaire serveerster een court case moest voorleggen aan simpele hardwerkende boeren. Er zat een geweldige scene in waarin een duurbetaalde advocate dankzij haar dure en hoogdravende taalgebruik tegen een muur opliep terwijl de serveerster als een vriendin de woonkamer inkwam, even naar de kinderen vraagt en tadaa, alles geregeld. Communicatie is heel belangrijk in dit soort zaken en de anti abortus factie heeft hier dik gefaald. Hun oplossing zal waarschijnlijk hetzelfde zijn als hier in NL: geen referenda meer, nooit meer
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 22:52:12 #116
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_205594781
quote:
81s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 22:50 schreef Kijkertje het volgende:
Mike Pence over de MAL-huiszoeking:

[ twitter ]
[ twitter ]
8)7

Waarom wordt toch iedere keer het argument gebruikt dat het eerdere presidenten nooit overkomen is? Nee tot nu toe was daar geen reden voor en bij Trump wel. Typisch.
Trump is uniek in zijn verachtelijke praktijken, dat zou Pence als geen ander moeten weten inmiddels.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 22:55:28 #117
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_205594839
Bovendien was het geen 'raid' (inval), er is van tevoren door de FBI aangekondigd (aan de veiligheidsdienst) dat ze wat spullen op kwamen halen die nu eenmaal eigendom zijn van de USA, zoals aangegeven in de wet, een wet die overtreden is door former president Trump en waar hij reeds anderhalf jaar op gewezen is. Typisch rechts gehuilebalk dus.
An apatheist is someone who is not interested in accepting or rejecting any claims that gods exist or do not exist.
pi_205594863
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 22:52 schreef Perrin het volgende:

[..]
Trump is uniek in zijn verachtelijke praktijken, dat zou Pence als geen ander moeten weten inmiddels.
Tuurlijk weet hij dat, het is gewoon zo'n uitspraak waar het MAGA-volk wel intrapt en die wil hij niet tegen zich krijgen natuurlijk. Evenals DeSantis ook ....
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_205595186
Law and Order voor hullie, niet voor zullie...
pi_205595256
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 22:52 schreef Perrin het volgende:

[..]
Trump is uniek in zijn verachtelijke praktijken, dat zou Pence als geen ander moeten weten inmiddels.
Pence had dood kunnen zijn door de hetze van Trump
Maar ja.... oogkleppen op en proberen in 2028 president te worden. Dus trumplikken
pi_205595306
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 22:31 schreef Kijkertje het volgende:

En tenslotte heeft hij dat meermalen beloofd dus wat is het probleem :?

Ik weet nog van dat debat in 2016 Trump versus Clinton.
Clinton verweet hem nog steeds geen inzage te geven in zijn belastingaangiftes.
Trump ging liegen van ... ja dat doe ik nog wel.
pi_205595488
Giuliani had vandaag in Atlanta moeten verschijnen voor zijn getuigenis in het Grand Jury-onderzoek naar de inmenging in de verkiezingen van 2020 maar hij zegt dat hij om medische redenen niet kan kan vliegen. Niemand weet waarom.

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 9 augustus 2022 @ 23:46:08 #123
862 Arcee
Look closer
pi_205595509
quote:
81s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 22:50 schreef Kijkertje het volgende:
Mike Pence over de MAL-huiszoeking:

[ twitter ]
Enorme backlash ook op de tweet van Pence.

Alsof "No former President of the United States has ever" bij Trump een argument is.
  Moderator dinsdag 9 augustus 2022 @ 23:52:37 #124
54278 crew  Tijger_m
42
pi_205595540
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 23:46 schreef Arcee het volgende:

[..]
Enorme backlash ook op de tweet van Pence.

Alsof "No former President of the United States has ever" bij Trump een argument is.
Het mooiste vond ik toch wel "If this can happen to a former President imagine what could happen to you"...waarop mijn vrouw onmiddelijk zei "Is dat niet precies wat de bedoeling is van een rechtsstaat?"
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_205595553
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 23:46 schreef Arcee het volgende:

[..]
Enorme backlash ook op de tweet van Pence.

Alsof "No former President of the United States has ever" bij Trump een argument is.
Ja bizar toch zo'n non-argument? En dan ook nog eens het DOJ beschuldigen van partisanship! Als er eentje het DOJ gepolitiseerd heeft is het Trump wel :')
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')